Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?  (Przeczytany 3652 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« dnia: Kwiecień 25, 2018, 20:38:44 »
Witam. Tak krok po kroku docieram się i przyzwyczajam do cytrynki, teraz dochodzę do tego, skąd wiecznie masło pod korkiem wlewu oleju.
Mam tendencje do duszenia silnika na niskich obrotach. Tak to jest, jak się za dużo jeździło samochodem z kompresorem...
Z tego, co czytam, to w dziennym trybie bez problemu powinno się dochodzić do 3,5k rpm przed zmianą biegu. Prawda to?
Zdarza mi się odruchowo czasem przy 1700-2000 zmieniać bieg na wyższy, oczywiście pedał w podłogę przy tym.
Ostatnio przez dwa tygodnie codziennie 2x przejeżdżałem całą obwodnicę (40km w jedną stronę) z prędkościami 90-200kmh (oczywiście najpierw się rozgrzewał), zero jazdy w mieście (1km od zjadu z obu stron miałem do celu) no i masło jest dalej. Nie chcę też zbyt szybko tego silnika zadusić, mam w planach wyeksploatować ten samochód do granic opłacalności naprawy (nie kupię nic tak dobrego w tych pieniądzach już).
Dla aktywnie śledzących forum - przepalił już 5W30 w całości, 5W40 póki co nic a nic nie ubywa.

Offline Jan Tabasz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Pilzno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1,8 Mk1 lift
  • Zainteresowania: góry,muzyka,piwo
  • Miejscowość: Pilzno
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2018, 20:55:32 »
Witam. Tak krok po kroku docieram się i przyzwyczajam do cytrynki, teraz dochodzę do tego, skąd wiecznie masło pod korkiem wlewu oleju.
Mam tendencje do duszenia silnika na niskich obrotach. Tak to jest, jak się za dużo jeździło samochodem z kompresorem...
Z tego, co czytam, to w dziennym trybie bez problemu powinno się dochodzić do 3,5k rpm przed zmianą biegu. Prawda to?
Zdarza mi się odruchowo czasem przy 1700-2000 zmieniać bieg na wyższy, oczywiście pedał w podłogę przy tym.
Ostatnio przez dwa tygodnie codziennie 2x przejeżdżałem całą obwodnicę (40km w jedną stronę) z prędkościami 90-200kmh (oczywiście najpierw się rozgrzewał), zero jazdy w mieście (1km od zjadu z obu stron miałem do celu) no i masło jest dalej. Nie chcę też zbyt szybko tego silnika zadusić, mam w planach wyeksploatować ten samochód do granic opłacalności naprawy (nie kupię nic tak dobrego w tych pieniądzach już).
Dla aktywnie śledzących forum - przepalił już 5W30 w całości, 5W40 póki co nic a nic nie ubywa.
Co prawda ja mam m k2 1.8 125km jak ja kupiłem też tak było. Zalany jest totalem 10w40 trasy dzienne robione przez żonę to 25-30km. Brak syfu. Obroty jakie są jak ja jeżdżę to 2,5-3k żona też tak jeździ i jest ok. Brak czego kolejek pod korkiem. Przeważnie się mówiło, że silnik niedogrzany ale tu trasy robisz ładne. A jak płyn chłodniczy nie ubywa?

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2018, 21:10:18 »
Ja u siebie jeżdżąc po mieście zmieniam biegi zazwyczaj przy 2500obr. Masło też mam pod korkiem ale oba moje c5 woza nas z żoną do pracy ok 2,5km w jedną stronę więc jest to normalne. Oba od nowości na Total 5w40

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2018, 21:16:14 »
Ja mam inny silnik i masło przez całą zimę, ale wystarczy że przejadę 30 km i pod korkiem zostają tylko śladowe ilości. Jazda wokół domu.
Po Twojej jeździe już pierwszego dnia powinien zginąć.
Ja bym sprawdził czy silnik jest odpowiednio dogrzany i czy nie ubywa płynu. Nie znam historii twojego auta i jaki olej ma być ale czy zmiana oleju to nie oszukiwanie siebie? Na forum kojarzą mi się wątki że oleje słabej jakości potrafią zostawiać masło i po zmianie marki oleju problemy znikały. Tylko nie pamiętam w jakich warunkach takie zjawiska się działy.
Może warto byłoby zrobić jeżeli masz możliwość test szczelności cylindrów, nie pomyl z pomiarem kompresji.
Ja u siebie nie mam obrotomierza a biegi zmieniam często jak samochód przestaje wyraźnie przyspieszać.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2018, 06:01:59 »
Ja mam inny silnik i masło przez całą zimę, ale wystarczy że przejadę 30 km i pod korkiem zostają tylko śladowe ilości. Jazda wokół domu.
Po Twojej jeździe już pierwszego dnia powinien zginąć.
Ja bym sprawdził czy silnik jest odpowiednio dogrzany i czy nie ubywa płynu. Nie znam historii twojego auta i jaki olej ma być ale czy zmiana oleju to nie oszukiwanie siebie? Na forum kojarzą mi się wątki że oleje słabej jakości potrafią zostawiać masło i po zmianie marki oleju problemy znikały. Tylko nie pamiętam w jakich warunkach takie zjawiska się działy.
Może warto byłoby zrobić jeżeli masz możliwość test szczelności cylindrów, nie pomyl z pomiarem kompresji.
Ja u siebie nie mam obrotomierza a biegi zmieniam często jak samochód przestaje wyraźnie przyspieszać.
Przez pomyłkę był wlany 5W30 i go po prostu zjadl. Teraz ma wlany prawidłowy - 5W40 i przestał go spożywać w ogóle. Temperatura oleju jest chyba trochę za mała - wskazówka po 40km z taka prędkością tylko delikatnie wyzej się podnosi, nigdy nie stanęła w poziomie.



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2018, 06:02:31 »
A plynu nie ubyło ani kropli przez 11kkm.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2018, 07:17:50 »
Ja mam inny silnik i masło przez całą zimę, ale wystarczy że przejadę 30 km i pod korkiem zostają tylko śladowe ilości. Jazda wokół domu.
Po Twojej jeździe już pierwszego dnia powinien zginąć.
Ja bym sprawdził czy silnik jest odpowiednio dogrzany i czy nie ubywa płynu. Nie znam historii twojego auta i jaki olej ma być ale czy zmiana oleju to nie oszukiwanie siebie? Na forum kojarzą mi się wątki że oleje słabej jakości potrafią zostawiać masło i po zmianie marki oleju problemy znikały. Tylko nie pamiętam w jakich warunkach takie zjawiska się działy.
Może warto byłoby zrobić jeżeli masz możliwość test szczelności cylindrów, nie pomyl z pomiarem kompresji.
Ja u siebie nie mam obrotomierza a biegi zmieniam często jak samochód przestaje wyraźnie przyspieszać.
Przez pomyłkę był wlany 5W30 i go po prostu zjadl. Teraz ma wlany prawidłowy - 5W40 i przestał go spożywać w ogóle. Temperatura oleju jest chyba trochę za mała - wskazówka po 40km z taka prędkością tylko delikatnie wyzej się podnosi, nigdy nie stanęła w poziomie.



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Więc nie ma sensu robić testu o którym pisałem. Może poszukaj w okolicy posiadacza lexi który podepnie i sprawdźcie temperaturę płynu i oleju.
Może zetrzyj masło bo ten wydzielony syf już się nie rozpuści i patrz od początku.
No i czekamy na odpowiedź co z tym poziomem płynu.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2018, 13:50:15 »
Dziwne,u mnie wskazowka temperatury oleju jest w poziomie,wystarczy ze zrobie z 15km po miescie

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2018, 06:11:23 »
Ja mam inny silnik i masło przez całą zimę, ale wystarczy że przejadę 30 km i pod korkiem zostają tylko śladowe ilości. Jazda wokół domu.
Po Twojej jeździe już pierwszego dnia powinien zginąć.
Ja bym sprawdził czy silnik jest odpowiednio dogrzany i czy nie ubywa płynu. Nie znam historii twojego auta i jaki olej ma być ale czy zmiana oleju to nie oszukiwanie siebie? Na forum kojarzą mi się wątki że oleje słabej jakości potrafią zostawiać masło i po zmianie marki oleju problemy znikały. Tylko nie pamiętam w jakich warunkach takie zjawiska się działy.
Może warto byłoby zrobić jeżeli masz możliwość test szczelności cylindrów, nie pomyl z pomiarem kompresji.
Ja u siebie nie mam obrotomierza a biegi zmieniam często jak samochód przestaje wyraźnie przyspieszać.
Przez pomyłkę był wlany 5W30 i go po prostu zjadl. Teraz ma wlany prawidłowy - 5W40 i przestał go spożywać w ogóle. Temperatura oleju jest chyba trochę za mała - wskazówka po 40km z taka prędkością tylko delikatnie wyzej się podnosi, nigdy nie stanęła w poziomie.



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Więc nie ma sensu robić testu o którym pisałem. Może poszukaj w okolicy posiadacza lexi który podepnie i sprawdźcie temperaturę płynu i oleju.
Może zetrzyj masło bo ten wydzielony syf już się nie rozpuści i patrz od początku.
No i czekamy na odpowiedź co z tym poziomem płynu.
Pisalem, Nie ubyło ani kropli od 11kkm.
Zetre dzisiaj szmatką czysta to masło i zobaczę co się potem będzie działo.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2018, 06:14:27 »
Dziwne,u mnie wskazowka temperatury oleju jest w poziomie,wystarczy ze zrobie z 15km po miescie
U mnie to norma, każdy samochód jaki kupię ma problem z 1. Hamulcami 2. Przegrzewaniem/niedogrzewaniem.
Układ chłodzenia działa normalnie - wg elma trzyma 89 stopni podczas jazdy, podczas korku/postoju dogrzewa się do 108, potem zapina się wentylator i w 15-20s zbija go do 89.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2018, 20:27:01 »
To wstazówka oleju nie jest zeskalowana tak żeby była w poziomie. Z tego co pamiętam to poziom jest przy 115stopniach celcjusza. To co masz u siebie to odpowiada mniej więcej 90, czyli prawidłowo przy normalnej jeździe.


Edit:znalazłem
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2018, 20:39:01 wysłana przez Bartek Brzoza »

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2018, 07:31:57 »
To wstazówka oleju nie jest zeskalowana tak żeby była w poziomie. Z tego co pamiętam to poziom jest przy 115stopniach celcjusza. To co masz u siebie to odpowiada mniej więcej 90, czyli prawidłowo przy normalnej jeździe.


Edit:znalazłem



Napewno nie jest to prawidłowy poziom jaki kolega pokazuje na zdjęciu...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2018, 07:57:37 »
Temperatura i tak jest jaka jest (prawidłowa)....tylko wskazanie "w innym miejscu" wskaźnika. Wina czujnika temperatury.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2018, 11:24:28 »
Panie i panowie, chyba znalazłem problem.
Dla odmiany dzisiaj na pracującym silniku zdecydowałem się dolać oleju, ot taka fanaberia. 1. Trochę pluje tym oleje, ale go gorsze 2. dmucha spalinami spod korka oleju.
Jak się domyślam, upg dogorywa? Wiadomo, że powietrze się rusza od pracującej pompy oleju i wszystkich elementów silnika, ale ewidentnie daje spalinami. Kolektor ok, nie ma nigdzie nieszczelności na układzie odprowadzania spalin.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2018, 13:25:21 »
Panie i panowie, chyba znalazłem problem.
Dla odmiany dzisiaj na pracującym silniku zdecydowałem się dolać oleju, ot taka fanaberia. 1. Trochę pluje tym oleje, ale go gorsze 2. dmucha spalinami spod korka oleju.
Jak się domyślam, upg dogorywa? Wiadomo, że powietrze się rusza od pracującej pompy oleju i wszystkich elementów silnika, ale ewidentnie daje spalinami. Kolektor ok, nie ma nigdzie nieszczelności na układzie odprowadzania spalin.
To normalne.W tym silniku nie odkręca sie korka na odpalonym silniku.Kiedyś też tak zrobiłem to od razu wywaliło błędy i silnik zgasł.

Offline Gruszecki Michal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 753
  • Skąd: Siedlce
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2005 r. 1.6 70 kW.
  • Miejscowość: Siedlce
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 28, 2018, 14:44:14 »
To są opary olejowe które lubią w zimie zatykać odmę.
Wiedz że pod pokrywą zaworów jest tam prawdopodobnie jeszcze blacha która ogranicza chlapanie oleju na pokrywę.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 30, 2018, 09:01:42 »
Wiem, że jest. Taka siatka jakby.
Błędów brak, ale według mnie za mocno daje spalinami. Jakby dosłownie kolektor wchodził z powrotem do komory silnika.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 30, 2018, 10:35:18 »
A nie zasysało powietrza?

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 30, 2018, 11:05:46 »
Nie. Dmucha.
A nie zasysało powietrza?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 30, 2018, 11:47:48 »
Do wyczyszczenia odma...jak nie "wciąga" powietrza....

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 01, 2018, 20:40:05 »
Jest jakiś tutorial dobry dla tego silnika? Nie mogę pozwolić sobie na uziemienie samochodu, a rozkręcałem tylko bardzo proste jednostki napędowe fiatowskie do tej pory.
Zauważyłem też spadek mocy. Zwyczajowo z butem w podłodze na prostej poniżej 210 nie schodził, dzisiaj "dociągnął" do 180. Przyśpiesza też zauważalnie wolniej.
Jechałem z odpaloną klimatyzacją, no ale bez przesady, aż tak by go dławiło?

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: 2.0 16v - optymalne obroty silnika?
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 05, 2018, 15:17:21 »
Wczoraj przegazowalem auto na odcinku 25km na każdym biegu do samego konca i już dzisiaj mu lepiej. Ma moc, idzie tak jak szedł wczesniej, silnik odzyskał elastycznośc. Wstawiam w czerwcu auto do mechanika (Nie mam czasu się tym zająć sam) gdy będę na wyjeździe to dopisuje to do listy wad.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka