Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Jaki hak C5 III sedan do 600zł  (Przeczytany 3920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 30, 2018, 14:19:09 »
Polutuj kable te których jesteś pewien w pierwszej kolejności, jak ci coś zostanie to będziemy szukać co z czym. W tym twoim przypadku potrzebujesz przejściówkę ale są co najmniej dwa rodzaje w zależności od tego jaki masz/kupisz moduł- podaj z niego numer to poszukamy numeru przejściówki.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 30, 2018, 16:59:13 »
Marcin wstawiłem Ci zdjęcia w poprzednich postach, jak to mniej więcej wygląda i jak to jest podpięte, u mnie to taka pajęczyna ale i tak musisz to sam z grubsza przepatrzeć i raczej nie sugeruj się kolorami kabli, chyba że faktycznie będą się zgadzały.
Do kompletu potrzebny jest moduł i jak go nie masz to z nowym dostaniesz opis co i gdzie podpiąć.
Co do montażu to spokojnie sam założysz tylko sobie go na czymś postaw.

Paweł kupiłem hak z modułem.Niby wszystko jest..opiszę wieczorem co i jak bo pojawił mi się zonk w haku. Nie chce się sam lekko składać. Trzeba na siłę trzpień wbijać...Przed chwilą w telefonie opisałem ale zdjęć nie dodał i wszystko szlag....Wieczorem dam znać co i jak...Ale jeszcze raz powtórzę, że hak jest k...sko ciężki...Jak go nie usprawnię to mnie żona za klejnoty powiesi....Miało być prosto, schludnie A już na początku zonk...

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 30, 2018, 21:07:43 »
Dokładnie, mój po zakupie też był mocno zapieczony, po zwolnieniu blokady praktycznie nie wysuwał się, wyciągnąłem go siła, wyczyscilem stary smar, dałem nowego i chodzi jak złoto.
Na forum jest manual dotyczący zdejmowania zderzaka, pobierz go i kup żonie czekoladki żeby pomogła ci zdjąć i założyć zderzak, nie jest trudno ale lepiej to robić w dwie osoby by nie porysować.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 31, 2018, 13:52:52 »
Sprawy z moim hakiem mają się następująco: mam moduł haka wraz z wiązką o numerze BSC B03 00 (zdjęcie modułu w boczku bagażnika i inne zdjęcia w linku do dysku). Oczywiście spróbuję wyciągnąć ten rdzeń z haka, żeby go wymyć i jeszcze raz przesmarować. Rozumiem, że tą blokadę na haku po prostu odkręcić (jedna śrubka) i nic nie powinno się zepsuć bardziej? U mnie ten rdzeń (siłownik-jak zwał tak zwał) wychodzi po odkręceniu blokady ale nie chce się schować, trzeba na siłę.Od modułu przy wiązce haka odchodzie jedna wolna kostka, która idealnie pasuje do kostki z boczku bagażnika na klik klak (też na zdjęciu). Z kolei od modułu w bagażniku odchodzi jedna kostka (taka biała), której nie ma w ogóle gdzie wpiąć do modułu haka bo nie ma żadnej innej tam kostki (no chyba, że to ta do której włożony jest bezpiecznik bo tylko ona jest wolna oprócz tej, która pasuje do innej w bagażniku)..I jeszcze chyba jakieś uziemienie odchodzi od haka (zielony kabelek zakończony kółkiem), który pewnie też trzeba gdzieś podłączyć- może tam pod lampami, gdzie już jedno uziemienie jest podłączone?Ponadto w module wiązki haka jest jedno wolne gniazdo ( obok kodu kreskowego). Czy ono pozostaje wolne celowo czy jakaś jeszcze wtyczka powinna być?
Jeszcze jedna kwestia- gniazdo (13 pin) w moim haku jest jakby mniejsze od innych, które zauważyłem na parkingu u siebie. Czy to możliwe, że niemieckie gniazdo 13-pinowe jest mniejsze niż polskie i trzeba dokupować jakieś przejściówki lub wymienić na polskie gniazdo? Podobno hak pochodzi z 2009r.(tabliczka znamionowa również na zdjęciu).Mam nadzieję, że pomożecie mi to rozkminić...Na razie mam wolne w kratkę ale do września chciałbym to ogarnąć lub wcześniej jak się uda....
https://drive.google.com/drive/folders/1qsUCKS74rdqx9hBMuUnvhM7XrmBdylZk

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 11, 2018, 18:59:45 »
A więc tak...Wyjąłem ten rdzeń z haka. Wyczyscilem, lekko naoliwilem i nie mogę go włożyć na miejsce..W środku jest taki schodek, który jak mniemam musi pokonać jakoś jakby to nazwać rdzeń (ten za sprężyną). Ale ni hu...Hu nie mogę go wcisnąć nawet na siłę...Ktoś tu mówił że kiedyś też rozbierał...może opisze co i jak...? Spędziłem na tym 4h i nic...Rozkręcilem też pokrętło. Jak się okazało w środku jest trzpień, który za pomocą sprezynki porusza w górę i w dół rdzeń wchodząc w otwór wydrazony na górze. Ta mała śruba przy pkretle na środku ma dwa zadania. Po pierwsze przykreca górną część do dolnej, a jednocześnie kręcąc jeszcze mocniej w prawo naciaga sprężynę, która jest owinieta na śrubę (na zdjęciu)'.
Już zaczynam się zastanawiać czy 9 stowek z wiatrem nie poszło :( :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2018, 19:09:46 wysłana przez Marcin Gałek »

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 11, 2018, 19:34:39 »
Ten schodek w połówce przykręconej do haka wchodzi w zagłębienie w pokrywce. Przekręcając pokrywkę albo chowamy rdzeń albo go wysuwamy (trzpień-schodek chodzi sobie w tym zagłębieniu i podnosi lub opuszcza rdzeń w haku bo właśnie jego drugi koniec od tego jest) Już to rozkminilem...Tylko nie rozumiem dlaczego nie chce mi ten rdzeń w haku się schować. Może producent go np. Na gorąco schował A potem wystudził? Sam już nie wiem.... przychodzi mi też na myśl żeby spiłować ten rowek od rdzenia może to coś da i wówczas rdzeń wejdzie do końca. Tylko boję się że mogę jeszcze coś więcej uszkodzić
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2018, 19:54:31 wysłana przez Marcin Gałek »

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 11, 2018, 21:05:47 »
Nie ma żadnego smaru...Wszystko wymyte i od nowa naoliwione i obraca się w kółko...Tylko dalej nie chce wejść....

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 12, 2018, 21:57:11 »
Zrób jakieś zdjęcia
Jutro postaram się znów go porzeźbić....Będą i zdjęcia. Całą niedzielę w robocie zmarnowałem na myślenie dlaczego  nie chce się franca na powrót wsunąć. :( :(

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 21, 2018, 11:15:02 »
A ja nadal walczę ze złożeniem haka. Wyjąłem ten rdzeń, wyczyściłem i po włożeniu go jakby się blokował gdzieś w środku (obraca się w koło więc to nie stary smar) i nie chce do końca wejść. Na zdjęciu widać, że wystaje około 2,5cm..Sam rdzeń jest zbudowany z (patrząc od strony kuli haka): uchwytu, w który wchodzi trzpień przesuwający (na zdjęciu), poniżej jest sprężyna zablokowana pod uchwytem, a na końcu właśnie końcówka, którą widać jako ścięty klin wysuwający się i chowający w zależności od ustawienia pokrętła. Zrobiłem zdjęcie również wewnątrz haka. W środku w kierunku kuli przewód się zwęża schodkowo: na początku jest jedno przewężenie, później drugie. I moim zdaniem na tym drugim przewężeniu (tuż przed podłużnym otworem, w który wchodzi pokrętło) blokuje się sprężyna nałożona na pręt łączący główkę (tak to nazwę) rdzenia- czyli tą część z otworem służącym do poruszania góra dół. Na siłę można wepchnąć całość do końca, że się schowa ale nie da rady aby w ten sposób zablokować to tym pokrętłem. Moim zdaniem w to drugie przewężenie chyba jeszcze powinna wejść sprężyna (czy jak) i dopiero w nim się poruszać razem z główką? Przecież wysuwanie i chowanie blokady powinno odbywać się bez większego oporu... I jeszcze jedno: przy wyjmowaniu rdzenia z haka wyleciała mi też mała sprężynka i metalowa kulkeczka (na zdjęciu). Podejrzewam, że one idą przy wkładaniu rdzenia jako pierwsze i dochodzą do końca haka w środku. Są chyba po to aby przy chowaniu rdzenia za pomocą pokrętła nie wciągnął się on za bardzo... Innego zastosowania ani miejsca na nie tam nie widzę. Może ktoś to rozbierał i wie jak i co? Mnie już pomysłów brakuje............. :( :( :( :( .Załączam link do zdjęć bo nie chce mi dodać kilku na raz:
https://drive.google.com/drive/folders/1-gUN0U701l3GHRq5xoeWWrtzA0DRh7QW?usp=sharing
Wrzuciłem też zdjęcie modułu haka. Zerkniecie czy jest kompletny?

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 14, 2018, 08:45:29 »
Hak złożony, muszę go jakoś założyć do Cytryny. O jakiej przejściówce mowa?Zanim zacznę rozbierać, muszę skompletować kable...

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 14, 2018, 11:08:04 »
Hak złożony, muszę go jakoś założyć do Cytryny. O jakiej przejściówce mowa?Zanim zacznę rozbierać, muszę skompletować kable...
Napisz dla potomności jak rozwiązałeś problem przy składaniu  :)

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 14, 2018, 11:40:34 »
Hak złożony, muszę go jakoś założyć do Cytryny. O jakiej przejściówce mowa?Zanim zacznę rozbierać, muszę skompletować kable...
Napisz dla potomności jak rozwiązałeś problem przy składaniu  :)
Nic na siłę...wszystko młotkiem :) . Okazało się, że trzeba wepchnąć na siłę ten rdzeń (w środku ściska się wtedy nawinięta na niego sprężyna), mocno przytrzymać go w pozycji schowanej (co wymaga siły), włożyć uchwyt do kręcenia w otwór w kuli haka i mocno przykręcić najpierw jedną połowę pokrętła (do haka), a następnie drugą część pokrętła (nazwijmy to pokrywką, która ściśnie całość). Po skręceniu pokrętła rdzeń pozostaje nieco wysunięty na zewnątrz ale daje się go swobodnie chować kręcąc pokrętłem. W sumie nie wiem czy tak do końca powinno być. U mnie aby hak rozłożyć, trzeba najpierw pokrętło trochę przekręcić by schować rdzeń i trzymając tak pokrętło rozłożyć kulę, która oczywiście blokuje się sama wtedy po rozłożeniu i puszczeniu pokrętła. Mam nadzieję, że dobrze to wytłumaczyłem...

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 14, 2018, 14:20:57 »
Aby jak złożyć trzeba przekręcić pokrętło, zdaje się w lewo stronę, u mnie po tej czynności kulka opada do pozycji najniższej, no może lekko ja trzeba najpierw unieść, trącić aby ją odbezpieczyć. Podobnie jest z rozkładaniem, ciągnę za uchwyty i kulka opada do pozycji najniższej.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 14, 2018, 14:49:57 »
Aby jak złożyć trzeba przekręcić pokrętło, zdaje się w lewo stronę, u mnie po tej czynności kulka opada do pozycji najniższej, no może lekko ja trzeba najpierw unieść, trącić aby ją odbezpieczyć. Podobnie jest z rozkładaniem, ciągnę za uchwyty i kulka opada do pozycji najniższej.
To wiem...

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 14, 2018, 21:12:52 »
Do twojego moduł  potrzebujesz adapter o numerze 9428F7, hak śmiało możesz zacząć montować i wprowadzić wiązkę do lewego nadkola, podłączysz jak dostaniesz wiązkę,  ja czekałem po zamówieniu jakieś 3-4 dni (zamawialem w peugeot Tarnów przez tel z wysyłką do domu) koszt z wysyłką sześćdziesiąt kilka zł, nie pamiętam dokładnie. Wraz z adapterem dostaniesz instrukcje podłączenia.

Edit. Poczekaj chwilę... Czy na zdjęciu 338 masz moduł podłączony do samochodu/do kostki w nadkolu, jeśli tak to owy adapter już posiadasz? Mnie więcej idzie to tak, adapter z jednej strony ma tylko jedną wtyczkę która podłączasz do samochody w nadkolu, z drugiej strony ma ich kilka, pomylić można tylko jedną. Jak dobrze pamiętam to jedna wtyczkę z owego adaptera podłączasz do wtyczki z wiązki a resztę do modułu
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 21:24:49 wysłana przez Tobiasz Sabat »

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 15, 2018, 07:28:31 »
Na zdjęciu ...338 mam podpiętą wtyczkę od modułu haka do modułu w samochodzie. Pasuje bez żadnej przejściówki, nawet kolory się zgadzają. Po spięciu tych dwóch wtyczek zostaje mi jakaś wolna, biała wtyczka odchodząca od modułu w samochodzie oraz wtyczka zaślepiona bezpiecznikiem odchodząca od modułu przy wiązce haka.Koledzy czy na prawdę nikt tego nie robił i nie może mi w tej sprawie udzielić wskazówek?Nie chcę po prostu podłączyć tego co mam i co pasuje i..zobaczyć jak będzie aby czegoś nie sknocić. I jeszcze jest jeden kabel zakończony kółeczkiem, chyba uziemienie? Tylko gdzie je podłączyć?

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 15, 2018, 11:20:55 »
U mnie tej białej nie ma więc można założyć że nie dotyczy haka. Z bezpiecznikiem zostaw, tak ma być. Zakończoną  kuleczkami przyjęć do karoserii, pod modułami jest na nią miejsce, inne podobne są tam już podłączone. Co do wolnej to na tą chwilę ci nie podtopień czy tak ma być, będę koło samochody to zobaczę.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 463
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 16, 2018, 11:01:47 »
....nie może mi w tej sprawie udzielić wskazówek?Nie chcę po prostu podłączyć tego co mam i co pasuje i..zobaczyć jak będzie aby czegoś nie sknocić.

Proszę schemat haka X7 i rozmieszczenie punktów masy....rozpatrz się co i jak na schemacie i pytaj szczegółowo.
Schemat masz dla 13pin gniazda ze stykiem wpięcia haka.
Twoja "masa" podłączana do punktu MC60.
Potrzebujesz wykonać (pewnikiem masz wiązkę 77ATC bo pokazujesz na foto), dokończyć ją, dołączyć dodatkowe aparaty ...
Przejsciówkę o której mowa (masz ją pokazaną na foto) to 00D1V1 ze schematu.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 16, 2018, 12:43:06 »
....nie może mi w tej sprawie udzielić wskazówek?Nie chcę po prostu podłączyć tego co mam i co pasuje i..zobaczyć jak będzie aby czegoś nie sknocić.

Proszę schemat haka X7 i rozmieszczenie punktów masy....rozpatrz się co i jak na schemacie i pytaj szczegółowo.
Schemat masz dla 13pin gniazda ze stykiem wpięcia haka.
Twoja "masa" podłączana do punktu MC60.
Potrzebujesz wykonać (pewnikiem masz wiązkę 77ATC bo pokazujesz na foto), dokończyć ją, dołączyć dodatkowe aparaty ...
Przejsciówkę o której mowa (masz ją pokazaną na foto) to 00D1V1 ze schematu.

I zapomniałem powiedzieć...schematy elektryczne mnie przerażają >:( :( . Ale spróbujemy we wtorek....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 463
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 16, 2018, 13:13:47 »
No to jak chcesz "logicznie" dojść "co do czego"  jak piszesz?
Spokojnie zrozumiesz jak masz głowę na karku....pytaj odpowiemy, daj na PW w razie dużych kłopotów.

PS: praca z kabelkami wiąże się z czytaniem schematów.... ;D

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 17, 2018, 08:54:28 »
Pytanie na przyszłość.. Czy do montażu haka (po zdjęciu zderzaka) trzeba demontować pochłaniacz siły uderzenia? Czy hak jest montowany tuż pod nim i te boczne zaczepy haka i tak da się zamontować?

Online Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, C5 Tourer 2.2 HDI '09, CX GTI Turbo '84, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:00:44 »
Z tego co pamiętam to hak montuje się na te same śruby, więc o ile sam demontaż może nie jest konieczny, ale odkręcenie go tak.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:18:37 »
A jak z demontażem czujników parkowania? Trzeba je wypiąć przed demontażem zderzaka czy przewody są na tyle długie, że można zdjąć zderzak i dopiero je poodpinać?

Offline Machoński Tomasz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:26:22 »
cała wiązka czujników to jedna wtyczka z boku.Odłaczysz po odsunięciu zderzaka.Czujniki wraz z wiązką zostaja ze zderzakiem.

Offline Marcin Gałek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2011r., 2.0HDI 163KM, automat, Excl. panorama. Gris Aluminium
  • Zainteresowania: Motoryzacja i inne.
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Jaki hak C5 III sedan do 600zł
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 17, 2018, 09:29:27 »
cała wiązka czujników to jedna wtyczka z boku.Odłaczysz po odsunięciu zderzaka.Czujniki wraz z wiązką zostaja ze zderzakiem.
Dzięki
A czy gdybym chciał sprawdzić prawidłowość zamontowania samej wiązki na SKP (mają tester) to czy muszę najpierw uaktywnić w Lexii, że moduł haka jest obecny? Czy są to dwie różne sprawy?Bo przyszło mi do głowy aby najpierw podjechać na SKP i zobaczyć czy wszystkie światłą działają i wiązka jest sprawna i dopiero montować wszystko....Przecież do tego nie muszę mieć fizycznie haka.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 09:46:48 wysłana przez Marcin Gałek »