Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: demontaż bębnów hamulcowych  (Przeczytany 2209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Przybyła

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kobyla
  • Posiadany samochód: xsara 1,4, berlingo 1,9d
demontaż bębnów hamulcowych
« dnia: Kwiecień 27, 2018, 22:53:22 »
Witam
dwa pytania

1.Czy ktoś wie z szanownych forumowiczów czy w berlingo 1.9D  2004r aby zdjąć bęben z tyłu trzeba odkręcić śrubę od łożyska. Bo za skarby  nie chce zejść (mimo potraktowania go  młotkiem)
2.W którą stronę trzeba kręcić samoregulatorem  aby szczeki się zeszły/zawęziły
-czy w lewo /do góry
-czy w prawo /w dół
 :'(


Offline Witold Pabin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Krośniewice
  • Posiadany samochód: Berlingo 2002 1.4
  • Zainteresowania: Gry na PC , technika traktory , motocykle , militaria etc....
  • Miejscowość: Krośniewice
Odp: demontaż bębnów hamulcowych
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2018, 23:18:56 »
Nie łożysk nie potrzeba zdejmować
https://www.youtube.com/watch?v=4QLeMD--tm0
Ten filmik pomoże Ci zrozumieć jak to działa .
Jak będziesz kręcił przez dziurę po śrubie koła to do góry , z tyłu w tarczy kotwicznej to nawet nie wiem czy są otwory , tak czy inaczej w przeciwną stronę jak kręci mechanizm .
W moim berlingo spadła sprężyna i byłem pewien ze to okładziny się skończyły kupiłem szczęki ale tych sprężynek ani samoregulatorów już nie kupiłem , znajomy mi bębny łyżką pościągał tez nie chciały iść złożył to ale nie byłem zadowolony rozebrałem z powrotem rant usunąłem przy pomocy szlifierki kątowej bęben dokręciłem do piasty na opak i zrobiłem swego rodzaju tokarkę :)
Uruchomiłem te samoregulatorki pomogło opukanie a potem smarowanie , sprężyny ściągające szczęki mają być tak zakotwione by sprężyna była z tyłu szczęk a jedynie wąsy mają wystawać na zewnątrz ma tak być bo gdy sprężyna jest kotwiona na zewnątrz uniemożliwia poprawne działanie samoregulacji .
Trzeba zwracać na poprawne składanie bo niby proste ale jednak zakręcone , nakrętki samoregulatorka tak jak już wspomniałem lubią się zapiekać wtedy te elementy się wycierają i przestaje to wszystko działać , idealnie byłoby przed remontem tylnych hampli wyposażyc się w zestaw samoregulatora plus sprężynki i oczywiście szczęki .