Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Bład P0401 Pomocy  (Przeczytany 8505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Bład P0401 Pomocy
« dnia: Maj 02, 2018, 20:31:52 »
Witam wszystkich.
Mam problem z moim Citroenem C5 2009 2.0hdi 140km. A mianowicie czasem brak mu mocy i często szarpie w przedziale od 1500 do 2300 obrotów. Ostatnio dialbox sprawdzałem parametry samochodu o prawie wszystko bylo ok jedną rzecza ktora mnie nie pokoi to zmierzony wydatek powietrza a zalecany. Zmierzony był wiekszy niz zalecany. Znajomy stwierdził ze egr nie domaga wiec go wyjełem i wyczyscilem razem z chlodniczka. Troche bylo tam sadzy ale egr nie zacinał sie. Po zlorzeniu dalej samochod mułowaty i szarpie. Po odpieciu przeplywomierza auto działa sprawnie nie szarpie ma moc ale nie przekraczalem 2.5.tys obrotów. Dzis podłaczylem kompa i pokazal się bląd P0401 zwiekszona ilosc powietrza wieksza niz zadana
Wartość zadana położenia zaworu EGR 90%
Kopiowanie położenia EGR. 100%
Zalecony wydatek powietrza 329
Zmierzony wydatek powietrza 541
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozawory -80% tak ma być?
więc tak zaślepilem egr i auto przestalo szarpac ale mocy jak nie bylo tak nie ma. Przy zaslepionym egr dialboxem sprawdzilen i na biegu jałowym przy 766obrotow zmierzony wydatek powietrza byl 518 mg/wtrysk a zalecony 259mg/wtrysk.
Pod obciazeniem na 2 biegu z noga w podłoge odczyty byly takie
Obroty 2698
Zalecony wydatek 1059mg/wtrysk
Zmierzony wydatek 800mg/wtrysk
Obroty 3149
Zalecony wydatek 1012mg/wtrysk
Zmierzony wydatek 753mg/wtrysk
Obroty 3502
Zalecony wydatek 953mg/wtrysk
Zmierzony wydatek 635mg/wtrysk
Czy to bedzie uszkodzony przeplywomierz?
Dodam ze jest czysty ale nie zgadzaja sie te wartosci.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2018, 20:53:41 »
Wlasnie zaslepilem egr i te odczyty sa na zaslepionym. Nie szarpał ale mocy tez nie miał

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2018, 21:04:48 »
Dzięki za radę. U mechanika nie bylem ale znajomy ma forda z takim silnikiem to w piatek podmienie i dam znać. Ech że sam na to nie wpadłem.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2018, 13:26:48 »
Czy wąż od IC twardnieje jak przygazujesz? Czy nie jest całkiem twardy?

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2018, 14:45:50 »
Wymiana przeplywomierza nic nie dala to znaczy parametry sie zgadzaja ale mocy brakuje. Wąż od ic twardnieje jak przygazuje. Sprawdziłem wartosc zadane turbo przy obiciazeniu pokazuje 2294 a cisnienie turbo 1541. Sprawdzilen przewody przy ic te do kolektora i do tej rury plastikowej pod silnikien i same ic i wychodzi na to ze sa szczelne.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2018, 18:52:27 »
Zmagam się, w wolnych chwilach, z kaprysami mojej c5, między innymi z niedoborem mocy i smutnymi dźwiękami turbo w okolicy 2tyś obr. Silnik taki sam jak w twojej, czy zrobiłeś testy elementów wykonawczych układu dolotowego? Tzn, przepustnica dozownika powietrza (u mnie jest "układ rozwarty"), EGR, zawór regulacji turbo? jest jeszcze elektrozawór EGR ale nie wiem jak go sprawdzić, rozumiem że filtr powietrza też masz sprawdzony?


Ja u siebie wymieniłem też czujniki temperatury i ciśnienia na dolocie, warto tam zaglądnąć i wymyć na początek.
Osobiście u siebie podejrzewam problem ze zmienną geometrią, może wystarczyło by czyszczenie a może dołożenie odpowiedniej podkładki po gruszkę. w każdym razie żeby się do niej dostać...

Od dawna masz to auto? wcześniej śmigała żwawo?
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 19:03:33 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2018, 19:20:11 »
Od 3 lat jestem posiadaczem autka. Zaczęło sie od popsutego przycisku pod pedałem gazu. Ale wlutowalem w niego opornik i działa. Chwile później zaczał wlasnie miec poszarpywania w okolicach 2 tyś obrotów przy obciazeniu. Jezdzilem tak okolo dwoch miesiecy ale wlasnie od niedawna zaczął miec spadki mocy. Wlasnie przepustnice wymylem razem z czujnikami. Egr i chlodniczke wyciągnąłem i wyczyscilem. Nie bylo tam tragedi. Nauczylem od nowa egr ale nie poprawilo nic. Odczyty przepływomierza byly rozbierzne. Kupilem uzywke od znajomego. Parametry sie poprawiły ale auto nie ciagnie jak powinno. Jeszcze dla pewnosci zaslepilem blaszka egr. I auto przestalo szarpac w przedziale 1800 a 2000 tys. Obrotów. Ale mocy dalej nie bylo to znaczy od dolu ciagnie ale dochodzi do 3 tys. I padaka. Sciaglem ta blaszke egr. Sprawdziłem jeszcze przepustnice podcisnienie dochodzi i jest otwarta. Zamierzam wlasnie podnieść auto i zajrzeć od spodu na turbine i dolot przy niej. A przy zepsutym pedale gazu tez tak bylo ze tracił moc jak nacisnelem pedal gazu do konca.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2018, 19:26:55 »
I zastanawia mnie jedno czy to wszystko przez to ze wyciągnąłem ten przycisk pod pedalem gazu i dalem sam opornik. Bledu nie ma ale moze komputer nie widzi tego przycisku. Przez dialbox pokazuje ze pedal gazu jest wcisniety na 100% jak go dam do oporu. Nowy padał w aso okolo 700zlotych.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2018, 23:00:02 »
Chociaż czytam na temat owego przycisku i jest on tylko i wylacznie do limitera prędkości. Wiec to odpada

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2018, 00:05:28 »
Może ten temat coś wam pomoże  post kotBury - Kliknij
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2018, 06:51:14 »
Może ten temat coś wam pomoże  post kotBury - Kliknij
Trzeba by wybebeszyćte te wężyki wszystkie na stół przedmuchać, sprawdzić czy trzymają ciśnienie i czy nie są na opak założone. Trzeba będzie jednak kupić tą vacu pompkę.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2018, 21:44:28 »
Chociaż czytam na temat owego przycisku i jest on tylko i wylacznie do limitera prędkości. Wiec to odpada
Wyczyść czujnik doładowania overbost w układzie dolotowym
u mnie nie pomogło :p

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 09, 2018, 08:50:20 »
Chociaż czytam na temat owego przycisku i jest on tylko i wylacznie do limitera prędkości. Wiec to odpada
Wyczyść czujnik doładowania overbost w układzie dolotowym
u mnie nie pomogło :p
Trzeba go sprawdzić czy jest jeszcze sprawny,  bo jak był mocno oblepiony to mógł się wysypać


Pewnie masz rację Pawle, ja kupiłem nowy bo był ułamany nosek razem z oringiem.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2018, 08:52:06 »
Wymiana przeplywomierza nic nie dala to znaczy parametry sie zgadzaja ale mocy brakuje. Wąż od ic twardnieje jak przygazuje. Sprawdziłem wartosc zadane turbo przy obiciazeniu pokazuje 2294 a cisnienie turbo 1541. Sprawdzilen przewody przy ic te do kolektora i do tej rury plastikowej pod silnikien i same ic i wychodzi na to ze sa szczelne.
A sprawdziłeś czy jakiś wąż od turbo do kolektora nie jest pęknięty? Nie zawsze słychać syczenie, a węże przy przegrzewaniu mogą twardnieć ale nie na tyle ile powinny, jeśli przy odpaleniu gruszka przy turbinie wciągnie sztangę to wszystko jest ok z zmienna geometrią łopatek, jeszcze zaworek n75 może nie domagać.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2018, 15:11:17 »
Jeden to MAP sensor a drugi to IAT sensor czyli po prostu czujnik temperatury
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2018, 15:30:29 »
Wymiana przeplywomierza nic nie dala to znaczy parametry sie zgadzaja ale mocy brakuje. Wąż od ic twardnieje jak przygazuje. Sprawdziłem wartosc zadane turbo przy obiciazeniu pokazuje 2294 a cisnienie turbo 1541. Sprawdzilen przewody przy ic te do kolektora i do tej rury plastikowej pod silnikien i same ic i wychodzi na to ze sa szczelne.
A sprawdziłeś czy jakiś wąż od turbo do kolektora nie jest pęknięty? Nie zawsze słychać syczenie, a węże przy przegrzewaniu mogą twardnieć ale nie na tyle ile powinny, jeśli przy odpaleniu gruszka przy turbinie wciągnie sztangę to wszystko jest ok z zmienna geometrią łopatek, jeszcze zaworek n75 może nie domagać.
Wlasnie w sobote będę brał auto na kanał i patrzył na czelność weży i czy gruszka reaguje. Sprawdzilem szczelnosc tylko tych rur przy ic i sa szczelne ale musze wlasnie sprawdzić te za silnikiem od spodu. A powiedz mi jak ten czujnik mozna sprawdzić czy działa? Ten overbost. Czyscilem go a wizualnie nie są uszkodzone te druciki

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2018, 16:01:55 »
Overboost to tylko zachowanie się sterownika silnika na pełne wciśnięcie pedału gazu i pozwolenie na chwilowe przekroczenie pewnych parametrów, które na chwilę zwiększają wartość momentu obrotowego. Jest to w pewnym stopniu związane z czujnikiem MAP ale ta na sucho raczej nie sprawdzisz czy overboost działa. To jest jak powietrze nie widać ale wiesz, że jest.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2018, 19:21:42 »
Chociaż czytam na temat owego przycisku i jest on tylko i wylacznie do limitera prędkości. Wiec to odpada
Wyczyść czujnik doładowania overbost w układzie dolotowym
u mnie nie pomogło :p
Trzeba go sprawdzić czy jest jeszcze sprawny,  bo jak był mocno oblepiony to mógł się wysypać


Pewnie masz rację Pawle, ja kupiłem nowy bo był ułamany nosek razem z oringiem.
Tam jest jeszcze drugi czujnik,  zaraz obok, przynajmniej w rhr i o nim mówię  :)
Tak Pawle, ten drugi także wymieniłem na nowy.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2018, 19:25:06 »
Overboost to tylko zachowanie się sterownika silnika na pełne wciśnięcie pedału gazu i pozwolenie na chwilowe przekroczenie pewnych parametrów, które na chwilę zwiększają wartość momentu obrotowego. Jest to w pewnym stopniu związane z czujnikiem MAP ale ta na sucho raczej nie sprawdzisz czy overboost działa. To jest jak powietrze nie widać ale wiesz, że jest.
czy to nie wiąże się z opcją w kodowaniu BSI: "autoryzacja nadmiaru mocy na zaciskach"? U mnie jest na "nie"

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2018, 22:31:18 »
Overboost to tylko zachowanie się sterownika silnika na pełne wciśnięcie pedału gazu i pozwolenie na chwilowe przekroczenie pewnych parametrów, które na chwilę zwiększają wartość momentu obrotowego. Jest to w pewnym stopniu związane z czujnikiem MAP ale ta na sucho raczej nie sprawdzisz czy overboost działa. To jest jak powietrze nie widać ale wiesz, że jest.
Spróbuj go w takim razie oblepić nagarem i zobacz jak się silnik zachowa.  Ten czujnik jest czasem jednocześnie czujnikiem temperatury w dolocie, nie wiem jak w tym przypadku
Nie myl czujnika MAP z Overboostem. Overboost jak pisałem wcześniej to jest zmiana momentu obrotowego (w wypadki tego silnika dodanie 20Nm) na krótką chwilę a czujnik, o którym piszesz jest odpowiedzialny za odczyt ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jest rzeczywiście faktem, że jeśli czujnik MAP jest zawalony nagarem to może źle odczytywać ciśnienie w dolocie a to przekłada się na dawkowanie paliwa i pracę silnika.

Ktoś to gdzieś opisał: stosowana w silnikach 1.6 HDi 110 i 2.0 HDi 138/143KM funkcja overboost, która pozwala zwiększyć moment obrotowy o 20Nm, poprawiając poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach potrzeby nagłego przyspieszenia.


czy to nie wiąże się z opcją w kodowaniu BSI: "autoryzacja nadmiaru mocy na zaciskach"? U mnie jest na "nie"
Nie sądzę bo jest to funkcja sterownika silnika a nie BSI. A jeśli ktoś ma problem z pracą silnika to niech nie zajmuje się overboostem bo trzeba, nie obrażając nikogo,  być "artystą" żeby wyczuć wzrost momentu o 20Nm jeśli ma się ich ponad 300. Jeśli wasze auta nie jeżdża tak jak powinny to musi być jakaś inna przyczyna a nie funkcja Overboost.

Najczęściej, jeśli dolot jest szczelny, moc silnika ogranicza wydech - FAP i może katalizator do sprawdzenia/umycia
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2018, 22:45:36 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 13, 2018, 08:54:53 »
Wczoraj sprawdzałem turbo i nie ma luzu na slimaku. Po odpaleniu sztanga normalnie sie wciąga. Podcisnienie dochodzi. I auto przy 2 tyś na lekkim gazie szrpnie raz i jedzie. A jak daje gaz do konca ciagnie jak wsciekly ale do 3 tyś obrotów. I pozniej jak by przechodził w tryb awaryjny bo mocy ju nie ma na zadnych obrotach. Zaden błąd sie nie wyswietla. Ale jak go zgasze i odpale znów odzyskuje moc. A i jest dziwny grzechot w okolocach 2 tys obrotow przy pelnym obciazeniu. Zastanawiam sie czy to moze byc winny regulator cisnienia paliwa. W filtrze znalaZłem dwa opilki takie okolo 2mm.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 13, 2018, 10:18:46 »
Jest jeden dolot powietrza. Egr zaslepilem na probe ale nic nie zmienilo. Wiec wyciaglem blaszke z egr i teraz jezdze z egrem. Ja biegu jałowym przy przegazówkach sztanga turba sie poruszała plynnie. Czyli schodzi do dołu i do gory. Nie zauważyłem zeby sie zacinała. Fakt czycilem przepustnice ale nie sprawdzilem czy czasem sie nie domyka. Przy wyciagnieciu jej byla otwarta. Tak przepływomierz jest dobry.  filtry wymienialem niecaly miesiac temu.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 13, 2018, 11:42:10 »
Jest jeden dolot powietrza. Egr zaslepilem na probe ale nic nie zmienilo. Wiec wyciaglem blaszke z egr i teraz jezdze z egrem. Ja biegu jałowym przy przegazówkach sztanga turba sie poruszała plynnie. Czyli schodzi do dołu i do gory. Nie zauważyłem zeby sie zacinała. Fakt czycilem przepustnice ale nie sprawdzilem czy czasem sie nie domyka. Przy wyciagnieciu jej byla otwarta. Tak przepływomierz jest dobry.  filtry wymienialem niecaly miesiac temu.
Czyli nie robiłeś testu przepustnicy? Ja właśnie jestem na tym etapie, przekładałem swoje części do C4 i elektrozawór i przepustnica są sprawne, potrzebuję sprawdzić przewody od elektrozaworu do wtyczki w BSI. Czy posiada ktoś wiedzę które piny i w której wtyczce BSI idą do tego elektrozaworu na zdjęciu?

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 14, 2018, 18:07:40 »
A powiedz jak sprawdzić przepustnice? Ściągnąć wąż od ic wtedy sprawdzić? Bo powiem szczerze ze nie wiem jak.sie do tego zabrać. Pomału trace już cierpliwość do mojego autka.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 14, 2018, 18:17:37 »
A powiedz jak sprawdzić przepustnice? Ściągnąć wąż od ic wtedy sprawdzić? Bo powiem szczerze ze nie wiem jak.sie do tego zabrać. Pomału trace już cierpliwość do mojego autka.
najpierw test elementu przez DB. Przepustnicą steruję elektrozawór który jest na zdjęciu w poprzednim poście. Zwróć uwagę na to że może się to nazywać /przepustnica egr/ albo /dozownik powietrza.