Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Bład P0401 Pomocy  (Przeczytany 8429 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 07, 2018, 09:33:47 »
No to tak. Autko juz mnie tak wyprowadzilo z równowagi że oddalem auto do serwisu ASO Citroen. Okazało się że geometra turbiny jest zatarta. I turbo nie doladowuje stad te braki mocy.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 07, 2018, 15:58:04 »
oddalem auto do serwisu ASO Citroen. Okazało się że geometra turbiny jest zatarta. I turbo nie doladowuje stad te braki mocy.
chyba mam rozdwojenie jaźni bo:
Wczoraj sprawdzałem turbo i nie ma luzu na slimaku. Po odpaleniu sztanga normalnie sie wciąga. Podcisnienie dochodzi.
To w końcu stała ta geometria czy nie. Albo cię naciągają albo słabo sprawdziłeś
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 07, 2018, 16:51:05 »
No właśnie sztanga sie podciagała tylko nie wiem czy tyle ile powinna ale jestem pewny ze po odpaleniu wciagala sie sztanga. Ale w serwisie stwierdzili ze to wina geometri na turbinie. Sam już nie wiem czy chca mnie naciągnąć. Rozmawiając z tamtejszym mechanikiem stwierdzil ze sprawdzał wszystko  co ma związek z turbina.
A i przegonienie auta u mnie nic nie zmienilo.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 07, 2018, 17:19:24 »
Wlasnie normalnie jeździłem. Przepalalem go. A turbine mieli dzisiaj zdemontować
Mechanik z aso stwierdzili ze turbina powinno doładowywax 2,2bara a doladowuje max 1.2bara

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2018, 12:23:00 »
Pochwale się co okazało się z moim autkiem. Po wymianie turbiny nic sie nie.zmienilo brak mocy szarpania. Serwis odłaczyl dpf razem z katem. Nic sie nie zmienilo. Jeden z mechaniorow wpadl na pomysl ze jest zaraz za turbo katalizator wstepny. Po zdjeciu jego auto odzyskalo moc. Zaproponowali mi nowy za jedyne 5tys. Złotych. Ale ja zawiozlem go do czyszczenia i złożyli go z powrotem. Auto odzyskalo swoja sprawność zniknely szarpania. Dziwne klekoty silnika. Działa pieknie. Moze komuś sie przyda informacja. Na kat wstepnym nie ma zadnych czujnikow wiec komputer nie pokarze że zapchany.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 21, 2018, 17:03:11 »
Pochwale się co okazało się z moim autkiem. Po wymianie turbiny nic sie nie.zmienilo brak mocy szarpania. Serwis odłaczyl dpf razem z katem. Nic sie nie zmienilo. Jeden z mechaniorow wpadl na pomysl ze jest zaraz za turbo katalizator wstepny. Po zdjeciu jego auto odzyskalo moc. Zaproponowali mi nowy za jedyne 5tys. Złotych. Ale ja zawiozlem go do czyszczenia i złożyli go z powrotem. Auto odzyskalo swoja sprawność zniknely szarpania. Dziwne klekoty silnika. Działa pieknie. Moze komuś sie przyda informacja. Na kat wstepnym nie ma zadnych czujnikow wiec komputer nie pokarze że zapchany.
Współczuję wydatków, gratuluję rozwiązania problemu i dzięki wielkie za wskazówki . Ja dopiero będę wchodził pod samochód i na pewno tam zajrzę. Podejrzewam że mam też zapchany, a w każdym razie szukam nieszczelności. Więc trop właściwy.

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 11, 2018, 09:18:22 »
Autem nie nacieszyłem sie długo. Po okolo 100km znow zwróciło szarpanie. Dymi na zimnym. Dziwny klekot przy przyspieszaniu. Oddałem auto juz do fachowców od diesli. Wtryski sprawdzone sa ok. Pompa tez. Padlo na krzywe korby. Dzis bedzie wiedział co dokladnie sie zepsuło jak rozbiora silnik. A jeszcze sprzęgło z dwumasa poszlo przez szarpniecia

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 11, 2018, 09:20:16 »
Autem nie nacieszyłem sie długo. Po okolo 100km znow zwróciło szarpanie. Dymi na zimnym. Dziwny klekot przy przyspieszaniu. Oddałem auto juz do fachowców od diesli. Wtryski sprawdzone sa ok. Pompa tez. Padlo na krzywe korby. Dzis bedzie wiedział co dokladnie sie zepsuło jak rozbiora silnik. A jeszcze sprzęgło z dwumasa poszlo przez szarpniecia
Podmieniany był czujnik położenia wału?

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 11, 2018, 12:38:24 »
Czujnik polozenia wału rok temu wymienialem a aso citroen poniewaz jak byl cieply to samochód od razu gasl. Uszczelke pod glowica mam i tak do wymiany poniewaz bierze plyn chlodniczy. Maja zrobic test kompresji przed rozbiurka silnika a jak wyjdzie zle to trzeba go rozebrać

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 12, 2018, 09:58:56 »
Korby mogą dostać po tyłku, jeśli zalewa cylindry płynem...  Silnik mocno spręża płyn... no i za mało tam jest miejsca na taką sytuację, coś musi puścić zwykle są to korby. Zwłaszcza w silniku wysokoprężnym. Skoro ubywa istnieje taka szansa.Ale taka ewentualność pójdzie ostro w koszty...  :(

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 12, 2018, 11:13:33 »
Korby mogą dostać po tyłku, jeśli zalewa cylindry płynem...  Silnik mocno spręża płyn... no i za mało tam jest miejsca na taką sytuację, coś musi puścić zwykle są to korby. Zwłaszcza w silniku wysokoprężnym. Skoro ubywa istnieje taka szansa.Ale taka ewentualność pójdzie ostro w koszty...  :(
Piotrek tylko przy takiej ilości o jakiej piszesz byłyby bardzo duże ubytki płynu i dodatkowo trudności z rozruchem,  biały kolor dymu z wydechu i na pewno nie ma szans na chwilową poprawę,  w taką była, po wizycie u mechanika gdzie auto jeździło normalnie. 
Jak są ubytki płynu chłodniczego a było dodatkowo robione coś z egr to warto sprawdzić chlodniczkę spalin
Właśnie dlatego nie lubię diessli  ;) Masz rację, ubytki powinny być duże teoretycznie.I poprawy nie powinno być.Ale istnieje szansa że to po mocnym rozgrzaniu auta dopiero zaczyna się dziać. A takiej sytuacji mogło nie być od wyjazdu od mechanika. Różne przypadki już się spotkało. Kiedyś widziałem pogięte korby w diesslu przez właśnie taką sytuację, a płynu dużo mu nie ubywało. Tu sytuację może wyjaśnić pomiar sprężania. Jeśli jest OK to nie ma co rozgrzebywać silnika, warto poszukać w innych miejscach. Nie mówię że korby mogą być pogięte jak "banany" ale czasami niewielka ilość płynu na cylindrze może sporo złego zrobić. O ile benzyna ma niższe ciśnienie i trzeba tam więcej "wody" aby szkód narobić, to w diesslu naprawdę nie trzeba jej dużo.
Ale nie ma co siać paniki, to trzeba zrobić pomiary. Bo to co opisuję jest chyba najgorszym scenariuszem. A możliwe że to jakaś "pierdoła".

Offline Marcin Mąkol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Świdnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer. 2.0 HDi FAP 140KM manual 2009 Opel Astra F 1.4
  • Miejscowość: Świdnica
Odp: Bład P0401 Pomocy
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 17, 2018, 09:50:36 »
Dostałem telefon od mechanika i jedna korba jest skrzywiona. Glowice oddali do sprawdzenia. Też myślę że to przez branie plynu chlodniczego sie pokrzywila. W sumie jak go kupilem juz brał plyn. I czasem w sumie rzadko lubiał sobie szarpać wiec tak sobie myślę że kupiłem już z uszkodzona a podczasz mojej eksploatacji skrzywila sie bardziej. I koszt naprawy samochodu juz przekroczył 8tyś. Zł. A to wszystko przez nie udolnych mechanikow w ASO bo wymienili turbine ktora pewnie była dobra a winą braku mocy był zatkany katalizator. Mechanior mówił ze w tych silnikach turbina dlugo służy. A korby sie czesto gną. Na placu mial tez volvo i forda z krzywa korba wiec mój przypadek nie jest odosobniony