Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.  (Przeczytany 15044 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Bartosiuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: brak
Witam.


Zastanawiam się nad kupnem C5-ki w wersji kombi. Mam do wyboru dwie opcje: albo zachować dotychczasowy samochód i kupić coś do 20 tys zł albo sprzedać swój i kupić coś do 30 tys zł. Wiadomo im droższy to pewnie i lepszy, ale czy moje wymagania (o których napiszę niżej) rzeczywiście wymagałyby wysokiej ceny...?


Moje wymagania minimum:
- kombi
- bez rdzy
- klima
- tempomat
- czujniki parkowania
- skrzynia biegów: 60% - automat vs 40% - manual
- benzyna max 2.0 lub diesel (nigdy nie miałem diesla)


Mam kilka pytań:
1. Czy ten model - MK3 ma bolączki z rdzą?
2. Jeżdżę głównie w mieście, a trasy na poziomie 200 km robię raz w miesiącu. Pewnie dlatego, że moje aktualne auto sporo pali, a tak to w trasy jeździłbym częściej. Nigdy nie miałem diesla i zastanawiam się czy diesel w mieście jest jakimś utrudnieniem?
3. Jeśli diesel to czy częste są usterki dwumasy filtrów itp?
4. Ile muszę (mniej więcej) doliczyć do ceny auta serwując mu pakiet startowy: rozrząd, oleje, filtry itp?
5. Czy po tylu latach od produkcji MK3 plastiki i inne elementy trzeszczą?
6. Wracając do diesla... uwielbiamy z rodziną zwiedzać kraje jeżdżąc autem. Dzisiaj przy benzynie 2.0 BMW E34 Touring średnie spalanie na trasie (3500 km, góry, autostrady) to 8,5 litra. Natomiast w mieście spalanie sięga nawet 15 l. Czego realnie mogę spodziewać się po dieslu max 2.0? Jeżdżę jak dziadek ;)
7. Czy Tourery były częstymi autami flotowymi? Czy przebiegi na poziomie 250 tys w autach z 2009 roku są bardzo zaniżone?
8. Czy bać się aut sprowadzanych z zachodu?


Nie będę ukrywał, że obecnie mam dylemat pomiędzy Citroenem C5 MK3 Tourer a odpowiednikiem Cytrynki spod szyldu Peugeota. Wygląd Cytrynki bardziej mi odpowiada, ale biorę pod uwagę te dwa auta.


Dziękuję i jeśli temat jest w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2018, 15:59:23 »
Zgadzam się z moim przedmówcą, ja mam Cytrynkę 2.0 HDI z fabrycznie podniesioną mocą do 163 KM i na start wymiana wszystkiego z robocizną kosztowało około 1000 zł, nie wiem skąd kolega wziął tak niskie ceny, ale np. kompletny rozrząd z pompą wody za same części wyniósł mnie 450 zł,  filtr paliwa to jest wkład także cena też nie jest wygórowana,  wyciszenie jest dobre, ale nie wszystkie exclusive-y miały podwójne szyby  (ja nie mam, spalanie trasa około 300 km w cyklu mieszanym to około 6 litrów, miasto jak wyjdzie 9 to nie będzie źle, z tego co się orientowałem sprzęgło z dwumasą to wydatek rzędu 1500 - 2000 zł(np. do Laguny II ja dałem 2500 zł po okazji), do miasta ten diesel dobrze się nadaje,  z rdzą tez nie ma problemu, silniki 2.0 HDI wytrzymują przy dobrym traktowaniu (tzn. wymiana oleju co 15 tys. ) ponad 400 tys. km na spokojnie, ja jeżdżę manualem, bo z automatem mogą być przy dużym przebiegu problemy i trzeba będzie remontować, we flotach na pewno jeździły w białym kolorze

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2018, 17:02:01 »
W danii stoi oferta na diesla 2.0 140 km.z przebiegiem lekko ponad 200 tys.km. za ok.13.tys.zl.

Offline Dominik Kierzek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI 200
  • Miejscowość: Berlin
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2018, 18:02:25 »
5 u mnie przy ugniataniu trzeszczały schowki w tunelu środkowym,jest to kwestia 2 godz roboty i jest cichutko, podczas jazdy nic nie trzeszczy, jest bardzo cicho, szczególnie w wersji Exclusive gdzie masz podwójne szyby boczne w drzwiach i podobno dodatkowe wyciszenie,


Mogę poprosić o instrukcję albo link do tematu jak to zrobić? ;)
Trzeszczenie jest trochę wkurzające. Nie jestem pedantem auto też nie jest nowe ale jak można to zrobić to czemu nie. Do trzeszczącego tunelu środkowego dodałbym uchwyty drzwiowe.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 05, 2018, 08:10:57 »
Wszyscy tutaj zachwalają diesla, a ja też zachwalę 2.0 Pb ;)  Jak już wyżej kolega napisał, że jeśli chodzi o minus tej jednostki to brak 6 biegu i trochę głośniej się robi przy jeździe autostradowej, ale nie jest tragicznie. Plusem niewątpliwie prosta konstrukcja umożliwiająca montaż LPG, co znacznie obniży koszty jazdy. Co do osiągów to jest to auto nastawione na komfort niż sportowe doznania. Jak już się bujnie to nawet ładnie idzie, ale masa auta jest spora i zapomnij o wyścigach spod świateł :)  Tutaj odniosę się do spalania, ponieważ kolega Mariusz Malicki podał jak to u Niego wygląda. Róznice między moim spalaniem są niewielkie. Na trasie średnio 7L (można zejść jeszcze mniej), w mieście robiąc po parę km do pracy i z powrotem wychodzi 10L, więc jeśli chodzi o ten aspekt to nie ma kolosalnych róznic między 2.0 Pb a 2.0 ON (163 KM) poza oczywiście mocą i momentem obrotowym. Zawsze byłem zwolennikiem benzyny z racji małej ilości pokonywanych km, i pomimo że może diesle w Cytrynie lepiej znoszą krótsze odcinki, to uważam że jeżeli w 80% bujamy się po mieście to benzyna. Diesel nawet by mi nie złapał temperatury i już bym pod zakładem pracy musial gasić. Do tego wiadomo, zawsze większe prawdopodobieństwo awarii turbiny, DPF, wrtyskiwaczy, dwumasy.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2018, 08:55:09 »
Miałem kiedyś 407-kę 1.8 tą słabszą i dało się tym jeździć przynajmniej ja nie narzekałem,spalanie mnie nie interesowało.Co do wad i zalet to poczytaj sobie forum peuegota bo tam jest zdecydowanie więcej info na ten temat.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2018, 08:55:39 »
W benzynie też masz wtryski,  pompę,  w tej 2.0 nie ma dwumasy ale są świece i cewki, 
Tylko to jest wieczne i się nie psuje. Świece? 40 pln komplet raz na 60 tyś km.Przy lpg może częściej.
Nie ma jeszcze przepływki i EGR.
Pamiętajcie,że tam gdzie diesel kończy to Pb dopiero zaczyna  :D
Jazda z 5 tyś.obr/min nie szkodzi silnikowi.Może trochę uszom  :D

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2018, 09:51:37 »
No właśnie tak jak koledzy pisali wyżej, ja jak byłem w trakcie zakupu Cytrynki też brałem pod uwagę benzynę ale ofert było  bardzo mało  (nie ważne czy kombi czy sedan) , rzadko która miała hydro zawieszenie  (na którym mi zależało podczas zakupu, bo można kupić diesla bez hydro młodszego rocznikowo też ) , także stanęło na HDI

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2018, 10:35:38 »
To wszystko zależy co się chce i oczekuje od pojazdu, dlatego nie ma prostej odpowiedzi co wybrać. EGR też czytałem że te silniki nie mają. Przepływki też nie zauważyłem w swoim, bo na ogół jest w widocznym miejscu między filtrem powietrza a przepustnicą. Co do mocy, to jest to pojecie względne bo dla jednego 100 KM to duzo a dla innego 300 KM to mało. Ja przesiadając się z innego auta o mocy ok. 150 KM i trochę lżejszego na początku też mi brakowało tego "odejścia", ale zauważyłem że na autostradzie już ten silnik nie ustępuje dynamiką bo jak już bujniemy tą masę to można w miarę sprawnie wyprzedzać. W tym roku już 190 km/h jechałem i bez większego problemu rozpędzając na 5 biegu bez żyłowania silnika, a zapas jeszcze był. Fakt, z tym silnikiem fajnego auta trzeba trochę poszukać, bo ja jechałem po swoje ponad 300 km. Nie jest tego duzo i rozrzucone po kraju, ale da się wyrwać z dobrym wyposażeniem i stanie. Jeśli chodzi o awaryjność Pb vs ON, to ja zawsze posiadałem wolnossaki i tak jak napisał Machoński Tomasz w tych silnikach wystąpienie poważnej awarii jest znikome. Ja nie pamiętam żeby mi kiedyś cewka padła, a silnik też nie przestanie chodzić jeśli nawet świece będą miały lata świetności za sobą lub kable przebicie. Sprzęgło? W benzynce firm LUK, Sechs, Valeo to koszt 450zł - 700zł plus robocizna niech wyniesie z 1000 zł, a w dieslu dwumasa ze sprzęgłem to koszt ponad 3 tys zł. Może niech autor tematu powie ile kilometrów rocznie robi i jak wygląda ta jazda po mieście, bo można jeździć po parę km a można i 30 km przez miasto jechać? ;)

Offline Michał Budzisz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: BMW 120D e87 LCI, C5 X7 2011 Exclusive Tourer 2.0 HDI 163KM AM6
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2018, 12:48:12 »
Jeżeli nigdy nie miałeś diesla to C5 jest warte tej próby ;)  Jako przeciwnik dieslów twierdziłem, że jeżeli diesel to tylko taki mający 6 cylindrów (po korzystaniu z BMW F10 530d i e90 320d) Pierwsza jazda C5 w 2.0hdi była dla mnie szokiem. Pzy normalnej jeździe jeżeli chodzi o wyciszenie - brak klekotu podobnie jak w f10 z 3 litrowym dieslem. Różnice słychać dopiero po wkręceniu na obroty lecz jest o niebo lepiej niż w traktorowatym dwulitrowym dieslu od bmw. Trzeba liczyć się z tym, że w silniku na ON jest trochę więcej rzeczy do ewentualnego popsucia, ale z reguły najczęściej i tak robi się rzeczy, które występują i w dieslu i w benzynie np. tarcze, klocki itp.  Powiem tylko tyle: dopóki nie spróbujesz to się nie przekonasz, a auto to nie żona łatwiej sprzedać niż wziąć rozwód :-X
PS u mnie w środku jedyne dźwięki, które słychać to  lekkie chrobotanie w lewym słupku (nie dzieje sie to zawsze) i słychać tylne uchwyty drzwi pod naciskiem, ale nic nie skrzypi jak w BMW, które jest wykonane fatalnie i nie wiem co tam kosztuje dwa razy więcej ???
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2018, 13:07:41 wysłana przez Michał Budzisz »

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2018, 10:29:49 »
Moja C5 MK2 z 2.0pb brała w cyklu mieszanym 12l/100km. Jak czytam 10l/100km w mieście przy kilku kilometrach przejazdu i w MK3 który jest cięższy - zwyczajnie mie wierzę, nawet jak się depcze jak dziadek w gaz, to pozostaje kwestia zimnego silnika. Potencjalny nabywca raczej niech zakłada wyższe spalanie.
W mk2 dynamika była ok, nie wiem jak w mk3, ale jak komuś odpowiada i znajdzie dobry egzemplarz - osobiście uważam że to najlepsza opcja.
Diesel ma szereg zalet, a ponieważ dla mnie komfort to też duża dynamika - musiałem zdecydować się na diesla.
Autorowi radzę przejechać się 2.0pb, jak się spodoba, warto pójść w tę stronę i zagazować - nawet jak się dużo nie jeździ to amortyzacja jest bardzo szybka.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2018, 12:04:49 »
Poza miastem można osiągnąć taki wynik:
LPG doliczamy 15%

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2018, 17:38:49 »
Moja C5 MK2 z 2.0pb brała w cyklu mieszanym 12l/100km. Jak czytam 10l/100km w mieście przy kilku kilometrach przejazdu i w MK3 który jest cięższy - zwyczajnie mie wierzę, nawet jak się depcze jak dziadek w gaz, to pozostaje kwestia zimnego silnika. Potencjalny nabywca raczej niech zakłada wyższe spalanie.
Pisze tak jak jest.  Zimą miałem ok.  10.5l. Jeżdżę raczej spokojnie i w większości bez klimy,  bo na takich odcinkach się nie opłaca.  Może wyrobiłem u siebie nawyk ekonomicznej jazdy,  bo nawet po wyliczeniu z dystrybutora mi podobnie wychodziło.  12l nigdy nie osiagnalem :D

Offline Beniamin Maliszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 benzyna
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2018, 21:23:59 »
Nie jestem pewien  na ile reprezentatywna jest  nasza sytuacja ale małżonka,  powożąc C5  X7  2.0 Pb  2009   wylącznie  po mieście  na odcinkach 20-30 km dziennie  NIGDY  nie przekroczyła  spalania 10 l/100 km. Nawet w zimie. Wiem że to kobieta i typowo  kobiecy czyli zachowawczy styl jazdy ale z drugiej strony  termin  ecodrivingu  jest jej obcy  zupełnie.
Do dyskusji na temat  wyzszości  PB nad Dieslem  dodam  jeden argument na temat  PB -  nasz egzemplarz zadziwiająco  szybko  się  w zimie nagrzewa  do optymalnej temperatury pracy.  Co z jednej strony  wpływa na  zmniejszenie  różnicy w spalaniu  zima-lato,   a z drugiej  strony korzystnie  wpływa na komfort - szybko się  robi ciepło we wnętrzu.
I  w pełni się zgadzam z opiniami na temat  braku 6-go biegu w  egzemplarzach z  2.0 PB - to chyba największa wada tego modelu. Zupełnie nie rozumiem  jak można do takiego samochodu,  nowoczesnego i raczej  dedykowanego  do  tras i autostrad montować  skrzynie 5-biegową  . Żal.  Podobno  można  stosunkowo niedużym nakładem  czasu i środków  "wydłużyć"  5-ty bieg  czyli założyć  inną zębatkę  co powinno  zmniejszyć   problem  ( nie rozwiązać) .Ale  ten temat dopiero przede mną. 

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2018, 22:04:24 »
Ja w swoim dieslu też nie mogę narzekać na nagrzewanie się samochodu zimą, jest zadziwiająco szybkie, mając porównanie z moim drugim wozem którym jest Laguna II w dieslu

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2018, 14:41:12 »
Pisze tak jak jest.  Zimą miałem ok.  10.5l. Jeżdżę raczej spokojnie i w większości bez klimy,  bo na takich odcinkach się nie opłaca.  Może wyrobiłem u siebie nawyk ekonomicznej jazdy,  bo nawet po wyliczeniu z dystrybutora mi podobnie wychodziło.  12l nigdy nie osiagnalem :D
Nie jestem pewien  na ile reprezentatywna jest  nasza sytuacja ale małżonka,  powożąc C5  X7  2.0 Pb  2009   wylącznie  po mieście  na odcinkach 20-30 km dziennie  NIGDY  nie przekroczyła  spalania 10 l/100 km. Nawet w zimie. Wiem że to kobieta i typowo  kobiecy czyli zachowawczy styl jazdy ale z drugiej strony  termin  ecodrivingu  jest jej obcy  zupełnie.
Do dyskusji na temat  wyzszości  PB nad Dieslem  dodam  jeden argument na temat  PB -  nasz egzemplarz zadziwiająco  szybko  się  w zimie nagrzewa  do optymalnej temperatury pracy.  Co z jednej strony  wpływa na  zmniejszenie  różnicy w spalaniu  zima-lato,   a z drugiej  strony korzystnie  wpływa na komfort - szybko się  robi ciepło we wnętrzu.
I  w pełni się zgadzam z opiniami na temat  braku 6-go biegu w  egzemplarzach z  2.0 PB - to chyba największa wada tego modelu. Zupełnie nie rozumiem  jak można do takiego samochodu,  nowoczesnego i raczej  dedykowanego  do  tras i autostrad montować  skrzynie 5-biegową  . Żal.  Podobno  można  stosunkowo niedużym nakładem  czasu i środków  "wydłużyć"  5-ty bieg  czyli założyć  inną zębatkę  co powinno  zmniejszyć   problem  ( nie rozwiązać) .Ale  ten temat dopiero przede mną. 
Może zależy to od nogi, może od konkretnego modelu... Miałem na gaz forda taunusa, lagunę 2.0 i BIG F125(ale to pominę :) ). Wszędzie powyżej 11L/100km.
W każdym przypadku mniej paliło w zimie... czyli po pierwsze więcej zapewne benzyny bo później się przełączał(nie dotyczy taunusa, tam na gazie było nonstop), ale też gaz w sezonie zimowym jest lepszy.
Ale poniżej 10L/100km nigdy nie było. Czytam i podziwiam. Na kompie w mk2 pokazywało 10l/100km, jak sprawdziłem benzynę pokrywało się to niemal 1:1. Ale gazu od 12L.
Zużycie benzyny na uruchomienie było około 1,1L/100km - ale rozrzut był od 05.L/100km do 2L/100km.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Piotr Bartosiuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: brak
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 08, 2018, 14:08:19 »
Dziękuję wszystkim za  odpowiedzi. Poniżej odniosię się do kilku z Was. Najpierw jednak chciałbym podkreślić, że mówimy o wadach i zaletach auta używanego. A wiele z Waszych opinii o furce odbieram jako te zachwalające po prostu auto i jego części. A istotne jest to z czym moge mieć problem kupując dzisiaj auto używane? Czy kupując brykę z 2010 roku powinienem martwić się o pilną wymianą czegokolwiek czy mam jechać w trasę ze stresem, że coś padnie (i diesel i PB)? Nie szukam auta idealnego, ale posiadając już kilka samochodów i użytkując je przez wiele lat mogę powiedzieć nowym nabywcom co w następnej kolejności może paść i na co zwrócić uwagę.

1.  Sprawa PB i gazu  - wszystkie moje dotychczasowe auta to PB 2.0 i zawsze bez gazu. Każda furka miała średnie spalanie na poziomie ok. 6,8-8l/100km trasa i około 10-11/100km miasto. Dzisiejszy mój dyliżans E34 Touring 2.0 ma spalanie od 7,5-8,5/100km trasa aż do 11-15/100km miasto. A zaznaczam, że potrafię i często jeżdżę jak dziadek, bardzo eko. Generalnie wynik 7 l na trasie byłby ok, ale róznica z miastem jest już bardzo duża. Poza tym lubię jeździć w trasy a tu też chciałbym oszczędzić. Dlatego myślałem o dieslu. Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.

2. Hydro, wodotryski itp - szukam auta prostego. Im mniej skomplikowanych elementów tym lepiej. Wolę się skupić na ładnej sylwetce, dobrych właściwościach jezdnych, niezawodności elementów potrzebynych do jazdy niż na awaryjności podzespołów.

3. diesel... gaz - Chociaż nigdy nie miałem diesla i gazu (bo zawsze mi się wydawało, że jak ktoś ma taką furkę to znaczy, że przebiegi będą ogromne) to kuszą trochę niższe wydatki na paliwo i kusi wizja dłuższych przyjemniejszych częstszych wypraw poza miasto.

Podsumowując... Średnie spalanie PB (autocentrum) jest tym co akceptuję. Lubię PB. Ale kusi mnie bardzo niskie spalanie na ON. Dlatego biorę to pod uwagę, chętniej jeździłbym w trasy. Szukam auta maksymalnie prostego i konstrukcyjnie mało awaryjnego. Więc biedafurki mnie nie odstraszają. Pytanie do Was na co trzeba zwrócić uwagę przy autach z przebiegiem 200-300 tys. Czy elementy dieslowskiego napędu warto wymienić po zakupie? Czy w PB też warto się czymś zając poza rozrzadem?

Takie kwestie mnie interesują. Dzękuję.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 08, 2018, 16:27:30 »
Auto 10 letnie, jak i auto 5 letnie może być w bdb. stania albo zapuszczone. Wszystko zależy jak dbał poprzedni właściciel. Ja kupiłem swoje we wrześniu i na razie filtry, świece, opony, tarcze z klockami i olej. Po kolei sukcesywnie będę wymieniał jeszcze inne płyny eksploatacyjne, ale to nie piekarnia bo wszystko ładnie wygląda i nic się nie dzieje. Hydro nie jest gorsze od standardowego zawieszenia lub bardziej awaryjne, to taki mit rozsiewany przez ludzi którzy nigdy tego nie doświadczyli. Podobnie jak opinie że nie kupuje się aut na F  ;) Nie mam żadnych zapoceń i wycieków. Jak czytałeś wcześniej, mocny diesel już nie pali tak mało żeby ta różnica była jakoś szczególnie odczuwalna, tym bardziej przy niewielkich przebiegach. Musisz po prostu trafić na dobry egzemplarz i przemysleć ile w roku będziesz robił km?

Offline Mariusz Malicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Krotoszyn
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI FAP 163KM 2010 r. oraz Renault Laguna 1.9 DCI 120KM 2003 r.
  • Zainteresowania: muzyka, komputery, podróże
  • Miejscowość: Krotoszyn
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 08, 2018, 17:22:59 »
Moim zdaniem C5 MK III kupuje się właśnie ze względu na jej HYDRO zawieszenie
Ale prawda jest taka że ze zwykłym dostaniesz około 2 lata młodsze w tych samej kasie
A co do awaryjności to zależy jak trafisz, bo na ten przykład moim w sumie teraz jest Renault Laguna II z 2003 roku, która ma lub miała opinię królowej lawet, a ja ją posiadam 7 lat i jeszcze nigdy ani latem czy zimą mnie nie zawiodła i do każdego miejsca dowiozła
Tak jak mówią jak dbasz tak masz, wszystko zależy w jakim stanie i kto poprzednio miał samochód

Offline Piotr Bartosiuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: brak
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 08, 2018, 17:38:43 »
Generalnie nie mam obaw co do Hydro. Sam mam Nivo w swoim BMW. Ale jeśli miałbym do wyboru dwa identyczne auta z różnicą w zawieszeniu - wziąłbym na zwykłym. :)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 08, 2018, 19:22:19 »
Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.
He, no cóż, należę zatem do osób, które nienawidzisz... ale jak jeździsz jak piszesz, tj. zawsze 10km/h mniej jak wolno, to chociaż Twoje uczucia są objęte wzajemnością  :)

Wracając do tematu:.
- zdecydowanie hydro, odpuść sprężyny. Zawieszenie aktywne w BMW jest zupełnie nieporównywalne jakościowo do C5, zarówno w kwestii jakości wykonania jak skuteczności.
- wymiany wszelkich komponentów silnika czy innych materiałów eksploatacyjnych - ocenisz to na solidnym przeglądzie konkretnego egzemplarza. Nie ma sensu z góry robić listy klamotów do wymiany, bo mija się z celem wymiana powyższych dla zasady. Wrażliwy temat to rozrząd - zależnie od uwierzytelnienia przebiegu. No i w 1.6HDi rurka z sitkiem do turbiny - obowiązkowa natychmiastowa wymiana.
- za dieslem przemawia duży zasięg, i relatywnie niskie koszty paliwa
- lpg to najtańsza jazda, największy mankament to mały zasięg(300-370km), zwłaszcza jak jeździsz za granicą.
- pb to rozwiązanie dla ceniących spokój,  ktorych nie denerwuje płacenie na stacji ;) Nie mam tu na mysli bezpośredniej szprycy oczywiście.

Za C5 x7 z pewnością przemawia poziom wyposażenia, jedne z najlepszych silników diesla( w wersji 2.0 zwłaszcza), dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Mechanicznie jest ok, jak kupujesz 10'cio letnie auto to jest to pewnie bezpieczniejsze od seatow czy opli.

Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2018, 19:53:54 »
Generalnie (może to zaboleć nnych), ale nienawidzę ludzi którzy bez żadnych powodów cisną na trasie lub w mieście. Ja jeżdżę spokojnie, zgodnie z przepisami i zazwyczaj 10km wolniej niż ograniczenia.
He, no cóż, należę zatem do osób, które nienawidzisz... ale jak jeździsz jak piszesz, tj. zawsze 10km/h mniej jak wolno, to chociaż Twoje uczucia są objęte wzajemnością  :)
Dobre  :D :D :D :D :D :D :D   Mamy podobne uczucia  ;D

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2018, 20:10:42 »
Ale do kogo podobne?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 08, 2018, 20:16:23 »
No przecież, że do Ciebie :D

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 Tourer. Rozpoznanie przed zakupem. Kilka pytań.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 08, 2018, 20:26:07 »
He, to dobrze, bo mamy duże szanse na siebie trafić :)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP