Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Demontaż zderzaka tylnego  (Przeczytany 263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Banaszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sopot
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1.4 VTR 2004
Demontaż zderzaka tylnego
« dnia: Maj 10, 2018, 15:06:21 »
Witam kolegów,


Wjechano mi ostatnio w tyłek, w związku z czym będę musiał zdjąć zderzak by wymienić tylną belkę i zaczepy zderzaka. Ma ktoś może jakiś tutorial zdejmowania zderzaka tylnego, plus numery kołków do montażu go z powrotem (gdyby jakieś mi walnęły przy okazji)?




Offline Mariusz Sikora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: Sport, Motoryzacja,
Odp: Demontaż zderzaka tylnego
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2018, 15:16:55 »
Jak dobrze kojarzę to prosta sprawa, miałem to samo - wjazd w tył, wymiana zderzak, belka i tylna dolna klapa. Ogólnie prosta robota, jak dobrze kojarzę na środku są 2 śruby większe, bez problemu zdejmiesz nie ma żadnych trudności. Belka też chyba 4 śruby i tyle.

Offline Marek Banaszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sopot
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1.4 VTR 2004
Odp: Demontaż zderzaka tylnego
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2018, 20:12:49 »
Dzięki za informacje, z tego co zauważyłem, to chyba są jeszcze dwie śruby (po jednej) w każdym nadkolu, belka chyba po trzy śruby na stronę. Postaram się porobić foty i wrzucić po tym jak dojdą części i wymianie żeby komuś mogło to pomóc w przyszłości. Pamiętasz, czy śruby większe od dołu są, czy pod tapicerką?

Offline Mariusz Sikora

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: Sport, Motoryzacja,
Odp: Demontaż zderzaka tylnego
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2018, 15:58:00 »
Niestety nie, robiłem to dość dawno i sam zderzak zdjąłem pamiętam bardzo szybko, musiałbym spojrzeć u siebie.

Offline Marek Banaszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sopot
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1.4 VTR 2004
Odp: Demontaż zderzaka tylnego
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2018, 18:43:18 »
Trochę to trwało, poszła mi chłodnica i uszczelka pod głowicą... ale w końcu dziś, po 17 dniach na warsztacie (sic!) zabrałem się ochoczo za zdjęcie zderzaka i wymianę belki po dzwonie.


Co się przyda:


- Żaba
- WD40
- Młotek (bez młota to nie robota)
- Klucz 10 (nadkole)
- Klucz 13 (przy wymianie belki)
- Śrubokręt płaski
- Torx (chyba 7 jak dobrze pamiętam)


How to:

- Podniosłem auto z tyłu na żabie.

Cytryna na żabie:



- Od spodu po lewej i prawej stronie zderzaka trzeba ostrożnie zdjąć kołki/zapinki, najlepiej podważyć płaskim samą część z bolcem która wchodzi w drugi plastik, a potem wyciągnąć kombinerkami. Na wszelki wypadek można kupić kołki, w razie gdyby się rozwaliły.

Kołek pod zderzakiem (z lewej i prawej jest):


Kołki, które mogą się rozwalić:



- W nadkolach u mnie z lewej strony był sam zatrzask, z prawej zatrzask i śruba 10 płaska (nie wiem czy to inwencja poprzedniego właściciela czy tak ma być, ale raczej w to drugię wątpię), zatrzask trzeba lekko podhaczyć śrubokrętem i wypchnąć, śrubę odkręcić i to samo zrobić z zatrzaskiem.


Lewe nadkole:



Prawe nadkole:



- Następnie zdjąłem dolną klapę bagażnika, zawiasy i linki są przykręcone na śruby torxowe.

Zawiasy dolnej klapy/półki bagażnika:


Linka, to samo z lewej i prawej:



- Pod klapą bagażnika są dwa zatrzaski do naciśnięcia i wysunięcia.

Zatrzask pod klapą bagażnika (z lewej i prawej są):


- Po odkręceniu tego wszystkiego i wypięciu zatrzasków wystarczy pociągnąć zderzak i wyjdzie.
- Sama belka przykręcona jest na 6 śrub 13. Jak się potraktuje WD40 i młotkiem to idzie spokojnie je wykręcić. Po czym należy podnieść ją do góry pod kątem, bo jest jeszcze na dwóch małych haczykach.

Stara belka:


Nowa belka:



Robota jeżeli śruby nie stawiają oporu na godzinę max. Mam nadzieję, że komuś może się przydać krótki opis ;)