Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: temperatura silnika  (Przeczytany 21503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 10, 2015, 23:16:03 »
U mnie też w dwóch samochodach żre gazu około 13l autostrada/ 11- 12 spokojna jazda/ 15+ miasto.
Znakiem tego chyba skład mieszanki można wylkuczyć.
Swoją drogą, ubytek połowy konia po tylu latach, to wynik wręcz niewiarygodny.
(Ciekawe czy Admin się kapnie że napisałem "koń" i mi to automat ten sprośny wyraz wykropkuje...)
Według starych wieszczów nasze silniki traciły po 30 koni na parkingu pod sklepem podczas robienia zakupów :)

Pochwal się co wyszło jak już zaślepisz reduktor.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 11, 2015, 18:16:49 »
Sprawdzałeś swoje auta ile na PB spalają? U mnie niestety dużo więcej LPG wciąga niż powinien (mimo zastosowania najszybszych wtrysków LPG jakie się dało i uzyskania stabilności ciśnieniowej reduktora) i chyba wiem gdzie w moim przypadku jest problem ze spalaniem, ale jak zwykle nie ma kiedy się za to wziąć bo rozbierania i wiercenia trochę jest. Teraz zerknąłem na wykresy z hamowni i pomieszały mi się cyferki. Ubyło 1,4 KM a 0,5 Nm. Tylko ostatni pomiar był robiony na nieoryginalnym juz wydechu końcowym i z przedmuchem za kolektorem wydechowym także nie wiem czy to jakoś wpłynęło na wynik. Dam znać jak uda mi się coś zrobić. Dzięki za pomoc.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 13, 2015, 11:30:18 »
Z tym zaślepieniem reduktora będzie trzeba chyba poczekać na przyszłe lato. Wczoraj przy temperaturze 21* na dworze prędkość 150-170km/h trzymał cały czas 92* chłodzenia i 112* oleju.

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 13, 2015, 20:47:36 »
No cóż, zatem czekamy :)
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 12, 2016, 09:17:00 »
Witam ponownie :) Jakiś czas temu zrobiłem podłączenie szeregowe, na powrocie z nagrzewnicy wpiąłem reduktor LPG i póki co jest stabilniej podczas szybkiej jazdy (wczoraj dopiero udało mi się testować bo było 33* na dworze - temperatura przy 130km/h była 112*olej i 94* chłodzenie i nie rosło, dopiero po zatrzymaniu skacze w górę ale się zatrzymuje ). Tylko cały czas mi nie daje spokoju podłączenie nagrzewnicy w moim aucie. Czytałem trochę o układach chłodzenia zanim przepiąłem na szeregowe i wszędzie na rysunkach jest, że gorący płyn wpadając do nagrzewnicy wpada górnym przewodem i wychodzi dolnym. Tak samo jest w chłodnicy w sumie. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest to rozwiązane? W internecie nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi, a przecież łatwiej jest odpowietrzyć napełniając zbiornik od dołu niż wlewając cały czas płyn górą :) Jedyne co mi przychodzi do głowy to  No i problem, który mnie nurtuje. U mnie płyn wraca z nagrzewnicy górnym krućcem, który przechodzi w górny przewód, który ma odpowietrznik (odpowietrznik powinien być na powrocie czy zasilaniu nagrzewnicy?). Wedlug różnych rysunków budowy układów chlodzenia wychodzi na to, że nagrzewnica powinna byc zasilana górnym kruccem i powrót dolnym. Na starej nagrzewnicy jeszcze oryginalnej na dolnym krućcu jest strzałeczka wylotowa co by się zgadzało z tymi opisami co czytałem. Wychodzi na to, że u mnie jest odwrotnie. Jeszcze nie znalazłem gdzie te przewody są zamienione. Wklejam kilka zdjęć serwisowych może ktoś podpowie jak ten płyn powinien krążyć. Z góry dzięki.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2016, 12:17:30 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 09, 2017, 18:34:43 »
Witam. Temperatury dalej mocno się wahają, reduktor przeniosłem obok termostatu ale nic to nie dało. Wymiana chłodnicy klimatyzacji mocno obniżyła temperaturę przy jeździe autostradowej. Na wakacjach przy 30*-35* na dworze i prędkościach 140-160km/h było na wskaźniku przed 100* i nie rosło powyżej. Pojeździłem z komputerem i zauważyłem, że komputer serwisowy pokazuje taką samą temperaturę do 90* ale gdy wskazówka idzie wyżej do ok 95* to na komputerze pokazuje ok 91*-92*. Najwięcej udało mi się zagrzać na wskaźniku 98* a na komputerze pokazało wtedy 93*. Czy to jest wina czujnika? (wymieniłem kilka lat temu ale tamten zawyżał o ponad 10* i założyłem spowrotem stary), powietrza w układzie czy czego?
Druga sprawa. W tamtym roku wyrzuciło mi płyn oringami przy nagrzewnicy, winny okazała się gumka w korku która rozeszła się na szerokość i nie upuszczała ciśnienia. Oringi i korek wymieniłem na inny (upuszczał na ok 1,3b). Dosyć niedawno pojawił się wyciek ze zbiorniczka odgazowującego nr 7 i jak się przy demontażu okazało z przewodu nr 8 który jest zakuty. Odkręciłem korek a tam kolejny korek w którym rozeszła się guma. Otwór ma ok 41mm gumka poszerzyła sie na 42mm i wychodzi z oporem jak rok temu do tego ma podobne spękania... Ktoś spotkał się z tak wyglądającą gumą w układzie chłodzenia? Czy to po prostu starość?

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 10, 2017, 15:30:22 »
To może być spowodowane starością, zwłaszcza, że to korek z MK1. Postaraj się kupić plastikowy korek.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 10, 2017, 17:40:55 »
No ale żeby 2 tak samo się uszkodziły w przeciągu 3 lat? :) Mam jeszcze plastikowe 2 korki, jeden nawet w serwisie citroena kiedyś kupiłem ale te korki mają strasznie mocną sprężynę upustową w porównaniu do tych starych poza tym musiałem przerobić bo do zbiornika nie pasował (zbiornik zmieniałem bo ciekł jak kupiłem auto i kupiłem z takim samym numerem jak ten cieknący). Jak testowałem nowe korki to puszczały dopiero przy ok 1,6b dlatego ich nie montowałem. Chyba że pod wpływem temperatury sprężyna w korku słabnie trochę? Może ktoś zmierzyć ile mm jest od rantu gdzie korek się wkręca do tego zgrubienia w szyjce co uszczelka tam dolega? Może zbiornik mam nie taki zamontowany i dlatego takie problemy z tymi temperaturami?

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 10, 2017, 18:29:05 »
Zbiornik masz nie właściwy skoro musiałeś przerabiać nowy korek, a blaszany pasował. Jeśli wciąż masz oryginalny to pospawaj. Tam jest ten sam problem. Puszczają na zgrzewach.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 10, 2017, 18:46:25 »
Oryginalnego nie mam ale miał takie same numery na boku jak ten co teraz używam czyli już wcześniej musiał ktoś zmienić na starszy typ. Jakie numery powinien mieć wytłoczone nowy typ zbiornika na boku? Rozumiem że nowy typ wprowadzili od połowy 1995r. i każdy prócz od 2.5TD powinien pasować?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 26, 2018, 22:58:23 »
Hej. Chyba uporałem się z wysoką temperaturą chłodzenia w trasie. Mechanik chyba wpychał termostat śrubokrętem, bo guma na nim była mechanicznie uszkodzona. Otwierał się podobnie jak nowy przy ok 84* ale przez uszkodzoną gumę jakby prześwit miał mniejszy. Przy okazji wymieniłem wszystkie oringi na kolektorach wodnych. Teraz temperatura w trasie jest przed 90*. Ostatnio musiałem pędzić w przedziale 180-220km/h i przez 110km takiej jazdy temperatura wyszła lekko poza 90*. Jak wymienię nieszczelne przewody nagrzewnicy i zbiornik wyrównawczy na oryginalny to dam znać czy coś się zmieniło.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 27, 2018, 15:14:54 »
To jest właśnie przykre, zlecasz coś komuś, zakładasz, że zrobił dobrze i tracisz czas na dalsze poszukiwania problemu. Życie. Nie twierdzę, że ja czasem czegoś nie spartole.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 27, 2018, 22:36:46 »
Jutro jadę w trasę to dokładniej przyjrzę się temperaturze. No niestety tak zazwyczaj bywa po oddaniu gdzieś auta. Tak samo będę musiał sprawdzić tylne wahacze, bo też mi teraz robili łożyskowanie i mam wrażenie jakby za ciasno były skręcone, bo tak ociężale/opornie ten tył się ugina :/

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 01, 2018, 15:14:48 »
Wróciłem z trasy. Temperaturowo nigdy nie byłem tak spokojny :) Wyszło łącznie ok 1700km i jeśli auto jechało po płaskim bez różnicy czy 75km/h czy 150km/h temperatura chłodziwa trzymała cały czas 85-88*, oleju ok 102*. Temperatura dalej wzrasta jak jeżdże po mieście z częstymi przystankami na światłach ale nie jak wcześniej 92-98* tylko 85-92* z klimą nawet ciut mniej. W tatrach na ponad 10km stromym podjeździe udało się zagrzać maksymalnie chłodzenie do 95*  także uważam, że jest dobrze. Natomiast dalej zastanawia mnie spadek temperatury przy hamowaniu silnikiem na zjazdach. Przy bardzo długich zjazdach w górach temperatura chłodzenia spadała do 80* i ze 2 razy nawet do 75*. Możliwe, że objętość układu chłodzenia jest duża i dlatego tak się dzieje? Oczywiście jak wcisnę gaz to temperatura wraca po chwili na 85*.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 01, 2018, 23:12:59 »
Pojeździj z Lexią, czujnik w zegarach może oszukiwać. U mnie zaniza 10 stopni .

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: temperatura silnika
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 03, 2018, 09:38:06 »
Sprawdzałem już kiedyś i do 90* pokazuje tak samo, a powyżej zaczyna przekłamywać. 95* na zagarach to 92* na kompie , 98* na zegarach to 94. Zmieniałeś czujnik temperatury czy oryginalny Ci przekłamuje? U siebie kupiłem zamiennik i na zegarach zawyżał właśnie o 10* i spowrotem zamontowałem oryginał.