Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy  (Przeczytany 1646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Żegnałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2005 2.0 HDI Exclusive Liftback
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Łódź
Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« dnia: Maj 20, 2018, 00:19:47 »
Witam.
Od jakiegoś czasu po odpaleniu auta pojawiał się komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy. Pomagało zgaszenie auta i ponowne odpalenie.
Dziś jednak komunikat został na stałe no i oczywiście brak wspomagania. Auto postało ok godzinki, odpaliłem i nagle wszystko ok ale po ponownym postoju i odpaleniu problem powrócił.
Podłączyłem lexie i pojawił się błąd P0562 usterka przemijająca, napięcie akumulatora ograniczenie dolne.
Zmierzyłem napięcie i na wyłączonym silniku jest 12,75, na włączonym 14,20 oraz przy włączonych światłach, klimie oraz radiu 14,14.
Sprawdziłem też bezpiecznik ten duży 80 i niby nie jest przerwany ale dobrze to on nie wygląda (foto)
Wymieniłem na nowy i jest ok ale obawiam się, że problem powróci...


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2018, 10:24:30 »
Bezpiecznik może być przypalony z powodu złego styku.
Wyczyścić dobrze gniazdo, przeczyścić wtyczki do pompy wspomagania.
Tam są duże prądy, przy złej przewodności robi się "grzałka".
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Michał Żegnałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2005 2.0 HDI Exclusive Liftback
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2018, 16:19:40 »
Czy pompa wspomagania jest gdzieś obok zbiorniczka spryskiwaczy czy coś źle myśle?
Był kiedyś jakiś temat albo mi się wydaje o przetartej wiązce od pompy...ale gdzie ona się znajduje to nie pamiętam...

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2018, 19:27:54 »
Cześć. Sprawdź jeszcze stan koła pasowego wału. Uszkodzone nie napędza we właściwy sposób alternatora i pompy wspomagania. Powoduje  to m. in. problemy ze wspomaganiem. Uruchom silnik i obserwuj jak zachowuje się pasek wielorowkowy.

Offline Michał Żegnałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2005 2.0 HDI Exclusive Liftback
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2018, 20:27:29 »
Koło raczej powinno być ok. Zmieniałem ok 3 miesiące temu pasek, napinacz oraz sprzęgło alternatora i prosiłem mojego mechanika żeby sprawdził koło bo wiem, że bywają z nim problemy no i z tego co mówił było wszystko dobrze.
Sprawdzę jutro bo to, że wtedy było ok nie znaczy, że nadal tak jest.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak wspomagania, uszkodzone wspomaganie kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2018, 22:48:26 »
Cześć. Sprawdź jeszcze stan koła pasowego wału. Uszkodzone nie napędza we właściwy sposób alternatora i pompy wspomagania. Powoduje  to m. in. problemy ze wspomaganiem. Uruchom silnik i obserwuj jak zachowuje się pasek wielorowkowy.

Tylko że on ma wspomaganie elektryczne a pompa jest schowana po prawej stronie pod pompą zawieszenia,
a pasek może mieć minimalny wpływ na wspomaganie tylko ze względu na wydajność alternatora.

Z tą przecierającą się wiązką to było od pompy zawieszenia za prawą lampą.
Lexia, VCDS, MPPS