Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Skrócenie lewarka zmiany biegów  (Przeczytany 2095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Skrócenie lewarka zmiany biegów
« dnia: Maj 27, 2018, 09:10:16 »
Cały czas męczy mnie ten długi kij od biegów, a że kupiłem gałkę od Lagi III postanowiłem go skrócić ;)

Sam drążek to nie problem, ale jak rozwiązać kwestię podnoszonego wstecznego? Ma ktoś jakiś pomysł, lub jak to jest rozwiązane?
Dotej pory skracałem drążki 5 biegowe i z wstecznym wciskanym.

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Skrócenie lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2018, 22:33:58 »
Zerknę i pomyślę.
BTW na co dzień jeździsz z ustawieniami 14 jeśli chodzi o ustawienie temp. nawiewów? Przy włączonym A/C trochę chłodno. U mnie najniższy komfort jaki ustawiam to 18,5 i bywa bardzo chłodno. Zwykle daję 20 i jest ok.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Skrócenie lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2018, 23:13:46 »
Jeździ na 14 bo ma skraplacz do wymiany i może tylko na takim nastawie cokolwiek jeszcze chłodzi.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Skrócenie lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2018, 23:31:16 »
Wow, a czemu gałka od Laguny? Pasowała bez problemu? Moja gałka jest już lekko przetarta na skórze i szukałem drugiej używanej w ładnym stanie ale nie znalazłem, ta z Laguny wygląda całkiem ok ale osobiście wolę oryginał. Poza tym pomysł na skrócenie lewarka jest ok, dla mnie też jest za długi i ten skok...

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Skrócenie lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2018, 07:21:08 »
Dokładnie dopiero na 14 coś leci a i tak ciężko wysiedzieć

Łukasz posukaj samej skórki na gałkę, wymiana upierdliwa ale prosta ;) A ta z Laguny III bo ja uwielbiam (Laguny ;p ), jest inna i moim zdaniem ładniejsza

Tak na szybko spojrzałem to najłatwiej jest rozciąć drążek pod mechanizmem wstecznego i tam go skrócić i albo potem zespawać albo jakąś obejmę dać żeby połączyć.
Sama linka od wstecznego ma koniec zarobiony jak linki od rowerów. Można albo go uciąć i zarobić nowi albo jakąś inną blokadę zrobić ;)

W przerwie postaram się foto zrobić jak to wygląda

Wysłane z mojego G3112 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Skrócenie lewarka zmiany biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2018, 08:08:35 »
postanowiłem go skrócić...Sam drążek to nie problem, ale jak rozwiązać kwestię podnoszonego wstecznego? Ma ktoś jakiś pomysł, lub jak to jest rozwiązane?
Zerknąłem i gdyby się dało wymontować sam pręt to najlepiej by było wyciąć kawałek po środku i zespawać. Jeśli bez demontażu to trzeba zdemontować pierścień wstecznego i plastik trzymający obudowę linki, poprzerabiać trochę drążek żeby obniżyć ten plastik itd.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie