Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]  (Przeczytany 10925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« dnia: Maj 20, 2018, 22:29:11 »
Czy ktos moglby poradzic czy w ogole warto i jesli tak to jaki wydech sportowy zamontowac do 3.0 V6?Moze jedynie tlumik? Jesli tak to jaki? Ulter?Chodzi mi bardziej o wydajnosc niz dzwiek.
Skoro juz mam ten watek, to bym sie tez zapytal o rade co mozna by wywalic z tego samochodu aby zmniejszyc wage? Chodzi mi raczej o nie oczywiste sprawy typu kolo zapasowe itd.
Ogolnie mam wrazenie ze samochod ma wecej potencji niz teraz moge z niego wydusic. A ze smiesznie tani wiec moge nawet go ostro stuningowac.
Pozdrawiam!

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2018, 22:42:46 »
Wywal katalizator, będzie fajny dźwięk i samochód dostanie kopa.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2018, 23:30:45 »
Wywal katalizator, będzie fajny dźwięk i samochód dostanie kopa.
Pan tak na powaznie? :)

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2018, 00:14:13 »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2018, 01:58:39 »
Tak, na poważnie, ostatnio w MKI V6 na szybko wywaliłem wkład katalizatora bo był zapchany i zamulił tak mocno silnik że nie dało się jeździć. W tym momencie samochód powyżej 5tyś obr dostaje dodatkowego kopa i ma inny dźwięk.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 21, 2018, 12:54:04 »
W sumie zrobilem maly research i rzeczywiscie warto - jak mi nie przejdzie przegladu to zamatuje z powrotem a po przegladzie utne znowu.
Sprobuje dzis albo usunac calkowicie albo wybebeszyc a tlumik i tak zamatuje on Ultera.

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2018, 22:20:25 »
ehh w wolnossakach nie jest tak łatwo. Niektórzy ludzie mówia że wywalenie ostatniego kata daje trochę mocy. i nawet wedłóg hamowni daje mocy na poziomie 230KM ale to zależy w jakim stane masz silnik i jakie masz opromagropwanie. Wg mnie warto ruszac ten sinik ale ruszanie samego wydechu bez ruszania map nie ma sensu, a dużo zależy od efektu placebo bo z wyciętym wydechem będzie głośniej (i moze w niektórych prędkościach obrotowych będzie więcej powera)ale nie znaczy to że będzie szybciej.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 22, 2018, 01:12:08 »
W sumie zrobilem maly research i rzeczywiscie warto - jak mi nie przejdzie przegladu to zamatuje z powrotem a po przegladzie utne znowu.

Niestety to V6 więc ciężki dostęp do śrub i są dwie rury dochodzące do tylnego kata, najprościej wyciąć otwór niedaleko przodu na cylindrycznej części i wywalić wkład, wkład jest mniej więcej do połowy obudowy katalizatora z tyłu jest pusto.

Widziałem wątek że po wywaleniu tylnego kata przechodzi przegląd bez problemu ze względu na przednie katalizatory.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 22, 2018, 22:41:41 »
ehh w wolnossakach nie jest tak łatwo. Niektórzy ludzie mówia że wywalenie ostatniego kata daje trochę mocy. i nawet wedłóg hamowni daje mocy na poziomie 230KM ale to zależy w jakim stane masz silnik i jakie masz opromagropwanie. Wg mnie warto ruszac ten sinik ale ruszanie samego wydechu bez ruszania map nie ma sensu, a dużo zależy od efektu placebo bo z wyciętym wydechem będzie głośniej (i moze w niektórych prędkościach obrotowych będzie więcej powera)ale nie znaczy to że będzie szybciej.
Dzieki, w sumie to licze na te 230KM wraz z zmiana software.

W sumie zrobilem maly research i rzeczywiscie warto - jak mi nie przejdzie przegladu to zamatuje z powrotem a po przegladzie utne znowu.

Niestety to V6 więc ciężki dostęp do śrub i są dwie rury dochodzące do tylnego kata, najprościej wyciąć otwór niedaleko przodu na cylindrycznej części i wywalić wkład, wkład jest mniej więcej do połowy obudowy katalizatora z tyłu jest pusto.

Widziałem wątek że po wywaleniu tylnego kata przechodzi przegląd bez problemu ze względu na przednie katalizatory.
Super rada, dzieki - w piatek jade na kanal i bede z gory wiedzial co dzialac a tak planowalismy sie przyjrzec wpierw.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 31, 2018, 23:17:59 »
ehh w wolnossakach nie jest tak łatwo. Niektórzy ludzie mówia że wywalenie ostatniego kata daje trochę mocy. i nawet wedłóg hamowni daje mocy na poziomie 230KM ale to zależy w jakim stane masz silnik i jakie masz opromagropwanie. Wg mnie warto ruszac ten sinik ale ruszanie samego wydechu bez ruszania map nie ma sensu, a dużo zależy od efektu placebo bo z wyciętym wydechem będzie głośniej (i moze w niektórych prędkościach obrotowych będzie więcej powera)ale nie znaczy to że będzie szybciej.
Dzieki, w sumie to licze na te 230KM wraz z zmiana software.

W sumie zrobilem maly research i rzeczywiscie warto - jak mi nie przejdzie przegladu to zamatuje z powrotem a po przegladzie utne znowu.

Niestety to V6 więc ciężki dostęp do śrub i są dwie rury dochodzące do tylnego kata, najprościej wyciąć otwór niedaleko przodu na cylindrycznej części i wywalić wkład, wkład jest mniej więcej do połowy obudowy katalizatora z tyłu jest pusto.

Widziałem wątek że po wywaleniu tylnego kata przechodzi przegląd bez problemu ze względu na przednie katalizatory.
Super rada, dzieki - w piatek jade na kanal i bede z gory wiedzial co dzialac a tak planowalismy sie przyjrzec wpierw.

Pytanie : Dokonałeś już jakiej  zmiany przy wydechu,jeżeli tak to napisz o rezultatach ?
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 26, 2018, 19:21:12 »

Pytanie : Dokonałeś już jakiej  zmiany przy wydechu,jeżeli tak to napisz o rezultatach ?
Przepraszam za tak pozny odzew - ostatecznie nie wybebeszalem kata ani nic z wydechem nie robilem z tego wzgledu ze mi to wybil z glowy szczery mechanik samochodowy, jakby nie patrzac rezygnujac z zarobku.Chodzi ogolnie o nowe przepisy unijne ktore takze w Polsce zaczely obowiazywac co do poziomu spalin.
Ogolnie daje sobie spokoj z tym i tak widze ze zostawiam w tyle 100% samochodow jak stoje pierwszy na swiatlach wciskajac gaz do polowy wiec nie ma co szalec.
Jednak jak juz bede widzial ze samochod pada, szczegolnie silnik to wytne kata i jeszcze pojezdze a potem sprzedam na czesci.Na razie jednak jezdzi bardzo ladnie. Silnik ma 97 tys km przebiegu.

Pozdrawiam!

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2018, 19:25:29 »

Pytanie : Dokonałeś już jakiej  zmiany przy wydechu,jeżeli tak to napisz o rezultatach ?
A tak przy okazji - wlasnie wszedlem na forum aby sie zapytac co do felg i opon. Widze na zdjeciu Twoim ze masz szerokie felgi.Teraz mam 205/65 R15 i mysle o 215/40 R19 - ogolnie chce wsadzic duzo nizsze opony i wysokie felgi - czy warto? Moze wogole te kola co mam teraz nie sa optymalnie dopasowane? Teraz srednica to 648mm.
Pozdrawiam!

Offline Krzysztof Adamski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Rudna
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MkI2.2hdi 2003 ,CirtoenMkI c5 3.0 V6 carlsson,Citroen C6 3.0
  • Miejscowość: Rudna
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 26, 2018, 23:05:31 »

Moim zdaniem jeżeli chce się coś poprawic w osiagach to najlepiej zacząć od calego wydechu i oprogramowania. Jezeli chodzi o wydech to najlepiej podjechać do zakładu , który robi takie rzeczy- tam nalepiej wszystko doradzą.Jakieś 2 lata temu byłem w Warszawie i przy okazji podjechalem do firmy El- Tec bo tez mi cos takiego chodziło po głowie tyle , że w 2.2hdi.  Z rozmowy wynikało jasno, że jak chcę poprawić osiagi to zmienić średnicę calego wydechu od kolektora do samego końca + zmiana w oprogramowaniu. W benzynie jest o tyle gorzej , że wydech da się zmienić ale z oprogramowaniem nie jest już tak kolorowo, co wcale nie  oznacza , że się nie da. Owszem da się , ale nie będą to jakieś oszałamiające przyrosty. Suma sumarum tymi zabiegami da się wyciągnąć z tego silnika 235km- tyle przynajmniej wyciągnęli z carlssona.


Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2018, 19:08:17 »

Pytanie : Dokonałeś już jakiej  zmiany przy wydechu,jeżeli tak to napisz o rezultatach ?
A tak przy okazji - wlasnie wszedlem na forum aby sie zapytac co do felg i opon. Widze na zdjeciu Twoim ze masz szerokie felgi.Teraz mam 205/65 R15 i mysle o 215/40 R19 - ogolnie chce wsadzic duzo nizsze opony i wysokie felgi - czy warto? Moze wogole te kola co mam teraz nie sa optymalnie dopasowane? Teraz srednica to 648mm.
Pozdrawiam!
 Koła  o które pytasz  to :
      Felga  8x18" ET27  4x108
      Opona  225x45 R18 SP Sport Maxx RT 95Y C/a/1 (067 dB )
       PS.Dzisiaj dopiero zauważyłem zapytanie
 
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2018, 00:24:04 »

Pytanie : Dokonałeś już jakiej  zmiany przy wydechu,jeżeli tak to napisz o rezultatach ?
A tak przy okazji - wlasnie wszedlem na forum aby sie zapytac co do felg i opon. Widze na zdjeciu Twoim ze masz szerokie felgi.Teraz mam 205/65 R15 i mysle o 215/40 R19 - ogolnie chce wsadzic duzo nizsze opony i wysokie felgi - czy warto? Moze wogole te kola co mam teraz nie sa optymalnie dopasowane? Teraz srednica to 648mm.
Pozdrawiam!
 Koła  o które pytasz  to :
      Felga  8x18" ET27  4x108
      Opona  225x45 R18 SP Sport Maxx RT 95Y C/a/1 (067 dB )
       PS.Dzisiaj dopiero zauważyłem zapytanie

Dzieki, te felgi na allegro sa mniej wiecej wartosci 25% samchodu :) Ale sie zastanowie albo zostawiam 15tki i wsadzam 225/60 R15

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 01, 2018, 00:34:14 »
Pewny jesteś tych 15? Bo V6 ze względu na większe zaciski wychodziły na 16, chyba że na początku produkcji były na mniejszych.
Oryginalnie w V6 były 215/55/16.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 03, 2018, 17:20:56 »
Pewny jesteś tych 15? Bo V6 ze względu na większe zaciski wychodziły na 16, chyba że na początku produkcji były na mniejszych.
Oryginalnie w V6 były 215/55/16.

Dokładnie , oryginalne to 16; ale 15 ' wejdą na 100 % i raczej krzywdy nie zrobią( kiedyś chwilę miałem awaryjnie  takie jako zimówki), ale wyglądają dziwnie, są za male :-)

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 03, 2018, 19:35:51 »
Dokladnie - ale kupilem te C5ke z felgami 15 cali i 205/65. Felgi sa orginalne citroena. Zdziwilem sie jak poszukalem jakie fabryczne byly kola w 3.0 V6. Ale wydaje mi sie ze to takze byly fabryczne tyle ze z pierwszej parti samochodow, potem koncern musial zmienic zdanie i poszlo to w niepamiec.


Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 03, 2018, 19:43:16 »
Az fotke zrobilem na dowod:




Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 03, 2018, 23:46:16 »
A jakiej średnicy masz tarcze hamulcowe?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 04, 2018, 08:51:06 »
Moim zdaniem one są przełożone ze słabszej wersji przez poprzedniego właściciela, widać też nieoryginalnie pomalowaną dolną część zderzaka tylnego( powinna byc czarna).  Można sprawdzić po VIN na jakich wyszedł z fabryki.

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 04, 2018, 20:35:02 »
 Podaj   NR. VIN na  forum i sprawa będzie  definitywnie  rozstrzygnięta po jego odczytaniu

Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 04, 2018, 20:48:29 »
Podaj   NR. VIN na  forum i sprawa będzie  definitywnie  rozstrzygnięta po jego odczytaniu
:)
Moim zdaniem one są przełożone ze słabszej wersji przez poprzedniego właściciela, widać też nieoryginalnie pomalowaną dolną część zderzaka tylnego( powinna byc czarna).  Można sprawdzić po VIN na jakich wyszedł z fabryki.
Lakier oryginalny jednak. To znalazlem na https://www.autocentrum.pl/vin/


Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 04, 2018, 20:49:57 »
A jakiej średnicy masz tarcze hamulcowe?
Nie mam pojecia - jeszcze nie zagladalem tam.
Moim zdaniem one są przełożone ze słabszej wersji przez poprzedniego właściciela, widać też nieoryginalnie pomalowaną dolną część zderzaka tylnego( powinna byc czarna).  Można sprawdzić po VIN na jakich wyszedł z fabryki.
Chyba jednak masz racje (przypadkowe zdjecie z netu mego modelu - czarny lakier na dolnej czesci zderzaka):
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2018, 21:00:32 wysłana przez Zdzislaw Mrozonka »

Offline Zdzislaw Mrozonka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Poblowice
  • Posiadany samochód: C5 MKI V6 3.0
  • Zainteresowania: Pezoty
  • Miejscowość: Poblowice
Odp: V6 3.0 - Pytanie o wydech [sportowy]
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 09, 2018, 20:48:02 »
Ciekawostka panowie z C5 3.0 V6 - nalalem dzis shell vpower 100 - nalalem 1/4 baku (wymieszala sie z orlen 98 3/4 baku) - i jak zdaje sobie sprawe z efektu palcebo tak tutaj jestem 100% pewien ze silnik wrecz jakby odzyskal druga mlodosc - natychmiastowe przyspieszenie oraz wyrazny wzrost mocy - tak na moje oko z 207 do 230 spokojnie.
Chyba tylko te paliwo bede lal, az sie przekonam ze to zabije silnik.