Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z predkosciomierzem.  (Przeczytany 1242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Sekuła

Problem z predkosciomierzem.
« dnia: Maj 21, 2018, 00:26:42 »
Hej !
Widzialem watki na forum, jednakze mam pytanie - chce sie upewnic.Ale w skrocie. Dzisiaj wracajac do domu zauwazylem, że najpierw predkosciomierz oszukiwal mnie (zanizal) predkosc o 30, po jakims czasie o 50, potem wskazówka opadla ponizej 0.Widzialem jej drgania, jakby chciala sie ruszyc.
I wracajac do pytania.Rozumiem, że mogą być uszkodzone 2 rzeczy :
- silniczek predkosciomierza
- wskazówka predkosciomierza (wyrobiła sie na ośce predkosciomierza).
Nic wiecej - tak ?
Jeżeli dobrze rozumiem to rozbierajac zegary będę widzial co jest przyczyna problemow :
- czy ukręcona oska w silniczku
- czy wyrobiona wskazowka na osce silniczka???
Jezeli silniczek - wystarczy jak kupie i przeloze sam silniczek z dowolnej C5 (Mk I lub II - nez znaczenia jaki silnik i skrzynia) ?
Jeżeli wskazowka - to wystarczy maly kawalek opaski termokurczliwej, lekkie zgrzanie jej na osce i zalozenie wskazowki ???
Co do wskazowki - to wystarczy jak zamontuje wskazówke w pozycji 0, czy jakies inne kombinacje ?
Wszelkie uwagi mile widziane ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2018, 08:44:44 wysłana przez Wojciech Sekuła »
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Seweryn Kryniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6 hdi 2005r
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika akwarystyka
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 21, 2018, 06:57:50 »
Jeżeli nabija kilometry to dokładnie, jedna z tych 2 rzeczy jest uszkodzona

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Sekuła

Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2018, 08:39:26 »
Tak, kilometry malego i duzego licznik zmieniaja się.

Wracajac do zegarów z innego samochodu.
Czy same silniczki z wersji MkI i II sa kompatybilne ?
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2018, 13:29:37 »
Tak silniczki są takie same.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2018, 19:12:10 »
No dobra ...sprawdziłem ..niestety trzpien malej zebatki jest złamany.
Wiecie moze gdzie mozna kupic sam silniczek (nie cale zegary) ?
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 21, 2018, 19:21:12 »
Najprościej i jednak najtaniej kupić całe zegary z anglika i przełożyć silniczek.
Z obrotka zostanie Ci jeszcze na zapas.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 22, 2018, 01:06:35 »
Silniczek kupisz na alle....
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 22, 2018, 09:09:41 »
Zaraz jadę po zegary.

Ale mam dodatkowe pytania.
Bardzo ciężko siedziała wskazówka na ośce, udało mi sięja zdjąć - obejrzałem ja po zdjęciu - nic nie jest popękane.
Czy wystarczy ja po prostu wcisnąć na ośkę ? Czy użyć jakiego kleju ?
Rozumiem, że po zamontowaniu silniczka wystarczy ja ustawić dokładnie na pozycji 0 ?
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 22, 2018, 12:09:47 »
Tak wystarczy wcisnąć, jak by była wyrobiona to wtedy należy użyć lakieru do paznokci lub tak jak pisałeś koszulki termokurczliwej, ustawiasz na 0.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 22, 2018, 15:18:17 »
Ehhh .. lekko wcisnalem wskazowke aby zobaczyc czy jest OK.
Bylo idealnie - do czasu - az sprobowalem wcisnac prawie do kocnca, no i mam ciut ciut ponizej 0.

Nie chce mi sie poraz kolejny zdejmowac wskazowki, ale jezeli bedzie mnie draznilo jej polozenie, to poprawie to.

Dzieki za pomoc !
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 22, 2018, 19:34:28 »
będzie cie wkurzało ;D ja ze 3 razy  regulowałem zanim idealnie ustawiłem
Linux Mint power

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 23, 2018, 18:32:06 »
Bardzo pomaga interfejs. Można zrobić test prędkościomierza, ustawia wtedy wskazówkę kolejno na 50, 90 i 130 km/h, później wraca na 0.
Jak nie miałem interfejsu (zanim naprawiłem silniczek), to na rozebranym i podłączonym liczniku rozpedzalem się do 50km/h, tempomat + GPS i porównywałem wskazania. Zatrzymanie, przekładka wskazówki i tak do prawidłowego wskazania.
Silniczek można naprawić. W miejscu wyłamanej ośki wiercicie otwór na miedziany drut 1.5mm2, taki, żeby wszedł na wcisk. Składacie silniczek i... mam nadzieję temat wyczerpany. Jest trochę zabawy, ale naprawiłem już dwa swoje i jeden bratu ciotecznemu. Działają idealnie. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Problem z predkosciomierzem.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 23, 2018, 18:45:07 »
Witam
Wskazówkę należy założyć na ośkę przy podpiętych zegarach do wiązki i włączonej stacyjce na pozycji do zapłonu.