Wg mnie sama szerokość musi być taka sama, przecież to są normy.. to jakby sprzedawać 19" pasujące na felgi 18"
Jedyny stały punkt każdego rozmiaru opony to średnica felgi, reszta to wolna amerykanka i żadnych norm nie ma. Oczywiście wszystko w ramach pewnych wymiarów ale nie co do milimetra. Testy opon nie dotyczą odstępstwa od normy czy zgodności opisu z "teoretycznym" rozmiarem więc tego nigdzie się nie dowiesz dopóki sam nie porównasz.
Tak samo jest z etykietami nowych opon - normy konkretnej nie ma i każdy producent podaje dane według własnych "pomiarów" tak żeby było dobrze ale żeby zbytnio nie przesadzić więc ciężko porównać etykiety różnych producentów co widać potem w wielu testach.
Poza tym jeśli często zmienia się opony tzn. nie czeka się do punktu kontrolnego tylko wymienia wcześniej na nowe to teoretycznie opona w dobrym stanie w rozmiarze 235 będzie taka sama albo wyższa od zużytej 245 bo jest łącznie na średnicy 8-10 mm do "wykorzystania".
Podsumowując tą dyskusję to ja bym nie dramatyzował w sprawie rozmiaru 235 bo różnica 1,2% mieści się w pojęciu "zdrowego rozsądku" i krzywdy nikomu nie zrobi skoro można w rozmiarze 16 cali w C5 stosować opony 215 i 225. Jedyny problem to w kalkulatorze ESP przy wymianie kół nie da się wybrać rozmiaru 235 bo go tam nie ma więc pozostaje tylko 245