Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg  (Przeczytany 1490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Zawadil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 THP EAT6, Citroen C5 2.0 HDI 140
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Warszawa
Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« dnia: Maj 18, 2019, 23:55:50 »
Cześć
Posiadam dwie cytryny. C4 Picasso 1.6 THP 165 EAT6 oraz C5 2.0 HDI 140KM manual. W tym sezonie muszę zakupić przyczepę kempingową o DMC 1100-1200kg.
W obu samochodach nie posiadam zamontowanego haka. Możecie podpowiedzieć  które auto lepiej się sprawdzi w roli pociągowej ? Wyjazdy 2-3 razy w roku 200-500 km. Przyczepa będzie głównie na działce na  mazurach. Muszę podjąć w miarę szybko decyzję w którym samochodzie zamontować hak.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2019, 00:00:10 »
Wg mnie C5. HDi ma bardzo fajny moment obrotowy. Do tego duża krowa,
z nisko położonym środkiem ciężkości. Ciągałem ciężką przyczepę za MKI,
jeździło się bardzo przyzwoicie.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2019, 07:05:57 »
Zdecydowanie HDi z manualną skrzynią.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2019, 07:14:11 »
Sprawdź dowody rejestracyjne, c5 w wielu przypadkach ma mniejszą dmc przyczepy od żadnego 1200kg

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2019, 07:19:16 »
Sprawdź dowody rejestracyjne, c5 w wielu przypadkach ma mniejszą dmc przyczepy od żadnego 1200kg
C5 X7 jest ciężki. Powinien mieć odpowiednią dla kolegi wartość w dowodzie. Problem w tym żeby nie przekroczył 3500kg łącznej dopuszczalnej masy całkowitej... Bo czego go jazda z viaTOLLem.

Offline Tomasz Zawadil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 THP EAT6, Citroen C5 2.0 HDI 140
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2019, 08:30:53 »
Spokojnie, mam wpisane 1500kg.
Czyli raczej C5 , też byłem za tą opcją, tylko żona namawiała na c4 bo niby nowszy.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2019, 10:31:15 »
To, że jest ciężki nie musi nic oznaczać.  Ja mam 1290 z hamulcem a słyszałem o mniejszym dmc przyczepy a dla przyczepy nie hamowanej tylko 700! Absurd przecież dla takiego auta.

Tomku- osobiście też miałbym dylemat, biorąc pod uwagę zespół napędowy zdecydowanie wybrałbym C5, ale do karawaningu  c4 chyba wydaje się bardziej wszechstronne, ma zdecydowanie więcej miejsca.  Z przyczepą nie jeździ się szybko, do tego płaski teren. Musisz rozważyć wszystki za i przeciw.

Offline Marcin Winiarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM 2013r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2019, 12:11:04 »
Często jeżdżę z przyczepą swoją C5 i naprawdę nie ma tragedii. Mam porównanie do moich poprzednich (Volvo S60, Hyundai Santa Fe, Audi A4 i Audi 80) aut i cytryna najlepiej wypada z nich i nie mówię tu o mocy silnika gdyż wszystkie były mocne.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2019, 16:15:15 »
Do karawaningu  c4 chyba wydaje się bardziej wszechstronne, ma zdecydowanie więcej miejsca.
Tomasz pisał, że przyczepa głownie będzie stała na działce, wiec raczej to nie szwędanie się po Europie,
tylko zapinasz, jedziesz na miejsce, wypinasz, zostawiasz. Tutaj bym wybrał C5, moment swoje robi.
THP bym nie męczył obciążeniem na haku.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Zawadil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 THP EAT6, Citroen C5 2.0 HDI 140
  • Zainteresowania: Motocykle
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2019, 16:20:14 »
Ok, dziękuje wszystkim za rady. Hak zostanie zamontowany w c5.
Ma ktoś polecany serwis montujemy haki w Warszawie ?
Mam nie daleko na Plowieckiej, ale nie znam opinii.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Montaz haka pod przyczepkę DMC 1200kg
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2019, 16:41:41 »
Ja mam 1290 z hamulcem a słyszałem o mniejszym dmc przyczepy a dla przyczepy nie hamowanej tylko 700! Absurd przecież dla takiego auta.
Oj nie absurd, nie absurd. O absurdzie może  powiedzeć tylko osoba, która zwyczajnie jeździła z przyczepką, ale nie miała sytuacji awaryjnego hamowania. Ja mam właśnie niehamowaną kempingową Niewidówkę o masie ok. 500 kg i niestety kiedyś wyjechał mi traktor z doczepioną furmanką. I zapewniam, że te 500 kg niemiłosiernie wydłuża drogę hamowania awaryjnego. To jest podobnie jak z ograniczeniem prędkości z przyczepką do 70/80 km/h. Przy swobodnej jeździe wydaje się to absurdalnie wolno, bo przecież nic się nie dzieje przy 110. Tyle, że jeżdżenie to nie tylko relaks, ale i sytuacje nieprzewidywalne. Z tym traktorem to uratowało mnie, że jechałem właśnie 70.
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2019, 17:11:01 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech