Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: "przydławia się"  (Przeczytany 4739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 15, 2018, 22:21:39 »
Witam. Odebrałam auto po wymianie wtrysku. Na razie nie czuje przydławienia gdy wejdzie na obroty powyżej 2tys na 2 biegu, ale nie ma mocy i właśnie jest "ale" pojechałam do speca od cytryn i diagbox pokazuje zapchany fap sadzą w 65% próbował 3 razy go wypalić programem na 4000tys obrotów i niestety nic z tego... Fap nadaje się do regeneracji koszt 400zl tylko taki błąd pokazuje, wtryski już ok.

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:43:32 »
Witam. Fap po regeneracji, moc powróciła z podwojoną siłą :-), zero błędów. hurra! Na razie nie czuję że się przydławia, ale pojeździmy, zobaczymy....dziękuję za wsparcie i wszystkie dobre rady. Pozdrawiam

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 24, 2018, 19:42:50 »
I niech się kręci. Powodzenia
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 24, 2018, 21:28:40 »
Czyli reasumując: wymiana wadliwego wtryskiwacza oraz regeneracja ( płukanie ) FAP bo był przytkany?
Floating on ;)

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 24, 2018, 21:56:21 »
Dokładnie. Wymiana wadliwego wtryskiwacza plus regeneracja fap 90%sadzy i na razie po problemie...

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 02, 2018, 08:34:37 »
Witam. Moje hurra zmieniło się w k.... wa.Wtryski ok, fap ok, zero błędów a auto nadal się dławi powyżej 2tys obrotów przed zmianą biegów. W dodatku czuje ze przy jeździe 60km/h bieg 4 auto drży. W przyszłym tyg. znów do mechanika.... Co może być przyczyną? Spec od cytryn twierdzi że egr i przepustnica nie mają na to wpływu, trzeba metodą podmiany wymieniać poszczególne elementy w silniku.

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 13, 2018, 16:30:22 »
Witam. Wszystkie pomysły które zostały napisane na forum przerobione przez mechanika egr, przepływomierz, przepustnica, fap, wtryski, regulator ciśnienia, dolot, układ paliwowy itd.... Wszystko jest idealnie, a auto nadal się dławi powyżej 2tys obrotów. Ręce opadają... Podmieni mi jeszcze pompę ciśnienia, bo nie ma już chyba żadnego pomysłu co jest przyczyną. Przy gaszeniu zaczyna być słychać dwumase metaliczne pukniecie, ale to jeszcze na spokojnie mogę jeździć. Doradzcie co jeszcze przejrzeć, dlaczego się dławi?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 13, 2018, 19:28:17 »
Powiedz czy auto dlawi się pow 2 tyś podczas jazdy, czy na postoju jak przygazujesz to też?

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 13, 2018, 22:08:57 »
Na postoju nie tylko powyżej 2 tys obrotów gdy np ruszam z krzyżówki i dodam więcej gazu. Jazda płynna jest ok.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 13, 2018, 23:06:56 »
A co się dzieje w układzie wtryskowym w momencie przydławienia?  Czy mechanik wziął komputer na kolana i przejechał się z Tobą żeby sprawdzić parametry silnika  w tych konkretnych momentach?
I co to znaczy , że mechanik "przerobił" np. regulator? Podmieniał na inny? Sprawdzał pracę diagnoskopem?
Dziwna sprawa.
Floating on ;)

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 14, 2018, 00:14:15 »
Tak jeździł że mną z komputerem na kolanach. Po wymianie felernego wtrysku ciśnienie pod obciążeniem w porządku. Regulator ciśnienia wymienił w zeszłym roku bo od tego zaczęliśmy gdy poczułam że się dławi. Teraz wyczyścił egr, przepustnice, przepływomierz sprawdził układ paliwowy, fap, wtryski, dolot itd...Zauważył że niedługo maglownica będzie do wymiany i tak jak wspomniałam dwumasa, ale to ponoć nie ma nic wspólnego. Proponuje podmienić pompę ciśnienia sam już twierdzi że to dziwna sprawa...

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 14, 2018, 00:23:24 »
Tak jeździł że mną z komputerem na kolanach. Po wymianie felernego wtrysku ciśnienie pod obciążeniem w porządku. Regulator ciśnienia wymienił w zeszłym roku bo od tego zaczęliśmy gdy poczułam że się dławi. Teraz wyczyścił egr, przepustnice, przepływomierz sprawdził układ paliwowy, fap, wtryski, dolot itd...Zauważył że niedługo maglownica będzie do wymiany i tak jak wspomniałam dwumasa, ale to ponoć nie ma nic wspólnego. Proponuje podmienić pompę ciśnienia sam już twierdzi że to dziwna sprawa...
ja też bym zaczął od układu paliwowego, rozumiem że nie ma pęcherzyków powietrza rano w przewodach? Fakt pompę można podmienić na próbę. Mogło się też zdarzyć że zbyt mocno dokręcił przewody wysokiego ciśnienia I w ten sposób zdeformowal główkę, tak że zmniejszyła się średnica, trzeba by odkręcić każdy z nich i obejrzeć i przedmuchać. obejrzyj dokładnie czy gdzieś nie ma zalamania.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 14, 2018, 00:41:42 »
Zauważył że niedługo maglownica będzie do wymiany
Pewnie nie do wymiany tylko do uszczelnienia głowica bo reszta jest zwykle ok
Masz automat czy manual?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 14, 2018, 11:34:02 »
Mam manual. A powiedzcie mi czy lepiej regenerować maglownicę czy kupić używkę? Tak samo z dwumasą - regeneracja czy nówka różnica między nową(nie z allegro) z założeniem a regenerowaną z założeniem 750zł. Koszt nowej wraz ze sprzęgłem 2500 z założeniem. Natomiast regenerowana 700 + 700 nowe sprzęgło +350 robocizna = 1750zl

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 14, 2018, 16:57:08 »
Mam manual. A powiedzcie mi czy lepiej regenerować maglownicę czy kupić używkę? Tak samo z dwumasą - regeneracja czy nówka różnica między nową(nie z allegro) z założeniem a regenerowaną z założeniem 750zł. Koszt nowej wraz ze sprzęgłem 2500 z założeniem. Natomiast regenerowana 700 + 700 nowe sprzęgło +350 robocizna = 1750zl
Tanio nie jest, to fakt, myślę że jeśli ci cytrynka jeszcze nie zbrzydła i chcesz nią pojeździć kilka lat to kupuj nowe.

Offline KAROLINA SŁOJEWSKA

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: PLESZEW
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII exclusive, Passat b5
  • Miejscowość: PLESZEW
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 14, 2018, 17:45:38 »
Dzięki za radę  :) Na razie pomimo "wad" uwielbiam to auto za komfort jazdy(hydro), moc, wypas, ekonomię i wygląd. Wiadomo samochód to skarbonka i co trzeba zrobić to trzeba, żeby z przyjemnością śmigać. Mam nadzieję że w końcu  mój mechanik zlikwiduje przyczynę dławienia, bo na razie na tym się najbardziej skupiam.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 14, 2018, 18:17:45 »
Dzięki za radę  :) Na razie pomimo "wad" uwielbiam to auto za komfort jazdy(hydro), moc, wypas, ekonomię i wygląd. Wiadomo samochód to skarbonka i co trzeba zrobić to trzeba, żeby z przyjemnością śmigać. Mam nadzieję że w końcu  mój mechanik zlikwiduje przyczynę dławienia, bo na razie na tym się najbardziej skupiam.
Mam tak samo, są tacy co lubią Alfy i też w nich grzebią, jak kupiłem swoją c4 to też w nią włożyłem pracy i trochę grosza, ale teraz jeździ bez problemowo, mam ją już 6 lat i  jeszce trochę z nami zostanie.

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 14, 2018, 18:28:00 »
Mam manual. A powiedzcie mi czy lepiej regenerować maglownicę czy kupić używkę? Tak samo z dwumasą - regeneracja czy nówka różnica między nową(nie z allegro) z założeniem a regenerowaną z założeniem 750zł. Koszt nowej wraz ze sprzęgłem 2500 z założeniem. Natomiast regenerowana 700 + 700 nowe sprzęgło +350 robocizna = 1750zl
Zawsze można wymienić sprzęgło na tradycyjne zawsze to trochę taniej a w przyszłościto cenowa przepaść.

https://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeglo-citroen-c5-2-0hdi-04-i6998963672.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_mtrzcj_pla_motoryzacja_all_rest&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+Samochodowe&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=EAIaIQobChMImpCZlICf3AIVWmcZCh1G5gs-EAQYAiABEgL9ZPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CN7B1J-An9wCFcuRGAodPLILYw

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: "przydławia się"
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 15, 2018, 15:23:58 »
Tak, tyle że nie jakiś no name NTY. Jeśli już to raczej Valeo
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie