Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji  (Przeczytany 2502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Może szanowni forumowicze podpowiedzą mi co jest grane bo jeszcze dzień / dwa i zrzucę ten pie **** ny francuski złom do Odry!!!
Najprawdopodobniej miałem problem z Egrem. Przy adaptacji wyskakiwał błąd P1462 - sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin - odchylenie poza zakresem, lub coś w ten deseń. Dodatkowo zauważyłem, że wartość położenia zaworu, zarówno żądana jak i mierzona, jest 0%. Ok, przyszedł czas na Egr, trudno - jest ponad 200 000 km na blacie i przyszedł na niego czas. Kupiłem nowy - Delphi 1618 GZ - taki, jaki montowali fabrycznie. Zamontowałem dziada, robię adaptację i co? Pie **** ny błąd P1462!!! Co widzę w pomiarze parametrów standardowych? Wartość mierzona i żądana 0%... Ok, niech mu będzie. Odpinam wtyczkę od EGRa, odpinam wtyczkę B od komputera, biorę schemat elektryczny w dłoń i mierzę przejście miedzy pinami obu wtyczek. Pinów we wtyczce EGRa jest 5, trafiają do wtyczki komputera B na piny C3, D2, E2, L2 i M2. Wszędzie jest przejście - wiązka sprawna w 100%. Ale dziadostwo nie chce działać... Ręce opadają.

Czy ktoś orientuje się o co chodzi w tym złomie??? Ktoś gdzieś napisał, że trzeba podgiąć piny we wtyczce. Dlaczego we wszystkich samochodach nie trzeba podginać żadnych pinów we wtyczkach tylko w tych Citroenach wiecznie trzeba dłubać??? Wybaczcie, ale ja czegoś nie rozumiem... Dziwić się, że tyle osób ma tak złe zdanie o francuskiej motoryzacji? Weźmy tylko C5 mk3 - w najnowszej wersji przy pierwszych wypustach ciekły przednie siłowniki, przy końcowych wypustach ciekły tylne. Teraz czytam, że wersja 163 KM wcale nie mia tych 163 KM, przeważnie około 150KM! A to zabrali to, a to zabrali tamto, a to świruje to, a to świruje tamto. I Citroen dziwi się, że to przestało się sprzedawać? Dziwią się, że stracili rynek?

Mam jeszcze błąd pedału gazu związany z ogranicznikiem prędkości. Diagnoza forumowiczów - ZGNIŁY rezystory w kostce pedału gazu. Ja się pytam wszystkich - jak mogą zgnić rezystory w puszcze zalanej plastikiem z każdej strony??? Przecież tam wilgoć nie ma szans się dostać!!! W domach czasami mamy urządzenia z lat 90 i działają wyśmienicie, a w Citroenie GNIJĄ rezystory zabezpieczone przez zalanie ich plastikiem z każdej strony...

Samochód ma jeździć, codziennie ma jeździć, czasem kilkanaście kilometrów, czasem kilkadziesiąt, a czasem pewnie kilkaset. I niestety z marką Citroen jest to trudne...

Offline Paweł Kokot

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 262
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5 Berline 1,6 Hdi 2006 Opieka nad C3 1,4 HDI. Wcześniej xsara break II 2.0 HDI 90, 2002 r.
  • Miejscowość: Oleśnica
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 01, 2018, 20:23:17 »
Cześć. Z uwagą przeczytałem Twój wpis ale nie wiem o co właściwie chodzi? Jeżeli masz potrzebę utopić swój samochód w rzece to go zwyczajnie utop. Bardzo dawno temu miałem Ładę, do której założyłem instalację gazową. Nigdy to nie chciało działać poprawnie. Nikt też nie potrafił powiedzieć dlaczego tak jest. Wiesz co zrobiłem? Sprzedałem auto obywatelowi UA. Był baaaaaaardzo zadowolony z zakupu, pomimo że uczciwie uprzedziłem go o problemach z gazem. Odjechał z szerokim uśmiechem na twarzy i być może pomyślał, że jestem frajer, bo nie dużo wziąłem. Może właśnie sprzedaj Citroena i kup np. Ładę ale bez gazu. A jeżeli chodzi o błąd EGR, nie przejmuj się tym tak bardzo. Pojeździj trochę i jak będziesz miał farta błąd sam zniknie.

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2018, 12:04:30 »
Ktoś chant elektronika to Bosch i inne niemieckie firmy sadzisz ze tym aucie jest tak wiele francuskich elementów?
Może szanowni forumowicze podpowiedzą mi co jest grane bo jeszcze dzień / dwa i zrzucę ten pie **** ny francuski złom do Odry!!!
Najprawdopodobniej miałem problem z Egrem. Przy adaptacji wyskakiwał błąd P1462 - sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin - odchylenie poza zakresem, lub coś w ten deseń. Dodatkowo zauważyłem, że wartość położenia zaworu, zarówno żądana jak i mierzona, jest 0%. Ok, przyszedł czas na Egr, trudno - jest ponad 200 000 km na blacie i przyszedł na niego czas. Kupiłem nowy - Delphi 1618 GZ - taki, jaki montowali fabrycznie. Zamontowałem dziada, robię adaptację i co? Pie **** ny błąd P1462!!! Co widzę w pomiarze parametrów standardowych? Wartość mierzona i żądana 0%... Ok, niech mu będzie. Odpinam wtyczkę od EGRa, odpinam wtyczkę B od komputera, biorę schemat elektryczny w dłoń i mierzę przejście miedzy pinami obu wtyczek. Pinów we wtyczce EGRa jest 5, trafiają do wtyczki komputera B na piny C3, D2, E2, L2 i M2. Wszędzie jest przejście - wiązka sprawna w 100%. Ale dziadostwo nie chce działać... Ręce opadają.

Czy ktoś orientuje się o co chodzi w tym złomie??? Ktoś gdzieś napisał, że trzeba podgiąć piny we wtyczce. Dlaczego we wszystkich samochodach nie trzeba podginać żadnych pinów we wtyczkach tylko w tych Citroenach wiecznie trzeba dłubać??? Wybaczcie, ale ja czegoś nie rozumiem... Dziwić się, że tyle osób ma tak złe zdanie o francuskiej motoryzacji? Weźmy tylko C5 mk3 - w najnowszej wersji przy pierwszych wypustach ciekły przednie siłowniki, przy końcowych wypustach ciekły tylne. Teraz czytam, że wersja 163 KM wcale nie mia tych 163 KM, przeważnie około 150KM! A to zabrali to, a to zabrali tamto, a to świruje to, a to świruje tamto. I Citroen dziwi się, że to przestało się sprzedawać? Dziwią się, że stracili rynek?

Mam jeszcze błąd pedału gazu związany z ogranicznikiem prędkości. Diagnoza forumowiczów - ZGNIŁY rezystory w kostce pedału gazu. Ja się pytam wszystkich - jak mogą zgnić rezystory w puszcze zalanej plastikiem z każdej strony??? Przecież tam wilgoć nie ma szans się dostać!!! W domach czasami mamy urządzenia z lat 90 i działają wyśmienicie, a w Citroenie GNIJĄ rezystory zabezpieczone przez zalanie ich plastikiem z każdej strony...

Samochód ma jeździć, codziennie ma jeździć, czasem kilkanaście kilometrów, czasem kilkadziesiąt, a czasem pewnie kilkaset. I niestety z marką Citroen jest to trudne...

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 632
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2018, 23:03:14 »
Krzysiek może trafił jakiś "słaby" egzemplarz, albo przekombinowany. U mnie dwie C5 (Mk2 i Mk3), wcześniej Xsara, siorka ma Saxo, kuzyn C4, koledzy też i C5, C4 i C2 - nikt nie narzeka na te autka. Ja też ze swoimi się nie męczyłem...

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2018, 23:22:52 »
Krzysiek może trafił jakiś "słaby" egzemplarz, albo przekombinowany. U mnie dwie C5 (Mk2 i Mk3), wcześniej Xsara, siorka ma Saxo, kuzyn C4, koledzy też i C5, C4 i C2 - nikt nie narzeka na te autka. Ja też ze swoimi się nie męczyłem...
U znajomych jest parę C5 i problemów nie ma

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 17, 2018, 21:19:08 »
Cześć. Z uwagą przeczytałem Twój wpis ale nie wiem o co właściwie chodzi? Jeżeli masz potrzebę utopić swój samochód w rzece to go zwyczajnie utop. Bardzo dawno temu miałem Ładę, do której założyłem instalację gazową. Nigdy to nie chciało działać poprawnie. Nikt też nie potrafił powiedzieć dlaczego tak jest. Wiesz co zrobiłem? Sprzedałem auto obywatelowi UA. Był baaaaaaardzo zadowolony z zakupu, pomimo że uczciwie uprzedziłem go o problemach z gazem. Odjechał z szerokim uśmiechem na twarzy i być może pomyślał, że jestem frajer, bo nie dużo wziąłem. Może właśnie sprzedaj Citroena i kup np. Ładę ale bez gazu. A jeżeli chodzi o błąd EGR, nie przejmuj się tym tak bardzo. Pojeździj trochę i jak będziesz miał farta błąd sam zniknie.
Wiesz, tu nie chodzi o Ładę czy niemieckie samochody - nie jestem ich zwolennikiem, żeby było jasne. Świadomie kupiłem Citroena ale... od jakiegoś czasu trochę mnie już męczy. Jak nie EGR, to przepływomierz, to instalacja... Problem jest dużo większy niż zamknięty na stałe EGR (dla niektórych rewelka) - najprawdopodobniej coś jest nie tak w instalacji / wtyczkach i mimo podpiętego przepływomierza komputer i tak go nie widzi (błąd temperatury oraz przepływu). A jak go widzi, to nie bardzo chce sterować EGRem (wysterowanie 0%, potwierdzenie 0%). Uwierz, że jest to wkurzające tym bardziej, że codziennie robisz prawie 90 km... No ale walczymy dalej.
Miałeś problem z egr, kupiłeś nowy jest dalej. Być może problem jest w sterowaniu, może trzeba pogrzebać DB, może nawet sam się po jakimś czasie przyuczy.
 Wypnij przepływomierz pojeździj, bo może on daje popalić, umyj go ( przepływomierz) sprawdź kable, wtyczki, nie wiem czy twój ma podciśnienia , jak nie pomoże to jedź do elektryka.  Z autem jest tak że jak się psuje i samemu ciężko ogarnąć to trzeba jechać do specjalisty wpier....l nie pomoże  :) a jak byś go faktycznie chciał topic to daj znać,  przygarnę go,  zaślepię egr i będzie hulał :) i tak ekologia na tym lepiej wyjdzie jak byś go utopił
Najprawdopodobniej tak właśnie jest lub problem jest w wiązce przepływomierza. Spoko, kable, prądy, itp. to trochę moja broszka, więc walczę. Aha, bez przepływomierza samochód ma znacznie więcej mocy co teoretycznie wskazywałoby na przepływomierz według lektury Internetu. Jednakże zakład specjalizujący się we francuzach twierdzi, że każdy samochód po odpięciu przepływki jest mocniejszy z racji uśrednionych wartości przyjmowanych przez komputer. I komu wierzyć?
Krzysiek może trafił jakiś "słaby" egzemplarz, albo przekombinowany. U mnie dwie C5 (Mk2 i Mk3), wcześniej Xsara, siorka ma Saxo, kuzyn C4, koledzy też i C5, C4 i C2 - nikt nie narzeka na te autka. Ja też ze swoimi się nie męczyłem...
Nie sądzę. Od zakupu zrobiłem jakieś 51 000 km i dopiero teraz od kilku tygodni zaczęły się te cyrki. Wcześniej nic takiego nie działo się. Mam swoje podejrzenia, w tygodniu będę walczył.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 21:31:19 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2018, 20:49:59 »
Cześć. Z uwagą przeczytałem Twój wpis ale nie wiem o co właściwie chodzi? Jeżeli masz potrzebę utopić swój samochód w rzece to go zwyczajnie utop. Bardzo dawno temu miałem Ładę, do której założyłem instalację gazową. Nigdy to nie chciało działać poprawnie. Nikt też nie potrafił powiedzieć dlaczego tak jest. Wiesz co zrobiłem? Sprzedałem auto obywatelowi UA. Był baaaaaaardzo zadowolony z zakupu, pomimo że uczciwie uprzedziłem go o problemach z gazem. Odjechał z szerokim uśmiechem na twarzy i być może pomyślał, że jestem frajer, bo nie dużo wziąłem. Może właśnie sprzedaj Citroena i kup np. Ładę ale bez gazu. A jeżeli chodzi o błąd EGR, nie przejmuj się tym tak bardzo. Pojeździj trochę i jak będziesz miał farta błąd sam zniknie.
Wiesz, tu nie chodzi o Ładę czy niemieckie samochody - nie jestem ich zwolennikiem, żeby było jasne. Świadomie kupiłem Citroena ale... od jakiegoś czasu trochę mnie już męczy. Jak nie EGR, to przepływomierz, to instalacja... Problem jest dużo większy niż zamknięty na stałe EGR (dla niektórych rewelka) - najprawdopodobniej coś jest nie tak w instalacji / wtyczkach i mimo podpiętego przepływomierza komputer i tak go nie widzi (błąd temperatury oraz przepływu). A jak go widzi, to nie bardzo chce sterować EGRem (wysterowanie 0%, potwierdzenie 0%). Uwierz, że jest to wkurzające tym bardziej, że codziennie robisz prawie 90 km... No ale walczymy dalej.
Miałeś problem z egr, kupiłeś nowy jest dalej. Być może problem jest w sterowaniu, może trzeba pogrzebać DB, może nawet sam się po jakimś czasie przyuczy.
 Wypnij przepływomierz pojeździj, bo może on daje popalić, umyj go ( przepływomierz) sprawdź kable, wtyczki, nie wiem czy twój ma podciśnienia , jak nie pomoże to jedź do elektryka.  Z autem jest tak że jak się psuje i samemu ciężko ogarnąć to trzeba jechać do specjalisty wpier....l nie pomoże  :) a jak byś go faktycznie chciał topic to daj znać,  przygarnę go,  zaślepię egr i będzie hulał :) i tak ekologia na tym lepiej wyjdzie jak byś go utopił
Najprawdopodobniej tak właśnie jest lub problem jest w wiązce przepływomierza. Spoko, kable, prądy, itp. to trochę moja broszka, więc walczę. Aha, bez przepływomierza samochód ma znacznie więcej mocy co teoretycznie wskazywałoby na przepływomierz według lektury Internetu. Jednakże zakład specjalizujący się we francuzach twierdzi, że każdy samochód po odpięciu przepływki jest mocniejszy z racji uśrednionych wartości przyjmowanych przez komputer. I komu wierzyć?
Krzysiek może trafił jakiś "słaby" egzemplarz, albo przekombinowany. U mnie dwie C5 (Mk2 i Mk3), wcześniej Xsara, siorka ma Saxo, kuzyn C4, koledzy też i C5, C4 i C2 - nikt nie narzeka na te autka. Ja też ze swoimi się nie męczyłem...
Nie sądzę. Od zakupu zrobiłem jakieś 51 000 km i dopiero teraz od kilku tygodni zaczęły się te cyrki. Wcześniej nic takiego nie działo się. Mam swoje podejrzenia, w tygodniu będę walczył.
Zmieniłeś ostatnio filtry?
Tak, w styczniu tego roku, 10 039 km temu. Zawsze wymieniam komplet co 12 000 km.
To nie jest problem zapchanego filtra powietrza. Przepływomierz albo jest widziany albo nie jest. Jak nie jest, to są błędy:1. Sygnał przepływomierza częstotliwość przepływ minimalny (przemijający)2. Sygnał temperatury powietrza dolotowego (przepływomierz) Przerwany obwód albo zwarcie z plusem (+) (trwały)
a jeżeli jest widziany, to błędy te robią się przemijające, ale EGR ma:
1. Cykliczny stosunek otwarcia zaworu recyrkulacji spalin 0%2. Wartość zadana położenia zaworu recyrkulacji spalin 0%3. Przekaz sygnału położenia zaworu recyrkulacji spalin 0%Czasem po kilku dniach lub po chwili EGR zaczyna pracować normalnie.Ostatnio nawet miałem błąd:Sygnał ciśnienia turbo zwarcie z plusem (przemijający)
Można wywnioskować, że albo jest coś z wtyczką / instalacją przepływomierza (który wtedy znika i przestaje sterować EGRem) albo z samym przepływomierzem. Dlatego raz mi ten samochód jeździ bardzo dobrze (nie ma rezonansu, nie ma drgań, dźwięk jest cichszy, przygazowywanie na postoju ma normalny dźwięk, ma przyśpieszenie), a innym razem jest to porażka (głośniejszy, przygazowywanie na postoju powoduje nieprzyjemny dźwięk, jakby czegoś brakowało, jakby śrubki latały w silniku). EGR mam nowy, zaraz po zakupie nie chciał się zaadaptować i wywalało błąd Sygnał przekazywania położenia elektrycznego zaworu recyrkulacji spalin. Odchylenie od wartości minimalnych (lub coś w ten deseń, nie spisałem dokładnie), ale później się zaadaptował. Ostatnio znowu chciałem go sprawdzić i ponownie nie przeszedł adaptacji.
Pytanie: czy walnięty lub odłączony przepływomierz nie pozwala wykonać tej adaptacji? Bo to, że zamyka on EGR, to wszyscy wiemy. A czy jak zamyka EGR, to nie pozwala przeprowadzić adaptacji? I jeszcze jedna sprawa: co steruje dozownikiem powietrza? Przepływomierz czy EGR?
Najlepsze jest to, że bez przepływomierza samochód jest znacznie mocniejszy i lepiej się zbiera. W momencie kiedy przepływomierz nie zgłasza żadnych błędów, czyli pojawia się w komputerze, samochód jeździ gorzej... Muszę jeszcze zaślepić EGR i podpiąć przepływomierz - jeśli dalej będzie zamulał, to winny jest raczej przepływomierz. Gorzej jak nabierze wigoru jak z odłączonym przepływomierzem...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2018, 21:09:39 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 20, 2018, 14:26:43 »
A pomierz parametry rzeczywiste i będziesz wiedział

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 24, 2018, 18:50:52 »
Zaślep ten egr,  masz 2.0 hdi rhr nawet błędu nie będzie,  a wszystko się wyjaśni.  Na wyjściu do kolektora dolotowego masz tylko 2 śruby,  20 minut roboty ma pierwszy raz,  a jak już robiłeś egr to nawet mniej
Jeździłem na zaślepionym egr całą jesień i zimę (było bardzo dobrze, brak czkawek, szarpania, bardzo fajne przyspieszenie) ale wczesną wiosną zaczęło coś poszarpywać / trząść karoserią / wpadać w rezonans więc stwierdziłem, że być może czujnik położenia egr pokazuje herezje (a to wpływa na sterowanie innych podzespołów) i mimo, że sam egr jest zaślepiony, to nic to nie daje bo jego czujnik położenia nie pokazuje 100% zamknięcia. Kupiłem więc nowy egr i na początku nie przeszedł adaptacji. Za którymś razem adaptacja wykonała się bez żadnych błędów ale interfejs pokazywał 0% otwarcia zaworu (wysterowanie, żądane i odczytane) co jakiś czas. Dodatkowo jak chciałem przeprowadzić ponownie adaptację, to wywalało mi błąd:
1. Przebudzenie kalkulatora sterowanie zdalne. Błąd odbioru funkcji start/stop (P1693)
2. Przebudzenie kalkulatora sterowanie zdalne. Brak żądania przebudzenia głównego albo żądanie nieważne (U2001)
3. Odbiór kalkulatora sieci CAN comfort. Brak łączności z BSI albo z klimatyzacją (U1118)
Zdemontowałem komputer silnika i te 3 jego wtyczki, wyczyściłem preparatami Kontakt U i S (faktycznie płyn się lekko burzył i po zabiegu styki są srebrne i czyste jak nowe) gniazda i wtyczki, podobnie zrobiłem z przepływomierzem, czujnikiem doładowania oraz temperatury powietrza na dozowniku powietrza. Nie ruszałem na razie wtyczki egr'a. Teraz egr pracuje zawsze, kiedy nie odpalę silnika i nie podłączę interfejsu zawsze pokazuje zgodne wartości w procentach. Jednakże chcąc zrobić znowu adaptację wywala check'a na desce i błąd P1462 z tą różnicą, że nie pokazują się już te 3 błędy odnośnie przebudzenia kalkulatora oraz sieci CAN.

Dlaczego nowy zawór egr nie chce przejść adaptacji? Może ja coś źle robię? Mam do wyboru Uczenie zaworu EGR (tam prosi o wyłączenie zapłonu, włączenie zapłonu, włączenie silnika a następnie jego włączenie) oraz Programowanie zaworu recyrkulacji spalin (tutaj pojawia się tylko pytanie czy wgrano poprawnie auto-adaptację zaworu i wraca do tego samego menu).

Druga sprawa dotycząca przepływomierza: masy teoretycznie się zgadzają (jest różnica kilkudziesięciu mg/raz i ciągle lekko skaczą choć kiedyś na biegu jałowym obie wartości były równe i stałe non stop), temperatura powietrza zbliżona do temperatury w dozowniku powietrza, ale na odpiętym przepływomierzu ten samochód po prostu ma znacznie więcej mocy, bardzo płynnie i dobitnie przyśpiesza (czuć wgniecenie w fotel) i to już od samego dołu. I to w sytuacji kiedy egr jest odślepiony - można założyć, że przy odpiętym przepływomierzu egr jest faktycznie zamknięty na 100%. Po podłączeniu przepływomierza jest inaczej, gorzej (nie czuć tego wgniecenia w fotel). Jak zdiagnozować na 100% przepływomierz? Czy on już zaczyna mi przekłamywać i zakłócać sygnał? No i czy może wpływać na adaptację egr'a? Podczas pracy silnika ma istotny wpływ na działanie egr ale przy adaptacji?

PS. Od wczoraj jeżdżę ponownie na zaślepionym, choć nowym, egrze. Różnica między zaślepionym a odślepionym - lepszy dźwięk silnika, nie ma tego nieprzyjemnego dźwięku jakby coś mu brakowało, najbardziej odczuwalne na przygazowywaniu na postoju. Największa różnica jest jednak przy odłączonym przepływomierzu - przyśpieszenie naprawdę wywołuje uśmiech i czuć w pewnym momencie jak ten samochód wyrywa do przodu, jak ta turbina wytwarza ciśnienie i samochód przyśpiesza.

Marek_S

  • Gość
Odp: C5 mk2 - EGR błąd P1462, nie można wykonać adaptacji
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 25, 2018, 16:22:32 »
Tak na marginesie to tam wszystko jest niemieckie bosch.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka