Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje  (Przeczytany 6915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« dnia: Czerwiec 02, 2018, 22:43:20 »
Cześć wszystkim.
ma problem z pompką dodatku do Fap'a.

Ostatnio oddałem auto na wymianę oleju filtrów itp. Przy okazji było czyszczenie FAP'a (pojawiał sie komunikat undblock diesel filter). Po czyszczeniu i wgraniu nowego fapa wszytko było ok ale dostałem informacje od mechanika, że pojawił im sie komunikat (lub kod nie wiem) czujnika poziomu dodatku. Odebrałem auto jeździłem kilka dni nic sie nie działo.

Po kilku dniach zatankowałem do pełna (był prawie pusty) i pojawił się  problem z pompką czynnika. Po każdym zgaszeniu auta pompka chodzi głośno i długo jak na filmie poniżej (wcześniej tego nie było):

https://www.youtube.com/watch?v=oNieMtlSkhg&feature=youtu.be .

 Wygląda jakby za każdym razem pompka dawała czynnik do paliwa zczytując że świeżo zatankowałem auto. Wcześniej nie było tego w ogóle słychać. To się dzieje każdorazowo kilkanaście sekund po zgaszeniu auta dokładnie jak na filmie w linku.

Uprzedzę pytania- czynnik znajduje sie w zbiorniku.

Słyszałem, że takie coś może mieć też związek z czujnikiem korka wlewu paliwa, że go nie widzi i za każdym razem odbiera jego wyjęcie i tankowanie.
Miał ktoś podobny problem?

podaję Vin: VF7DE4XHXB76294691 / C5 mk1 2.2 hdi 2002r
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2018, 00:32:47 wysłana przez Piotr Czapla »

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2018, 10:32:38 »
Walki ciąg dalszy:

[/color][/size]Błąd P1435 po regeneracji FAP (C5 mk1, 2.2 hdi)
Filtr został wymyty i wgrany na nowo według procedury jaką podała lexia (fota nr 8 i 9 z numerami od 1 do 7).
[/font]
[/size]Dolaliśmy płynu Eolys DPX42 (mam białą złączkę na korku wlewu zbiorniczka dodatku więc płyn odpowiedni) po procedurze kasowaniu liczników itp pokazuje że poziom dodatku jest ok.Również dolane 10l ON i cała reszta jak w wytycznych.Po całej akcji wyskakuje błąd P1435 (usterka trwała sygnał minimalnego poziomu domieszki itp)
Po każdorazowym wyłączeniu auta nadal pompka chodzi długo i głośno (nie wiem czy dodaje dodatek w każdym razie próbuje- test diagnostyczny pompki w lexi pozytywny)
Wszystkie parametry w lexi i delphi są w normie (widać na kolejnych zdjęciach) prócz tego błędu i całkowitej ilości dodatku do paliwa (1 gram w lexi).W kazdym razie uklad ma błąd a pompka wyje po każdym zgaszeniu silnika. Ktos ma jakiś pomył co z tym zrobić? Padl czujnik w zbiorniku dodatku?
Jakiś inny czujnik? Cos ze sterownikiem?
Jak to dalej diagnozować?
Zostala jedynie procedura dopalania przez lexie lub wymiana zbiorniczka?Od razu mówię ja z tych co nie cha zmieniać homologacji auta wycinając FAP  Na ostatnim zdjęciu mój zbiornik dodatku. Martwi mnie fakt , że nikt nic na ten temat nie wie. Może trzeba przerzucić wątek na http://citroen.auto.com.pl ....
[size=0px]sdffds;)


[/size][/font]

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2018, 11:57:41 »
A może zły dodatek dolany? Podaj VIN
Lexia, VCDS, MPPS

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2018, 12:27:07 »
Ktōry to rok auta?

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
Bo do 2002 roku czujnik poziomu rozlatuje się w środku, po2002 już to poprawili...

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2018, 22:48:08 »
uto z rocznika 2002 z czujnikiem poziomu dodatku.
jutro auto trafi pewnie do ASO. Dostałem info , że wymiana zbiorniczka to 150zł z programowaniem natomiast sam zbiorniczek kosztuje nie mało bo 1033zł.


Martwi mnie jedna rzecz.
Elektronik, który teraz próbuje ratować sytuację mówi, że czujnik poziomu jest faktycznie uszkodzony ale to ze pompka dodatku chodzi po zgaszeniu silnika to nie problem czujnika poziomu a sterownika domieszkowania.


Twierdzi, że aso sie nie będzie bawić w naprawę samego sterownika (przeprogramowanie go) tylko wymianę która będzie bardzo kosztowa (nie mam informacji ile).
Na forum citroen.org.pl znalazłem informacje że usterka czujnika była bardzo częsta dlatego citroen w późniejszych modelach zrezygnował z czujnika i zmienił sterownik.

Pytanie moje brzmi czy oni na czym polega wymiana tego sterownika? jest to programowanie przez wpięcie do kompa czy jest to jakiś chipset który sie w całości wymienia?
Podsumowując koszta związane na tą chwile z fapetm to 500zł czyszczenie, elektronik pewnie z 300zł (jutro się dowiem), do tego wymiana zbioniczka na nowy 1200 0 w sumie 2 tysiące.
Jak dojdzie do tego
jeszcze jakiś sterownik to chyba się zapłaczę.



Auto boryka sie z problemem już 2 miesiące i moja miłość do francuskiej motoryzacji zaczyna zamieniać się w nienawiść... Jeszce zaraz wejdzie ta ustawa o fapach i dpfach więc ostateczne rozwiązanie wycięcia fapa nie wchodzi w grę.
 
To jest po prostu dramat ta cała ekologia i związane z nią koszta...

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2018, 00:42:25 »
Sterownika dodatku nie trzeba wymieniać tylko w telekodowaniu wyłączyć czujnik dodatku (taką opcję chyba widziałem u siebie w tym sterowniku), a dlaczego nie zamontować używanego zbiorniczka z pompą?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2018, 00:56:01 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2018, 21:05:35 »
Sterownika dodatku nie trzeba wymieniać tylko w telekodowaniu wyłączyć czujnik dodatku (taką opcję chyba widziałem u siebie w tym sterowniku), a dlaczego nie zamontować używanego zbiorniczka z pompą?
Bo napewno w zbiorniku płynu już nie działa czujnik poziomu. A pompka jest zamontowana na zbiorniku paliwa???..

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2018, 23:57:00 »
nie moge zamontować używki bo nigdzie nie ma ich do mojego auta. szroty olx'y sprzedajemy pl - wszystko przetrzepane. pytałem w hurtowniach to mówią ze zbiornik ma oznaczenie jako dostępny tylko w serwisach citroena. 

Co do tego czy pompka znajduje się na zbiorniku paliwa to nie wiem. nie mam schematu domieszkowania. Możliwe że uda mi sie go dostac od Pani Katarzyny bo widziałem, że do 1.6hdi podesłała jednemu forumowiczowi taką obszerna instrukcje do c4 (dokładnie taką https://cytryna.info/instrukcje/C4/dv6.pdf) tu na stronie 64 wyraźnie widać że zbiornik dodatku jest połączony z e zbiornikiem paliwa i domieszkuje do zbiornika paliwa. jeden z serwisantów Aso w Warszawie twierdzi że w moim modelu DPX42 jest dodawany bezpośrednio do układu paliowego za zbiornikiem tuz przed dopaleniem filtr albo w trakcie dopalania więc dolewanie go bezpośrednio do paliwa mija się z celem.. do momentu zanim nie sprawdze tego w podobnej instrukcji jest d dla mnie jedna wielka niewiadoma... 

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2018, 02:17:15 »
Według VIN pompa jest montowana na zbiorniku paliwa, szukając po numerze OEM masz kilka pomp od 15 zł:

https://allegro.pl/listing?string=9636403980
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2018, 02:28:34 wysłana przez Piotr Osiński »
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2018, 09:47:39 »
Jak pompka się włącza po każdym zgaszeniu silnika to winny jest czujnik korka. Z reguły zczytuje za małą rezystancję korka. Można wstawić dodatkowy opornik i czujnik bedzie działał jak nowy lub wymienić czujnik - w ASO coś ok. 470 PLN.

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 01, 2018, 14:52:45 »
przepraszam za zwłokę w odpowiedzi - wyjazd wakacyjny be zinternetu


Jak pompka się włącza po każdym zgaszeniu silnika to winny jest czujnik korka. Z reguły zczytuje za małą rezystancję korka. Można wstawić dodatkowy opornik i czujnik bedzie działał jak nowy lub wymienić czujnik - w ASO coś ok. 470 PLN.


Lexia nie widzi błedu korka. jak sprawdzić dany czujnik czy działa?

Według VIN pompa jest montowana na zbiorniku paliwa, szukając po numerze OEM masz kilka pomp od 15 zł:https://allegro.pl/listing?string=9636403980



Widziałem ten schemat. jednak jeden z pracowników ASO powiedział, że domieszkiwanie nie odbywa sie bezpośrednio do zbiornika a podczas jazdy dodatek domieszkiwany jest bezpośrednio do układu (nie chciał powiedzieć gdzie) teraz dolewam dodatku na oko do paliwa co według niego i tak nic nie da bo procedura dopalania nie wstrzykuje dodatku co zbiornika paliwa. Nie wiem tez ile mam lać DPX'a na 67l (cały zbiornik) bonigdzie nie ma informacji na ten temat a Pan z ASO jak wyżej móize auto nie dodaje na zbiornik. I tak w kółko...

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 01, 2018, 23:20:16 »
Daj mi swój adres mailowy na PW. Wyślę ci pdf, który pomoże ci zrozumieć jak działa domieszkowanie.

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 23, 2018, 14:40:19 »

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2020, 10:41:51 »
podsumowując całą sytuację.
Problem jest nie rozwiązany ale nie ma wpływu na użytkowanie auta.
Sprawa wygląda tak, że żaden spec nie doszedł co się stało. Lokalnie nie ma kto sprawdzić czujnika korka.

Minęły 2 lata od początku problemu wtyczka zasilająca w zbiorniczku jest wyjęta a ja dolewam czynnika bezpośrednio do zbiornika paliwa przed tankowaniem (zalewam do pełna średnio po 57l).
Z wnikliwej analizy, przeliczania cykli dopalania ect. z Tomkiem z Parchatki doszliśmy do wniosku że powinienem dolewać ok 17-20ml DPX'a na cały zbiornik (67l) co też robię (wlewam 20ml).
Od 2 lat auto śmiga bez żadnych problemów (zrobione 60k. km).

Już mnie nawet nie denerwuje sięganie po strzykawkę co te 800km i dolewanie dodatku do paliwa ręcznie.

Jeśli w przyszłości znajdzie się czas i spec żeby sprawdzić czujnik korka i sprawa się wyjaśni napiszę :)

Offline Piotr Czapla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2.2 HDI, 2002
  • Zainteresowania: Fizjoterapia, Grawitacyjne odmiany kolarstwa górskiego
  • Miejscowość: Puławy
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2020, 10:42:59 »
A może zły dodatek dolany? Podaj VIN

Hej vin w opisie ale podaję raz jeszcz :)
VF7DE4XHXB76294691

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: 2.2 HDI, FAP, problem z pomką dodatku- wyje
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2021, 14:45:55 »
Mógłby ktoś podać referencję i /lub schemat na którym ten czujnik korka się znajduje?