Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry  (Przeczytany 2268 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kamil Kawiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 136KM 2001r
  • Miejscowość: Grójec
Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« dnia: Czerwiec 05, 2018, 18:24:34 »
Cześć,
Mam problem z cytryną - jest to 2.0 16v 136KM z 2001r. Niestety auto nie pracuje poprawnie.
Po porannym odpaleniu wszystko jest ok, auto pracuje jak trzeba, równo, itp., ale kiedy się nagrzeje, zgaszę go i odpalę ponownie, silnik pracuje na 3 cylindrach.
Błędy jakie się pojawiają to:
P0300 - wypadanie zapłonów wielokrotne/przypadkowe
P0204 - układ paliwowy i dolotowy, obwód wtryskiwaczy cylindra 4


Jest również problem z grzałką sondy lambda za katalizatorem, ale chyba bym tego nie łączył? P0141.


Auto jest w gazie, na obu paliwach to samo.


Może macie podobne doświadczenia lub jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny problemów?
Dodam, że ostatnio wymieniłem katalizator i auto przez 2 tygodnie chodziło bezproblemowo(poza p0141), ale później problemy powróciły(przed wymiana katalizatora była ta sama sytuacja).


Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2018, 21:38:44 »
Kiedyś w moim MkI (ten sam silnik) miałem podobny problem. Nie pamiętam kodów błędów, ale objawy podobne. Nie pamiętam już czy praca na 3 cylindrach była przy rozgrzanym czy też przy zimnym silniku. W każdym bądź razie problem pojawiał się losowo, raz było ok, raz występowała telepawka i praca na 3 cylindrach. Winny był wtryskiwacz, który się przycinał lub lał nie tyle paliwa co trzeba.
W moim przypadku kupiłem używkę i było ok, aczkolwiek nowy nie powinien być mega drogi. Tylko trzeba uważać na oznaczenia, żeby kupić taki sam. Bo z wyglądu są podobne, ale istotne są oznaczenia.
Być może ten sam problem jest u Ciebie.

Offline Kamil Kawiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 136KM 2001r
  • Miejscowość: Grójec
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2018, 15:01:12 »
Cześć,
Dzięki za odpowiedź.
Tylko czy problematyczny wtryskiwacz benzynowy robiłby takie zamieszanie też na gazie?
Dziś auto jedzie do mechanika, zobaczymy co powie. Mam nadzieje, że to coś szybkiego do ogarnięcia.

Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pomysły to przyda się każda sugestia :)

Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2018, 23:33:07 »
Raczej potrzebny elektryk.
Prawdopodobnie zwarcie w instalacji - samoutylizująca się izolacja przewodów...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 07, 2018, 03:01:25 »
Żeby wykluczyć czy to wtryskiwacz to można zamienić je miejscami,jeśli oczywiście wiesz, na którym cylindrze jest problem, ale zdaje się, że błąd dał wskazanie na problem na 4 cylindrze.
Pamiętaj tylko, że w Cytrynie wtryskiwacze liczymy odwrotnie, czyli czwarty to będzie pierwszy od lewej.
Zobaczysz wtedy czy błąd ponownie wywala na 4 cylindrze czy na innym.

Offline Kamil Kawiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Grójec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 136KM 2001r
  • Miejscowość: Grójec
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2018, 11:45:33 »
Cześć,
Wybaczcie, że z takim opóźnieniem - auto wróciło od mechanika i jest wstępnie przetestowane przeze mnie.
Wygląda na to Łukasz, że miałeś rację - wtryskiwacz na 4 cylindrze nie pracował po nagrzaniu.


Orientujecie się, czy wtryskiwacze z allegro, które są niby oryginalne dają rade? Na razie jest wstawiona używka z peugeota i zastanawiam się, czy założyć nowy.


Pozdrawiam

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2018, 14:15:01 »
Jeździj na tym co masz.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Po nagrzaniu silnik pracuje na 3 cylindry
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2018, 23:53:39 »
Jak używka ma te same oznaczenia i dobrze chodzi to gitara.
Gdybyś miał kupować nowy czy inny używany zwróć uwagę na oznaczenia, tak jak pisałem kilka postów wcześniej, bo wizualnie wyglądają praktycznie tak samo, ale różnią się oznaczeniami. Tak, żeby kupić z takimi samymi oznaczeniami jak pozostałe.