Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: catalytic converter fault  (Przeczytany 2298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
catalytic converter fault
« dnia: Czerwiec 06, 2018, 19:19:13 »
Koledzy dziś rano pojawił mi się wyżej wymieniony komunikat,  silnik zaczął się telepać i przygasać nie miał mocy aż w końcu zgasł. Odpaliłem go ponownie i wszystko ok, moc jest jak była ale miga check i świeci się serwis oraz pokazuje komunikat ten co wyżej. Pewnie to pokłosie zwarcia jakie występuje u mnie na sądzie za katalizatorem i problemów ze sterowaniem masy na cewkę. Mój znany mechanik od cytryn, znany również wśród forumowiczów na Lubelszczyźnie powiedział że elektryki w C5 się nie tyka bo to jest zaraza i zasugerował problem z układem wtryskowym i polecił odwiedzić dobrego elektryka. Co o tym myślicie?  Czy faktycznie elektryk tylko tu potrzebny?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: catalytic converter fault
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2018, 23:25:08 »
Nadal masz zwarcie w instalacji, może nawet zwarcia...
Szacunek dla Twego mechanika, skoro się nie tyka elektryki w C5.
Dba facet o swoje dobre imię. :D
Pisałem Ci, co trzeba zrobić, ale nie słuchasz...
Jakbyś się przyłożył, to w jeden łikend i kilka rolek taśmy izolacyjnej
byś to sam ogarnął. Tylko żeby dzieciaków w okolicy nie było, bo będziesz używał
sporo wyrazów niecenzuralnych.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: catalytic converter fault
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2018, 17:38:55 »
Podepnij Lexię lub nawet zwykły interfejs ELM327 i zobaczyć czy nie wywala błędów "missfire" czyli wypadających zapłonów. Jeśli tak to pytanie czy na benzynie też masz taki błąd czy tylko pojawia się na LPG. Jeśli tylko na LPG to wtryskiwacze gazu do sprawdzenia lub ich wiązka.
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: catalytic converter fault
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2018, 10:18:23 »
Antipolution Fault wyskakuje na benzynie i gazie bardzo często, wtedy jest błąd typu brak iskry i konkretnie na której świecy, wtedy pali się check i serwis i auto często szarpnie,  raz mniej a raz bardziej zależy czy na jednej świecy braknie iskry czy dwóch czy jeszcze inaczej,  bardziej jednak odczuwa się to na gazie,  czasem błąd ginie i jest oka potem znów podczas jazdy się pojawia. Ten natomiast błąd catalytic converter fault wyskoczył mi w momencie przełączenia na gaz. Teraz jednak wszytko wróciło do normy i z tym błędem akurat mam spokój. Ogólnie musi być coś z układem wtryskowym. Codziennie rano lub gdy auto postoi trochę godzin to często nie odpali za pierwszym, albo odpali ale tak jakby pracował nie na wszystkich cylindrach,  chwile potelepie i wejdzie na obroty ale na biegu jałowym prawie zawsze po ok 30 sekundach od odpalenia załapie doła i przygasa ale zaraz na obroty wejdzie. Jest też problem gdy bym chciał odpalić i od razu zacząć jechać na benie to wtedy się dławi,  szarpie a czasem zgaśnie, muszę poczekać chwilę tak jakby miał się rozgrzać.  Zawsze podczas jazdy czy na gazie czy ma benie jak mam na biegu 2500 obrotów i poniżej to gdy odpuszczam pedał gazu to szarpnie, powyżej 2500 już nie, brakuje mu takiego płynnego przejścia pomiędzy puszczaniem pedału gazu. Szpec od C5 twierdzi że to wina elektryki i układu wtryskowego.  Zadzwoniłem do elektryka którego mi polecił i elektryk po samych objawach stwierdził że to wina gdzieś elektryki i układu wtryskowego ale pocieszył że radzą sobie z tym tematem... tylko wiadomo wszystko ma swoją cenę.  Dziś podepne pod Lexię to zobaczę jakie błędy zostały zapamiętane odnośnie tego Catalytic converter fault

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: catalytic converter fault
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2018, 08:25:39 »
Podłączyłem pod Lexię ale nie było śladu po tym ostatnim błędzie,  cały czas tylko są zapisane błędy odnośnie zaniku iskry i tego szarpania: Usterka przemijająca,  Sterowanie cewki zapłonowej 1 brak iskry P0351 Obieg zamknięty 2 ( pętla zamknięta w przypadku uszkodzenia sondy lambda) oraz usterka przemijająca sterowanie cewki zapłonowej 2 brak iskry P0352 obiekt zamknięty 1.  Oba te błędy przy zerowej prędkości,  obroty na postoju i temperaturze cieczy 99 stopni. To wszystko składa się na Antipolution Fault i szarpanie. Jest także błąd typu Usterka stała regulacja wzbogacenia mieszanki Niesprecyzowany P0170 przy zdrowych obrotach, zerowym ciśnieniu i zerowej prędkości ale temperatura cieczy chłodzącej to minus 40 stopni a także Usterka trwała Wtrysk powietrza  do układu wylotowego. Nieprawidłowe działanie P0140 obroty zero, prędkość i ciśnienie 0 a temperatura cieczy minus 40. Tak jakby czujnik temperatury uszkodzony?  Ale w innych błędach jest temperatura poprawna. Zapisało się jeszcze coś takiego: Defekt stały Przekaźnik pompy powietrznej w trybie niesterowanym ( moduł sterujący silnika)