Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik  (Przeczytany 12300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 10, 2018, 21:15:39 »
Zgadzam się z Pawłem jeśli chodzi o koszty, natomiast właśnie to pierdnięcie ( moc ) jest potrzebane do np dynamicznego wyprzedzania.


Koszta wiadomo, że są większe i nie ma co sie oszukiwać i bić piany, ale jak kogoś stać to czemu nie, niech kupuje.
Pozdrawiam

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 10, 2018, 21:31:13 »

Robert tylko że już ten 163 po chipie jedzie,  nie mówiąc o 2.2 HDI,  a jak mało to V6 tylko że musi być świadomy kosztów

Dokładnie :)
Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:04:08 »
Sprawny 2.0 hdi pali od strzała w zimie, cóż zrobić jak kilku użytkowników nie dało się przekonać na tak podstawowe czynności jak wymiana świec żarowych za 150 pln w 10 letnim aucie bo w sieci pisze że hdi jest taki dobry że ma palić bez świec  :), które tak na marginesie wymieni każdy podwórkowy mechanik.
Oj, żebyś się nie zdziwił... Wymień 10-letnie oryginalne świece w 2.0 HDi bez ich urwania. Jest to spora sztuka, ze względu na ich debilną konstrukcję. I tak, z autopsi na niejednym 2.0 HDi mogę potwierdzić, że SPRAWNY HDi
do -25 stopni celsjusza pali BEZ świec...
PS
Daj sobie już spokój z ciągłym klepaniem zawsze i wszędzie, jaki to 3.0 HDi jest zły. Powtarzasz się, i staje się to już nudne.
Co do emeryckich przebiegów - 3 km do pracy, i 3 z pracy, męczą każdy silnik bardziej niż trasy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:10:00 »

Co do emeryckich przebiegów - 3 km do pracy, i 3 z pracy, męczą każdy silnik\

No i co teraz? Rower pozostaje  ;D ;D ;D ;D ;D :P :P :P
Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:12:17 »
Owszem.
Model 75, najlepiej z 2-litrowym motorem z BMW i ASB. :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:18:30 »
bez sensu... na takie przeloty, to raczej FSO Polonez z 1,4MPI by Rover

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:54:11 »
Na jesień, wiosnę i lato rolki, na zimę łyżwy.
I do tego niski koszt eksploatacji :)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tomasz Szczurek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2010 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:58:46 »
a tu kilka "tricków" na zachętę do rolek;-))
https://youtu.be/r8PNvHp1rRI

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 10, 2018, 23:18:49 »
Andrzej przejechaleś przez rok kilka tysięcy,  Artur robi trasy 3 km do pracy i z powrotem i to jest cały wasz przebieg od dnia zakupu auta...
Chłopie weź się ogarnij, gdzie napisałem, że robię 3km dziennie? Pisałem, że na mieście robię odcinki po 2-3km, bo mieszkam w centrum i wszędzie mam blisko. Od zakupu czyli przez 11mcy zrobiłem ponad 9k km i oprócz paliwa nie włożyłem w to auto ani złotówki. Zrobiłbym dużo więcej km, ale na 2 wyjazdy na narty zabrałem się okazyjnie ze znajomymi. Może to nie jest duży przebieg, ale na polskie realia też nie najmniejszy.
Napisałem, że jest kilkadziesiąt stron postów z problemami z silnikami 2.0 hdi, napisz, gdzie jest jeden post uzytkownika o problemach 3.0 hdi? Co mnie obchodzi ile złomów ściągają z zagranicy i sprzedają na alegro, zaręczam Ci, że uszkodzonych silników 2.0hdi jest wielokrotnie więcej.
Dlaczego niektórzy wymieniają słupki lub silniki w 2.0 hdi? Ano dlatego, że jak ktoś wyłożył parę tysi na wymianę obudowy filtra oleju, świec żarowych, przewodów paliwowych, egr, wtrysków a auto dalej nie pali, to zostaje tylko albo sprzedać auto albo jeszcze wyłożyć parę kafli i wymienić słupek lub cały silnik, bo jak się okazuje część tych problemów jest spowodowana też słabą kompresją w tych silnikach przy przebiegach ok. 200k km (przynajmniej tych licznikowych). Na forum PKP jest obszerny temat, nie chce mi się komentować tego tutaj, każdy może się sam zapoznać, tylko, że to długa lektura. Odnośnie napraw, to ludzie szukają pomocy na forum, bo w serwisach nie są w stanie im pomóc, chociaż niektórzy wydali ciężką kasę na naprawy.
Powinieneś się zgłosić na ochotnika i podzielić się z nimi swoimi "złotymi" radami, na pewno byliby Ci bardzo wdzięczni...

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 10, 2018, 23:49:54 »
"Zaskoczę Cie dodatkowo ale brak pompy wstępnej ma też plusy w postaci chociażby braku zawirowania w zbiorniku co za tym idzie śmieci w układzie paliwowym nie zostaną wtłoczone przez filtr wstępny, a leżą sobie spokojnie dzięki temu na dnie zbiornika,    a układ jest bardziej czysty"

Zaleta braku pompy paliwa w baku jest IMO czysto wirtualna.

Wyjmowałem ostatnio "wiadro" z baku, było z każdej możliwej strony czyste jak umyte w nafcie, na wstępnym filtrze ani jednej ciemnej kropki. Mój wniosek jest taki że przez 180 kkm, z różnych stacji nie udało się ani razu zatankować śmieci do baku co wg mnie oznacza że stacje jednak dbają o pewne standardy.
 


Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 11, 2018, 01:02:46 »
No chwaliłes się chłopie że tyle jeździsz  i  jak na to parę tysięcy które zrobiłeś to trochę rzeczy  w tym 3.0 hdi zmieniłeś żeby w miarę bezpieczne jeździć więc się ogarnij i sobie przypomnij bo poza paliwem układ chłodzenia masz na pewno zmieniony,  kolektor,  termostat, pompa oleju,  to jest pakiet startowy,  wliczając koszty paliwa to eksploatacja jednak nie jest taka tania i dla każdego
Paweł, czy Ty umiesz czytać, przecież Artur Ci napisał, że tylko tankował, to tak jak ja, a Ty dalej swoje i wciskasz mu co to on nie wymieniał. Nic nie wymieniał, bo nie ma takiej potrzeby, bo to bardzo dobry silnik! Na czym polega Twój problem z 3.0hdi? To jest niewiarygodne, że brniesz w to w zaparte. Co Ci zrobił ten silnik? A to czy jest tanie czy drogie to inna sprawa. Dla Ciebie może być drogie, a po innym to spływa, nie idźmy tą drogą. Nie czepiaj się więcej tego silnika, bo zacznę dla przekory pisać ile tu było postów z problemami z silnikiem, który Ty posiadasz. Tak naprawdę nie zacznę, bo czemu to ma służyć? Osobistym wycieczkom? Ja nic do Ciebie nie mam, czytam zawsze co piszesz w wielu tematach, ale dziwi mnie tylko Twoje uprzedzenie do trójki.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 11, 2018, 23:25:10 »
Jeśli chodzi o ponowne wypisanie moich pytań to trochę mija się z celem robienie ponownego kopiuj/wklej :)
Wszystkie pytania to te zdania ze znakiem zapytania na końcu ;)


Więc prosiłbym o odniesienie się do nich :) Fakt, że trochę się rozpisałem, ale to z uwagi na to, że nigdy diesla nie miałem, a teraz chciałbym o nim wiedzieć niemal wszystko i różnice pomiędzy silnikami.


Zauważyłem, że dyskusja toczy się pomiędzy zwolennikami 2.0 Hdi a 3.0 Hdi, a co powiecie o silniku 2.2 204KM?
Czy te problemy z odpalaniem zimą w przypadku 2.0 występują też w 2.2?
Wydaje mi się, że ten 2.2 może być takim złotym środkiem. Czy turbina chłodzona cieczą to bardziej zaleta czy wada? Jak jest z awaryjnością tego silnika, kosztami serwisowania? I jaka jest właściwie różnica w spalaniu pomiędzy tymi trzema silnikami? Od razu zaznaczam, że nie pytam o to z uwagi na to, żeby wybrać najmniej palący tylko najlepszy dla mnie :) Bo zaraz zostanę obrzucony, że jak pytam o spalanie to żebym został przy LPG :)

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 11, 2018, 23:57:17 »
Zrobiłem 50tys km C5 2.2HDi 204KM przez ostatni rok. Nie znam problemów z odpalaniem zimą. Zresztą żadnych innych też. Jak kupowałem to był 1 stały błąd w ECU silnika, ale na zegarach nic nie wyrzucał - ani kontrolki, ani komunikatu. Okazało się, że filtr powietrza był dość zasyfiony. Po wymianie filtra już było ok. Jak widać silnik jest nawet idiotoodporny, to tak z przymrużeniem oka  ;)


Wymieniam olej co 13tys. km i tyle z obsługi silnika. Poza w.w. eksploatacją nie wydalem na silnik ani 1 PLNa.

Przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej spala max 8l/100km. Przy tylko szybkiej zejdzie do 7l/100km. Spokojna, ale dynamiczna jazda to 6,5l/100km. Stare 2.2HDi 170KM przy baaaaardzo spokojnej jeździe potrafiło zejść nawet do 5l/100km. Przy nowym póki co na szczęście nie musiałem robić sobie takiej nieprzyjmeności i sprawdzać minimum splania. W mieście max 9,5l/100km, ale to gdy jeździ moja lepsza połówka. Mi w mieście nie udało się wyjść poza 8,5-9l/100km, nawet jak mi się mocno spieszyło.

2.2 HDi ma w serii tyle samo Nm co 3.0 V6 HDi. 3.0 V6 HDi i tak jest wykastrowany w C5, bo w teorii skrzynia AM6 wytrzymuje 450Nm i na tyle ścięto Nm w programie dla 3.0 V6 HDi. W Jaguarze jest inna skrzynia i ten silnik ma i więcej Nm i jeździ znacznie przyjemniej. W C5 ze względu na ograniczenia skrzyni to osiągami jest to trochę przerost formy nad treścią. Jedynie ciągnie lekko lepiej od dołu od 2.2 HDi 204KM, ale nie jest to jakaś kosmiczna różnica.

Teoretycznie 3.0HDi ma 7,9sek do 100km/h, a 2.2 HDi "aż" 8,3sek. Dla porównania 2.7HDi ma już 8,9sek.

Jedynie dźwięk ciekawszy niż w R4...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2018, 00:10:16 wysłana przez Jacek Janikowski »

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 12, 2018, 00:55:34 »
Dzięki Panowie za jasny przekaz, szczególnie Jacek za przedstawienie silnika 2.2 i spalania (jest jak najbardziej ok), a Paweł za nakreślenie rozbieżności opinii :)
To prawda, że jak już szukać to czegoś sprawnego, serwisowanego na bieżąco, olej wymieniany z rozsądkiem, a nie tak jak zalecał producent.
Ja obecnego 2.0 w benzynie też trafiłem zadbanego i na bieżąco utrzymywanego w stanie pełnej sprawności, a rzadko można spotkać takie egzemplarze, ale też długi czas szukałem i się doczekałem i trochę z tego względu szkoda będzie się go pozbywać, ale za to pewnie szybko znajdzie się kupiec, bo ciężko trafić coś sensownego na rynku, a teraz z tego co się orientowałem ludzie mocno poszukują tego właśnie silnika ze względu na ekonomię, ale i raczej bezproblemowe działanie, o ile silnik jest zadbany i serwisowany.
Mi zamarzyła się większa moc i raczej już coś młodszego, czym pojeżdżę kilka lat i nie będę chciał zmieniać. Mógłbym pójść w inną markę, ale nic nie zastąpi hydro przy stosunkowo małych pieniądzach przy kupnie. Chciałbym też skrzynię Aisin zamiast Al4. Więc jeśli C5 to wybór pada na diesel, jeszcze dorzucić chipa i powinno hulać. Najlepsza byłaby największa moc, ale jeśli koszty serwisowania są zbyt duże w stosunku do 2.2 czy 2.0 czy dostępność części to myślę, że 2.2 jest takim złotym środkiem. Fajnie wygląda też podwójny wydech :)  aczkolwiek nie to stanowi istotę ew. wyboru :)
A powiedzcie mi jeszcze jak jest z dostępnością części do tego 2.2 204KM?
Jak jest z tą turbiną chłodzoną cieczą? Czy trzeba ją schładzać przed postojem czy ciecz już załatwia sprawę?
W 3.0 ponoć są 2 egry, 2 fapy, jak to jest w 2.2 z potencjalnymi elementami, które mogą za jakiś czas polecieć i z którymi trzeba by się ew. liczyć na jakieś wyższe koszty? Pewnie są podwójne tłumiki? Katalizatory też i sondy lambda? Np. w 3.0 benzynie są chyba 3 katalizatory.
Jak jest z tą mocą w 2.2? Bo Jacek pisałeś, że 3.0 lepiej ciągnie od dołu, a 2.2 mniej, ale czuć, że ciągnie w całym zakresie czy też są jakieś turbodziury?
I jak jest w kwestii wyciszenia wnętrza, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy?


Oczywiście postaram się przejechać silnikami, popróbować, podpytać mojego mechanika, ale byłbym wdzięczny również za wszelkie Wasze porady. 

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 12, 2018, 07:02:51 »
Poniżej wykres zużycia u mnie.
Wzrosło dość istotnie po chipie, co widać na wykresie(miał miejsce w marcu). Wcześniej robiłem chipa w innej firmie, i nie było tego zjawiska.

Widzę to przy tankowaniu, czas nie pozwalał mi zająć się tą sprawą, ale dzisiejszy post chyba skłoni mnie w końcu do kontaktu z tunerem :) . Do tego wzrost temperatur od połowy marca... nie powinno wzrosnąć, a wzrosło

Wcześniej nie przekraczało 8,2L/100km, teraz zdarzyło się nawet w okolicach 9,2L/100km.


Myślę że możesz śmiało założyć, że tych wartości nie przekroczysz, jeżdżę dynamicznie. Do tego często krótkie przejazdy, bo do pracy mam 4km. Często jeżdżę w niewielkie trasy 120-200km, ale często też po mieście, każdy dzień jest inny :) .

O braku dziury w przyspieszeniu już pisałem, jeżeli nie liczyć maksymalnego pasma obrotów.

Autem zrobiłem od zakupu w listopadzie 25kkm(relatywnie sporo jak na 7 miesięcy), mam za sobą dwie zmiany oleju. W tym czasie wymieniałem siłownik zawieszenia z tyłu(sądzę że na skutek niefachowych działań lakiernika), nic więcej nie robiłem poza doposażeniem auta.

Z dostępnością części nie wiem, na szczęście nie potrzebowałem ich szukać. Zupełnie rzetelnie szacuję, że dużo gorzej niż z 2.0, co wynika z podaży na rynku. 2.2 jest więcej niż 3.0, ale 2.0 to po prostu lider pod kątem podaży, zwłaszcza w tym modelu.



Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 12, 2018, 09:52:57 »
2.2HDi kosztami części jest dużo bliżej 2.0HDi, ale me też kilka elementów wspólnych z 3.0HDi, które już są dużo droższe.

Np. chłodnica klimy sensownej marki kosztuje ok 400zł dla 2.0HDi. Do 3.0 HDi i 2.2 HDi już conajmniej 800zł. Tarcze przednie do 2.0 HDi to wydatek około 450zł, do 2.2HDi/3.0HDi już 700zł.

Jednak takich droższych elementów w 2.2HDi jest tylko kilka. W 3.0HDi koszty są średnio dużo wyższe ze względu na większe skomplikowanie silnika oraz mniejszą dostępność części.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 12, 2018, 12:39:28 »
4. Katalogowy moment diesla jest przereklamowany, ciągnie z dołu owszem ale krótko. Mam oprócz HDI 136 KM japsa na 2.5 V6 o podobnej mocy  140 KM i podobnej masie. Japs zjada HDI jeśli chodzi o radochę z naciśnięcia pedału gazu, ciągnie może ciut później ale równo do 6 krpm (dla diesla niewykonalne), do setki nawija na dwójce.
Sam zauważyłeś, że benzyna ciągnie "później" ale wcale nie dłużej. Średni przelicznik obrotów diesla x1,5 żeby odnieść się do benzyny bo na piątym biegu diesel ma setkę przy 2000 a benzyna na 3000.  A skoro w/g ciebie benzyna ciągnie do 6000 to diesel ciągnie do 4500 choć zarówno w jednym jak i w drugim jazda do odcięcia to głupota. Jeżdżąc sensownie powinno się jeździć w obrotach zawartych pomiędzy moment max a moc max. czyli w dieslu 1800-3500 a w benzynie 3000-5500 co z grubsza daje podobny zakres użytkowy biorąc pod uwagę przelicznik 1,5
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 12, 2018, 14:10:50 »
A powiedzcie mi jaki rozmiar opon idzie do tych poszczególnych silników (taki jak jest na tabliczce znamionowej) wraz z ET?
Jakie do 2.0 163KM, 2.2 204 KM, 3.0 240KM? Nie wiem czy jest różnica w rozmiarze opon pomiędzy sedanem a kombi?
Mam zimowe koła z prawie nowymi oponami, więc gdybym miał sprzedawać autko to się zastanawiam czy zostawić sobie zimówki.
W 2.0 benzyna rozmiar z tabliczki to 225/55 R17 ET32.
Na portalu z oponami wskazują, że w sumie ten rozmiar pasuje do tych wszystkich silników tylko nie wiem czy ET tez to samo jest i rozstaw śrub 5x108?

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 12, 2018, 14:46:56 »
W zbiorniku nie było śmieci na dnie?

Nie szukałem szczerze mówiąc.
Ale, wg mnie gdyby były choć trochę by się odłożyło na wiadrze z zewnątrz albo wewnątrz.
Drugi wariant: nawet jeśli były to skoro nie dostają się do środka wiadra, tam gdzie jest ujęcie paliwa to nie mają znaczenia. 

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 12, 2018, 15:11:16 »
Własnie na zimę mam koła 16" ET32. W 3.0 to wiem, że jest większa tarcza, ale w 2.2 to nie wiedziałem, myślałem, że tak samo jak w 2.0.
A w 2.0 163 KM 16" ET32 byłyby dobre?

Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 12, 2018, 15:23:11 »
"powinno się jeździć w obrotach zawartych pomiędzy moment max a moc max. czyli w dieslu 1800-3500 a w benzynie 3000-5500"

Vitara ma moc max przy 6200 (i naprawdę ciągnie w w tej końcówce rpm a nie tylko robi hałas)  więc nie wiem którą część porady mam przyjąć a której nie :-)
Zostawiając na boku przeliczniki i cyferki: "fun factor" z benzynowej V-ki jest nieporównywalnie większy, znacznie większy niż papierowa różnica 8 KM większej mocy i około 200 kg mniejszej masy.


Offline Paweł Kiljan

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI break 2007
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 12, 2018, 15:58:04 »

Paweł poza dźwiękiem to jaki fan? I jaka różnica masy,  mówisz o benzynie?

No, taki z jazdy, naprawdę nie z dźwięku.
Vitara 2.5 V6 benz. 144 KM, coś koło 1500 kilo, C5 break HDI 136 KM coś koło 1700.
To się trzeba przejechać i samo wyjdzie :-)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 305
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer CHIP 282 KM, 532 Nm, Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 12, 2018, 16:07:49 »
Własnie na zimę mam koła 16" ET32. W 3.0 to wiem, że jest większa tarcza, ale w 2.2 to nie wiedziałem, myślałem, że tak samo jak w 2.0.
A w 2.0 163 KM 16" ET32 byłyby dobre?
W 163 masz takie jak u Ciebie,  od 2.2 do 3.0 są większe


Ok, dzięki.


A na tabliczce jaki podają rozmiar opon do 2.0, 2.2 i 3.0?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 12, 2018, 16:27:17 »
"...Vitara ma moc max przy 6200 (i naprawdę ciągnie w w tej końcówce rpm a nie tylko robi hałas)  więc nie wiem którą część porady mam przyjąć a której nie :-)....
Napisałem średnią bo w jednym silniku benzynowym będzie to 6000 a w drugim 5000. Tak samo jest w dieslu w jednym wyjdzie 3300 a w drugim 3700
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 12, 2018, 16:41:10 »
Łukaszu: 2.0HDi 163KM, Tourer, manual, opony 225x55xR17.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka