Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik  (Przeczytany 3393 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Komputery, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 12, 2018, 17:14:49 »
Pawle, padło pytanie, jakie są wg tabliczki znamionowej. :) W Mk2 mi wchodzą 15", a na tabliczce mam 16", przy 2.0 Pb Liftback manual.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 106
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 12, 2018, 18:32:15 »
Zostawiając na boku przeliczniki i cyferki: "fun factor" z benzynowej V-ki jest nieporównywalnie większy, znacznie większy niż papierowa różnica 8 KM większej mocy i około 200 kg mniejszej masy.
Pokaż mi wykres mocy i momentu a zobaczymy czy ten fan jest na prawdę czy to tylko wrażenie
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0hdi Exclusive, Citroen C2 1.4hdi VTR, Nissan Leaf
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 12, 2018, 19:24:15 »
Łukasz, w 3.0hdi na tabliczce jest 245/45/18 i nawet Michelin zalecane  :)
 Nie słuchaj ich wszystkich. Przejedź się 3.0hdi  8)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 798
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 12, 2018, 19:33:32 »
Ok Pany, my tu gadu gadu, ale znaleźć w miarę zadbanego i nie kręconego diesla to nie łatwa sztuka jest. Ludziska sprzedają takie padaki, że głowa boli.
Pisze to z autopsji własnej, mojego X7 szukałem ponad pół roku, a i tak nie był idealny ( do poprawki było LPG ), ale ogarnąłem i jeżdżę zadowolony  :) .


Cholernie brakuje w tym aucie 6 biegu  :( , gdyby nie to,  byłby to idealny samochód.
Pozdrawiam

Offline Dominik Kierzek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Berlin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI 200
  • Miejscowość: Berlin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 12, 2018, 19:50:19 »
2.2 HDI 200 245/45 18R wbite w dowodzie rejestracyjnym

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 12, 2018, 20:19:33 »
Cholernie brakuje w tym aucie 6 biegu  :( , gdyby nie to,  byłby to idealny samochód.
Mnie też :( A najlepsze jest to, że mając kiedyś auta 5 biegowe nigdy mi to nie przeszkadzało i nie zwracałem na to uwagi. Od momentu posiadania 6 biegowej skrzyni nie wyobrażam sobie innej jazdy na trasie i drażnią mnie te wysokie obroty.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 13, 2018, 09:19:54 »
Dzięki ;)  Nie będę osobiście ingerował w skrzynię, ale nie zmienia to faktu że w takim aucie skrzynie 6 biegowe to powinno byc normą.

Offline Tobiasz Sabat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 299
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 13, 2018, 12:08:21 »
2.2 HDI 200 245/45 18R wbite w dowodzie rejestracyjnym
u mnie w 2.0 też, dotyczy to rozmiaru z jakim opuścił fabrykę i nie oznacza że nie zmieści się inna felga, podejrzewam że stalowa 16 by wyszła do większych tarcz... Ale to idiotyczne rozwiązanie.
Nikt nie wspomniał też o różnicach w zawieszeniu, a zdaje się że hdi 3.0 miał coś zmienione, nie pamiętam czy dodatkowa sfera czy coś...

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 307
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, C5 Tourer 2.2 HDI '09, CX GTI Turbo '84, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 13, 2018, 14:20:35 »
Odnośnie zawieszenia HA w X7:
1. 2.7HDI i 3.0 HDi mają 4 korektory wysokości i dodatkowy moduł CSS-AMVAR
2. 2.2 HDi 204KM ma 3 korektory wysokości i dodatkowy moduł CSS-AMVAR
3. 2.2HDi 170KM i pozostałe silniki mają 2 korektory wysokości i tylko sam moduł HA

Szczegóły tutaj:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95226.msg944120#msg944120

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0hdi Exclusive, Citroen C2 1.4hdi VTR, Nissan Leaf
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 13, 2018, 15:54:21 »
Między innymi dlatego napisałem: "Przejedź się 3.0hdi".

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb Obecnie: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 13, 2018, 16:56:34 »
Spokojnie o opony pytałem w kontekście już nie czy wejdą 16" :) Bo to już ktoś wcześniej napisał, że wejdą tylko do 2.0 Hdi. Natomiast zapytałem o rozmiar do tych 3-ech silników z ciekawości jakie opony trzeba do nich kupować.


Odnośnie 2.0 w benzynie też szukałem obecnego dłuższy czas, musiałem przy tym pójść na kilka kompromisów odnośnie wyposażenia, ale nie ma tragedii, np. zrezygnowałem z ksenonów czy elektrycznych foteli (które w sumie przy tej mocy silnika jeszcze bardziej zwiększyłyby masę, więc akurat w tym przypadku pewnie wyszło to na plus). Szukałem benzyny lub z LPG (jeśli będzie to instalacja zakładana w kraju i niedużo na niej przejechane). W końcu trafił się odpowiedni egzemplarz od właściciela, który dbał o to autko, już z LPG, ale gaz by zakładany zgodnie ze sztuką, a nie byle jak, także jestem z niego pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
Przeszkadza jednak nieco brak większej mocy i skrzynia 4-biegowa, dość słaba jak na taki samochód, gdzie jak jedzie się dłuższy czas z prędkością autostradową to się przegrzewa i rozpina lockup i skraca takie przegrzewanie jej żywotność. Jest dylemat czy w przyszłości opłaci się robić remont tej skrzyni, jeśli ma taką przypadłość, bo remont nie naprawi tego, że skrzynia jest za słaba i się przegrzewa, a bez sensu mieć samochód taki jak C5 i móc rozwijać prędkość tylko do 120-130 km/h żeby tylko nie przegrzać skrzyni. 6-biegówka jest dużo trwalsza.


Ostatnio pytałem też chiptunigowca o poszczególne silniki Citroena C5 do chiptuningu to najbardziej poleca 3.0 Hdi ze względu na cichość pracy (szczególnie po przesiadce z benzynowego), elastyczność, moc, podatność na chiptuning. Jesli chodzi o hałas mówił, że najbardziej cichy będzie 3.0 Hdi i 2.0 Hdi, a dośc głośny jest 2.2 Hdi 204 KM. Nie wiem ile w tym prawdy? Będę musiał się przejechać poszczególnymi modelami.


Co do znalezienia na rynku odpowiedniego modelu nie zajeżdżonego to w pełni się zgadzam, będzie to ciężki orzech do zgryzienia. Podejrzewam, że w temacie diesla będzie z tym ciężej niż przy poszukiwaniu benzyny, bo przy benzynie nie ma aż takich restrykcji i wrażliwości co do serwisu i dbania o poszczególne podzespoły. I czuję, że znalezienie tej perełki będzie nie lada wyzwaniem mimo, że diesli jest większy wybór na rynku niż aut benzynowych.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 13, 2018, 17:11:31 »
pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
A kiedy było łatwo?

Przede wszystkim przejedź się i oceń sam w którą stronę pójdziesz. Różnica między 2.0 a 2.2 jest mocno zauważalna.  Jak w 3.0 - nie wiem.
Testowałem 2.0 163KM  - zdecydowanie mógłbym tym jeździć, gdybym nie ustrzelił 2.2, bo naprawdę zacnie jeździ, był więc konkretną alternatywą.  Ale przy 2.2 jest zdecydowanie słabszy..
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb Obecnie: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 13, 2018, 18:01:01 »
pod kątem trafienia zadbanego egzemplarza zadowolony, bo o to nie jest dzisiaj łatwo.
A kiedy było łatwo?

Przede wszystkim przejedź się i oceń sam w którą stronę pójdziesz. Różnica między 2.0 a 2.2 jest mocno zauważalna.  Jak w 3.0 - nie wiem.
Testowałem 2.0 163KM  - zdecydowanie mógłbym tym jeździć, gdybym nie ustrzelił 2.2, bo naprawdę zacnie jeździ, był więc konkretną alternatywą.  Ale przy 2.2 jest zdecydowanie słabszy..


Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 255
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 13, 2018, 20:21:30 »
Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?
Też nie sugeruj się tak bardzo tą mocą, bo ile byś nie miał to z czasem się przyzwyczaisz i jest mało. Ja powiem szczerze, że pomimo tego że w 2.0 Pb tych koników by się przydało ciut więcej, to głównie mi chodzi o przyśpieszanie na krótkich odcinkach. Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu. Uważam że 2.0 HDI 163 KM spokojnie by mi starczyło, a jak coś to zrobić chipa i podnieś moc o te 30 KM i już by było wystarczająco. Jasne, jak ktoś szuka mocnych doznań to i 250 KM będzie mało.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 798
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 13, 2018, 20:24:41 »

Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu.



Jest tak jak piszesz, ale w dieslu jest pewnie ciszej, dzieki 6 biegowi przy tej predkości.
Pozdrawiam

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb Obecnie: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 13, 2018, 20:33:21 »
Tak się zastanawiam, niby tych 2.0 jest dużo więcej, jakby tak dać chipa na tego 2.0 to ciekawe czy szło by go porównać do 2.2 204KM? Z tym, że 2.2 też można zachipować :) I wtedy się już pewnie robi różnica.
A jeśli chodzi o głośność pracy silników między 2.0 a 2.2? Bo o tym mi wspominał chiptuner, że 2.2 jest głośniejszy od 2.0 i 3.0?
Też nie sugeruj się tak bardzo tą mocą, bo ile byś nie miał to z czasem się przyzwyczaisz i jest mało. Ja powiem szczerze, że pomimo tego że w 2.0 Pb tych koników by się przydało ciut więcej, to głównie mi chodzi o przyśpieszanie na krótkich odcinkach. Dzięki swojej masie na trasie jak już lecę te 130-140 to można nawet sprawnie wyprzedzać na 5 biegu. Uważam że 2.0 HDI 163 KM spokojnie by mi starczyło, a jak coś to zrobić chipa i podnieś moc o te 30 KM i już by było wystarczająco. Jasne, jak ktoś szuka mocnych doznań to i 250 KM będzie mało.


To się zgodzę, że jak się już rozpędzi to leci i w zasadzie mało kto mnie wyprzedza, ale wtedy też skrzynia dostaje po tyłku, bo się przegrzewa jak się jedzie dłuższy czas przy prędkości autostradowej. I też chodzi mi o słabą moc przy przyspieszaniu od 0, że tak powiem, to o czym piszesz.
Natomiast przy wyższej prędkości też uciążliwy jest ten hałas w benzynie w porównaniu do diesla o czym napisał Robert.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0hdi Exclusive, Citroen C2 1.4hdi VTR, Nissan Leaf
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 13, 2018, 22:58:55 »
Ostatnio pytałem też chiptunigowca o poszczególne silniki Citroena C5 do chiptuningu to najbardziej poleca 3.0 Hdi ze względu na cichość pracy (szczególnie po przesiadce z benzynowego), elastyczność, moc, podatność na chiptuning. Jesli chodzi o hałas mówił, że najbardziej cichy będzie 3.0 Hdi i 2.0 Hdi, a dośc głośny jest 2.2 Hdi 204 KM. Nie wiem ile w tym prawdy? Będę musiał się przejechać poszczególnymi modelami.
Zapewniam Cię, że nie będzie Ci potrzebny chip tuning w 3.0hdi. Wystarczy nacisnąć przycisk sport na skrzyni jak jest potrzeba katapultowania się. Poza tym niewiele tu można z tuningiem silnika zrobić żeby nie załatwić skrzyni. Co do hałasu, nie wiem jak jest w innych silnikach, w 3.0hdi nie słychać silnika jak jedziesz nawet ponad 200km/h, słychać opony i wiatr, ale nie silnik. Silnik słychać tylko przy przyspieszaniu i jest to aksamitny pomruk, tak bym to określił. Miałem już ze 20 aut, od Trabanta dwusuwa do Touarega V8 benzyna. Te jest wyjątkowe. Powtarzam po raz kolejny: wsiądź i spróbuj. Albo się zakochasz albo nie.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 13, 2018, 23:18:37 »
Trabant 601... Mój pierwszy samochód :) Nie mruczał, to była "pszczółka" :)
 Kiedyś wytopiła się dziura w tłoku, naprawiłem na ulicy :) (to nie żart!)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0hdi Exclusive, Citroen C2 1.4hdi VTR, Nissan Leaf
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 14, 2018, 22:08:57 »
Też mój pierwszy :) W moim wyszedł korbowód bokiem, ale dalej mógł wolno jechać na jeden gar a hałas był jak traktor  8) To były czasy. Przerobiłem kilka dwusuwów i ze 3 z silnikiem od Polo. Do dziś to mój sentyment.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 798
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 14, 2018, 22:16:56 »
Mój Tato miał Trabanta 600  :) :) :) :)
Pozdrawiam

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0hdi Exclusive, Citroen C2 1.4hdi VTR, Nissan Leaf
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwiec 14, 2018, 23:39:32 »
To mit powielany przez dużo osób. Stelaż miał normalny metalowy i gnił równie szybko jak inne dzieła sztuki z tego okresu. Z zewnątrz ten proces za to ładniej wyglądał, bo duroplast zasłaniał. Ale i tak to było fajne auto :)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwiec 15, 2018, 08:12:35 »
U mnie nic nie gniło, do samego końca. Oczywiście nie neguję że stelaż jest stalowy, ale jak go porównać do np. Big F 125P który miałem później z podobnego okresu, to Trabant miał super zabezpieczenie antykorozyjne, nie tylko dzięki duroplast'owi :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Online Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 01, 2018, 19:29:25 »
Łukasz, pochwal się co kupiłeś, bo w opisie widać, że jednak 3.0Hdi  ;)
Citroen Xantia 1.9TD 93r. [RIP] =(
Citroen C5 2.0HDi 2003r. [For sale]
Citroen C5 X7 3.0HDi 2010r. [Ogień] =)

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Poprzednio: C5 MkI 2.0 Pb, C5 MkIII 2.0 Pb Obecnie: C5 MkIII 3.0 V6 HDI Tourer
  • Zainteresowania: Fotografowanie
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 01, 2018, 21:12:12 »
Tak, ostatecznie, mimo przeważającego hejtu na 3.0 ;)  wybór padł na ten silnik :)
Początkowo jak zakładałem ten wątek i słyszałem dużo krytycznych głosów rzeczywiście odszedłem od tego pomysłu, ale potem przychodziły myśli, że przecież wszyscy Ci co mają ten silnik nie narzekają, a wręcz są zadowoleni (z czego się nie dziwię :)  , wystarczy się przejechać :)  ). Oczywiście były głosy, że 3.0 musi być świadomym wyborem i że jeśli poprzednio jeździłem 2.0 z LPG no to zapewne przede wszystkim stawiam na ekonomię i to samochód nie dla mnie. Dziwią mnie takie oceny, ponieważ jest to ocenienie kogoś na podstawie jakichś tam przesłanek. Prawda jest taka, że poprzednio kupiłem 2.0 z gazem dlatego, że poprzednio jeździłem w 2.0 z LPG w MkI i wydawało mi się, że ten silnik jest ok, raczej stroniłem od diesli, a zawsze marzył mi się MkIII. Z czasem (po 2 latach użytkowania) zapragnąłem przesiąść się na coś "premium", ale w tym samym wydaniu wizualnym. Myślałem też o sedanie, ale ciężko dostać takiego na rynku, poza tym jednak Tourer się często przydaje, kiedy można zapakować więcej rzeczy. Dlatego też wybór 3.0 był wyborem na pewno sercem, bo dobrze jest mieć taką moc pod pedałem gazu i to jest niewyobrażalna frajda :) Może kiedyś zdecyduję się dodatkowo na chipa, ale tutaj muszę dokonać świadomego wyboru ze względu na moment obrotowy, który może zaszkodzić skrzyni. Na razie spokojnie wystarczy mi to co jest :) Ale wybór był nie tylko sercem, ale i rozumem, bo czytałem dużo o tym silniku, dowiadywałem się, podpytywałem na privie użytkowników z tym silnikiem o niego (nie chciałem tego robić na forum publicznym, bo zaraz odezwali by się przeciwnicy, a chciałem usłyszeć opinie tylko od osób, które jeżdżą takim autem na co dzień).
Tym razem chciałem kupić też MkIII na full wypasie, jeśli chodzi o silnik, ale i o wyposażenie, żeby to było autko na dłużej, które będzie cieszyło pod każdym względem. Takie egzemplarze jak przeglądałem oferty były w zasadzie tylko w 3.0 Hdi, więc również z tego względu zacząłem interesować się tym silnikiem, ale to nie tylko to oczywiście, bo pewnie prędzej czy później pojawiłby się 2.0 czy 2.2 z bogatym wyposażeniem, natomiast po głowie chodziła mi myśl, że jeśli kupiłbym 2.0 czy 2.2 to mimo, że jest to poprawa osiągów w stosunku do 2.0 z LPG to gdybym kupił autko z takim silnikiem to zapewne prędzej czy później żałowałbym, że nie kupiłem 3.0. I myślę, że tak by było :)
Oczywiście, że jestem świadomy większych kosztów, gdyby tak nie było to byłbym chyba głupcem. Natomiast jak wielu użytkowników 3.0 tutaj trzeba przyznać, że przyjemność z jazdy i radość z posiadania auta rekompensuje chociażby większe rachunki na stacji, które też nie są jakieś mega większe niż w przypadku pozostałych silników, bo jeśli spalanie jest większe od 2.0 czy 2.2 o te 1 czy 1,5 litra to umówmy się, że nie jest to duża różnica jak na ten silnik, a przyjemność z jazdy jest tego warta.
Mam go dopiero od kilku dni, więc jeszcze wiele przyjemnych godzin za kółkiem przede mną :) Ale po tych kilku dniach jazdy jestem zadowolony z zakupu, z tego, że wybrałem właśnie ten silnik, a nie żaden inny :)
Szukałem auta od prywatnego właściciela, który trochę nim pojeździł i może coś o nim powiedzieć i taki się trafił. Wiadomo, że na wstępie trzeba troszkę do niego dołożyć, ale to normalne kwestie, np. rozrząd, olej, filtry, ogólne przejrzenie zawieszenia itp., taki wstępny pakiet, rejestracja itp.
Samo autko jeśli chodzi o wyposażenie jest na full wypasie, więc tym bardziej cieszę się, że trafił mi się taki egzemplarz, który będzie cieszył również pod takim kątem. Ma chyba wszystko co tylko się da poza webasto. Więc z takim wyposażeniem i silnikiem pozostaje tylko się cieszyć z użytkowania :)

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2012 163km.
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Zamiar kupna C5 X7 - benzyna czy diesel, jaki silnik
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 01, 2018, 21:23:18 »
Gratki za zakup i dawaj foto  ;D oglądając ogłoszenia zawsze wzdycham  2.2 i 3.0 pod kątem wyposażenia(takie zboczenie ;))jeśli masz na full lącznie ze skórą na desce to kozak.