Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - Problemy  (Przeczytany 6912 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - Problemy
« dnia: Czerwiec 09, 2018, 22:32:14 »
Od jakiegoś czasu zauważam dwie rzeczy:
1. bardzo powtarzalne zjawisko. Codziennie rano , po wyjechaniu z garażu , w momencie kiedy idę zamknąć bramę i to właściwie zawsze w tym momencie ,  słyszę jak silnik  , pracujący na wolnych obrotach dopada takie lekkie przydławienie, pojedyncze, jedno-dwusekundowe. Samochód nigdy nie gaśnie, pracuje i jeździ normalnie. Oczywiście nie ma tu znaczenia , że zamykam bramę ale ten sam czas występowania od momentu odpalenia - może 30 - 40 sekund. Nie ma znaczenia czy załączona jest klima czy nie.
2. Na postoju,  przy lekkim przygazowaniu w momencie gdy odpuszczam gaz a obroty swobodnie spadają do wartości minimalnej, tuż przed osiągnięciem poziomu biegu jałowego lekko szarpie samochodem. - jakaś poducha??

Błędów żadnych nie ma.Macie jakieś  pomysły, co sprawdzić?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2018, 10:48:24 wysłana przez Marcin Połomski »
Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2018, 19:24:14 »
Spróbuj zanim odpalisz podpompować paliwo gruchą.  Dawno temu wymieniałeś filtr paliwa?
Akurat ze 2 tyg. temu wymieniłem filtr paliwa. Dużo poprawiła się kultura pracy  silnika bo poprzedni filtr był w kiepskim stanie ale jak go przydlawialo tak dalej go przydławia

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 10, 2018, 20:32:43 »
Przy każdym odpaleniu czy tylko po dłuższym postoju, ma znaczenie czy silnik ciepły?
tylko rano, na zimno po dłuższym postoju.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 10, 2018, 21:43:38 »
u mnie tylko rano po przejechaniu ok. 400m miał przydławienie, z czasem się nasilało aż któregoś razu zgasł i nie chciał zapalić. Pomoglo zdjęcie wtyczki z EGR. po wyczyszczeniu tego ustrojstwa od 2 lat mam spokój


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 10, 2018, 21:51:36 »
Dzięki Tomek za inf. Też będę musiał poświęcić trochę czasu na przeczyszczenie EGR. Samochód ostatnie 70 tyś  km jeździł głównie po mieście więc pewnie będzie tam "grubo" Przyjrzę się  jeszcze przepustnicy powietrza dolotowego bo czytałem, że  też  lubi się przycinać.

A te szarpnięcia kiedy na postoju po przygazówce obroty swobodnie spadając dochodzą do biegu jałowego ? Jak myślicie  poducha któraś może  dawać takie objawy?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 10, 2018, 22:05:56 »
Myślałem że egr i dolot to było pierwsze gdzie zajrzałeś :)

No właśnie czasu ciągle brak i kręgosłup dokucza:P
Trzeba będzie jednak rękawy zakasać i wziąć się do roboty bo z mechanikami wiadomo jak jest...
Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2018, 18:28:19 »
Dziś zajrzałem w końcu do dolotu. Zależało mi głównie na przepustnicy i przylegajacych czujnikach. Widok. jak na zdjęciach, nieciekawy. Na 2gim zdjeciu wnętrze kolektora dolotowego. paluchem wybrałem trochę tego syfu. Jest go całkiem grubo i jest to oleiste. Ten olej to normalna rzecz?.  Trzeba by zdjąć kolektor do czyszczenia, ale nie wiem.czy nie czekają tam jakieś niespodzianki.  Te naście śrub wystarczy odkręcić ? Co z uszczelką?  Po wyczyszczeniu wydaję się,  że już nie szarpie przy gaszeniu i w momencie gdy obroty swobodnie spadają do wolnych.

Do wymiany mam jeszcze regulator na pompie WC (grzechotanie przy nagłym przyspieszaniu) i uszczelniacz na wałku napędowym tejże pompy (wyciek oleju z pompy) . Części już mam ale jakoś się  trochę boję tej roboty mimo, że  Jakub Nawara zostawił  w innym wątku fajny opis krok po kroku i nie wygląda to strasznie :) Dziś  nawet dokopalem się do regulatora od góry i gdyby nie ten uszczelniacz to chyba bym go wymienił bez zdejmowania pompy:)

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,0 BlueHDI 2016 !50KM; poprzednio Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:43:58 »
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2018, 14:46:00 »
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.
Ale co z regulatorem Tomasz?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 04, 2018, 16:47:06 »
A to z grzechotaniem to wiem, dlatego kupiłem regulator a teraz czekam na uszczelniacz do pompy. Co do EGR to zaślepionego nie mam z tego co wiem. A już na pewno nie przy przy dolocie. Przy samym EGR chyba byłoby trudniej wiec zakładam że nikt tam nie grzebał. Mam jednak pewne wątpliwości bo na biegu jałowym zmierzona masa powietrza jest wieksza niż  oczekiwana  500 do około  280. To z kolei sugerowaloby albo zaślepiony albo zablokowany w pozycji zamkniętej  EGR.  Dobrze myślę ?
Podczas jazdy wartości z MAF są  za to spójne

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 04, 2018, 21:15:13 »
 Przeplywka jest jak nowa. Zero kurzu i żadnego syfu a podczas jazdy wartości oczekiwana i zmierzona się zgadzają

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2018, 12:47:40 »
Podczas normalnej  jazdy jest otwarty. 
Może nowy przepływomierz trzeba adaptować?

Jak nowa ale nie nowa:)  Zresztą kto wie, może na jakimś etapie ktoś go wymieniał, nie wiem. W każdym razie za filtrem jest czysto przeważnie więc nie ma się co dziwić. W MK1 przepływka też wyglądała bardzo świeżo mimo sporego przebiegu.
Wracając do EGR to zastanawia mnie fakt, że ta metalowa rura wprowadzająca spaliny do kolektora nie jest wewnątrz za bardzo usyfiona. Szczególnie w porównaniu do tego co jest w kolektorze. Przecież tą rurą cały syf tam leci.
Floating on ;)

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2018, 15:29:14 »
na wolnych obrotach egr jest zamknięty
Chyba jednak nie zawsze poczekaj minutę lub dwie bez dotykania pedału gazu wtedy się powinien otworzyć EGR
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2018, 11:46:36 »
Dziś został wymieniony regulator ciśnienia na pompie WC wraz z uszczelniaczem olejowym. Dodatkowo został zdjęty i wyczyszczony cały  kolektor ssący i EGR. O ile w kolektorze średnica kanałów była miejscami prawie o 1/2 mniejsza przez nagar  to sam EGR prezentował się całkiem dobrze. Już nie raz czytałem na forum, że EGR w HDi nie ulega wielkiemu zasyfieniu i to się potwierdziło. Wiem na pewno, że nie było ingerencji w EGR od nowości czyli od 192 tyś km.  Został oczywiście wyczyszczony ale pracował prawidłowo w pełnym zakresie. Zmieniłem też  koło pasowe na wale bo coś się tam tłukło przy pasku - to tak poza tematem.

Efekty: brak grzechotania ( regulator ) i płynniejsza praca silnika. Objawów, o których wspominałem  w 1 poście jak na razie nie doświadczam. Zobaczymy po dłuższej jeździe.
Ciszej pracuje na wolnych obrotach ale to może być też kwestia koła pasowego bo właśnie na wolnych wydawało mi się , że jakieś obce dźwięki dochodzą z jego okolic.

Jest natomiast ciekawostka, która łączy się wg. mnie z tematem odpalania RHR 136 zimą i w warunkach gdy temp. spada w okolice 0 i poniżej. Sprawa poruszana na tym forum.
Otóż samochód stał 3 dni nie  uruchamiany. Przy pierwszym odpaleniu po 3 dniach dał dokładnie takie same objawy jak odpalanie zimą, czyli kilkusekundowa nierówna praca silnika + mały biały bąk. Może to bardziej przez demontaż pompy i zapowietrzenie układu paliwowego w tym konkretnym przypadku? Jak myślicie? Objaw mimo to zaskakująco podobny do tego z zimowego odpalania.
Floating on ;)

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,0 BlueHDI 2016 !50KM; poprzednio Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 12, 2018, 14:37:02 »
Myślę, że to jednak regulator ciśnienia paliwa.
Ale co z regulatorem Tomasz?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję-nie miałem czasu tu zaglądać. Ale widzę, że regulator wymieniłeś i objawy ustąpiły.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:19:46 »
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 15, 2018, 07:19:10 »
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?
Niestety z braku czasu  i poniekąd narzędzi ( odkręcenie koła  pasowego ) zleciłem wszyskie naprawy mechanikowi.  Uszczelki na pewno zakładał  nowe.  4 na kanały dolotowe +1  po obwodzie. Ze zdjeciem kolektora raczej wielkiej filozofii nie ma. Kilkanaście śrub i jak dobrze pamiętam trzeba zdjąć przelewy od wtryskiwaczy.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 15, 2018, 08:42:21 »
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 15, 2018, 09:58:30 »
Max 400 zł

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 15, 2018, 10:28:23 »
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?
Ja kupiłem  za 320 z wysyłką

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 20, 2018, 23:06:35 »
Wymiana regulatora i czyszczenie dolotu przyniosło dużo dobrego ale... to stukanie na wolnych obrotach niestety zostało.
Myślałem, że to koło pasowe - niestety nie.
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Momentami słychać to bardzo wyraźnie.
Rzućcie okiem na filmik. Nie miałem pomocnika aby mi kręcił kierownicą ale dźwięk momentami jest mocno niepokojący.óóóSłychać szczególnie pod koniec.

https://youtu.be/eaubgxLyGpY
Floating on ;)

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 20, 2018, 23:42:17 »
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Na wolnych obrotach może być słychać łańcuszek między wałkami właśnie na rozgrzanym. A poza tym oczywiście pamiętasz, że pompa bezpośrednio nie obciąża silnika bo jest elektryczna (a nie napędzana paskiem osprzętu) i jak mocno światła nie przygasają przy kręceniu kierownicą to znaczy, że napięcie mocno nie spada i pompa nie ma wpływu na instalację elektryczną a co za tym idzie na pracę silnika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 21, 2018, 07:12:09 »
Łańcuszek faktycznie słychać ale to delikatny dźwięk. Tutaj momentami słychać jakby ktoś mi złomu do cylindra nawrzucał:)
Z tym wspomaganiem to cały czas żyłem w przekonaniu, że pompa nadal jest napędzana z paska..
Dlaczego zatem przy wykonywanie krótkich ruchów kierownicą ten stukot się wzmaga. Dokładnie w momencie kiedy zaczynam ruch. Tak samo gdy na postoju dopakuję auto i załącza się pompa - wzrasta obciążenie  elektryczne i wzmaga się ten nieszczęsny dźwięk.
Dziś spróbuje nagrać to na zewnątrz. W garażu mam lekkie echo i nie słychać tego za dobrze.
Floating on ;)

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 21, 2018, 08:57:44 »
Czy to czasem nie hałasuje koło pasowe na alternatorze? Jak pracuje napinacz paska? Możesz nagrać film?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 21, 2018, 09:08:38 »
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)