Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - Problemy  (Przeczytany 1805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:19:46 »
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?


Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 15, 2018, 07:19:10 »
Marcin Połomski czy z wytarganiem kolektora dolotowego jest dużo roboty? Jakieś nowe uszczelnienia? momenty dokręcania?
Niestety z braku czasu  i poniekąd narzędzi ( odkręcenie koła  pasowego ) zleciłem wszyskie naprawy mechanikowi.  Uszczelki na pewno zakładał  nowe.  4 na kanały dolotowe +1  po obwodzie. Ze zdjeciem kolektora raczej wielkiej filozofii nie ma. Kilkanaście śrub i jak dobrze pamiętam trzeba zdjąć przelewy od wtryskiwaczy.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 524
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 15, 2018, 08:42:21 »
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?

Offline Mateusz Kuliga

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 15, 2018, 09:58:30 »
Max 400 zł

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 15, 2018, 10:28:23 »
A taki regulator ciśnienia to jaki koszt?
Ja kupiłem  za 320 z wysyłką

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 20, 2018, 23:06:35 »
Wymiana regulatora i czyszczenie dolotu przyniosło dużo dobrego ale... to stukanie na wolnych obrotach niestety zostało.
Myślałem, że to koło pasowe - niestety nie.
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Momentami słychać to bardzo wyraźnie.
Rzućcie okiem na filmik. Nie miałem pomocnika aby mi kręcił kierownicą ale dźwięk momentami jest mocno niepokojący.óóóSłychać szczególnie pod koniec.

https://youtu.be/eaubgxLyGpY
Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Andrzej Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 20, 2018, 23:42:17 »
Objawy występują najczęściej jak odstawiam samochód do garażu, czyli gdy jest rozgrzany. Rano nie słyszę lub słyszę to mniej.
Przy zwiększeniu obrotów też go nie słychać.
Zauważyłem, że, na postoju, gdy kręcę kierownicą  stukot nasila się w momentach gdy silnik  jest obciążany pompą wspomagania.
Na wolnych obrotach może być słychać łańcuszek między wałkami właśnie na rozgrzanym. A poza tym oczywiście pamiętasz, że pompa bezpośrednio nie obciąża silnika bo jest elektryczna (a nie napędzana paskiem osprzętu) i jak mocno światła nie przygasają przy kręceniu kierownicą to znaczy, że napięcie mocno nie spada i pompa nie ma wpływu na instalację elektryczną a co za tym idzie na pracę silnika.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 21, 2018, 07:12:09 »
Łańcuszek faktycznie słychać ale to delikatny dźwięk. Tutaj momentami słychać jakby ktoś mi złomu do cylindra nawrzucał:)
Z tym wspomaganiem to cały czas żyłem w przekonaniu, że pompa nadal jest napędzana z paska..
Dlaczego zatem przy wykonywanie krótkich ruchów kierownicą ten stukot się wzmaga. Dokładnie w momencie kiedy zaczynam ruch. Tak samo gdy na postoju dopakuję auto i załącza się pompa - wzrasta obciążenie  elektryczne i wzmaga się ten nieszczęsny dźwięk.
Dziś spróbuje nagrać to na zewnątrz. W garażu mam lekkie echo i nie słychać tego za dobrze.
Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Krzysztof Jarosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 21, 2018, 08:57:44 »
Czy to czasem nie hałasuje koło pasowe na alternatorze? Jak pracuje napinacz paska? Możesz nagrać film?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 21, 2018, 09:08:38 »
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 919
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 21, 2018, 09:11:07 »
Łańcuszek faktycznie słychać ale to delikatny dźwięk. Tutaj momentami słychać jakby ktoś mi złomu do cylindra nawrzucał:)
Z tym wspomaganiem to cały czas żyłem w przekonaniu, że pompa nadal jest napędzana z paska..
Dlaczego zatem przy wykonywanie krótkich ruchów kierownicą ten stukot się wzmaga. Dokładnie w momencie kiedy zaczynam ruch. Tak samo gdy na postoju dopakuję auto i załącza się pompa - wzrasta obciążenie  elektryczne i wzmaga się ten nieszczęsny dźwięk.
Dziś spróbuje nagrać to na zewnątrz. W garażu mam lekkie echo i nie słychać tego za dobrze.
Zawieszenie i wspomaganie kierownicy pracują na jednej pompie, chociaż równie dobrze może to być alternator.  Naładuj akumulator i zrzuć pasek osprzetu, będzie wtedy jasne

Offline Krzysztof Jarosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 21, 2018, 11:30:46 »
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Mam na myśli koło pasowe na alternatorze, ono ma w sobie powiedzmy "taki wolnobieg" tylko w jedna stronę powinno napędzać alternator, możesz też przeprowadzić próbę tak jak sugeruje Paweł, zrzucając pasek osprzętu na chwilę - wykluczysz w ten sposób możliwe usterki związane z alternatorem.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 140
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 22, 2018, 13:33:44 »
CS podaje że w X7 występowała pompa na pasku, elektryczna pobiera duży prąd który może mieć wpływ na obroty. Sprawdzałeś po VIN czy pompa jest elektryczna?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 919
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 22, 2018, 17:16:07 »
C5x7  nie ma pompy na pasku

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 22, 2018, 18:14:23 »
Jako ciekawostkę dodam, że po wyczyszczeniu dolotu nie występuje już problem z przeladowujacym turbo przy tzw. ostrym bucie.

Co do klekotu  natomiast to raz jest innym razem nie ma raz mocniej raz słabiej  strasznie wkurzające.  Będę  z tym walczył.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 919
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 22, 2018, 18:46:58 »
Spróbuj dać oleju 2t  300 ml na pełny zbiornik

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 22, 2018, 18:54:25 »
2T leję od pół roku :)
Spróbuj dać oleju 2t  300 ml na pełny zbiornik

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Jan Witkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 16V, teraz są trzy C5.
  • Zainteresowania: elektronika, hydraulika siłowa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 24, 2018, 07:56:06 »
na wolnych obrotach egr jest zamknięty
Chyba jednak nie zawsze poczekaj minutę lub dwie bez dotykania pedału gazu wtedy się powinien otworzyć EGR

Panowie sprawdzone komputerem jak i na żywo:
Na wolnych obrotach zimnego silnika EGR jest mocno otwarty - proces dogrzewania silnika.
Na wolnych obrotach ciepłego silnika - na początku zamknięty, po pewnym czasie się trochę uchyla.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 140
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 25, 2018, 00:20:55 »
C5x7  nie ma pompy na pasku

Według CS jest:
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Andrzej Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 25, 2018, 01:41:42 »
Według CS jest:
Może wczesne egzemplarze miały jak był przeszczep podzespołów z mk2 bo wzmocnienie czołowe też było to samo ale późniejsze wersje miały pompę elektryczną. Ale może by się autor wypowiedział bo to można sprawdzić podnosząc maskę.
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 919
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 25, 2018, 08:20:03 »

Offline Andrzej Makowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5 X7 Tourer 2.0HDi
  • Zainteresowania: DIY
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 25, 2018, 12:55:01 »
Mam dwa resoraki i oba mają elektryczną pompę ale są poliftowe a kolega opisuje auto z 2008 roku i tak jak pisałem, że może na początku produkcji używane były zespoły napędowe z mk2 z mechaniczną pompą wspomagania - wszystko jest możliwe
dawno, dawno temu był XM'94 i Xantia'98, oba 2.0i

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 25, 2018, 13:16:57 »
Wg. CS pompa u mnie jest elektryczna i wygląda jak w załączniku.



Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)

Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 919
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 25, 2018, 15:16:31 »
Prędzej bym obstawił błąd w tej serwisówce, ja mam 2008 rok rhr i pompa elektryczna.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 938
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 25, 2018, 15:41:39 »
Prędzej bym obstawił błąd w tej serwisówce, ja mam 2008 rok rhr i pompa elektryczna.

I mój też jest z 2008 roku.
Kiedyś:
VW Polo 1,4D '94
Citroen C5 MKI Exclusive, 2,2 Hdi '2003
Toyota Avensis T27 FL 2012
Obecnie znów  Citroen w rodzinie :)