Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - Problemy  (Przeczytany 6914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 21, 2018, 11:30:46 »
Pasek pracuje równo. koło pasowe wału jest nowe, oryginalne. Pisząc o kole alternatora masz na myśli koło pasowe  właśnie czy rolkę alternatora?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Mam na myśli koło pasowe na alternatorze, ono ma w sobie powiedzmy "taki wolnobieg" tylko w jedna stronę powinno napędzać alternator, możesz też przeprowadzić próbę tak jak sugeruje Paweł, zrzucając pasek osprzętu na chwilę - wykluczysz w ten sposób możliwe usterki związane z alternatorem.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 22, 2018, 13:33:44 »
CS podaje że w X7 występowała pompa na pasku, elektryczna pobiera duży prąd który może mieć wpływ na obroty. Sprawdzałeś po VIN czy pompa jest elektryczna?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 22, 2018, 18:14:23 »
Jako ciekawostkę dodam, że po wyczyszczeniu dolotu nie występuje już problem z przeladowujacym turbo przy tzw. ostrym bucie.

Co do klekotu  natomiast to raz jest innym razem nie ma raz mocniej raz słabiej  strasznie wkurzające.  Będę  z tym walczył.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 22, 2018, 18:54:25 »
2T leję od pół roku :)
Spróbuj dać oleju 2t  300 ml na pełny zbiornik

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Jan Witkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 297
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 16V, teraz mam piąte C5
  • Zainteresowania: elektronika, hydraulika siłowa
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 24, 2018, 07:56:06 »
na wolnych obrotach egr jest zamknięty
Chyba jednak nie zawsze poczekaj minutę lub dwie bez dotykania pedału gazu wtedy się powinien otworzyć EGR

Panowie sprawdzone komputerem jak i na żywo:
Na wolnych obrotach zimnego silnika EGR jest mocno otwarty - proces dogrzewania silnika.
Na wolnych obrotach ciepłego silnika - na początku zamknięty, po pewnym czasie się trochę uchyla.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 25, 2018, 00:20:55 »
C5x7  nie ma pompy na pasku

Według CS jest:
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 25, 2018, 01:41:42 »
Według CS jest:
Może wczesne egzemplarze miały jak był przeszczep podzespołów z mk2 bo wzmocnienie czołowe też było to samo ale późniejsze wersje miały pompę elektryczną. Ale może by się autor wypowiedział bo to można sprawdzić podnosząc maskę.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 25, 2018, 12:55:01 »
Mam dwa resoraki i oba mają elektryczną pompę ale są poliftowe a kolega opisuje auto z 2008 roku i tak jak pisałem, że może na początku produkcji używane były zespoły napędowe z mk2 z mechaniczną pompą wspomagania - wszystko jest możliwe
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 25, 2018, 13:16:57 »
Wg. CS pompa u mnie jest elektryczna i wygląda jak w załączniku.



Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 25, 2018, 15:41:39 »
Prędzej bym obstawił błąd w tej serwisówce, ja mam 2008 rok rhr i pompa elektryczna.

I mój też jest z 2008 roku.
Floating on ;)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 178
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - problemy
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 10, 2018, 10:20:18 »
Ok, przerwa wakacyjna  zakończona więc wracam do tematu z kilkoma nowymi spostrzeżeniami:)
Podczas paru tyś. km po Europie  zauważyłem, że przy nagłym przyspieszaniu nie występuje już męczący mnie wcześniej błąd z przeładowaniem ciśnienia w dolocie , co skutkowało trybem awaryjnym. To efekt czyszczenia dolotu, pisałem o tym wcześniej.
Niestety jadąc z większą prędkością w momencie w którym chcę gwałtownie przyspieszyć i następuje zrzucenie biegu i wzrost odbrotów parokrotnie zauważyłem za sobą czarny dym!
O tyle dziwne , że mam FAP!?!  Zakładam , że to efekt nieprawidłowego spalania - za mało powietrza/do ilości paliwa?  Moment wystąpienia to chęć nagłego przyspieszenia po dłuższej spokojnej jeździe ze stałą prędkością. Jest to jednorazowa chmurka, nie ma ciągłego dymienia.  Macie jakieś pomysły?

I przy okazji, z innej beczki, da się zrzucić pasek osprzętu od góry i potem ponownie go założyć w ten sam sposób? Nie mam chwilowo warunków , żeby rozbierać nadkole
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2018, 10:47:41 wysłana przez Marcin Połomski »
Floating on ;)