Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa  (Przeczytany 454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Katarzyna Czaken

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: DS5
DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« dnia: Czerwiec 18, 2018, 10:00:08 »
Witam.
Jakiś czas temu zauważyłam , że w okolicach 1700 obrotów auto się trochę jakby dławi czasami, dodając gazu więcej, łapie dopiero za jakiś czas,  znaczy trochę muli po mojemu, a ostatnio jak naprawdę baaardzo energicznie chciałam wyprzedzić auto na światłach, to pojawiła się kontrolka i komunikat "uszkodzenie silnika, napraw auto" czy jakoś tak, teraz co jakiś czas jak mu depnę, to dochodzi kontrolka serwis i komunikat "o możliwości przypchania filtra cząsteczek stałych" czy jakoś tak ... ale po kilku kilometrach spokojnej jazdy wszystkie te kontrolki gasną, pozostaje czasami to dławienie się i tak jest do momentu ponownego przygazowania ...


co to może być , miał ktoś z tym jakieś doświadczenia???


znajomy mówił, że może to być cewka, albo elektrozawory ... a że ten komunikat o filtrze to się pojawia tak własnie przy 180tyś przebiegu, ale że spokojnie to narazie w niczym nie przeszkadza...


po pierwsze nie wiem czy to zdrowe traktować takie komunikaty z przymrużeniem oka i jeździć dalej, po drugie wstępnie jestem umówiona w ASO na wizytę, ale nie chciałabym być naciągnięta na mega koszty, jeżeli faktycznie to tylko jakieś czujniki traktują to jako usterkę ... nie wiem sama, nie lubię być między takim młotem  a kowadłem ... stąd mój post z prośbą o pomoc ....


Offline Grzegorz Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: ds5, ASX, Hayabusa
  • Zainteresowania: foto
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2018, 10:19:11 »
Znajomy mówił ;) nie, znajomy się nie zna. Auto użytkowane głównie w mieście? Automat czy manual?
Kiedy wymieniałaś olej i filtr powietrza i filtr paliwa?

Według instrukcji serwisowej powinnaś wymusić wypalanie filtra cząsteczek ( komunikat o możliwości przypchania filtra cząsteczek stałych ) proponuję przegonić przynajmniej ze 100km z prędkością powyżej 80km/h po takim komunikacie, najprawdopodobniej nazbierało się sadzy i jeżeli będziesz tak dalej jeździć zapchasz filtr. Jeżeli to nie pomoże to wtedy musisz podjechać na serwis żeby podpięli do kompa i odczytali błędy.

Ja bym zaczął od przegonienia auta, ostro ale z rozsądkiem na wyższych obrotach przez 80-100km tak jak pisałem utrzymując ponad 90km/h podczas jazdy może Ci też pokazywać komunikat. Potem zgaś odłącz klemę na 20sek, podepnij z powrotem i zapal. Daj znać czy pomogło.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa...

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2018, 12:00:16 »
Można też zacząć tak jak należy, czyli od odczytania błędów. Do tego nie potrzebujesz ASO, tylko kogokolwiek z interfejsem dedykowanym do Citroena.

Offline Grzegorz Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: ds5, ASX, Hayabusa
  • Zainteresowania: foto
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2018, 12:49:23 »
Maciek miałem podobnie jak przez cztery tygodnie nie ruszałem się z miasta i codziennie waliłem tylko odcinki po kilka kilometrów, jeszcze dobiłem go trasą około 250km kiedy wlokłem się za przyczepą z koniem 60km na godzinę...
Przepaliłem go jak zrobiłem trasę do Radymna, akurat zbiegło się to z wymianą oleju i filtrów w jesieni, skasowali błędy i już się nie pojawia...
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa...

Offline Maciek Błaż

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: okolice Krosna
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2018, 12:56:01 »
Jasne, ja nie zaprzeczam, tylko skoro komputer "mówi", co go boli, to można tego posłuchać ;) Jest duża szansa, że masz rację - do tego wystarczy 5l paliwa i z godzinę wolnego czasu - po przejażdżce szybko się okaże, czy już jest ok.

Tylko jeśli to jakiś grubszy problem, to może go ta przejażdżka dobić ;)

Offline Katarzyna Czaken

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2018, 15:22:02 »
ogólnie w jedną stronę do pracy miasto -trasa- miasto jakieś 13km, i po pracy powiedzmy to samo - MANUAL - olej, płyny wymieniane w zeszłym roku w lipcu ...

Offline Grzegorz Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: ds5, ASX, Hayabusa
  • Zainteresowania: foto
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2018, 15:41:52 »
13km to za mało, trasa? z jaką prędkością jedziesz bo jeżeli 80km na godzinę to max 10-15min jeżeli wolniej to obstawiam ze 20-30min ale wtedy nie ma szans żeby wypalił się popiół w DPF
jeżeli w lipcu to już czas wymienić ;)  ja wymieniam przy każdym serwisie też co 10tyś km filtr paliwa... czasem się dziwię jaki jest już w nim syf w nim.
180tyś przebiegu dla tego silnika to nic... ja bym się przejechał żeby przynajmniej wypalić dpf
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa...

Offline Katarzyna Czaken

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2018, 16:22:46 »
yyyyy .... no nie wiem czy powinnam głośno to pisać, ale po trasie raczej prędkość oscyluje między 120 a 170 .....

Offline Grzegorz Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 590
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: ds5, ASX, Hayabusa
  • Zainteresowania: foto
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 18, 2018, 18:12:11 »
no to tym bardziej, nawet jak zaczyna się wypalać to przerywasz 13km to za mało ;)
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa...

Offline Katarzyna Czaken

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: DS5
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 20, 2018, 08:48:39 »
A może ktoś ma sprawdzonego mechanika w Wawie lub bardzo pobliskich okolicach, który się zna na cytrynkach, a i nie nabierze kobiety na pół auta do naprawy ? :)

Offline Jacek Sabulis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: DS5 2,0 HDI 163 KM 2014 r manual SoChic
  • Zainteresowania: motoryzacja , mechanika, elektronika, automatyka
Odp: DS 5 - 2,0 Diesel 2012 - kontrolka silnika i serwisowa
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2018, 09:17:42 »
proponuje "wyjazd za miasto"  80 - 90 km/h na wyższych obrotach przez ok 15- 20 km ....wszystko wróci do normalności
Mój poprzedni nick : jacekczewa1     Użytkowałem Xsara Picasso 2,0hdi 3 lata ,C4 Picasso 1,6 hdi 4 lata , BMW X3 prawie 3 lata a przed nimi 5 Opli i 1 VW