Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara Picasso - trochę rzeczy do wymiany  (Przeczytany 2328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominik Siedlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16V LPG '07 | Opel Corsa B '98
  • Zainteresowania: IT (wirtualizacja), alkohole domowe
  • Miejscowość: Wrocław
Xsara Picasso - trochę rzeczy do wymiany
« dnia: Czerwiec 20, 2018, 13:07:19 »
Cześć,
Jutro kupuję Xsarę Picasso 1.6 16V (2007). VIN: VF7CHNFUC25958473
XSARA PICASSO HATCHBACK FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5

 Już wiem, że będę musiał w niej wymienić kilka rzeczy. Zastanawia mnie, czy mogę napisać o tym w tym wątku, czy rozbijać na odpowiednie działy? Nie znam się na samochodach (ale czytać umiem... wiem już o różnicach, że np. hamulce bez ESP, czy wersja BOSH - o tym już poczytałem na forum).  Chcę ogólnie wjechać na jeden raz do warszatu a nie co kilka dni po małej rzeczy. Co już wiem:

1. Opony
Tu już się zdecydowałem na wielosezonowe Kleber Quadraxer 2 (nośność 88). Jeżdzę mało, po mieście a jak w trasę to w góry w zimie się nie pcham.


2. Filtr kabinowy
Jak patrzyłem na filmach, to dość prosta sprawa i mogę sam? Otwieram maskę, odkręcam motylki wymieniam. Dobrze zrozumiałem, że lepiej filtr węglowy?Jak patrzyłem powinien pasować
Purflux AHC166 ?

3. Filtr paliwa / oleju
Jakiej firmy brać? Podobno najważniejsza jest jakość filtra oleju?

4. świece
Jakie świece kupić do tego samochodu? Samochód z LPG. Jakieś zwykłe NGK?

5. Olej
Muszę zobaczyć o co chodzi, bo widzę, że ostatnie dwa razy lane było 5W50
Lać to samo, czy zobaczyć co będzie na 5W40? Której marki?


6. Hamulce przód
Sprzedawca wprost mi powiedział, że przód ma dosyć i żebym sobie zrobił tarcze i klocki