Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...  (Przeczytany 2976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia
Jak w temacie. Od jakis kilku tygodni (nie wiem, czy to ma związek, ale problem pojawił się po wymianie rozrządu i paska osprzętu) auto randomowo odpala. Potrafi kilkadziesiąt razu bez problemu zapalić a bywają dni, kiedy dostaje małpiego rozumu i za nic nie odpali. nie ma przy tym znaczenia, czy silnik jest zimny, czy gorący. Rozrusznik pracuje normalnie, gdy panna ma ochotę pali na dotyk; kontrolki i zegary nie wariują zachowują się jak zawsze. Elektryk przeczyścił styki na wtyczkach przy komputerze, stwierdził, że nic się złego nie dzieje i rzeczywiście auto odpalało. Do czasu...Po kilku dniach znowu zaczęła się zabawa w kotka i myszkę...
Doraźnie - w sytuacji "zgonu"  pomaga wypięcie trzech wtyczek przy komputerze, odczekanie kilku minut i na ogół samochód zapala jak gdyby nigdy nic - również bez względu na to, czy jest zimny, czy rozgrzany po jeździe.
Czego szukać, jakie ewentualnie styki przejrzeć, czy macie inne sugestie? Sprawa dosyć pilna, bo czeka mnie dłuższa trasa a nie chcę gdzieś w trasie z łapanki szukać speca od elektryki.
 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2018, 00:54:15 »
Podoginać styki we wtyczkach do ECU, powinno pomóc.
Przy Twoim silniku sprawdzić jeszcze "kablologię" i zawór przy pompie odpowiadający
za odcięcie paliwa przy gaszeniu silnika. 
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 15, 2018, 13:44:28 »
Gniazda przy ECU sprawdzone, gniazda w skrzynce bezpieczników sprawdzone. Wyglądają na ok. Kilka dni temu auto było na wymianie poduszki silnika, tej od strony rozrządu i na wymianie koła pasowego na alternatorze. Odpalało, jeździło, mechanik sprawdził komputer - wszystko ok. Od wczoraj znów nie odpala, nie pomaga wypięcie kostek przy ECU. zmierzyłem napięcie na pompie paliwa w baku i napięcie zmierzone bezpośrednio na wtyczce pompy raz - tylko przy załączonym zapłonie oraz dwa - przy kręceniu rozrusznikiem to:
Pin 1: 4, 98 V
Pin 2: 3, 58 -3,62V


Czyli nie zmienia się...


Problem w przekaźniku pompy?

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2018, 21:33:28 »
Nie pamiętam które piny, ale, dwa piny chyba skrajne, to zasilanie silnika pompy, a kolejne dwa to opornik w czujniku poziomu paliwa. Czujnik paliwa ma oporność od 10 do 300 ohm. Silnik to kilka ohm i jak dobrze czujesz na silniku powinno być 12V. Po przekręceniu kluczyka na poz 2 pompa powinna pracować przez kilka sekund aż napompuje paliwa. Jeśli pompa tego nie robi to albo jest uszkodzony silnik pompy, lub nie dostaje napięcia. może to być przekaźnik, lub instalacja która została zjedzona przez korozję. Jesteś na dobrym tropie. Możesz zasilić pompę na krótko z akumulatora i zobaczysz czy samochód odpali.

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2018, 17:06:10 »
OK. Aktualizacja.
Nowy przekaźnik założony, auto nadal milczy. Napięcia na wtykach pompy jak wyżej...
Nowością jest brak napięcia na bezpieczniku od pompy paliwa. Według schematu to ten o nr 25, na moim zdjęciu zaznaczony na niebiesko. Napięcia brak zarówno bez załączonego zapłonu jak po włączeniu. Nie wiem, czy ostatnio czegoś nie przeoczyłem, ale jak pisałem wcześniej, sprawdzałem wszystkie gniazda i były ok. Albo coś się teraz pochrzaniło, albo ja coś wcześniej źle zmierzyłem.
Podsumowując stan na teraz: brak napięcia na bezpieczniku 25 od pompy paliwa, napięcia na kostce pompy jak wyżej, zamontowany nowy przekaźnik zespolony pompy. Auto nie odpala...

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2018, 20:56:45 »
[/color]Wysłany: Dzisiaj 19:54   [/color][/color] [/color][/color][/font]
[/color][/color][/color][/font]
[/color]Problem wydaje się załatwiony. Jeszcze raz przejrzałem wszystkie dostępne mi połączenia i wtyki. Rozkręciłem, przedmuchałem wiązkę od silnika. Auto zaczęło odpalać. Ciekawe na jak długo :-) [/color][/font]

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Raz odpala, raz nie odpala - zależy jaki ślicznotka ma humor...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2018, 18:54:38 »
No i wystarczyło na 3 tygodnie...Znów odpala jak mu się chce. Kostki potraktowałem chemią do regeneracji złączy elektrycznych  - w tej chwili zadziałało... Trzeba szukać dalej...