Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MKIII poci się przy tylnym kole  (Przeczytany 430 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 exclusive sedan automat
MKIII poci się przy tylnym kole
« dnia: Lipiec 12, 2018, 09:17:10 »
Witam. Żona zauważyła że coś poci się przy tylnym kole. Nie ma mnie na miejscu a chciałbym zdiagnozować problem czy trzeba pilnie umawiać mechanika (każdego czy specjalistę od hydro?? ). Będę wdzięczny za sugestie.

--
Wysłane telepatycznie


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 016
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2018, 09:38:57 »
U mnie też się lekko poci, ale u Ciebie to już porządnie, bo chyba widać świeży płyn. Generalnie przy małym zapoceniu nie ma co z tym robić, dopóki nie kapie. Sprawdź sobie poziom płynu lds, bo u mnie po spuszczeniu lexią musiałem około 1 litra odciągnać a za wysoki poziom powoduje wycieki i może uszkodzić zbiornik jak się ma korek starego typu. Spuszczanie ciśnienia musi być przy odkręconym korku.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 544
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2018, 22:43:02 »
Siłownik do wymiany, dokładnie to samo miałem w grudniu.
Poziom pĺynu LDS sprawdź po wymianie siłownika i odpowietrzeniu.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 exclusive sedan automat
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2018, 22:45:06 »
Dzięki za info. Znowu wydatek :(
Ile cię to wyniosło w częściach i robociznie? Trzeba oddawać do cytryniarza czy każdy mechanik jest w stanie to zrobić? Będę bardzo wdzięczny za info.

--
Wysłane telepatycznie


Offline Sebastian Barski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Skrzeszew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK III (X7) 2.0 HDI Exclusive Tourer
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2018, 09:04:42 »
miałem to samo miesiąc temu, z tym że u mnie zaczeło od razu kapać. Siłownik oryginalny kupisz na allegro za jakieś 650 pln, do tego wymiana około 150 pln + ewentulana dolewka LDS (skoro nie kapie to może obędzie się bez dolewki, ale poziom trzeba sprawdzić). Sama wymiana nie jest skomplikowana, ale ja pojechałbym do serwisu, który miał (lub ma) z hydro doświadczenie.
pozdrawiam,
Sebastian

Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 exclusive sedan automat
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2018, 10:33:59 »
Dzięki za info. Dziś spróbuję to przeczyscić i ocenie czy się poci,  pociło i czy trzeba robić na gwałt.

--
Wysłane telepatycznie


Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 535
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2018, 10:38:28 »
Sprawdź poziom płynu lds i odpowietrzenie zbiornika

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 08, Peugeot 308 1.6 HDi 09, C3 1,6 HDI 06, było: 5 MKII HB 2.0 HDi 05, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:42:49 »
Chyba brakuje tam jakiejś osłony ?
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 exclusive sedan automat
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:56:14 »
??? Jest możliwość żeby ktoś pyknął fotkę jak to ma wyglądać w komplecie? Wydaje mi się że z drugiej strony wygląda tak samo.

--
Wysłane telepatycznie


Offline Piotr Chmielewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 223
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb+LPG 140KM '10 exclusive sedan automat
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2018, 22:35:54 »
Odświeżam wątek bo przyszła zima i wypadało by to zrobić. Nic nie kapie,  nic się nie leje. Jedynie się lekko poci. Poziom płynu w zbiorniku LDS w normie (sprawdzane zgodnie z procedurą z lexia). Teraz pytanie. Czy tam powinna być jakaś dodatkowa osłona? Z drugiej strony mam sucho ale wizualnie wszystko w częściach wygląda tak samo.
Będę wdzięczny za ewentualne sugestie w kwestii wymiany. Pozdrawiam Piotrek

--
Wysłane telepatycznie


Offline Paweł Hrupa

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 535
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen c 5 iii 2.0 hdi 136hp
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2018, 08:21:28 »
Widziałem na tym forum opinie, że do górnego mocowania siłownika, czy przewodów można się dostać z bagażnika po zdjęciu zaślepki, ale nadal uważam że trzeba opuścić belkę,  przynajmniej z jednej strony, czyli zawieszenie w pozycję serwisową i cały tył unieść,  żeby koła zwisały swobodnie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 318
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, Xsara II 1.4i,
  • Zainteresowania: motoryzacja
Odp: MKIII poci się przy tylnym kole
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2018, 10:00:49 »
Nie trzeba opuszczać belki. Do śruby mocującej siłownik jest dojście przez zaślepkę. Do zakuwki węża nie. W sedanie jest dobre dojście od tyłu, w kombi gorzej bo od strony zbiornika.
Do odkręcenia przyłącza węża musi być dobry klucz torx.
Do wymiany pozycja serwis, podniesiony tył i spuszczamy ciśnienie. Później trzeba ustawić wymiar miedzy stopką sanek a wahaczem do prawidłowej pozycji dokręcenia śrub.


Jak wszystkie śruby puszczą to wymiana na 2 godziny.

 

W szybkiej odpowiedzi możesz użyć kodów BBC i uśmieszków tak jak przy normalnej odpowiedzi.

Nazwa: Email:
Weryfikacja:
Wpisz litery widoczne na obrazku
Posłuchaj liter / Prośba o inny obrazek
Wpisz litery widoczne na obrazku: