Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia  (Przeczytany 1078 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
[Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« dnia: Sierpień 05, 2018, 22:35:10 »
Drodzy klubowicze
Proszę o pomoc w sprawie elementu widocznego na zdjęciu
 Znajduje się ta kratka pod pokrywą plastikową podszybia.
Prosiłbym o informację do czego ona służy.

Poza tym pod tą kratką znajduje się taka klapka. Wygląda na to że powinna się otwierać i zamykać ale po włączeniu nawiewu i klimatyzacji i przestawianiu ustawień nawiewu na wszystkie możliwe sposoby w żaden sposób ta klapka nie porusza się.

I sprawa ostatnia. Na ostatnim zdjęciu jest widoczny otwór w lewym rogu podszybia (patrząc od przodu auta). Do czego ten otwór służy.

Proszę o pomoc w tym temacie.
Dziękuję

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2018, 07:06:39 »
Chwyt powietrza do nawiewu. Ta pierwsza dziura. Ale to już raczej się domyśliłeś.Kiedy powinna się ta klapka otwierać nie wiem na 100% ale wydaje mi się że ona powinna sterować tzw. Otwartym/zamkniętym obiegiem. Możliwe że jest jakiś problem z motoreduktorem nią sterującym. Ale z innej strony patrząc to tam z boku chyba też jest jakieś wejście do tuneli nawiewu? Być może to działa trochę inaczej? Może ktoś będzie wiedział więcej niż ja.
A ta dziura na dole to odpływ wody z podszybia.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2018, 07:18:35 »
Na wlocie powietrza masz klapkę "obiegu wewnetrznego" powietrza....

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 06, 2018, 08:19:33 »
Panie Grzegorzu dziękuję za podpowiedź z tym że ta klapka się wcale nie rusza. Zdjąłem podszybie żeby wszystko tam wyczyścić i zdjąłem tą kratkę z pierwszego zdjęcia ale klapka nie porusza się. Sterowałem nawiewem we wszystkich konfiguracjach i obieg zamknięty też i klapka się nie porusza.


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2018, 09:09:06 »
Odkręcic motoreduktor sterujący, sprawdzić ruch osi motoreduktora, sprawdzić swobodne przemieszczanie się klapki bez motoreduktora....

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2018, 11:00:53 »
Jeśli Pan może podpowiedzieć który to motoreduktor?

Gdzie dokładnie siedzi i którędy się do niego dobrać?

Będę zobowiązany

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2018, 11:15:50 »
Część nr 4 na rysunku...domyślam się, że po zdjęciu schowka pasażera dostaniesz się...

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2018, 11:41:17 »
Tam gdzieś nad rezystorem dmuchawy tak?

Czyli kokpitu zdejmować nie trzeba?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 06, 2018, 12:30:59 »
Tak, gdzieś po prawej stronie obudowy nagrzewnicy, jest mechanizm zmiany poboru powietrza, na wysokości silnika wentylatora...

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 06, 2018, 13:09:19 »
Czyli jeśli ten motoreduktor nie działa to znaczy że nie ma obiegu zewnętrznego jeśli ta klapka na podszybiu jest cały czas w pozycji zamkniętej?

Bo jak włączam obieg zamknięty to coś słychać że coś tam się porusza...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 06, 2018, 14:05:07 »
Ta klapka zmienia pobór powietrza, wewnatrz/ zewnatrz....jak widzisz zamkniętą to obieg jest wewnetrznego powietrza.
Musisz to rozłączyć, sprawdzić ruch osi motoreduktora, potem to złożyć w prawidłowej pozycji klapy w stosunku do  motoreduktora.

Offline Andrzej Gajewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 519
  • Skąd: Wieluń
  • Posiadany samochód: C5 1.8 16v 2002, AX 1.4 D 1992, C4 1.6 HDI 2010
  • Miejscowość: Wieluń
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 06, 2018, 21:28:07 »
Wszystko jasne tylko mi się wydaje że ten obieg zamknięty działa bo jest inny zapach z kratek nawiewu jak włączam obieg zamknięty i inny jak wyłączam...

Sam nie wiem ale klapka pozostaje zamknięta tak czy inaczej

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [Mk1] Prośba o pomoc w sprawie podszybia
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 06, 2018, 22:01:39 »
"jasne...tylko mi się wydaje....po zapachu..." - daj na luz. Prześpij się...
Klapka ma się ruszyć i otworzyć otwór wlotowy z podszybia...