Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce  (Przeczytany 5619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« dnia: Sierpień 11, 2018, 21:54:49 »
Zajechałem na parking pod sklepem, wyłączyłem silnik zamknąłem autko i poszedłem na zakupy. Po powrocie otworzyłem auto z pilota włożyłem kluczyk do stacyjki i po przekręceniu kluczyka brak jakiejkolwiek reakcji - nie zapalają się żadne kontrolki na desce rozdzielczej nie wspominając już o rozruchu. Pilot działa normalnie, wygląda jakby stacyjka przestała działać ...

Autko C5 MK1 2,2 HDI. Wdzięczny będę za jakieś sugestię, bo cytrynka została na razie na parkingu pod sklepem i nie wiem czy w poniedziałek organizować jakąś lawetę, czy może to coś łatwego do pokonania na miejscu :(

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2018, 09:23:53 »
Możliwe że coś stało się ze stykami stacyjki.Dochodzą tam trzy kable jak mnie pamięć nie myli. Łącząc dwa z nich powinien uruchomić Ci się zapłon. A trzeci to rozrusznik. Próby wykonuj na luzie.Jeśli to tylko to, powinno Ci się udać na parkingu. Kluczyk musi być przy pętli od immo żeby auto odpaliło.Możliwe też że nie dochodzi do tamtego miejsca prąd... Więc warto sprawdzić multimetrem na sam początek czy w którymś z przewodów będzie napięcie. (Jeden przewód multimetru do kabla a jeden do masy) Jak w którymś będzie napięcie to uda Ci się raczej.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2018, 09:29:42 »
Sprawdź bezpieczniki w BSI i BSM...szczególnie "pod BSM-emem", ukryte.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2018, 10:00:27 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2018, 09:38:10 »
Sprawdź bezpieczniki w BSI i BSM...
Podstawa  8)
Tak oczywiste że nie przychodzi mi na myśl.

Offline Radosław Buluk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: TRZEMESZNO
  • Posiadany samochód: c 5 Kombi 2.0 16V benzyna MK I ,2001r
  • Miejscowość: TRZEMESZNO
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2018, 09:53:13 »
Bezpieczniki maxi pod maską
Diagnostyka Diagbox .
Trzemeszno-Gniezno i okolice

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2018, 14:37:26 »
Panowie, rzeczywiście bezpiecznik maxi 30A był przepalony. Tyle, że po jego wymianie po przekręceniu stacyjki kontrolki się już zapalają, ale przy próbie rozruchu bezpiecznik się przepala z powrotem ... :(   

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2018, 15:32:05 »
Panowie, rzeczywiście bezpiecznik maxi 30A był przepalony. Tyle, że po jego wymianie po przekręceniu stacyjki kontrolki się już zapalają, ale przy próbie rozruchu bezpiecznik się przepala z powrotem ... :(   
Który bezpiecznik? Jakie obwody zabezpiecza? Instrukcja auta określa obwody zabezpieczane ...
Mogę domyślać się .... bezpiecznik zabezpieczający cewkę bendixa i on jest przyczyną.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2018, 21:38:17 »
Panowie, rzeczywiście bezpiecznik maxi 30A był przepalony. Tyle, że po jego wymianie po przekręceniu stacyjki kontrolki się już zapalają, ale przy próbie rozruchu bezpiecznik się przepala z powrotem ... :(   
A czy tam powinno być 30A. Może większy.
Pokaż który na jakimś zdjęciu.
Zrób próbę przy zdjętym kabelku od rozrusznika. Duże kable są bez zabezpieczeń.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2018, 22:46:13 »
Panowie, rzeczywiście bezpiecznik maxi 30A był przepalony. Tyle, że po jego wymianie po przekręceniu stacyjki kontrolki się już zapalają, ale przy próbie rozruchu bezpiecznik się przepala z powrotem ... :(   
Który bezpiecznik? Jakie obwody zabezpiecza? Instrukcja auta określa obwody zabezpieczane ...
Mogę domyślać się .... bezpiecznik zabezpieczający cewkę bendixa i on jest przyczyną.

Nie zrobiłem zdjęcia który to bezpiecznik, ale wygooglowałem jakieś zdjęcie i zaznaczyłem który to jest ten co się przepala. Zdjęcie załączam do tej wiadomości.

Ponieważ dziś nigdzie nie udało mi się kupić bezpiecznika maxi (niedziela z zamkniętymi sklepami, a ja zdobyłem od kolegi tylko jeden) samochód dalej stoi na parkingu przy sklepie. Jutro zaopatrzę się w kilka bezpieczników i spróbuje ustalić więcej szczegółów.

Podejrzewam rozrusznik, chociaż robiłem go ze trzy tygodnie temu bo nie kręcił za każdym razem (czasami tylko było słychać takie charakterystyczne "cyk" i nie kręcił). Spec od rozruszników powiedział mi, że wymagał wyczyszczenia bo był zalany olejem - niby się zgadzało bo kilka miesięcy temu walczyłem z wyciekami ... Pytanie tylko czy coś nie spier*lił przy tym czyszczeniu ...  :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2018, 08:22:53 wysłana przez Filip Marszałek »

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 15, 2018, 08:26:55 »
Problem rozwiązany, cytrynka znów jeździ, ale bez lawety się nie obeszło. Przyczyną palenia bezpiecznika było zwarcie na wirniku rozrusznika.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 15, 2018, 09:38:42 »
było zwarcie na wirniku rozrusznika.
Wirnik rozrusznika nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem...