Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.  (Przeczytany 4182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« dnia: Sierpień 12, 2018, 13:41:12 »
Witam. Właśnie wróciłem z chorwacji i nie była to przyjemna podróż. Proszę o poradę.
Otóż całą trasę przejechałem max. 120km/h. Od 100km/h zaczynała wibrować buda. Drgania są dosyć spore.
Słychać to również w środku. Przy ostrym przyspieszaniu również wibruje.
Dodatkowo przy niskich obrotach pod obciążeniem(pod górę) zwłaszcza na 5 i 6 wibracje bardzo się nasilały,dość intensywnie "dudniło" i szarpało budą więc musiałem redukować na bieg niższy.
W zasadzie pod większe górki redukowałem ręcznie na bieg niższy, żeby nie było problemu.
Wydaje mi się, że w drodze powrotnej objawy się nasiliły. Takie dudnienie znam z tylno napędowego mercedesa jak miał luz na połączeniu wału. Dlatego skłaniałbym się ku półosiom.
Do tego jak na złość rozleciał mi się prawy siłownik(lewy dopiero co wymieniałem).
Wracając cytryna zrobiła się strasznie twarda, czuć było dosłownie każdą dziurkę w asfalcie.
Pod domem zobaczyłem, że całe koło, wachacz i inne elementy uwalone od płynu lds. Dolałem, ubyło jakies 350ml.
Będę wymieniał siłownik więc przy okazji mógłbym zrobić półosie.
Potrzebuję pomocy przy naprowadzeniu na usterkę, ewentualnie jakiegoś dobrego magika od półosi/przegubów w okolicach wrocławia.
Nie chcę bez sensu wymieniać dobrych części, zwłaszcza że do tanich nie należą.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2018, 14:55:51 »
Były wcześniej, ale słabiutkie z szumem. Teraz jest źle. Tak do 90 km/h jak się normalnie jedzie, nie przyspiesza nagle to jest ok, ale jadąc pod górkę lub przyspieszając zaczyna wibrować i słychać. Koła wyważałem dwa razy. Zresztą nie mają nic wspólnego z jazdą pod obciążeniem. Nie miałem okazji nigdzie wcześniej jechać na 6 biegu pod takie góry załadowany po sufit

Tak myślę, może coś uszkodzilem przy wymianie siłownika? Chociaż nie ma co tam uszkodzić, specjalnie półoś trzymałem przy skrzyni, żeby nie wypadła, a przy piaście lekko wyszła. Jest jakiś sposób na sprawdzenie półoś, luzów.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2018, 15:40:21 »
Hej. Wysokość zawieszenia ma duży wpływ na komfort jazdy. W poprzednim MK1 jak wyjechałem na podwyższonym zawieszeniu na szybką trasę to auto właśnie tak nieprzyjemnie wibrowało dopóki wysokość się nie ustawiła. Jak masz uszkodzony siłownik to najpierw go wymień i ustaw porządnie wysokości, może się okazać, ze to był główny powód. Odnośnie jazdy z zapakowanym autem na maxa i jazdy po górach to wiem coś o tym :) Jak ostatnio swojego zapakowałem po dach to pierwszy raz usłyszałem jakieś drżenia przy jeździe po mieście. Na trasie na szczęście nic nie drżało oprócz małego drżenia kierownicy prawdopodobnie od opon przy 150/h, bo powyżej przechodziło :) i też były podjazdy na ponad 1km wysokości. Odnośnie półosi to drżenia występują z reguły od wewnętrznych przegubów. Trzeba je zdemontować i sprawdzić czy jest smar. Jeśli jest smar to raczej nie powinny się uszkodzić, ale można je umyć i sprawdzić luzy.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2018, 17:59:07 »
Odnośnie usterek przy 240.000 ma prawo się coś zepsuć. Siłowniki będę miał nowe z przodu co przy mojej jeździe oznacza, że nie wymienię ich już nigdy  ;)
Chcę porobić co mam porobić i cieszyć się jazdą. Przed wyjazdem byłem na diagnostyce sprawdzić wszystkie luzy. Połączenia metal guma ok. Odpowietrzenie? Jeśli chodzi o korek to jest nowego typu.
O jakie poduchy chodzi? Skrzyni, silnika?
Od przegubu tak by wibrowało?
Już nie pamiętam w którym poście, ale ktoś pisał że był u magia co wyjmowal półośie sprawdzał i jak była potrzeba to wymieniał przegób, ale gdzie to było nie pamiętam. Muszę poszukać w okolicy.


Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2018, 20:29:35 »
Drgania na postoju są w normie. Problem jest tylko i wyłącznie w czasie jazdy. To są ewidentnie wibracje z układu napędowego. Jak zjeżdżal z góry też wibrował. Wibruje bardzo gdy przyspiesza i podjeżdża pod góry. Na płaskim i przy spokojnej jeździe jest w miarę ok. W tylnym napędzie od razu brałbym się za wał napędowy. Z mechaniki głupi nie jestem  ;) słuch też mam dobry, choć każde auto inne i warto zapytać doświadczonych kolegów.  Mógłbym kupić obydwie półosie i podporę i wymienić, ale nie chcę się bez sensu ładować w koszta. Będę wymieniał olej w skrzyni i wymieniał uszczelnienie pokrywy bodajże sterownika skrzyni więc przy okazji mogę wymienić półosie.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2018, 20:58:52 »
Jak zmniejszęgazu to wibracje są słabsze. Wysokości zmierzę jutro. Hmmm? Chrobotanie? Bardziej bym to podciągnął pod szumienie.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2018, 21:25:41 »
Z pierwszego posta wynika, że poduszka silnika/skrzyni to może być, skoro przy niskich obrotach, wysokich biegach objawy się nasilały i sytuację trochę ratowała redukcja. Przegub dawałby takie same objawy niezależnie od biegu.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 13, 2018, 10:50:13 »
Z pierwszego posta wynika, że poduszka silnika/skrzyni to może być, skoro przy niskich obrotach, wysokich biegach objawy się nasilały i sytuację trochę ratowała redukcja. Przegub dawałby takie same objawy niezależnie od biegu.
Tylko, że jeszcze dochodzi prędkość obrotowa koła/półosi. Ja celowałbym w półosie i raczej w dłuższą. Jeszcze sobie przypomniałem ważną rzecz. Gdy auto wpadało w dłuższe obniżenie drogi, czyli koła przez moment nie były obciążone budą(przelatywał nad tym) to wszystko znikało. Koła opadały i półosie z przegubami miały luz wzdłużny. Może to naprowadzi na konkretny element  :) .
Wysokości zmierzone na odpalonym aucie od osi koła do rantu nadkola 38,5cm z przodu i tyłu, chyba za nisko. Z tego co wyczytałem przód 41, tył 39,5. Od początku jakiś taki twardy choć mi to nie przeszkadzało za bardzo, ale w porównaniu do R75 to komfort większy w roverku  ;) . Koła 17/55. Przód trochę opada po zgaszeniu silnika, ale z tego co wiem tak ma być.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 13, 2018, 12:20:20 »
Jutro wymienię siłownik, spróbuję ustawić odpowiednie wysokości i w czwartek auto idzie do mechanika. Będziemy patrzeć.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2018, 15:54:04 »
Koła wyważałem raz po zakupie opon z felgami i później po przejechaniu 500km bo się ułożyło wszystko i były bicia. Choć nic nie stoi na przeszkodzie zrobić jeszcze raz z przodu.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:36:49 »
Dzisiaj wymieniałem siłownik z prawej strony. Podniosłem cały przód do góry i ruszając kołem widzę, że skrzynia lata jak stara k... Patrząc na zawieszenie skrzyni, to ma ona dosyć spore odchyły, a ruszam kołem ręką. Wydaje mi się że poducha powinna być raczej sztywniejsza. Mogłem to nagrać  :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 22:00:18 wysłana przez Adam Kubik »

Offline Maciej Rogalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 283
  • Skąd: Sobótka
  • Posiadany samochód: CITROEN EVASION2.0 CT B/G 1999 .C5 2,0HDI 136KM rok2009Automat
  • Miejscowość: Sobótka
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2018, 11:35:46 »
witam obstawiam długą półośkę a konkretnie przegub na podporze u mnie bynajmniej tak było,jak dodawałem gazu wibracja ,noga z gazu cisza .Po wymianie półosi problem się skończył.
macias

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2018, 14:24:28 »
witam obstawiam długą półośkę a konkretnie przegub na podporze u mnie bynajmniej tak było,jak dodawałem gazu wibracja ,noga z gazu cisza .Po wymianie półosi problem się skończył.
Miałeś to od konkretnej prędkości? I jak cenowo ?A jak sprawdzić poduszki w automacie? W manualu wiadomo.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2018, 11:58:42 »
Nie miał czasu, a i ja auto potrzebowałem. Jak tylko coś będę wiedział napiszę.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 19, 2018, 09:56:43 »
Mogą też być wyrąbane poduszki silnika/skrzyni któraś z nich. Cały zespół jest niżej jak trzeba. Półosie pracują pod oporem większym, są zgięte i przy przyśpieszaniu chrobocze, mocno wali. Ale to od 0 km/h było by słyszalne.
Jak rozwiążesz zagadkę pochwal się. Powodzenia :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 20, 2018, 14:18:56 »
Kurcze, mnie też coś podobnego dopadło, ale u mnie to raczej koła. Na autostradzie pomiędzy 130-160 drgania całej budy, nie zależnie czy przyspieszam, czy zwalniam, ale w tym zakresie prędkości. Wyżej zanikają. Półoś długą mam wymienioną bo kiedyś już zaczęła stukać, ale nie było wibracji. Winny okazał się wewnętrzny przegub. Wysokość zawieszenia książkowa. Koła 18" i już 2 razy wyważane w tym roku. Nie wiem czy nie zmienię wulkanizatora na takiego z bardziej precyzyjną wyważarką. Może się też okazać że któraś opona ma bicie pionowe...
W środę będę w SKP, więc przy okazji innych czynności zlecę jeszcze raz ważenie kół i poproszę o zamianę tył na przód, zobaczymy czy się coś zmieni.
Jeszcze pomyślałem że konwerter może dawać wibracje, co myślicie? Ja mam konwerter po regeneracji, ale był zakładany przy okazji remontu skrzyni jakiś czas temu, więc raczej odpada. Wibracje mam od wiosny, więc od zmiany na koła letnie. Ale może to konwerter jest winny wibracjom kolegi który założył post?
Poduszki bym raczej skreślił, ja u siebie wymieniałem bo na postoju było najbardziej czuć drgania. W czasie jazdy padnięta poduszka bardziej powoduje wrażenia słuchowe niż drgania całej budy.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 20, 2018, 20:30:57 »
Ja właśnie niedawno byłem ze swoim u wulkanizatora bo przy 150 czuć było nieprzyjemne drżenie na kierownicy i okazało się, że jedno koło miało niedowagę 21 i 13g a drugie było wyważone, ale miało właśnie bicie pionowe -widać bylo jak opona podskakuje w jednym miejscu. Jedno koło zostało doważone a druga opona przesunięta na feldze i bicie pionowe zniknęło plus doważenie. Byłem już na małej trasce i nie ma żadnego drżenia kiery przy każdej prędkości ;), więc opony to podstawa. Natomiast jak drgania są tylko podczas przyspieszania to raczej będzie to któryś przegub wewnętrzny, ewentualnie któraś poduszka.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 21, 2018, 08:45:52 »
Drgania na wolnych obrotach, największe na D i hamulcu równocześnie. Na P mniejsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 21, 2018, 09:01:15 »
Drgania na D i wciśniętym hamulcu, falowanie obrotów może powodować też konwerter, ale jeśli wymiana poduszki pomogła to raczej jest OK.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 22, 2018, 08:52:53 »
Nic jej nie było, wymieniłem profilaktycznie bo ta długa górna była zerwana, a ta obok okrągła ubita. Więc stwierdziłem że skoro te 2 górne są uszkodzone to dolne też muszą być zużyte. I to był błąd. Założyłem tę dolną okrągłą Sasic i zaczął się dramat, szukanie która z nich spowodowała drgania. Niestety wszystkie 4 wymieniłem na raz. Nie będę opisywał ile to trwało i ile nerwów mnie to kosztowało, ale finalnie ta dolna okazała się winowajcą. Podmieniłem  na Lemforder i bez zmian. Dopiero oryginał citroena rozwiązał temat. Pozostałe 2 górne zostały sasic, a ta duża pod skrzynią została stara, oryginalna.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 22, 2018, 10:08:41 »
Zabawę zacząłem jak na przeglądzie się okazało że zerwana jest ta długa na górze i zauważyłem lekkie drżenie w kabinie. Potem mechanik stwierdził że ta obok pneumatyczna nisko siedzi. Więc kazałem wymienić obydwie. Potem wymyśliłem że jak już 2 idą do wymiany to profilaktycznie niech wymienia pozostałe 2 na dole. Te małą przy podporze wybił przecinakiem bez rozbierania czegokolwiek, ale robota jest straszna. Po wymianie zaczął się dramat bo auto chodziło jak traktor. Zaczęli luzowac i ustawiać te co są, potem zamienili te największą pod skrzynią ale nic się nie zmieniło. Potem zamienili pneumatyczną górną i również bez efektu. Została więc podejrzana ta najmniejsza na podporze bo ta długa górną raczej wpływu na drgania nie ma. Zamienili ja na Lemforder, było trochę lepiej ale nie do końca. Ale już wiedzieliśmy że to ona. Zamówiłem oryginał w aso i po jej zamontowaniu wszystko przeszło. Montaż i demontaż jej nie jest prosty i przyjemny.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 22, 2018, 11:29:26 »
Drgań na postoju nie mam żadnych. Stuków przy ruszania czy hamowaniu też nie ma. Skrzynia oprócz uślizgu na 3 chodzi ok według mnie. W sobotę podjadę na wulkanizacje trzeci raz przód wyważyć, a później przeguby i półosie będę patrzył. Na szczęście to sie dzieje powyżej 100km/h, a tyle żadko jeżdżę. Teraz w ogóle nie mam jak sprawdzić bo po urlopie roboty trochę i tylko sobota wolna. Ale będę szukał

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 22, 2018, 13:26:37 »
Zaczyna się przy 100km/h, a kończy się na ilu? Czy już może im szybciej, tym bardziej drga? U mnie zaczyna się przy 120 a kończy przy ok 160. Jutro rano jadę na ponowne wyważanie i zamianę kół tył na przód, zobaczymy
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 22, 2018, 22:18:03 »
Powiem Ci że boję się rozpędzać powyżej 130 bo jadę prawie zawsze z dziećmi w sensie bardziej drga, a w okolicy nie mam gdzie się rozpędzić do większych prędkości.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Wibracje nadwozia pod obciążeniem.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 13, 2018, 14:58:47 »
Czy na przegubach jest dopuszczalny jakiś luz?Położyłem się pod auto i szarpać półosią jest luz na lewym przegubie wewnętrznym, i luz na krzyżaku na prawej półosi. Luzy pionowe. Tak na oko, po 2mm. Wydaje mi się że nie powinno być żadnego.