Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?  (Przeczytany 14725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« dnia: Sierpień 12, 2018, 19:51:20 »
Wiem jest parę tematów ale głównie stare z przed kilku lat.

Witam noszę się z zamiarem zmiany mojego C5 II na coś nowszego. Obecnie mam 2005 rok EW10A jak dla mnie to muł i brakuje mu 6-tego biegu. Wybór padł więc na c5 X7 ale z EW10A pewnie też będzie mało dynamiczny no i skrzynia dalej 5tka.

Wiec prosiłbym o opinię użytkowników 1.6thp warto się za tym rozglądać? Co się psuje,czy faktycznie jest tak tragicznie jak nie kiedy piszą? Na co zwracać uwagę przy kupnie?

Celuje w rocznik 2010,oczywiscie tylko kombi i właśnie tylko benzyna. Rocznie robię ok. 8tys.km i to głównie na krótkich odcinkach po mieście i dwa razy w roku na wczasy.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2018, 22:22:40 »
Rocznie robię ok. 8tys.km i to głównie na krótkich odcinkach po mieście i dwa razy w roku na wczasy.
Więc tylko 2.0 16V pozostaje bo THP to porażka jeśli ma duży przebieg a w tym roczniku nie znajdziesz auta z pewnym małym przebiegiem
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2018, 09:52:41 »
To już lepiej C5 X7 z V6 benzynowym, ciężko niestety o taki.A C5 stara z EW10A wcale takim mułem nie jest... To się całkiem przyzwoicie zbiera. Co do skrzyni istnieje teoretycznie możliwość przeszczepu 6 biegowej do silnika EW10A. Ale jeśli za wolno dla Ciebie to tylko V6 wchodzi w grę. Koszty pewnie i tak w ogólnym rozrachunku będą mniejsze jak 1.6THP  ;)

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2018, 10:09:53 »
Ja bym polecił diesla, jest stosunkowo odporny na małe przebiegi, ja co dziennie do roboty jeżdżę a mam niespełna 2km i po roku puki co żadnych niepokojących objawów. No i jest w czym wybierać przy zakupie trzeba tylko na przebiegi uważać bo mogą być porażające. Rozsądna benzyna to tylko 2.0- 3.0 również ale jest praktycznie nie osiągalna.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 13, 2018, 10:17:56 »
1.6 thp kusi bo można łatwo kupić z dobrym wyposażeniem i stosunkowo tanio,  problem jest niestety z serwisem bo np w mojej okolicy nie znam mechanika, który się za to weźmie i da jakąś gwarancję.
Właśnie dlatego tanio można takiego dostać.W pewnym momencie jedyne co będzie można z 1.6THP zrobić... To swap na coś innego. Co swoją drogą jest wykonalne, bo wszystkie potrzebne elementy istnieją.
Jak zwykle nienawidzę kopciuchów, to muszę przyznać rację że w C5 X7 po 2010 roku zostały tylko one.Ale jeśli szukasz auta max do 2010 roku powinno się udać dostać jeszcze coś z EW10A lub V6.Ktoś wie czy po 2010 roku nadal był dostępny silnik V6 w benzynie? Bo wydaje mi się że nie.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 13, 2018, 11:31:52 »
No niestety po 2010r. W x7 benzyna została tylko 1.6thp i vti resztę wycofali. Znalezienie wersji v6 graniczy z cudem a jak już jest to nawet 10tys.zl droższa niż 2.0 czy hdi z tego samego roku. Co do thp to akurat z serwisem nie miałbym problemu bo znajomy u mnie w mieście prowadzi jeden z lepszych serwisów bmw w polsce ale nie tedy droga żeby kupić auto a potem stało cały czas u mechanika. Co do v6 to miałem w Lagune 2 z tym motorem i oprócz padających cewek to jednostka bezawaryjna tylko w zimie po mieście nawet 18l/100km.

A powiedzcie jaki automat jest w x7 z EW10A am6? Czy jeszcze al4?

Co do diesla to najbardziej by mi odpowiadał taki 2.0hdi 163 tylko boje się właśnie ze go zamecze jeżdżąc na tak krótkich odcinkach. Do pracy mam 1.5km więc nawet mój benzyniak nie zdąży się zagrzac

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 13, 2018, 11:55:11 »
To opowiem z doświadczenia. Kupiłem auto z przebiegiem ~72k km dwa lata temu. Obecnie mam 120 k. Przez ten czas w silniku musiałem wymienić cewkę (chodził na 3 cylindrach), rozrząd bo hałasował. Następnie pompę paliwa wysokiego ciśnienia, uszczelniacz wału od strony skrzyni, usuwanie nagaru (nie ASO) i ostatnio drugi raz rozrząd (tym razem na rękojmi). Do tego regularne dolewki oleju. Do tego jeszcze dochodzi sławny nagar, który raz na jakiś czas (40-50k km) wypada usunąć. Wszystko robione w ASO, bo nikt nie za bardzo wiedział jak się za to zabrać (nawet przed zakupem, będąc w serwisie specjalizującym się w citroenach, nie ogarniali tego silnika) / nie ufałem ludziom, którzy mówili, że "no, zobaczy się i będzie". A tak poza tym to całkiem fajny silnik, choć czasem za słaby - wyprzedzanie przy 4 dorosłych i bagażniku po dach. Co do spalania - rekord minimalny - 5,4 l / 100 km przy jeździe zgodnej z przepisami. Przy normalnej jeździe poza miastem oscyluje w granicach 6,5-7,5. Natomiast od 140 zaczyna się już pojawiać mały wir w baku - Gdańsk -> Toruń w nocy, przy tempomacie ustawionym na 145 jadąc w jedną osobę wyszło mi 8,8 l / 100 - mimo wszystko dużo, nawet biorąc pod uwagę masę auta.
Aha, podobno od 2011 były poprawione - zwłaszcza rozrząd. Jakoś tego nie zauważyłem.

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 13, 2018, 16:01:54 »
Co do mocy to bywają dodatkowo przypadki że auto właśnie ja traci i nikt nie jest w stanie tego ogarnąć,  są wibracje i sporo innych rzeczy. Automat masz w benzynie 4 biegowy,  dizel i V6 benzyna 6 biegów.
Co do krótkich odcinków to nagar zbierze się tak samo w hdi jak i thp ale przy takich przebiegach to bym się nie przejmował


Za duży brak mocy odpowiada padnięta / padająca pompa wysokiego ciśnienia. Za lekki ubytek mocy i podwyższone spalanie nagar.
Tutaj na szczęście automat jest 6 biegowy, chociaż za bardzo lubi jeździć na wysokim biegu, z małymi obrotami, przy każdorazowym (nawet lekkim) dodaniu gazu skutkuje redukcją.


Ale czytając tematy, które pojawiają się z HDI, problemy z EGRem, odpalaniem zimą, zapowietrzaniem się - w sumie cieszę się, że mam benzynę :)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2018, 10:11:01 »
Tylko ten V6 w benzynie to ma dynamikę 2.0 hdi,  spalanie gazu będzie zbliżone do wartości on w dizlu,  a w razie awarii dostęp części i specjalistów jest tragiczny w porównaniu w 2.0 hdi, bo i czasem widzę że nawet tego prostego silnika niektórzy nie ogarniaja, tym bardziej że V6 jest automat który dodatkowo może podnieść koszty eksploatacji
Z tą dynamiką to trochę pojechałeś... Może nie jest to najszybszy V6 na świecie, ale jednak zamiata każdego 2.0HDi Problematyczny może i jest, ale to i tak mniejsze ryzyko jak kopciuchy.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2018, 10:46:24 »
moja mkII 2,0 HDi 136KM ma 314tkm (jest ten sam silnik co w mkIII) . Między wymianami oleju nie dolewam. W zimę pali bez problemu. Po zakupie mkIII kupiłem DB i ją podłączyłem to korekcja wtrysku na wolnych obr jest 2x 100% i 2x 98%. Jak tylko lekko dodam gazu to jest już wszędzie 100%
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 14, 2018, 14:18:10 »
A jak jest z wygluszeniem w C5 x7 bo w moim C5 II to powyżej 120km/h już zaczyna być głośno ciekaw jestem czy coś poprawili w nowszej budzie

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 14, 2018, 14:50:14 »
Pierwsze c5 w zwykłych wersjach były glosniejsze. Exclusive dopiero był cichy.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2018, 20:44:48 »
Tylko ten V6 w benzynie to ma dynamikę 2.0 hdi,  spalanie gazu będzie zbliżone do wartości on w dizlu,  a w razie awarii dostęp części i specjalistów jest tragiczny w porównaniu w 2.0 hdi, bo i czasem widzę że nawet tego prostego silnika niektórzy nie ogarniaja, tym bardziej że V6 jest automat który dodatkowo może podnieść koszty eksploatacji
Z tą dynamiką to trochę pojechałeś... Może nie jest to najszybszy V6 na świecie, ale jednak zamiata każdego 2.0HDi Problematyczny może i jest, ale to i tak mniejsze ryzyko jak kopciuchy.
2.0 hdi 163 hp w manualu ma 0.1 s gorszy czas do 100 od tego V6 więc faktycznie zamiata  :D na benzynie oczywiście  :D
Jedyne ci zamiata V6 w benzynie to portfel na stacji i w serwisie :D no i włosy z głowy jak się szuka części i mechanika który  chce się za niego zabrać w razie awarii
Każdy podaje czas do 100, a fajnie zaczyna być ponad nią idąc dalej.  :D I tu benzyny wolnossące zawsze pokazywały przewagę. W diesslu turbo powyżej pewnych prędkości obrotowych już nie pompuje... a benzyna idzie dalej.Nawet turbo benzyny mają ten problem, Xantia 2.0 16V miała niby mniej mocy od 1.8 Turbo z Passata, a zamiatała Passaty. Testowane nie raz, turbo przestawało pompować i passata koniec... A Xantia dalej się rozpędzała dużo lepiej. A ze startu też nie zostawała się.

V6 benzynowy za bardzo mechaników nie potrzebuje, wymiana rozrządu KZFR i cewek jest do ogarnięcia we własnym zakresie. No i porównywanie serwisu R4 i V6 to nie na miejscu... tu należałoby porównać do 2.7HDi przykładowo... Lub 3.0HDi ale to znów inne półki... kosztowe. Osobiście jak bym się kiedyś zdecydował na C5 X7 to pewnie właśnie z V6 benzynowym. A jeśli ktoś nie pokonuje dużych rocznych przebiegów, nawet koszty paliwa nie będą jakieś straszne. Co do diessli to mało palą, na papierze  :( Jak zacznę czymś z kopciuchem jeździć w moim stylu, to benzyna/LPG wychodzi dużo taniej.Ale jak to się mówi... Z opinią jak z .... każdy ma swoją.Szanuję HDI i rozumiem że ktoś może je woleć. Bo naprawdę są spoko. Ale one nie zostały stworzone do krótkich tras, w zasadzie to żaden silnik nie lubi takiej eksploatacji. Ale wolnossąca benzyna lepiej ją znosi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 20:56:57 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 14, 2018, 20:54:06 »
Paweł z tego co się orientowalem w exclusive do końca produkcji montowane były szyby warstwowe. Tylko ta opcja to nie był standard w exclusive :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:08:24 »
Tylko ten V6 w benzynie to ma dynamikę 2.0 hdi,  spalanie gazu będzie zbliżone do wartości on w dizlu,  a w razie awarii dostęp części i specjalistów jest tragiczny w porównaniu w 2.0 hdi, bo i czasem widzę że nawet tego prostego silnika niektórzy nie ogarniaja, tym bardziej że V6 jest automat który dodatkowo może podnieść koszty eksploatacji
Z tą dynamiką to trochę pojechałeś... Może nie jest to najszybszy V6 na świecie, ale jednak zamiata każdego 2.0HDi Problematyczny może i jest, ale to i tak mniejsze ryzyko jak kopciuchy.
2.0 hdi 163 hp w manualu ma 0.1 s gorszy czas do 100 od tego V6 więc faktycznie zamiata  :D na benzynie oczywiście  :D
Jedyne ci zamiata V6 w benzynie to portfel na stacji i w serwisie :D no i włosy z głowy jak się szuka części i mechanika który  chce się za niego zabrać w razie awarii
Każdy podaje czas do 100, a fajnie zaczyna być ponad nią idąc dalej.  :D I tu benzyny wolnossące zawsze pokazywały przewagę. W diesslu turbo powyżej pewnych prędkości obrotowych już nie pompuje... a benzyna idzie dalej.Nawet turbo benzyny mają ten problem, Xantia 2.0 16V miała niby mniej mocy od 1.8 Turbo z Passata, a zamiatała Passaty. Testowane nie raz, turbo przestawało pompować i passata koniec... A Xantia dalej się rozpędzała dużo lepiej. A ze startu też nie zostawała się.

V6 benzynowy za bardzo mechaników nie potrzebuje, wymiana rozrządu KZFR i cewek jest do ogarnięcia we własnym zakresie. No i porównywanie serwisu R4 i V6 to nie na miejscu... tu należałoby porównać do 2.7HDi przykładowo... Lub 3.0HDi ale to znów inne półki... kosztowe. Osobiście jak bym się kiedyś zdecydował na C5 X7 to pewnie właśnie z V6 benzynowym. A jeśli ktoś nie pokonuje dużych rocznych przebiegów, nawet koszty paliwa nie będą jakieś straszne. Co do diessli to mało palą, na papierze  :( Jak zacznę czymś z kopciuchem jeździć w moim stylu, to benzyna/LPG wychodzi dużo taniej.Ale jak to się mówi... Z opinią jak z .... każdy ma swoją.Szanuję HDI i rozumiem że ktoś może je woleć. Bo naprawdę są spoko. Ale one nie zostały stworzone do krótkich tras, w zasadzie to żaden silnik nie lubi takiej eksploatacji. Ale wolnossąca benzyna lepiej ją znosi.

Też mi właśnie mechanik wbija do głowy że przy moich przebiegach to hdi po prostu zamecze po mieście. Widzę po swoim 2.0 16v że inaczej jeździ jak się kręcę cały miesiąc po mieście a jak tylko przegonie go po trasie to robi się bardziej zwawy i dynamiczny.

Więc zostaje mi szukać nowszej budy z tym samym silnikiem co mam. Jeżeli chodzi o spalanie to mój EW10A przy mojej jeździe pali mi 12l/100. Tak jak pisałem mało jeżdżę więc czy auto będzie mi palić 12 czy 16l to nie robi mi to wielkiej różnicy ale i tak znalezienie X7 v6 jest praktycznie niemożliwe.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:13:22 »
12L/100? Taki wyniki to musi być naprawdę efekt krótkich tras. Bo tyle to nawet LPG nie udało mi się spalić z EW10A

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 15, 2018, 10:46:59 »
Może i ja się wypowiem :) 
1. Spalanie - da się na trasie osiągnąc średnią 6,5-6,7L przy 90-110 km/h. W mieście na odcinkach po 5 km i jeździe od sklepu do sklepu w weekend średnia miałem poniżej 11L, a latem mam ok 9-9,4L.
2. Dynamika - fakt, nie jest to mistrz przyspieszenia, ale jeżdżąc 90% po mieście gdzie wykorzystasz mocniejszy silnik? A tak jak napisał kolega wyzej, jak już auto nabierze prędości na autostradzie to nawet sprawnie na 5 biegu wyprzedza bez konieczności redukowania. Ostatnio 195 km/h pocisnałem bez większego męczenia silnika, a odpuściłem tylko ze względu na zonę i dziecko z tyłu.
3. Wyciszenie - tutaj nie jest rewelacyjnie mimo podwójnie klejonych szyb w Exclusive. Do prędkości ok. 120 km/h jest dość dobrze, ale powyżej już mogło by być ciszej z racji podwyższonych obrotów i braku 6 biegu.


Coś za coś. Ja na 1.6 THP bym się nie skusił, bo problemy z awaryjnością i braku wyspecjalizowanych warsztatów, a po drugie to "tylko" 16 KM więcej, więc też rakieta to nie jest. Masa C5 uzalezniona jest od wersji i wyposazenia. Ja mam 1596 kg, a czytałem że w dieslach może mieć nawet 1800 kg.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 15, 2018, 14:55:20 »
Może i ja się wypowiem :) 
1. Spalanie - da się na trasie osiągnąc średnią 6,5-6,7L przy 90-110 km/h. W mieście na odcinkach po 5 km i jeździe od sklepu do sklepu w weekend średnia miałem poniżej 11L, a latem mam ok 9-9,4L.
2. Dynamika - fakt, nie jest to mistrz przyspieszenia, ale jeżdżąc 90% po mieście gdzie wykorzystasz mocniejszy silnik? A tak jak napisał kolega wyzej, jak już auto nabierze prędości na autostradzie to nawet sprawnie na 5 biegu wyprzedza bez konieczności redukowania. Ostatnio 195 km/h pocisnałem bez większego męczenia silnika, a odpuściłem tylko ze względu na zonę i dziecko z tyłu.
3. Wyciszenie - tutaj nie jest rewelacyjnie mimo podwójnie klejonych szyb w Exclusive. Do prędkości ok. 120 km/h jest dość dobrze, ale powyżej już mogło by być ciszej z racji podwyższonych obrotów i braku 6 biegu.


Coś za coś. Ja na 1.6 THP bym się nie skusił, bo problemy z awaryjnością i braku wyspecjalizowanych warsztatów, a po drugie to "tylko" 16 KM więcej, więc też rakieta to nie jest. Masa C5 uzalezniona jest od wersji i wyposazenia. Ja mam 1596 kg, a czytałem że w dieslach może mieć nawet 1800 kg.

No mój pali ok 12/100km ale tak jak mówię ja dojeżdżam 1.5km do pracy, auto 8godz. Stoi potem 1.5km po żonę i 1.5km do domu.

Tak jak wspominałem mój znajomy prowadzi jeden z lepszych serwisów BMW w Polsce i po rozmowie z nim nie biorę już nawet pod uwagę silnika Thp. Więc będę szukał nowszej budy z EW10A

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 15, 2018, 15:13:35 »
THp może ma tylko 16KM więcej ale jednak inna charakterystyka, i pewnie jak każdy silnik z turbo będzie dawał lepsze odczucia przy przyspieszaniu (bez konieczności kręcenia na wysokie obroty).
Ale co z tego skoro to gniot jest....
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 15, 2018, 16:50:16 »
12L/100? Taki wyniki to musi być naprawdę efekt krótkich tras. Bo tyle to nawet LPG nie udało mi się spalić z EW10A
E tam.
Mi żarł 12-13 gazu. Jak były trasy to bliżej 12, czasem 11,5. Jak krótkie przejazdy przeważały to około 12, czasem nieznacznie ponad.
Można przyjąć że 12 średnio. Wierzę że moźna niżej przy delikatnej jeździe, ale 12 to uważam całkiem normalne zużycie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 15, 2018, 18:21:14 »
A najlepsze jest, że znajomy ma Audi A8 4.2 w gazie i mówił że mu przepala 16 L. Chyba że kitował? Jeżeli to prawda, to niewiele więcej ale mamy pod butem 300 KM, a nie 140 KM.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 15, 2018, 19:24:07 »
Nowy E400 - przy normalnym w miarę dynamicznym użytkowaniu 14, przy bardzo spokojnej jeździe da się zejść do 10. Oczywiście benzyny. Koników też odpowiednio.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 16, 2018, 07:39:23 »
A najlepsze jest, że znajomy ma Audi A8 4.2 w gazie i mówił że mu przepala 16 L. Chyba że kitował? Jeżeli to prawda, to niewiele więcej ale mamy pod butem 300 KM, a nie 140 KM.
może zapomniał dodać jeszcze, że prócz tych 16lpg spalało 8pb

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 16, 2018, 17:39:42 »
No to chyba w każdym aucie przy nowszych instalacjach tak jest, więc każdy powinien te parę litrów benzyny tez doliczyc. Piszemy o średnim spalaniu gazu. Chociaż nie wiem co tam ma za instalację? W sumie to już starsze auto i ja kiedyś miałem instalację, która przełaczała się od ustawionych obrotów, więc mogłem przełaczyć na LPG praktycznie po odpaleniu i przygazowaniu.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zakup C5 X7 z silnikiem 1.6thp 156km warto?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 16, 2018, 19:49:18 »
Zużycie benzyny miałem od 0.5 do 1.5 L/100km - ogólnie duży rozrzut był(raz mi się kojarzy nawet ponad 2!!!), a zawsze lałem full benzyny i uzupełniałem przy stanie 1/4- 1/2 zbiornika
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP