Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wydech - jak nie Polmostrów to co?  (Przeczytany 462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 207
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Milówka
    • Moje Cytryny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« dnia: Sierpień 18, 2018, 21:39:27 »
Tłumik końcowy Polmostrów, mający 2,5 roku - dzisiaj w trasie oderwał się od niego, z powodu korozji, łącznik z rurą tłumika środkowego. Ten taki kawałek wystającej rurki z grzybkiem na końcu. Sam tłumik nie ma korozji, w środku była minimalna ilość rdzawych wiórów, a łącznik, który skorodował wyglądał jakby miał z 10 lat. Sito.

Ferroz będzie trwalszy? Nie chce ładować jakiegoś full wypasu ale, żeby te 4-5 lat wytrzymało. Niedawno sprzdałem małą X z 5-letnim wydechem środkowym i końcowym, który nie miał jakichś większych ognisk korozji na zewnątrz. Niestety nie wiem co to był za producent i nie dowiem się, bo firma, w której mi to zakładali, już nie istnieje.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 732
  • Skąd: KTA
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2018, 12:23:48 »
Zadzwoń do firmy Ślusarczyk z Tarnowa- mają spory wybór tłumików.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 207
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Milówka
    • Moje Cytryny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2018, 12:35:03 »
Jest niedziela więc skrobnąłem do nich prośbę o ofertę tłumików do mojego auta. Obawiam się tylko, że to nie jest producent i mogą mieć w ofercie też słabej jakości wyroby.


Dzięki za podpowiedź.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; Xs. Picasso 1.6i SX '10 (na wylocie...)
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2018, 17:25:04 »
Niestety ale tanie tlumiki tyle wlasnie wytrzymują. niektorzy maja szczęście i dadzą radę dlużej, ale tak naprawde te 2-3 lata to dosc typowe.
Z lepszych Bosal, MSC (lub jakos podobnie). Nie wiem czy jest sens oszczedzać, tym bardziej że przeciez nie mówimy tutaj o jakichs wielkich pieniądzach. Oryginal w ASO do 1.6 16V niecale 400PLN
Ford S-Max 2.0TDCI '14
jeszcze przez chwilę: Xsara Picasso 1.6i SX '10
dawniej: ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 207
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Milówka
    • Moje Cytryny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 19, 2018, 17:35:53 »
Wszystko leci z jakością w dół. Oryginalny tłumik w Astrze, którą ostatnio mam wytrzymał 9 lat, potem zamiennik 6 lat. Miesiąc temu założyłem trzeci tłumik końcowy w tym aucie i jak 2-3 lata to norma to trochę słabo. BOSAL tylko stówkę  droższy od Polmostrowa ale nadal sporo tańszy od tego z ASO za 4 stówy. Wiem czego szukać choć fajnie mruczy bez tłumika :D. Dzięki.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; Xs. Picasso 1.6i SX '10 (na wylocie...)
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2018, 20:00:35 »
Ten w ASO to niewykluczone ze tez Bosal, kojarzy mi się ze dawali na pierwszy montaż. Ja u siebie uszkodziłem mechanicznie plus zardzewiał od objemek. Na wymienionym jeżdżę już trzeci sezon, jest rudy ale nie odpada. Natomiast od początku jest głośniejszy niż fabryczny nad czym niezmiernie ubolewam. Cent dokładnie nie pamietam ale coś 170-180pln. Najtańszy jakiś był wtedy za 80.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
jeszcze przez chwilę: Xsara Picasso 1.6i SX '10
dawniej: ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG Lovato/ Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2018, 06:21:38 »
Ostatnio również wymieniałem zestaw - środkowy i końcowy, nie pamiętam jakiej firmy - nic z markowych.
Jedno co mi się rzuciło w oczy, cały tłumik aluminiowany ale wszystkie spawy gołe, nawet dobrze szczotką drucianą nie przejechane.
Pierwszy raz kupiłem cynk w spraju i przed zamontowaniem pomalowałem wszystkie podejrzane miejsca, zobaczymy czy to im coś przedłużyło żywotność.


Co do Ferrozy - miałem kiedyś tłumik końcowy w starej Astrze, fajny z oryginalną końcówką (nie chromowaną), wytrzymał 2 lata - zgniła rura wlotowa.
Ból bo akurat do tej Astry tłumiki nie były tanie w tamtym okresie - silnik 1,8 16V 125KM, Kombi

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 207
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Milówka
    • Moje Cytryny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2018, 19:35:05 »
Tak to u mnie wyglądało po 2,5 roku. W środku tłumika są wióry ale jak nim potrząsam to wydaje mi się, że jeszcze niewiele. Natomiast łącznik wygląda jak wydobyty z Bałtyku po 10 latach na dnie ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG Lovato/ Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2018, 07:27:32 »
Patrząc na "chromowaną" końcówkę tłumika, sądzę że mam chyba ten sam zamontowany. :(
Ciekawe czy zabezpieczenie spawów cynkiem, coś mu pomoże.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 207
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Milówka
    • Moje Cytryny
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V LPG 2003 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2018, 09:47:37 »
Czy zabezpieczenie antykorozyjne wytrzymujące do 500 stopni C wystarczy do tłumika końcowego? On się aż tak chyba nie grzeje, co?
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Moje byłe i obecne Cytryny: http://citroenxsara.weebly.com/

Offline Andrzej Biernat

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG Lovato/ Hyundai Tucson 2.0 CVVT '09 + LPG Lovato
  • Zainteresowania: Wędkarstwo, komputery, majsterkowanie
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2018, 13:36:21 »
Bardziej chodziło mi o samo zabezpieczenie antykorozyjne, może nie do końca zgodnie ze sztuką ale tłumik końcowy na wlocie też potrafi się zagrzać na trasie, (znam to z autopsji :) ) i zwykły podkład mógłby nie wytrzymać na dłuższy czas.
Pomalowałem wszystkie gołe spawy w obu tłumikach, nie kierowałem się tutaj akurat temperaturami na poszczególnych odcinkach rury wydechowej.
Poza tym akurat to miałem pod ręką :)

Offline Pawel Dienwebel

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Poznan
  • Posiadany samochód: Bylo: Picasso 1.8 Exclusive/2003 (LPG Sequent24 BRC)<BR> Toyota Sienna 2007
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 24, 2018, 00:04:40 »
Ja u siebie taka wloszczyzne zapakowalem. 6 lat i nadal ok.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; Xs. Picasso 1.6i SX '10 (na wylocie...)
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
Odp: Wydech - jak nie Polmostrów to co?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 24, 2018, 18:03:42 »
To ja mam taki sam tylko nazwę przekręciłem.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
jeszcze przez chwilę: Xsara Picasso 1.6i SX '10
dawniej: ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)