Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?  (Przeczytany 11190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 15, 2022, 21:21:29 »
Jutro wymienię jeszcze zestaw naprawczy filtra czyli odpowietrznik i jak mi się uda to zawór spustowy wody z filtra paliwa. Paradoks jest taki że przy nowej pokrywie filtra paliwa nie ma odpowietrznika.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 17, 2022, 19:18:59 »
Zestaw naprawczy filtra wymieniony ale nie przyniosło to żadnych efektów. Paliwo dalej się cofa. Już brak pomysłów co może być przyczyną. Czy sama pompa paliwa wysokiego ciśnienia czy może rzeczywiście wtryskiwacze? Choć tak jak wcześniej pisałem były poddane kompletnej regeneracji na oryginalnych częściach Delphi, na nowo zakodowane.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 17, 2022, 20:10:51 »
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 17, 2022, 21:12:54 »
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.
Nie sprawdzałem. Pytanie czy wtryskiwacze mogą być przyczyną cofającego się paliwa?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 18, 2022, 07:20:46 »
Oczywiście. Niedawno jeden kolega wymieniał wtryskiwacze po "regeneracji" bo nie trzymały paliwa i był kłopot z porannym odpalaniem. Następna sprawa piszesz że masz wyciek z pompy CR. Wycieka olej czy paliwo?



Błąd P0093, P0094 - page 2 - MK III (X7). - Klub Cytrynki

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 18, 2022, 08:00:49 »
Nie mam wycieku z pompy paliwa

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 18, 2022, 10:23:49 »
Przepraszam w innym temacie Marcin Nowak napisał że ma. Akurat zbieżność danych hehe

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 25, 2022, 21:09:06 »
Nie chciałem pisać wcześniej bo chciałem się upewnić ale problem chyba rozwiązany. Po wymianie zestawu naprawczego filtra paliwa samochód na drugi dzień zapalił po kilku sekundach kręcenia, widać było że paliwo się cofnęło. Kolejnego dnia już zapalił dobrze i tak aż do dzisiaj. Minęło już kilka dni i za każdym razem było już ok. mimo niskiego poziomu paliwa w zbiorniku.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 03, 2022, 23:46:48 »
Chyba za wcześnie się ucieszyłem. Było kilka dni spokoju i samochód znów ciężej zapalił. Znów cofnęło się paliwo. Brak już pomysłów. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ponownie dać wtryskiwacze do sprawdzenia. Ktoś kiedy mi mówił że regeneracji wtryskiwaczy jest bezcelowa, że e tak naprawdę tylko wymiana na nowe daje gwarancję prawidłowej pracy.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 11, 2022, 11:30:13 »
Rozmawiałem z mechanikiem i on twierdzi że raczej odpada żeby przez wtryskiwacze cofało się paliwo w przewodzie paliwowym między filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia. Twierdzi że powodem umi być jakaś nieszczelność na przewodach lub filtrze paliwa.
Biorę pod uwagę jeszcze wymianę przewodów przed filtrem paliwa tych razem z gruszką które

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 11, 2022, 19:36:43 »
Przeczytaj sobie mega rozbudowany temat problemów z porannym odpalaniem w MK2. Owszem wtryskiwacze też mogą nie trzymać co powoduje cofanie paliwa. Węże i układ do pompy CR możesz sprawdzić zgodnie z manualem pompką podciśnieniową z manometrem. Wtryskiwacze sprawdź na przelewach ile puszczają będzie wszystko wiadomo.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 17, 2022, 11:51:37 »
Zrobiłem próbę przelewowa. Wszystkie wtryskiwacze bardzo równo puszczają na przelew. Co prawda nie mam tego zmierzone w ml ale wszystkie równo bardzo powoli kąpią. Po 5 minutach z wszystkich wtryskiwaczy  uzbierało się może około 50ml

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 17, 2022, 20:14:45 »
no to wygląda, że tutaj nie ma problemu. Teraz trzeba sprawdzić zgodnie z manualem podciśnienie w układzie paliwowym. Trzeba się podłączyć na końcu układu pompką podciśnieniową podać ciśnienie i obserwować wskazanie manometru. Jak zejdzie ciśnienie to przeskakujesz złączkę wcześniej i w ten sposób znajdziesz na którym odcinku ucieka.