Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?  (Przeczytany 10477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 026
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 02, 2022, 10:06:18 »


Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry

Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
Dziwne... U mnie 530tkm i nic z regulatorem robione nie było...

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 02, 2022, 10:26:07 »


Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry

Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
A miałeś jakieś objawy że go wymieniłeś? Zauważyłeś jakąś różnicę po wymianie?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 02, 2022, 13:32:02 »
To nie ma znaczenia, bo objawy były inne niż u ciebie i nie generowały błędów. Regulator kosztuje 250-350 zł i warto go po prostu wymienić. Na początek możesz go wyjąć i wymyć sitko benzyną oraz ogólnie przedmuchać go sprężonym powietrzem, bo wokół sitka zbierają się drobiazgi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 02, 2022, 19:06:19 »
Dzisiaj wymienię na początek przewód między filtrem a pompa paliwa i zobaczymy czy będzie jakiś efekt. Jeśli to nie pomoże to zabiorę się za regulator ciśnienia paliwa. A tak z ciekawości dużo roboty jest przy wymianie regulatora ciśnienia paliwa?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2022, 19:22:38 wysłana przez Marcin Nowak »

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 03, 2022, 10:08:13 »
Przewód między filtrem a pompa wymieniony ale niewiele to pomogło. Przy porannym odpaleniu znów błąd p2291. Co prawda przed wymianą na pracujacym silniku miałem drobne pęcherze powietrza za filtrem paliwa a teraz już ich nie ma.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 387
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 03, 2022, 15:36:42 »
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2022, 08:51:52 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 03, 2022, 20:21:29 »
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
Ale nie mam warunków do tego żeby wypłukać regulator. Cały czas się zastanawiam czy objawy które u mnie występują mogą być spowodowane regulatorem ciśnienia? Bo jeśli tak to go wymieniam bez gadania

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 387
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 04, 2022, 08:54:44 »
Pozostaje apka fap, albo db i podglądnąć ciśnienie paliwa zadane i utrzymane.  Na listwie też jest czujnik ciśnienia. Rzadko ale też potrafi paść. Do tego kiedy był zmieniany filtr paliwa, w jakim stanie jest aku? Czy czujnik położenia wałka nie był odkręcany?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2022, 09:31:23 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 04, 2022, 10:10:50 »
Warto też zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, jak zaworki sterujace są nieszczelne to też są takie problemy jak wyżej opisywano.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 04, 2022, 11:12:54 »
A czytałeś od początku?
Wtryskiwacze regenerowane 2miesiace temu. Wymienione końcówki wtryskiwaczy i zaworki przelewowe(zrobione na oryginalnych częściach) wtryskiwacze zakodowane na nowo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 04, 2022, 12:43:29 »
Czytałem od początku , ale nie rozumiem co masz na myśli?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 04, 2022, 12:52:56 »
Czy wtryski były sprawdzane po regeneracji na przelew. Czasami leją gorzej niż przed regeneracją.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2022, 13:43:23 »
Wymiana na nowe oryginały w 99% powoduje przywrócenie normy przelewu. Jedyne co wypada zrobić to nadać nowe kody, co zostało zrobione wnioskując po wpisie autora. Poza tym nawet jeśli nie było nowych kodów to i tak całość będzie po regeneracji pracowała dużo lepiej nawet na starych kodach.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 04, 2022, 19:11:42 »
Dzisiaj ewidentnie przy odpalaniu było widać że cofnęło się paliwo. I teraz pytanie co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2022, 19:43:03 wysłana przez Marcin Nowak »

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 04, 2022, 20:02:45 »
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 04, 2022, 20:06:40 »
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Sprawdzałem jest tam sucho. Ponadto wydaje mi się że w trakcie pracy silnika było by widać w przewodzie pęcherze powietrza.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 04, 2022, 21:51:53 »
co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
Najczęstszą przyczyną są wypracowane/uszkodzone uszczelniacze na złączach filtra paliwa.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 05, 2022, 12:22:52 »
Pokrywa i przewód nowe więc raczej odpada

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 05, 2022, 12:43:03 »
Pozostaje jeszcze złącze przewodu do zbiornika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 06, 2022, 19:14:29 »
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli? Dzisiaj wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Zobaczymy czy będzie jakiś efekt

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 07, 2022, 19:06:01 »
Wymiana regulatora ciśnienia paliwa nie pomogła. Kompletny brak różnicy po wymianie.
Brak pomysłów co może być przyczyną cofającego się paliwa.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 08, 2022, 09:54:45 »
Ja u siebie miałem taki przypadek, że po wymianie uszczelniacza na pompie zaczęło się zapowietrzać. Uszczelniałem obudowę filtra, wymieniałem oringi na przelewach wtrysków, wymieniłem nawet wszystkie przewody, dodałem nawet zawór zwrotny na powrocie i nic. Olałem temat, minął rok albo lepiej. Ostatnio się właśnie zorientowałem, że po ponad 2 tygodniach auto zapaliło bez problemu i w sumie to już nie pamiętam kiedy ostatni raz miałem jakiś problem z rozruchem.

Więc albo ten uszczelniacz musiał się tam ułożyć albo paliwo cofa się w jakiś magiczny sposób. Sam regulator raczej nie będzie za to odpowiedzialny chyba, że jest nieszczelny oring na jego obudowie ale to by ciekło podczas pracy raczej.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 08, 2022, 11:00:06 »
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli?
Te z pompką czyli złącze wejściowe do filtra, skoro wyjściowe między filtrem a pompą masz wymienione.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 08, 2022, 18:37:58 »
Ale to złącze z pompką to jest tylko rurka, tam nie ma żadnych oringow na tej rurce. Uszczelnienie jest na obudowie filtra

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 2.0 RHH 163 - bład P2291 regulator ciśnienia ?
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 08, 2022, 19:19:51 »


Uszczelnienie jest na obudowie filtra
No właśnie, poza tym w pompce jest zawór zwrotny, który może być uszkodzony.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie