Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 regulacja zbieżności i wymiana elementów zawieszenia przód  (Przeczytany 1270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Cześć!
W związku z tym, że mój mechanik jest na urlopie, a ja w niedziele mam długą trasę, to w środę jestem zmuszony pojechać do SKP na wymianę kilku elementów zawieszenia z przodu (nie pamiętam dokładnie które), wiem że któreś tuleje wahacza, jakaś końcówka drążka, jakiś stabilizator. Byłem u nich w piątek na szarpakach (bo mi się coś zaczęło tłuc z przodu) i pan określił 3 elementy do wymiany. Przypomnijcie mi proszę, bo gdzieś tutaj czytałem, że któreś elementy zawieszenia muszą być dokręcone w pozycji do jazdy, tylko nie pamiętam które...
Umówiłem się w SKP, bo po pierwsze mają szarpaki, po drugie chcę zrobić zbieżność, a po trzecie w ASO długie terminy. Natomiast nie wiem jak się znają na hydrowozach, więc wolę być i patrzeć im na ręce, ewentualnie coś podpowiedzieć.


 I tutaj moje drugie pytanie, tez gdzieś obiło mi się o oczy że w X7 są jakieś niestandardowe ustawienia przy zbieżności żeby nie "uciekał" tył na koleinach. Wiem że mają regulować na włączonym silniku, ale pamiętam że też coś było z kątami. Przypomnicie?


Teraz jeździ mi się dobrze, nic mi nie ucieka, ale zbieżność chcę zrobić bo pan stwierdził że zaczyna mi przycinać opony przód i kierownicę mam krzywo o 1-2 stopnie i mnie to drażni... No i będzie wymieniane trochę gratów w zawieszeniu, więc to też jest powód.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 X7 regulacja zbieżności i wymiana elementów zawieszenia przód
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2018, 08:50:51 »
Nikt? Nic?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: C5 X7 regulacja zbieżności i wymiana elementów zawieszenia przód
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:00:29 »
Podziękował

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 regulacja zbieżności i wymiana elementów zawieszenia przód
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:07:17 »
o kąty się nie martw
... bo ich nie można ustawić, są stałe i nieregulowane a jeśli odbiegają od normy to albo coś jest uszkodzone w zawieszeniu albo auto jest po wypadku
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie