Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz  (Przeczytany 7153 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« dnia: Sierpień 21, 2018, 19:27:12 »
Siema
Pposiadam C5 II 2.0 benzyna i mam problem z nierówną pracą / dławieniem się silnika nie od razu po uruchomieniu, a po ok. 30 - 40 sekundach silnik przez 5 - 10 sekund pracuje bardzo nierówno, po tym czasie wszystko wraca do normy i silnik pracuje już bez żadnych problemów poza delikatna wibracja silnika co jakiś czas bez wahań na obrotomierzu.

Znalazłem też zakładkę w Lexii, gdzie mogę sprawdzić czy zmienne fazy działają - i tak, kąt się zmienia. Podłączyłem samochód pod Lexie, ta wykazała dwa błędy:
1. Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz rozrządu Ograniczniki dolne,
2. Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz rozrządu Ograniczniki górne.

Rozrząd sprawdzony
KZFR wymienione
elektrozawór wymieniony
filtr powietrza wymieniony
cewka i świece wymienione
przepustnica i czujnik podciśnienia wyczyszczone
co proponujecie sprawdzic/ wymienic?

Dodatkowo pojawia sie błąd p0420 (zestarzenie katalizatora i pali checka (depolution fault)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2018, 19:40:08 »
Olej jaki jest? I co ile zmieniany?

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2018, 20:47:01 »
Olej poprzedni właściciel zmieniał, ja tylko zauwżyłem duzo nagaru pod pokrywą zaworową.
Mam w planie zrobić jeszcze ok 2tys czyli łącznie 3k , zrobić płukankę, nowy olej 5w40 totala plus ceramizer.
Chyba ze 5w30 bedzie lepiej wspołpracowąc z tymi fazami ?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2018, 21:01:06 »
Tylko i wyłącznie 5W40.Total jest dość tani, zalecam wymianę max po 10 tyś km. Jeśli jest sporo nagaru, to może być przyczyną. Ale ciężko zgadywać.Te silniki lubią mieć czysty i świeży olej. Zmieniam zwykle po 7- 8 tyś km ze względu na mój styl jazdy. Ceramizer olej w chwili obecnej. Jeśli ktoś zmieniał olej co 30 tyś, może być słabo. Dużo zmienione już, a olej nietknięty od zakupu? Błąd z katalizatora może być pochodną problemów ze składem mieszanki na LPG warto tym się zainteresować, a może to kwestia przebiegu po prostu. Ale ten błąd magicznej lampki nie zapala zwykle... Spotykałem się z nim w kilku autach ale lamki nie zapalał.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2018, 21:42:37 »
Nie wiem co sądzić o poscie autora nr 1.....w załączniku tekst jota w jotę....fake?

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2018, 21:48:44 »
to moj post , jednak tam nikt nie odpisywał wiec tutaj naspisałem o pomoc.
Olej jest po wymianie i przejechałem na nim 1000km

Błąd katalizatora wyskoczył mi wraz z depolution fault i check. na komputerze diagnostycznym tylko on byl dodatkowo.

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2018, 21:51:44 »
sorry, tutaj moj post z innego forum nie spojrzałem na uzytownika, i fakt pozwoliłem sobie na skopiowanie bo mam identyczny problem. i tam napisałem ze post był z 2015 roku i nikt nie odpisal rozwiazania
http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=272545&sid=9c30f7a06f4cd5a0500c9fb5cb8d46f2 tutaj moj post.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2018, 21:56:10 »
No to kolejna sprawa: KZFR zmienione na identyczne? Są dwa rodzaje. Niby zamienne ale jak jest do końca nie wiadomo. Zalecam też sprawdzić ciśnienie oleju manometrem. Wiem też że zależnie od rocznika elektrozawór od KZFR jest ciut w innym miejscu na głowicy. Czy jest identyczny nie wiem. Warto by sprawdzić. Problem męczy to auto od dawna? Nikt przypadkiem UPG nie zmieniał ostatnio?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:02:13 »
3 lata tak jeździsz? Gratuluję.....

Do rzeczy, sterownik mówi Ci, że przy max/min wysterowaniu zmiennych faz nie odczytuje właściwych zmian kątów wałka....
Błąd katalizatora, na początek potrzeba sprawdzenia pracy sond, bo po ich sygnałach sterownik wykrywa starzenie katalizatora. I lampkę silnika zapala...bo to związane z jakością spalin.

Tylko nie mów że masz gaz do zapalniczek w aucie....

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:17:46 »
3 lata temu ktoś miał taki problem jak JA, ja mam go od niedawna ;) , jeżeli wałek jest w złej pozycji, to spalanie też bedzie nieodpowiednie wiec może łapąć błędy katalizatora, koło zmieniane na takie same, luzu ma moze z pół zęba, zawór nowy INNA z 2017 roku ( końćówka)

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:20:28 »
No to kolejna sprawa: KZFR zmienione na identyczne? Są dwa rodzaje. Niby zamienne ale jak jest do końca nie wiadomo. Zalecam też sprawdzić ciśnienie oleju manometrem. Wiem też że zależnie od rocznika elektrozawór od KZFR jest ciut w innym miejscu na głowicy. Czy jest identyczny nie wiem. Warto by sprawdzić. Problem męczy to auto od dawna? Nikt przypadkiem UPG nie zmieniał ostatnio?

UPG ? co to jest ?

Ja męczę sie od miesiąca, a poprzedni właściciel poł roku i sprzedał.
Wcześniej w ogole nie działaly fazy bo byla uszkodzona wtyczka od elektrozawóru i silnik w ogole nie jechał.
Teraz jest znośnie ale nie idealnie. 

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:28:30 »
UPG Uszczelka pod głowicą. Zawór od KZFR jest w innym miejscu głowicy w 2005 roku i w 2007 (W innych rocznikach jak widziałem nie zwróciłem uwagi)Może, ale nie musi być taka sytuacja że ktoś kiedyś zmienił głowice bo np. pękł pasek i wywaliło zawory itp. I zastosował nie taką. Dlatego warto by upewnić się że jest z właściwego rocznika dla silnika całego. Nie wiem czy były tam większe zmiany. Gdzieś na głowicy jest kod z datą produkcji, na silniku też. Warto to sprawdzić.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 21, 2018, 22:50:43 »
Diagnostyka, diagnostyka i diagnostyka....od ciśnienia oleju, ustawienia rozrządu, odczytów kątów wałka ssącego, kontroli ciśnienia sprężania, kontroli założonych części jeszcze raz (koło zmiennych faz, elektrozawór sterujący), przepływu oleju do i z koła zmiennych faz , i ważne, sondy lambda. Sterownik też jest podejrzany....czyli "alles".

Cała filozofia zależna od diagnostyki pracy układów w silniku.

Czas 30-40 sekund może wskazywać na poszukiwania kłopotów "w sondzie lambda"...jak podejmuje pracę.

LPG zakręcić, nie używać ani na chwilę i naprawiać tylko przy benzynie...

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2018, 00:28:54 »
sondy lambda? wymienić obie w razie czego? czy tylko ta przed ? a z tyłu emulator?

1.rozrząd sprawdzony na blokadach wszystko idealnie, napięcie paska również książkowo
2. sprężanie na 3 cylindarach 13,1 a jeden cylinder 12 
3. elektrozawory podmieniane

Po moim urlopie robie płukanke, wlewam nowy olej ( moze byc total?) i ceramizer
Sterownik można jakoś zdiagnozować?

Nie wiem czy to ważne ale gościu od Gazu, sprawdził parametry spalin na urządzeniu  i powiedział że jest idealnie na wolnych obrotach/ pod obciazeniem na LPG I PB  a w sterowniku LANDI RENZO był błąd wtryskiwacza benzynowego 4. Nie wiem czy to wiarygodne bo np Lexia nie pokazuje nic w błedach i czasy ma ok 2ms

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 22, 2018, 07:30:36 »
Nie wymieniać a diagnozować....a z ustawieniem rozrządu to jest myk, koło zmiennych faz jest odpowiednio ustawiane...niech inni potwierdzą.
Gazownika i LPG - z daleka od nich do czasu naprawy...co z tego , że sprawdził spaliny w chwili jak silnik dobrze chodził...dalej nie wiesz, czy mu wierzyć.
Znajdź kumatego, chętnego mechanika do naprawy "benzynki"...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 22, 2018, 07:51:47 »
Osobiście w tym momencie sond lambda bym się nie czepiał, sprawdzić warto ich parametry, ale zmieniać chyba nie ma sensu bo będą pewnie prawidłowe.
Bardziej zastanawiające jest ciśnienie oleju w tym momencie jak dla mnie. I nie mam gazofobi  8) Warto wykluczyć ten aspekt, ale wątpię by to z nim był problem. Ciśnienie na jednym coś niskie więc dla świętego spokoju dla tego cylindra zamieniłbym wtryski, LPG i może PB. Nawet miejscami z innym cylindrem zamienić. Wtedy pomiary po jakimś czasie powtórzyć. Jeśli cylinder który dostał te wtryski zanotuje spadek lekki... To do wymiany te wtryski. Trzeba tu tylko wykazać się dokładnością pomiarów.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 22, 2018, 10:24:43 »
a co ma pomiar kompresji (nie sprężania jak kolega napisał) do wtryskiwacza?

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2018, 16:40:41 »
Filmik z pracy sond i kąt fazy, na starej cewce kąt praktycznie cały czas 0 (tzn wg mnie stabilniej)
Linki ponizej, sonda troche skacze z 90mv do prawie 800, zauwazyłem również ze w momencie nierównej pracy mocno idzie wyprzedzenie zaplonu i wzrasta podcienieni w kolektorze.

https://drive.google.com/open?id=1Hcgm62w7TrtYsoo8P9uxaxJ1mY8MXBcD

https://drive.google.com/open?id=1z3C7XKU-XNkDdlkLzwwLgC6ZHIDchwM5

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 22, 2018, 19:28:07 »
a co ma pomiar kompresji (nie sprężania jak kolega napisał) do wtryskiwacza?
Duże są szanse na to że któryś wtryskiwacz podaje mniej paliwa. Przez co obrywają zawory i gniazda zaworowe. Co może powodować zaniżenie ciśnienia na jednym cylindrze.Sonda lambda odczytuje dane o spalinach dla całego silnika... Przez co sterownik nie wie że jeden wtryskiwacz podaje mniej. Widziałem wypaloną dziurę w tłoku przez taką usterkę... Samochód był bardzo długo męczony na LPG a wtryskiwaczy nikomu nie chciało się ruszyć przez 150tyś km. No i jak się okazało jeden podawał dużo mniej niż reszta. Przy dużych przebiegach na LPG jednak warto tą listwę wtryskową zmienić po 50-100 tyś km. Zwłaszcza że mamy gaz dość mocno zanieczyszczony. Niestety nawet gazownicy nie mają za bardzo sprzętu do sprawdzenia wydatku poszczególnych wtryskiwaczy.
Sondy lambda widać pracują prawidłowo jak dla mnie. Na pierwszym filmiku trochę słabo widać co się dzieje.Ciśnienie oleju dla 1000 obr/min ma być 1,5 bara a dla 3000 obr/min ma być 5 barów. Bez sprawdzenia ciśnienia bym niczego nie ruszał więcej. Sprawdzamy oczywiście na ciepłym.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2018, 19:46:36 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 22, 2018, 20:23:48 »
zauwazyłem również ze w momencie nierównej pracy mocno idzie wyprzedzenie zaplonu i wzrasta podcienieni w kolektorze.
Co z kątami wałka ssącego?

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 23, 2018, 11:51:45 »
zauwazyłem również ze w momencie nierównej pracy mocno idzie wyprzedzenie zaplonu i wzrasta podcienieni w kolektorze.
Co z kątami wałka ssącego?

Kąt pracuje bez zmian (bardzo małe odchyłki od zera) nie zauwazyłem zeby w momencie falowania nic nie dzieje sie specjalnego z kątami wałka

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 23, 2018, 11:53:08 »
zauwazyłem ze na starej cewce znacznie mniejsze są odchyłki kąta +- 0,4 a na nowej od -0,8 do +1,2. Moze cewka musi byc OEM nowa? Mam Valeo teraz

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 23, 2018, 15:34:24 »
Na rozgrzanym, bieg jałowy, kopnij (i puść) w pedał gazu i zobacz zmianę kąta wałka. Jest zmiana?
Dla mnie zmienne fazy stoją, na biegu jałowym oczekiwałbym kąta wałka ok 25-30 st. Po "kopnięciu" gazu kąt ten powinien zmniejszyć się.
Cewkę zapłonową zostaw w spokoju...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 23, 2018, 16:36:43 »
Na rozgrzanym, bieg jałowy, kopnij (i puść) w pedał gazu i zobacz zmianę kąta wałka. Jest zmiana?
Dla mnie zmienne fazy stoją, na biegu jałowym oczekiwałbym kąta wałka ok 25-30 st. Po "kopnięciu" gazu kąt ten powinien zmniejszyć się.
Cewkę zapłonową zostaw w spokoju...
Popieram. I walkę ze zmiennymi fazami najlepiej zaczynać od sprawdzenia ciśnienia oleju. Czujnik dużo za późno sygnalizuje za niskie ciśnienie. Bo tak zmieniłeś już KZFR i zawór a nadal masz to samo. Przyczyny należy szukać u źródła. Cewka Valeo to OEM  ;) I akurat tu należy to tak zostawić.

Offline Hubert Brandebura

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Usterka przemijająca sterowanie elektrozaworu zmiennych faz
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:16:18 »
Cześć. Kolego mam C5 2004 rok 2.0 16v benzyna w automacie. Walczyłem z tematem 3 miesiące i nikt nie postawił diagnozy w 100% Jeden mechanik mówił ze to katalizator - brak wydajności, ale do rzeczy.
Objawy :
Odpala normalnie, po paru sekundach zaczyna przebierać na kilka sekund, nie reaguje na pedał gazu. Po dopięciu czujnika ciśnienia w przy kolektorze odlotowym świeciła się kontrolka check silnik pracował normalnie bez przebierania, problem miałem z skrzynią mieszała biegami. Więc finalnie odpięli mi sondę lambdę druga i problem znikł, została tylko kontrolka check do której się przyzwyczaiłem.
Pewien mechanik który mi to zrobił, tłumaczył ze silnik odpala z ustawieniami statycznymi, po rozgrzaniu sond zaczyna przechodzić w parametry dynamiczne i powstaje problem katalizatora, braku jego wydolności, później tryb awaryjny i parametry statyczne. Po dopięciu sondy numer 2, wtyczki przy silniku po prawej stronie, parametry są zawsze statyczne. Efekt uboczne : kontrolka check engine i komunikat po odpaleniu depolition system fault. Spalanie pozostało w normie, 12,8L w mieście, cztero biegowy automat AL4.
 
Powodzenia



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk