Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy  (Przeczytany 3176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« dnia: Sierpień 22, 2018, 19:56:57 »
Tak wiem, że było ale nie doczekałem się odpowiedzi w innym dziale, może ktoś mądry pomoże? zakupiłem nie tak dawno daiboxa i chce zmienić wysokość zawieszenia. Po wejściu w regulację wysokości programem mam coś takiego:


wysokość odniesienia początkowa przednia   128
wysokość odniesienia początkowa tylna    120
wysokość odniesienia zaprogramowana przednia 115
wyokosc odniesienia zaprogramowana tylna 126


przód ma wysokość 41,5 mierząc od środka felgi , tył ma 38,5   chciałbym przód opuścić na 41 a tył podnieść na 39,5 pytanie tylko jakie wartości wpisać i gdzie?   
[size=0.85em][/size]



Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2018, 20:53:29 »
Słabo szukasz :-)

Możesz pobawić się wartościami bez obaw, zmiana wartości o 10 zmienia wysokość o 1cm, jeśli coś nie wyjdzie możesz przywrócić wartości domyślne wpisując 000

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2018, 21:35:51 »
Rozumiem, że jeżeli przód chciałbym obniżyć przód o 0,5cm to wpisuje w miejscu wysokość odniesienia zaprogramowana przednia 120 i wówczas powinien się obniżyć a tył jeśli chcę podnieść o 1 cm to powinienem wpisać wysokość zaprogramowana tylna 116?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 514
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2018, 02:18:12 »
Wartości w krokach są tylko dla komputera, ty musisz wpisywać wartości w mm.

Dla przodu wartość odniesienia jest to 160mm, dla tyłu 106mm (to są pomiary wynikające ze wzoru i odnoszące się do zawieszenia ustawionego prawidłowo na korektorach wysokości)

Jeśli chcesz opuścić przód o 0,5cm to musisz wpisać więcej, czyli wpisujesz 165 (160+5), komputer stwierdza że jest za wysoko i obniża o 0,5cm.
Opuszczenie tyłu o 0,5cm to będzie 111 (106+5).

Jeśli chcesz podnieść to wpisujesz mniej o tyle ile chcesz podnieść.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2018, 09:18:51 »
Super dzięki wielkie. A wpisuje w miejscu wartość początkowa czy zaprogramowana?

Offline Tomasz Niemiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wrocław i okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2011r. 2,0Hdi 136KM RHR
  • Miejscowość: Wrocław i okolice
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2018, 09:34:35 »
Gorąco kibicuję i życzę sukcesu. Jeżeli pozwolisz, to może kiedyś sprawdzimy w ten sposób zawieszenie w mojej cytrynie? ;)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 009
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2018, 10:39:40 »
(...) Dla przodu wartość odniesienia jest to 160mm, dla tyłu 106mm (to są pomiary wynikające ze wzoru i odnoszące się do zawieszenia ustawionego prawidłowo na korektorach wysokości)(...)
Coś chyba nie bardzo. Jeżeli nic wcześniej nie było grzebane to wartości początkowe i zaprogramowane są te same czyli 128 przód i 120 tył. Jak widać kolega miał już robioną jakąś korektę.
W tej sytuacji należałoby najpierw ustawić wartości domyślne, pomierzyć i wtedy dokonywać korekty.
Dla przypomnienia wartości domyślne są ustawiane w momencie kiedy podamy wartość spoza zakresu - najlepiej "0"

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 514
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2018, 11:42:52 »
Super dzięki wielkie. A wpisuje w miejscu wartość początkowa czy zaprogramowana?

Początkowej nie ruszysz jest na stałe, zmienia się tylko zaprogramowana.


(...) Dla przodu wartość odniesienia jest to 160mm, dla tyłu 106mm (to są pomiary wynikające ze wzoru i odnoszące się do zawieszenia ustawionego prawidłowo na korektorach wysokości)(...)
Coś chyba nie bardzo. Jeżeli nic wcześniej nie było grzebane to wartości początkowe i zaprogramowane są te same czyli 128 przód i 120 tył. Jak widać kolega miał już robioną jakąś korektę.


Tak przód był już obniżony, a tył podwyższony, ale to nic nie zmienia bo dla komputera to w tym momencie są wartości odniesienia.

Jeśli wykasuje te ustawienia do domyślnych to przód będzie musiał obniżyć o około 2 cm + dodatkowe 0,5 cm. Więc po ustawieniu do domyślnych musi wpisać 185, albo teraz tylko 165.

Po każdym wpisaniu i przyjęciu wartości przez komputer przyjmuje on że wysokość zawieszenia jest ustawiona prawidłowo i wynosi dla przodu 160 a dla tyłu 106, jeśli z kolejnego pomiaru wychodzi że np musimy obniżyć zawieszenie z przodu o 2mm a tył jest prawidłowo to przy wpisywaniu wartości podajemy 162 dla przodu i 106 dla tyłu.

Komputer czasami potrafi przyjmować dziwne wartości inne od tych wpisanych, więc po każdym wpisaniu wysokości należy sprawdzić jak wyglądają wartości zaprogramowane. Zdarzało mi się że mimo wpisania prawidłowych wartości komputer wywalał poza zakresem, ale np wracał do domyślnych tylko z przodem a tył był na innej wysokości.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 23, 2018, 12:19:19 »
Gorąco kibicuję i życzę sukcesu. Jeżeli pozwolisz, to może kiedyś sprawdzimy w ten sposób zawieszenie w mojej cytrynie? ;)




Jasne możemy spróbować jeśli tylko uda mi się coś zdziałać w mojej C5. Mimo teoretycznie ustawionej wysokości na obejmach ciągle brakuje mi komfortu w mojej C5 dlatego spróbuję jeszcze diaboxem a jeśli to nie pomoże to biorę się za sfery.




Czyli wpisuje dla przodu 165 a dla tyłu 116 i dam znać jaki efekt :)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 514
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 23, 2018, 17:55:04 »
Jeśli tył chcesz podnieść to musisz wpisać mniej czyli 96 (106-10).
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 23, 2018, 21:43:02 »
No i jestem po testach jednak z moim zawieszeniem jest jakiś problem.  Obniżyłem przód na 40 a tył ustawiłem na 38 , zmierzyłem przejechałem się jakiś km zajeżdzam do garażu mierzę i nie dowierzam sam się podniósł do tego co było przód 41,5 tył jedna strona 38 druga 37. Czy to możliwe?  Auto jest bujające ale czuje w samochodzie każde łączenie asfaltu czyli niewiele się zmieniło. Chyba bedę zmuszony wymienić sfery. 

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 225
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 23, 2018, 23:04:53 »
Jakbyś zadał sobie chociaż trochę trudu i przeczytał temat dotyczący regulacji, a nie zakładał nowego to byś już był po regulacji.
Paweł jak zwykle, mocno i na temat  ;)
Posłuchaj go, ja na tym dobrze wyszedłem  :)

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 23, 2018, 23:26:16 »
Jakbyś zadał sobie chociaż trochę trudu i przeczytał temat dotyczący regulacji, a nie zakładał nowego to byś już był po regulacji.


Jak bym miał jeszcze z 40 tyś zł to bym kupił 2015r i z pewnością nie siedział teraz na forum tylko spał. :)


A poważnie to czytałem wielokrotnie te wątki nawet na stronie klubu peugeota ale niestety nie mam kanału żeby to dokładnie wszystko pomierzyć.  Nowy temat założyłem tylko dlatego, ze nikt mi nie odpisał pod wątkiem dotyczącym regulacji a chciałem jedynie obniżyć przód a podnieść tył. Wydawało się to proste. [size=78%] [/size]

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2018, 12:42:34 »
Ok dzięki dzisiaj jeszcze z tym powalczę chociaż korektor z tyłu był wymieniany z pół roku temu bo auto nie meldowało górnego położenia. 

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 25, 2018, 18:26:53 »
No i jestem po regulacji, przywróciłem ustawienia fabryczne po czym ustawiłem od nowa wysokość teraz tył mam 38 przód 41. Dzisiaj jeździłem C5 kolegi , który ma tył 38 przód 42 i 140 tyś przebiegu, auto nie buja się a płynie po drodze. Moje nie dość, że nie płynie to kołysze się na boki. Pozostaje chyba atakować sfery.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 09, 2018, 22:59:04 »
Ok. wymieniłem sfery z przodu ( banalnie prosta czynność) wstawiłem auto na kanał, przemierzyłem zgodnie z serwisówką obliczyłem i wpisałem do komputera, wysokość ustawiła się na 42 przód i 39 tył- niestety przy tej wysokości auto zrobiło się twarde ( zwłaszcza tył). Trochę mnie to poirytowało i wróciłem do ustawień 41 przód a tył 38. Idealnie nie jest auto jeździ lepiej , nie buja się na boki jednak do legendarnego komfortu brakuje, z poprzednimi nierównościami nie radzi sobie wcale. Czuje każdy poprzeczny uskok mniejszy i większy. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.
Moją uwagę zwróciła jedna rzecz podczas ustawiania zawieszenia przy pomocy diaboxa wpisuję np dla przodu 170 a dla tyłu 106 przód obniża się ale sterownik obniża też tył mimo, ze wpisuję teoretycznie wartość 106. Po przejechaniu kilku kilometrów zawieszenie samo potrafi się przestawić tzn przód sam podniesie się o 1 cm.
 Któryś z czujników szaleje? 

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 894
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2018, 20:57:09 »
@Marcin - jak tam sprawa zawiasu ? Rozwiązana ?

Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 510
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2018, 21:01:19 »
po regulacji sprawdźcie czy auto osiąga tryb górny serwisowy i pompa sie wyłącza.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2018, 21:17:14 »
Cześć


Niestety nie. Wymieniłem dwie sfery, ustawiłem wysokość w miedzy czasie wyszło, że padł mi regulator w pompie więc go wymieniłem, wymieniłem też korek zbiornika lds na nowy model i zauważyłem , że po jednej z 2 ostatnich czynności czyli albo wymiana korka albo regulatora w pompie auto przez ok 3 tygodnie zmieniło się nie do poznania. Zaczęło płynąć po drodze. Po raz pierwszy poczułem co to znaczy hydro :) niestety od 3-4 dni ponownie jeździ jak Passat.  Kompletnie tego nie rozumiem dlaczego raz jest dobrze raz nie. Samochód osiąga wszystkie pozycje, mam lekki wyciek z siłownika z przodu. Po podłączeniu komputera mam 3 błędy P2133 P2131( sygnał stycznika punktu oporu pedału przyspieszenia) oraz błąd U 2005 wzbudzenie, nieprawidłowy odbiór prędkości.   W przyszłym tygodniu może wymienię siłownik i zobaczę czy coś to zmieni ale mam wątpliwości. Już tutaj pisałem, ze jak kupowałem C5 to jeździłem kilkoma różnymi w wersji x7 i na 4 auta tylko jedno zachowywało się jak poduszkowiec i miało 280 tyś km. Pozostałe w tym moja raczej nie płynęły po drodze. Choć moja jak widać ma przebłyski :0

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2018, 21:36:34 »
A czy wysokość zawieszenia mierzycie na pracującym czy na wyłączonym silniku ?

Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 510
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2018, 21:42:40 »
A czy wysokość zawieszenia mierzycie na pracującym czy na wyłączonym silniku ?
na zapalonym bądź włączonym zapłonie

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2018, 21:47:46 »
Ok dzięki, a to jak już się wciąłem, to jeszcze szybko zapytam, czy te wartości są ok? Pomierzyłem dzisiaj wysokość u siebie, bo mnie coś naszło po przeczytaniu tego wątku:
LP 41
PP 40,5
LT 40,2
PT 40,5
Z góry dzięki za odpowiedź.


Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2018, 22:56:51 »
Ok dzięki, a to jak już się wciąłem, to jeszcze szybko zapytam, czy te wartości są ok? Pomierzyłem dzisiaj wysokość u siebie, bo mnie coś naszło po przeczytaniu tego wątku:
LP 41
PP 40,5
LT 40,2
PT 40,5
Z góry dzięki za odpowiedź.


Tył masz za wysoko. Opuściłbym ok 1 cm. Mierzyłeś na w miarę równej nawierzchni? Jak z komfortem?

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 07, 2018, 11:25:23 »
Najwyższej nie osiąga tylko wtedy, gdy w bagażniku jest obciążenie, np komplet zimowek, lub tylko dwie. Cięgno regulatora prześwitu już zamówiłem i jako pierwsze co zrobię, to go wymienię. Stare jest skorodowane. Jeśli osiągnie ostatnia wysokość, to pompa się wyłącza. Muszę tylko sprawdzić czy nie dobija po chwili.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 120
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 CX7 wysokość zawieszenia, regulacja, pomocy
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 07, 2018, 13:33:14 »
Cześć


Niestety nie. Wymieniłem dwie sfery, ustawiłem wysokość w miedzy czasie wyszło, że padł mi regulator w pompie więc go wymieniłem, wymieniłem też korek zbiornika lds na nowy model i zauważyłem , że po jednej z 2 ostatnich czynności czyli albo wymiana korka albo regulatora w pompie auto przez ok 3 tygodnie zmieniło się nie do poznania. Zaczęło płynąć po drodze. Po raz pierwszy poczułem co to znaczy hydro :) niestety od 3-4 dni ponownie jeździ jak Passat.  Kompletnie tego nie rozumiem dlaczego raz jest dobrze raz nie. Samochód osiąga wszystkie pozycje, mam lekki wyciek z siłownika z przodu. Po podłączeniu komputera mam 3 błędy P2133 P2131( sygnał stycznika punktu oporu pedału przyspieszenia) oraz błąd U 2005 wzbudzenie, nieprawidłowy odbiór prędkości.   W przyszłym tygodniu może wymienię siłownik i zobaczę czy coś to zmieni ale mam wątpliwości. Już tutaj pisałem, ze jak kupowałem C5 to jeździłem kilkoma różnymi w wersji x7 i na 4 auta tylko jedno zachowywało się jak poduszkowiec i miało 280 tyś km. Pozostałe w tym moja raczej nie płynęły po drodze. Choć moja jak widać ma przebłyski :0
Marcin dobrze że poczułes jak powinno jeździć hydro. Sporo już zainwestowaleś, zrobiłeś i według mnie masz dwie opcje dlaczego auto ma takie fochy.
Zakładam że masz zawieszenie ustawione przód 41,5 lub mniej tył 39,5 lub mniej i osiąga ostatnią pozycję,  pompa się wyłącza na ostatnim położeniu nie włącza ponownie żeby dobić co jakiś czas to jest podstawa,  druga sprawa to korektory i ich łączniki i tu może być pierwszy powód tego że zawieszenie raz płynie raz nie. Łącznik zazwyczaj z tyłu ma luz, lub się zaciera i samochód nie może precyzyjnie podczas jazdy regulować prześwitu,  bo nawet minimalny luz czy opór powoduje duże odchyłki na wysokości zawieszenia. Dodatkowo taki uszkodzony łącznik mocno męczy pompę. Jak już stwierdzisz że jest zatarty,  lub ma luz dopiero wtedy go zciągnij,  nie wcześniej,  dodatkowo sprawdź w jakim stanie jest kulka na korektorze, jak jest skorodowana to wymiana łącznika nie wiele da, trzeba kupić korektor używkę.
Po ustawieniu wysokości podnieś auto do samej góry,  opuść w pozycję do jazdy zmierz wysokości,  opuść na sam dół i podnieś w pozycję do jazdy zmierz wysokości wyniki mają być takie same.
Jak to będzie zrobione, sprawdź poziom płynu lds nie może być więcej,  już lepiej jak jest trochę mniej, to jest również bardzo istotne, jak to zrobisz odkręć korek zrób parę pompek zawieszenia, później opuść na sam dół i zostaw tak ma noc bez korka, a rano tylko lekko go przyłap, jeden obrót, nie zakrecaj mimo że to nowy typ, nie zginie bez obaw kołnierz go nie puści.
Jak to wszystko zrobisz przewieź się rano i podziel wrażeniami
Edycja
Jeszcze jedno ciśnienie w kołach daj sobie niższe o 0.2 na każdym kole na początek


Dzięki Paweł. Tak wysokość po wszystkich moich korektach mam 40,5 przód a tył 38. Tył ustawiony na 39,5 powoduje, że auto robi się jeszcze bardziej twarde.   Cięgno korektora z tyłu miałem wymienione jakieś pół roku temu i nic to nie wniosło ale może faktycznie problem jest z samymi korektorami.  To by tłumaczyło fakt , że podczas ustawiania wysokości zawieszenie potrafiło samo zmienić wysokość po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu.  Powiedz mi czy ew. wymianę korektorów zacząć od tylnego czy od przedniego? I czy po tym będę musiał ponownie ustawiać wysokość?  Z tego co pamiętam z przodu jest trochę kiepski dostęp do korektora?
Pozdrawiam