Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.  (Przeczytany 7584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 04, 2018, 09:49:28 »
Tylko ze w tej wersji jest map sensor z trzema pinami i on chyba nie mierzy temperatury. Jest za to jakiś czujnik w przepustnicy i on wygląda jakby był od temperatury. Czy w tym przypadku też map sensor jest zamiast przepływki?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 04, 2018, 12:56:11 »
Nie znam z głowy zasady w mk1, może być jak mówisz , osobne dwa czujniki, ciśnienia i temperatury.
Tak, w mk2 ma już "wspólny" czujnik dwa w jednym....

Jak mówi wiki: The manifold absolute pressure sensor (MAP sensor) - czujnik ciśnienia bezwzględnego

Offline Sławomir Gawroński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK I 2.0HPi 139KM
  • Zainteresowania: Citrolandia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 04, 2018, 15:58:51 »
W mk1 jeden jest tak jak piszesz od temp. To ten w przepustnicy a drugi tak jak u mnie w hpi w kolektorze ssącym

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Citroen C5 2,0 HPi MK1 139KM - 2002
Był:
Citroen C5 2HDi MK1 110KM bez FAP - 2003
Citroen Zx 1.4 - 1994

Diagnostyka Citroen/Peugeot - Cz-wa

Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 04, 2018, 17:55:58 »
To który zastępuje przepływomierz? Map sensor czy ten w przepustnicy od temperatury?

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 04, 2018, 19:48:14 »
To który zastępuje przepływomierz? Map sensor czy ten w przepustnicy od temperatury?
Oba i każdym kompem idzie je sprawdzić.
Sterownik silnika na podstawie ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i temperatury wylicza ile jest tlenu w powietrzu i dopasowuje dawkę paliwa.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 04, 2018, 20:05:19 »
To który zastępuje przepływomierz?
Nie ma zastępowania.... oba parametry/czujniki służą do określenia ilości powietrza. Jak benzyna ma pomiar temperatury i podciśnienia tak diesel ma pomiar temperatury i "spadku temperatury elementu grzejnego zależnego od wielkości przepływu powietrza". A sterowniki mają zaprogramowaną odpowiednie charakterystyki tych wielkości do przeliczenia masy powietrza...

Offline Jacek Zawadka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.8 16v LPG 2003r
Odp: Praca sondy lambda przed i za katalizatorem.
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 14, 2018, 16:56:45 »
Czy ten hałas  w okolicy katalizatora może świadczyć o jego uszkodzeniu? https://youtu.be/XLjzrTiUyTw
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2018, 12:44:00 wysłana przez Jacek Zawadka »