Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie  (Przeczytany 681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« dnia: Sierpień 26, 2018, 17:45:39 »
Witam. Mój mąż jest posiadaczem citroen c4 1.4 16v 2005r. od stycznia tego roku. W lutym zmieniany rozrząd wraz z pompą. W maju mój mąż robił mały remont silnika tzn. uszczelka oraz planowanie głowicy i chyba pierścieni czy tłoków oraz uszczelka pod pokrywą z powodu pojawienia się pod korkiem od zbiorniczka od płynu chłodniczego tzw.masełka. Po oddaniu zaczął nam ubywać płyn chłodniczy. Masło jak było tak było. Wycieków zewnętrznych brak. Coś nas tknęło aby zajrzeć na świece, mechanik stwierdził ze nie trzeba wymieniać. A tu niespodzianka- nalot rdzawy a same świece zalane wodą między 3 a 4 cylindrem.  Poza tym poziom oleju ok chociaż ciężko ocenić bo kiepski bagnet(słabo widać), temperatura ok., obroty ok. Ponownie autko oddane do mechanika. Diagnoza: pęknięty blok- trzeba remontować dół i spawać blok. Podobno sprawdzana była szczelność głowicy, ponowne planowanie, nowe tuleje i uszczelki gdzie się tylko da do wyeliminowania ewentualnych wycieków, a i chłodniczka oleju też ok. Zrobione płukanie układu wraz ze specjalnym płynem.  Oddane auto w poniedziałek . I tak do tej pory dolewamy płyn. Co ciekawe pobiera ok 1l. płynu na 100km. Temperatura nadal ok. Płyn czysty. Nie ma bąbli, więc raczej nie wywala przez korek. Masło pod korkiem zbiorniczka od płynu jest jak było i pod korkiem od oleju, a po przejezdzie 20 km widoczna para po podniesieniu bagnetu.  Mechanik chce zwrotu samochodu ale sam nie ma pojęcia co jest powodem takiego zachowania samochodu. Gdzie szukać przyczyny chyba to nie znowu uszczelka :( .

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2018, 17:48:46 »
Dodam iż nie dymi na biało natomiast czuć spaliny spod korka oleju.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2018, 20:55:39 »
Uszkodzona uszczelka głowicy, brak odpowietrzenia skrzyni korbowej, tu należy spr odmy itd, źle poskładany silnik, pierścienie, tuleje cylindrów. Sprawdzane było ciśnienie sprężania?
Rdzawy nalot na świecach świadczy o przedostawaniu się płynu do komory lub komór spalania.
Jeśli wszystko jest poskładane właściwie to może tuleje cylindrów są opuszczone, choć nie słyszałem nigdy o tego typu usterce w tym silniku. Chociaż może podczas wymiany źle  jest zamontowali. Chłodnicy oleju to w tym silniku nie ma. Może chodzi o uszczelki podstawy filtra?
Tak czy inaczej u Ciebie bez mechanika nie obejdzie się. Ten, który to robił pewnie sam już nie będzie wiedział co z tym robić więc szukać trzeba nowego fachmana, który to ogarnie.
Sytuacja jest widzę poważna i oby nie zakończyło się na zakupie drugiego silnika...
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2018, 22:18:06 »
niby ciśnienie ok, po pierwszej naprawie na kontroli mechanik stwierdził że nie ma co2, natomiast po kolejnej to jest już przeze mnie dobrze wyczuwalne.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 6 251
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2018, 23:22:52 »
CO2 będzie, gdy są przedmuchy z cylindrów do układu chłodzenia.
U ciebie "puszcza" w drugą stronę...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 151.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2018, 06:26:26 »
Masełko pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego - dostaje się olej do układu chłodzenia (Chyba, że to pozostałości po poprzedniej awarii. Ja tak miałem w poprzednim aucie), a więc i CO2 pewnie jest obecne w płynie. Podczas odkręcania korka zbiorniczka płynu chłodniczego nie ma charakterystycznego, długiego syknięcia? Ciśnienie w układzie chłodzenia teoretycznie powinno robić się wysokie, chyba że równoczesne przedostawanie sie spalin do oleju równoważy ciśnienie w układzie chłodzenia na tyle, że w zbiorniczku ciśnienia zbyt dużego nie ma.  Dodatkowo ubytek płynu chłodniczego wskazuje, że dostaje się on i do oleju (masełko pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego) i do komory/komór spalania (bardzo duży ubytek płynu. Gdyby taka ilość przedostawała się tylko do oleju, wówczas z oleju zrobiłaby się emulsja).

Tak czy inaczej oddawajcie auto do mechanika, niech naprawia do skutku.
W ogóle ile kosztowała naprawa do tej pory?
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Piotr Puścian

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V LPG
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2018, 07:13:18 »
Według mnie silnik należało wymienić już na etapie informacji o jakimś pęknięciu w bloku. Spawanie tego mija się z celem. Problem będzie wracał. A tak niepotrzebnie idzie się w koszty. Jeśli mechanik uczciwy powinien w tej sytuacji poprawkę wykonać jedynie za koszty materiałów.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2018, 08:05:37 »
 Normalne jest że po przejechaniu ok 15km płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny ? Co do pękniętego bloku to mechanik sie spostrzegł dopiero po ponownym oddaniu samochodu , mówił że takie pęknięcia bez problemów się spawa.
Zapomniał bym za pierwszą naprawe policzył 2700 za drugą jeszcze nie płaciłem a będe jechał teraz trzeci raz

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2018, 10:40:00 »
Najłatwiej jest powiedzieć, że wymienić silnik i tyle. Kupno używanego zawsze wiąże się z ryzykiem, że kupimy w podobnym stanie.
Obecnie z tego co widzę, coraz mniej jest takich przypadków.

Jeśli mowa o tym konkretnym przypadku to naprawa jak najbardziej wchodzi w grę bo takie rzeczy normalnie naprawia się. Tu zakończyło się to niepowodzeniem z czyjejś winy. No pewnie mechanika. Określi pierwszym razem, że będzie to i to. Zrobił, zainkasował kasę. Problem pozostał. Drugim razem dopatrzył się pękniętego bloku bo I razem wyszli z założenia, że blok na pewno jest w porządku. Ok, mogli nie sprawdzić. No ale po II razie powinni poskładać i problem powinien przestać istnieć. Tak nie jest, a więc oddałbym im to ponownie ale nie płacił za robotę, a ewentualnie część/części jakie wymienią, które były powodem takiej a nie innej sytuacji.


Przy obecnej temp. na zewnątrz (ok. +20*), po przejechaniu 15km płyn w zbiorniczku powinien być dobrze ciepły lub gorący. na pewno nie powinien być zimny.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2018, 18:17:44 »
no to co to moze być płyn ani nie drgnie po odpaleniu, znika w czasie jazdy w magiczny sposób (no może nie magiczny bo chyba do oleju) i jest zimny....

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2018, 20:01:15 »
Wcale mnie to nie dziwi bo miałem podobnie w poprzednim aucie.
Płyn znikał w ilości litr na kilka km! Co dziwne, po wymianie korka zbiorniczka problem w zasadzie ustąpił i jeździłem tak ponad rok. Ubytki w tym czasie były znikome. Od początku do końca tej sytuacji, można było odkręcić korek i wprowadzać silnik na wysokie obroty. W zbiorniczku cisza. Za to delikatnie płyn zalatywał benzyną. Wtedy wiedziałem że to uszczelka głowicy.
U Ciebie jest najprawdopodobniej nie sama uszczelka głowicy, a niewłaściwie wykonana naprawa ogółu.
Muszą to rozebrać na nowo bo może być wina głowicy, źle osadzonych tulei cylindrów, źle pospawany blok. Nie wiem co jeszcze ale bez rozbiórki na nowo nie dowiemy się. Tyle tylko że rozbierali to już 2x, a efekt marny.
Daj im to ponownie ale nie płać za nic. Ewentualnie za części, które potrzeba wymienić do naprawy, a które nie były wymieniane.

Na początek pomierzyć ciśnienie dla każdego cylindra. Jeśli wyjdzie małe, to do komór zapodać po ok 20ml oleju i spr ponownie.
Jak ciśnienie wzrośnie to winne pierścienie.
Uważam że tuleje cylindrów są źle osadzone co powoduje złe uszczelnienie głowicy z blokiem.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Piotr Puścian

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V LPG
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2018, 20:30:34 »
Osadzenie tulei i ja obstawiam, ale obawiam się że na tym bloku nie da się tego poprawnie już wykonać. Bez powodu pęknięcie nie powstało. Albo został bardzo mocno przegrzany, albo po prostu trafił się wadliwy.W takich wypadkach naprawa jest obarczona dużym ryzykiem. Szkoda że tak późno zostało znalezione pęknięcie.W tych silnikach ryzyko kupna uszkodzonego jest dość małe. Zwykle uszczelka pod głowicą popuszcza olej na zewnątrz, więc widać ewentualną wadę. Chyba że silnik był wymyty... No ale to już kwestia uczciwości sprzedającego... No i trzeba brać fakturę na zakupowany silnik. Wtedy jesteśmy dość mocno kryci z punktu widzenia prawa.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 27, 2018, 20:48:52 »
Tu Piotr masz rację.
Silnik to podstawowa jednostka, typowa do poruszania się z pkt A do B. Raczej nie zachęca do prób dynamicznej jazdy gdyż takiej i tak nie będzie bo moc za mała.

W razie gdyby w grę wchodził zakup używanego no to jest coraz więcej ogłoszeń że montują dając gwarancję rozruchową. Opcja dobra.

Aha... jeśli chodzi o uszczelkę głowicy w tym silniku i jej typowe uszkodzenie to jak Piotr pisze. Wyciek oleju spod głowicy na zewnątrz silnika od strony rozrządu. Uszkodzony kanał olejowy uszczelki.

Osobiście dałbym ostatni raz na naprawę do tego samego mechanika ale nie płacił nic. Jeśli naprawi to ok, a jeśli nie to chyba szukałbym używanego silnika. Trudno.
Nie wiadomo czemu pękł blok. Jeśli wyszło to po wymianie uszczelki i podczas 2 rozbiórki no to najpredzej silnik był przegrzany. Jeśli tak to ten blok nadawać się będzie na hutę.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2018, 10:43:01 »
Zastanawiają mnie jeszcze dwie rzeczy . Pierwsza - ubytki w płynie zaczeły sie dopiero po wymianie upg wczyśniej nie było.
I po drugie że po jeździe i odkręceniu korka zbiorniczka płynu nic sie nie dzieje żadnego nawet syknięcia . Im więcej pomysłów tym lepiej
może uda się coś podpowiedzieć mechanikowi.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 28, 2018, 11:03:04 »
Być może przed wymianą uszczelki pęknięcie bloku nie było jeszcze tak duże, że zaobserwowałeś ubyek płynu. Widzę, że problemy tak naprawdę zaczęły się jak drugi raz rozebrali, pospawali blok itd. Piszesz o wymianie tulei. Rozumiem, że chodzi o tulejach cylindrów? Bo ja o tych piszę cały czas. Normalnie są one wciskane w blok i dodatkowo uszczelniane. Ja podejrzewam, że skoro je ruszyli, tak przy montażu obsadzili niewłaściwie, byc może nie są w określonej płaszczyźnie, tak żeby uszczelka głowicy mogła uszczelnić całość, stąd ubytek płynu, rdzawy nalot na świecach i para spod bagnetu oleju (o ile to faktycznie para bo już dawno tym sposobem z oleju powinna powstać emulsja).
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 28, 2018, 17:45:52 »
Dzis zauważyłam na bagnecie białą maź. Jutro jestem u mechanika bo to jakieś żarty...

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 28, 2018, 18:29:12 »
Czyli płyn chłodniczy dostał się do oleju. Olej w płynie też częściowo jest obecny. Stąd masełko pod korkiem zbiorniczka płynu.
Pamiętaj że dalsza eksploatacja auta pogarsza tylko sytuację.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2018, 21:58:14 »
Jak sytuacja?
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 01, 2018, 02:48:55 »
Samochód oddany i sam czekam na poznanie przyczyny takich problemów.
Żonie trochę się pomyliło z masełkiem pod korkiem płynu chłodniczego ,
tam było czyściutko żadnych śladów oleju . Natomiast w dniu oddawania
jak chciałem sprawdzić poziom oleju to zamiast oleju była biała maź (pewnie tam znalazł sie płyn  który mi znikał).
Ogólnie podczas rozmowy dowiedziałem sie że silnik znowu będzie rozkręcany i sprawdzany
gdzie jest błąd w sztuce bo gdzieś musi być.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2018, 20:20:21 wysłana przez Sylwia Gibas »

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 01, 2018, 09:56:55 »
Ok, niech sprawdzają, a Ty nie wychylaj się z płaceniem. Najpierw niech sprawdzą i postawią diagnozęi dopiero rozmawiaj o kosztach kto i jakie poniesie bo Ty płaciłeś już za usługę, a błąd może leżeć po ich stronie.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 01, 2018, 11:20:13 »
I tak właśnie zamierzam zrobić . Dam znać jak go odbiore i go sobie sprawdze.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 14, 2018, 20:18:08 »
Jak dobrze pójdzie to samochód do odbioru w poniedziałek.Silnik był znowu cały rozkręcany i gdzieś przy trzecim cylindrze
była woda czy tam płyn chłodniczy (już nie pamiętam).Mechanik ma nadzieje że źle siada mu trzecia tulejka. Zamówił wszystkie uszczelki z citroena i mówi że jak to nie pomoże to na pewno mikro pęknięcia na bloku, i że wtedy silnik do wymiany (oby nie).Ale jeśli okaże sie że trzeba będzie to warto szukać silnika 1,6? byłby żwawszy.Co myślicie?

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 14, 2018, 21:39:15 »
Zmiana silnika to zmiana nie wiem czy ale może skrzyni. To trzeba byłoby sprawdzić czy ta z 1.4 pasuje czy nie. Do tego komp i inne duperele. Wg mnie średnio opłacalna operacja, zwłaszcza że 1.6 to też leciwa konstrukcja.
Mechanik niech uważa jak obsadza tuleje i składa wg książki. Wtedy powinno być dobrze.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Sylwia Gibas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Płeć: Kobieta
  • Skąd: Wołowice
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.4 16v
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 19, 2018, 18:44:01 »
I co się w końcu stało z moim citroenem? A no mechanik oddał głowice do innej firmy planującej i okazało się że pęknięta.
W poprzedniej mieli sprawdzać szczelność ale tego nie zrobili i dzięki nim robiłem cały remont silnika . Teraz jestem na etapie szybkiego poszukiwania gołego silnika bez osprzętu bo to będzie przekładane z tego co mam teraz. Cena samej głowicy dla mnie to ok 1800 to zdecydowałem sie na nowy silnik bo mój był spawany czyli mało pewny i tak sie robią kosztowne naprawy.

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 568
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 1.4 88KM
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: duzy ubytek płynu chłodniczego po remoncie
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 19, 2018, 21:03:07 »
Teraz to jest klops bo blok spawany, głowica pęknięta. Miało być naprawione sprawdzone a nie było.
Koszty poniosłeś, mechanika wykiwała firma od głowic. 1.8k za głowicę to dużo za dużo. Tym bardziej że firma od głowic dała ciała, więc powinni ci ją zrobić za darmo teraz. Tyle tylko że co po głowicy skoro blok spawany...
Szukanie silnika to najlepsze wyjście.
Jeśli mowa o przekładce to co konkretnie masz na myśli? Twój osprzęt?
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.