Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: HDI 200  (Przeczytany 6783 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
HDI 200
« dnia: Wrzesień 01, 2018, 19:34:54 »
Witam. Udało się w końcu nabyć C5 X7. Jest to kombi z silnikiem 2.2 HDI 204 KM i automatem AM6.
Wyposażenie jest imponujące pełna skóra, szklany dach, RT6. Jest nawet dolna osłona silnika.Poniżej fotki:

 


Auto Jest z polskiego salonu, do końca serwisowane. Przebieg 238 tyś, głównie autostradowy. Wnętrze niemal w stanie idealnymSamochód został sprawdzony w ASO w Warszawie i wyszło parę mankametów, dzięki którym udało się ładnie zbić cenę:
- wyciek z tylnego siłownika
- zapocone siłowniki przednie
- uszkodzona poduszka antywibracyjna silnika błąd P15AE
- delikatnie trzyma LT zacisk na ręcznym

- stuka tylny łącznik stabilizatora- błąd korektorów wysokości przód tył

W związku z zakupem oczywiście rodzi mi się parę pytań:
- jakie zalać oleje do silnika i skrzyni? Do silnika zalecany Total 0W30? Obecnie jest Mobil1 5W30. Do skrzyni co polecacie przy EURO5?
- tylne korektory już przeczyściłem zapieczone były łączniki. Ale jak się dobrać do przedniej. Trzeba ściągać sanki silnika czy wystarczy je popuścić?
- poduszka antywibracyjna jest uszkodzona bo nie da się jej skalibrować ( błąd stały ). Co ciekawe odłączając kabelek od niej wibracje na biegu jałowym znikają  można ją zregenerować wg opisu tutaj: https://www.drive2.com/l/477180076069225166/  Dostęp tragiczny...
- siłownik tylny chce wymienić. Czy te z allegro za 640 zł są warte uwagi? Czy nie będzie problemów przy odkręcaniu śrub? Górna odkręca się od wnęki koła. Czy dużo wyleci LDS-u?

- zacisk chyba kupie sprawny używany ewentualnie zestaw i regeneracja własnego.

To na razie tyle. Acha jak oglądałem auto od dołu to po lewej stronie rury wydechowej zauważyłem luźną wtyczkę dwu pinową. Brak w okolicy przeciw złącza. Co to za wtyczka?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2018, 19:34:29 »
Dzisiaj udało się wymienić tylny prawy siłownik. Proces wg manuala.Oczywiście były problemy:1) odkręcenie Torxa 40 przy siłowniku okazało się niewykonalne, próba odkręcenia przewodu z drugiej strony też bez powodzenia ( potrzebny dobry klucz sześciokątny nacinany tzw. płasko-oczkowy. Ostatecznie obciąłem brzeszczotem główkę Torxa przy siłowniku.2) odkręcenie sfery. Żaden klucz, przecinak nie da rady. Sfera w imadło i można było uderzyć młotkiem w stary siłownik. Po jakimś czasie puściło. Odkręcenie sfery w kombi na samochodzie z uwagi na dostęp jest raczej niemożliwe.

Zamiast Torxa 40 dałem śrubę sześciokątną. Na przyszłość już nie będzie problemów :)Jeszcze uwaga. W kombi jest zdecydowanie gorszy dostęp do tych śrub bo są od strony zbiornika a nie zderzaka jak w sedanie.
Na koniec pracy opuściłem auto spuszczając ciśnienie w Diagboxie i okazało się, że brakowało jakieś 0,6 litra LDS-u

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2018, 14:10:17 »

Piękna maszyna i jedyny słuszny kolor  gratuluję

Mam ten sam kolor... ale szczerze wolałbym jasne wnętrze :) . A tak w ogóle to nie widziałem nigdy full skóry z jasnym wnętrzem - były takie?

1) odkręcenie Torxa 40 przy siłowniku okazało się niewykonalne,, próba odkręcenia przewodu z drugiej strony też bez powodzenia ( potrzebny dobry klucz sześciokątny nacinany tzw. płasko-oczkowy. Ostatecznie obciąłem brzeszczotem główkę Torxa przy siłowniku.2) odkręcenie sfery. Żaden klucz, przecinak nie da rady. Sfera w imadło i można było uderzyć młotkiem w stary siłownik. Po jakimś czasie puściło.

A ja nie miałem problemów ze śrubą :) Ze sferą ten sam patent miałem, zresztą - jak pisałem jeździłem w sobotę po południu po marketach i szukałem odpowiedniego imadła ;) .
próba odkręcenia przewodu z drugiej strony też bez powodzenia ( potrzebny dobry klucz sześciokątny nacinany tzw. płasko-oczkowy.

Tego nie rozumiem, nie napisałeś w końcu jak sobie poradziłeś ale tam jest przewód na podkładce która go dociska, przykręcona zwykłą śrubą M6, potrzebny zwykły klucz oczkowy... - czy u Ciebie jest inaczej? Chyba że odkręcałeś z przewodem, albo się "przejęzyczyłeś" i chodziło o śrubę siłownika, co pasowałoby do kontekstu. ;)

Przy wymianie umordowałem się z przykręceniem przewodu hydraulicznego... Ile przekleństw padło - nikt nie zliczy. Ale to przy kanale chyba dużo łatwiejsze ;)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2018, 19:59:10 »
Przewód hydrauliczny ma dwa końce. Jeden przykręcany jest Torxem 40 z gwintem M6 (przy siłowniku) a z drugiej strony jest złączka na sześciokąt Hex 16 (przy rozdzielaczu z dolnymi sferami). Ale żeby to odkręcić trzeba mieć klucz sześciokąt nacięty bo przez środek nakrętki idzie rurka od hydrauliki. Odkręcanie kluczem płaskim jeśli złączka jest zapieczona doprowadzi do zjechania nakrętki.Odkręcenie którejkolwiek strony pozwoli na wyciągnięcie siłownika.
Ja ostatecznie odciąłem łeb Torxa brzeszczotem.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2018, 20:06:59 »
Marcin możesz mi podać wysokości u Ciebie od piasty do nadkola z przodu i z tyłu?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2018, 20:09:26 »

Mam ten sam kolor... ale szczerze wolałbym jasne wnętrze :) . A tak w ogóle to nie widziałem nigdy full skóry z jasnym wnętrzem - były takie?

Jeśli pytasz o pełną skórę w sensie fotele + boczki + deska to nie było. Biała skóra nie ma deski w skórze.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2018, 20:38:15 »
Deska to wiem że nie występuje jasna, myślę o fotelach+boczk+dół kokpitu.i w jasnym kolorze.
Wysokości jak zmierzę to napiszę, zawsze chciałem to zmierzyć ale zawsze brakowało motywacji ;)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2018, 07:36:49 »
Jeszcze pytanie o plecionkę wydechu do mojego auta bo szykuje się mi wymiana. Jest jakiś zamiennik albo pasuje od 2.0 HDI?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2018, 17:52:45 »
Marcin możesz mi podać wysokości u Ciebie od piasty do nadkola z przodu i z tyłu?
Przód 39.5, tył 38
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2018, 18:24:21 »
Jeszcze pytanie o plecionkę wydechu do mojego auta bo szykuje się mi wymiana. Jest jakiś zamiennik albo pasuje od 2.0 HDI?
Który to element?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2018, 19:06:27 »
W ASO nie kupisz samej plecionki.Tylko u tłumikarza dostaniesz lub jak znasz średnicę i długość to na allegro.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2018, 19:35:11 »
Marcin możesz mi podać wysokości u Ciebie od piasty do nadkola z przodu i z tyłu?
Przód 39.5, tył 38
Mówią, że powinno być 41 i 39,5 ale czy w 2.2 204 KM też?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2018, 19:36:16 »
W ASO nie kupisz samej plecionki.Tylko u tłumikarza dostaniesz lub jak znasz średnicę i długość to na allegro.
Napisze do gościa który dorabia takie łączniki. Z przodu niech zrobi jak fabryka a z tyłu zamiast spawania na wcisk bodajże 65 mm. Dam znać czy będzie taka opcja.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2018, 11:16:10 »
Jeszcze pytanie o płyn chłodniczy do mojego silnika. Co polecacie?

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2018, 12:04:22 »
Ja do siebie będę przy wymianie rozrządu zalewał Penrite który jest na 8 lat.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2018, 15:02:22 »
Ta firma ma płyny na bazie Glikolu Etylenowego i taki ma być płyn inne oznaczenie G12

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 15, 2018, 16:29:36 »
Miałem taki zalany w poprzedniej cytrynie i termicznie był stabilny czy to w upały na długich trasach czy w zimie też trzymał temp.w poprzedniej 308-ce zalany miałem Hepu.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2018, 20:21:26 »
Wymieniłem olej w skrzyni na Totala MV LV i jest zauważalna różnica w pracy skrzyni.
Ale odkryłem jeszcze coś ciekawego. W puszcze filtra powietrza mam wyjmowany taki kominek z fizeliną. Można go włożyć na dwa sposoby:- pełen przelot- przytkanie wspomnianą fizeliną.
I teraz pytanie. Na zimę przytykamy dolot czy jest to po coś innego?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 26, 2018, 08:36:51 »
Nie sądzę abyś w aucie tej klasy musiał coś ręcznie przekładać na zimę/lato
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 26, 2018, 09:13:25 »
Taki patent jest w 3.0 HDI i jest i w moim 2.2 HDI. Tylko pytanie kiedy ma to zastosowanie. Może np przy dużym zapyleniu?


I powiem, że na 90% taka sama puszka z tym kominkiem jest w 2.0 HDI 163 KM ( patrząc na zdjęcia )

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 26, 2018, 14:07:26 »
Że niby co jest w 3.0hdi? Sam filtr powietrza ma dodatkową warstwę z fizeliną, która jest zalecana do jazdy w warunkach o dużym zapyleniu. Żadnych kominków u siebie nie widziałem :)
Odnośnie tapicerki to jam mam jasną skórę z jasnym środkiem i dołem deski.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 26, 2018, 14:26:20 »
W 3.0 HDi nie ma kominka w puszcze tylko jakaś otwierana klapka w dolocie.


Przepraszam otwór. Chodzi o to:


http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=112337.0
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2018, 14:48:06 wysłana przez Tadeusz Garbacik »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 26, 2018, 15:37:49 »
No tak, o tym to wiem, bo sam to pisałem, ale nie ma tam nic do filtrowania, tylko dodatkowa dziura w dolocie od strony silnika, być może aby był większy przepływ powietrza, gdy jest to wymagane przez silnik.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 29, 2018, 19:58:06 »
Tak wyglądają oleje nowy i po 239 tyś? Wymiana statyczna nr 1. Za 1000 km następna

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: HDI 200
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 02, 2018, 19:49:32 »
Odświeżam temat:
W C5-tce odświeżyłem fotel kierowcy zestawem Colourlock. Jestem zadowolony. Dobrze dopasowali kolor:

-

Ponadto tak jak wspominałem w temacie FAP-a został on wypłukany i wyzerowany w DB.

-

W skrzyni wymieniłem olej po 1000 km. Kolor tak jak po spuszczeniu przy 239 tyś. także ładnie się przepłukuje. Za następne 1000 km kolejna wymiana.
Zawieszenie przeregulowałem z przodu na zalecane 41 cm ale 2.2 204 KM źle na takim ustawieniu jeździ. Zrobiła się twarda i zaczęła głucho dopijać na poprzecznych nierównościach. Obecnie ustawiłem 39,5 cm. Zobaczymy jaki efekt.Wymieniłem też filtr paliwa. W 2.2 jest nierozbieralny. Zauważyłem też problem bomblowania znany z 2.0 HDI. Trzeba będzie z tym powalczyć.