Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny. Rozwiązany  (Przeczytany 2811 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Zakładam wątek, bo internet nie słyszał o takim problemie jak mój, a przynajmniej nie znalazłem niczego podobnego.
Dotyczy C5 2.0 HDI 140ps

Nie działa przepustnica, chociaż jest na bank sprawna, sterujący nią elektrozawór też jest na pewno sprawny, przewody od elektrozaworu do BSI i do ECU są całe.
Nie ma natomiast napięcia na wtyczce, a powinno być ponad 7V już po przekręceniu stacyjki na + , sprawdzałem w mojej C4.

Zmierzone napięcie między klemą+ a pinem w BSI wynosi 11V
Jeśli chodzi o sterowanie samym elektrozaworem, to zgaduję że odbywa się to tak, że minus idzie z BSI na stałe, a ECU podaje plus + wtedy kiedy trzeba, tak?  ::)
Dopomóżcie, bo nie wiem za co dalej się złapać.
PSCzy z tym silnikiem (RHF DW10BTED4) montowane były 2 doloty czy tylko jeden?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2018, 19:11:12 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2018, 20:56:24 »
Dolot był jeden, a przepustnica może nie działać bo tak jest ustawione w bsi diagboxem. Sam się tymi ustawieniami bawiłem w DB i nie było zasadniczej różnicy podczas jazdy czy była włączona czy nie. Co się dzieje, że masz z tym problem?
zgaduję że odbywa się to tak, że minus idzie z BSI na stałe, a ECU podaje plus + wtedy kiedy trzeba, tak?
Zgadujesz raczej bo w wielu sytuacjach sterowanie odbywa się w nowoczesnych instalacjach samochodowych właśnie masą
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2018, 13:21:15 »
Dolot był jeden, a przepustnica może nie działać bo tak jest ustawione w bsi diagboxem. Sam się tymi ustawieniami bawiłem w DB i nie było zasadniczej różnicy podczas jazdy czy była włączona czy nie. Co się dzieje, że masz z tym problem?
zgaduję że odbywa się to tak, że minus idzie z BSI na stałe, a ECU podaje plus + wtedy kiedy trzeba, tak?
Zgadujesz raczej bo w wielu sytuacjach sterowanie odbywa się w nowoczesnych instalacjach samochodowych właśnie masą

O! fajnie że napisałeś .

Przede wszystkim problemem jest gaszenie auta, często szarpie nim jak starym capkiem, co odbija się na kondycji zawieszenia silnika i dwumasie, może coś jeszcze. Po drugie, powoduje to zaburzenia w mieszance , bo jest nadwyżka wydatku powietrza, jak to wpływa na dawkę paliwa mogę, jako amator, się tylko domyślać, może ktoś dorzuci w tym temacie swoich kilka groszy.Boli mnie też to, że powinno a jednak nie działa :/

Potrafisz naprowadzić co konkretnie zmieniałeś w BSI?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny> Rozwiązany
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2018, 16:36:41 »
Po wielu próbach udało mi się nie tyle rozwiązać problem, co ominąć jego przyczynę.

Może nazwiecie to druciarstwem, ale sterownika nie będę wymieniał, a to w nim jest problem softwareowy albo hardwareowy.

Rzecz w tym że elektrozawór sterujący tą przepustnicą, ma +na stałe, a sterowanie odbywa się masą i w moim przypadku sterownik, w zależności od kaprysu, ten + podawał albo nie.

Zrobiłem więc mały bypass wlutowujac się w kabelek (+ na przepustnicę), a drugi koniec za bezpiecznikiem (jak na zdjęciu).

W każdym razie auto gaśnie teraz mieciutko, zniknęły błędy i mam nadzieję że nie powrócą  ::)

Choć niesmak sposobu załatwienia sprawy pozostaje, to zadowala mnie ze nie wydałem kupy kasy na niepotrzebne wymiany części, a było by na co wydawać.

Tematy nie zamykam, bo może ktoś coś kiedyś itp.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2018, 20:36:43 »
Eeee, ważne, że działa  ;D . Wyluzuj  :)
Pozdrawiam

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: przepustnica 2.0hdi RHF DW10BTED4 - problem elektryczny
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2018, 14:12:26 »
 ;) Dziękuję panowie.

Edit.
Miejsce w które się wpiąłem powodowało powolny upływ prądu i po kilku dniach rozładował mi się akumulator.
Zdemontowałem więc to połączenie i okazało się że usterka już nie występuje... tak jak by nigdy jej nie było, jakaś masakra, modyfikacja nie jest już potrzebna.

Gdybym miał niepotrzebnie wymieniać podejżane, sprawne części byłbym w plecy ładne kilkaset PLNów.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2019, 17:17:26 wysłana przez Tadeusz Stromski »