Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi  (Przeczytany 5986 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Gabryel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Brzesko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2001r
  • Miejscowość: Brzesko
Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« dnia: Wrzesień 08, 2018, 20:00:48 »
Witam,ostatnimi czasy zainteresowałem się silnikiem 3.0Hdi BiTurbo 241km w C5,auta z tą jednostką są dość tanie a zazwyczaj w całkowitym wypasie ;)


Bardzo ciężko o jakieś konkretne informacje o tym silniku,z tego co widzę większość tematów na forach to odpowiedzi typu "nie bierz bo nie" :(




Także pytanie do samych użytkowników tej jednostki :


Jakie są realne ceny wymiany rozrządu,wtryskiwaczy,egr czy turbo w ASO lub niezależnych warsztatach ? jak wygląda wytrzymałość tych podzespołów ?


Jakie obroty trzyma silnik przy jeździe autostradowej 140km/h ?


Mieliście jakieś konkretne problemy z tym silnikiem ?


Kupiliście drugi raz auto z tym silnikiem ? 

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 995
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2018, 20:09:21 »
Owszem, ciężko znaleźć konkretne informacje o tym silniku, bo jest ich bardzo mało.
Ale krótko mówiąc, jest to poprawiony 2.7, który owszem lubił padać, natomiast 3.0 zdarza się to tak rzadko, że można powiedzieć, że w zasadzie się nie zdarza :)
Osobiście znam 1 taki przypadek, natomiast przypadków padnięcia 2.7 znam ze 20-25...
Ale znowu, może takie proporcje są dlatego, że 3.0 jest mało a 2.7 dużo :)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1.6HDI VTS, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 08, 2018, 21:38:53 »
Ja mam ponad pół roku, przejechałem 15 tysięcy. Kosztów nie znam, bo nic nie robiłem.Przy 140 obroty ma koło 2 tys. Na nim nie robi wrażenia prędkość 170-200km/h.
Tak, następne C5 też byłoby tylko z tym silnikiem. Dlaczego? Bo jazda stała się przyjemnością.
Nie zgodzę się, że z tym silnikiem auto jest tanie, powinno być droższe od 2,0. Jak nie jest to uważaj. Poczytaj to forum, jest trochę o tym silniku.

Offline Marek Chalecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Suwałki
  • Posiadany samochód: c5 III 3.0 HDI
  • Zainteresowania: xxx
  • Miejscowość: Suwałki
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2018, 22:39:49 »
Posiadam cytrynkę z tym motorkiem i cóż hmm nie zamienię na żadna inną chociaż dla samego dźwięku silnika... Spalanie trasa 7 miasto 10 do 12 ale ja nie zamulam auta tylko korzystam z tego co mam pod maską... No i tyle o kosztach ciężko mówić bo nic nie robiłem jeszcze przy silniku....

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2018, 22:52:36 »
Silnik bardzo fajny, ale jest tego mało i informacji na jego temat też jest mało. Mechanicy też nie mają styczności z tym silnikiem więc prawdopodobnie mechanik do którego pojedziesz, będzie pierwszy raz coś przy  nim robił  ;) . Mój mechanik za zrobienie rozrządu z częściami i płynami powiedział 1500zł. Z dostępnością nietypowych części jest tragedia i poza ASO zamienniki prawie w ogóle nie występują, np. szukałem miski olejowej - zamienniki niedostępne w sklepach, w ASO 700zł. W temacie o przepustnicy padła cena nowej 1359zł. Można jeszcze szukać używek i tu nie jest najgorzej tylko nie masz pewności w jakim są stanie.Z problemów to na pewno przepustnica, jest o tym świeży temat na forum. Z tym silnikiem jest dostępna tylko skrzynia AM6, która jest świetna, ale lata i tysiące kilometrów bez serwisu potrafią ją wykończyć. 3.0 Hdi to także trochę zmodyfikowane zawieszenie.Czy kupiłbym kolejną C5 3.0Hdi? Tak gdyby były jeszcze produkowane...  :(

Offline Bartłomiej Gabryel

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Brzesko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2001r
  • Miejscowość: Brzesko
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2018, 09:14:36 »
Akurat skrzynie mam "obczytaną" na wylot :)

Zawieszenie różni się względem innych v6 czy tylko względem r4 ?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 245
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2018, 19:55:13 »
Różni się. Są 4 korektory zawieszenia na każde koło po jednym do tego prosta wersja komputera AMVAR. Nie jest to tak dobre jak w C6 ale ponoć jeździ najlepiej z gamy C5.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 995
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 10, 2018, 18:39:22 »
AMVAR w C5 ???

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 675
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 10, 2018, 19:25:50 »
AMVAR w C5 ???
Tak. Tylko jak to ujął "prosta wersja", ale tak jest w istocie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 245
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2018, 20:03:05 »
Moduł jest w prawym schowku w bagaźniku. I nie jest to układ tak doskonały jak w C6.

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 995
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2018, 21:50:34 »
OK, niby ten AMVAR prosty, ale jednak jest :)
Chętnie bym poczytał coś na ten temat, macie może jakieś linki ?
Czyli to by oznaczało, że są inne siłowniki itd. niż do zwykłych wersji ?no i... czy ... Benzyna V6 też to ma?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 634
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 10, 2018, 21:51:20 »
... skrzynia AM6, która jest świetna...

Ta skrzynia to jest człowieku tragedia. Przez tę archaiczną skrzynię motor pracuje na max 70% swoich możliwości. Niestety reszta nie wykorzystana. Zobaczcie sobie jakie moce ma ten silnik w Jaguarach oczywiście z inną skrzynią :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 675
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 10, 2018, 22:08:42 »
tę archaiczną skrzynię motor pracuje na max 70% swoich możliwości. Niestety reszta nie wykorzystana. Zobaczcie sobie jakie moce ma ten silnik w Jaguarach oczywiście z inną skrzynią :)

Smutne ale prawdziwe... AM6 to relikt. Sympatyczny,  fajnie się jeździ, ale mimo wszystko słaby temat.
 Ciekawe jake EAT6, tylko że w tych latach najmocniejszy silnik to 180KM...
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 245
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2018, 07:34:52 »
Przejedzcie się 4 biegowym ZF-em to zobaczycie co to znaczy archaiczna skrzynia.
Teraz wyszedł w nowej 508 8 biegowy hydrokinetyk Aisin

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2018, 08:31:55 »
Dalej uważam, że to bardzo dobra skrzynia. Pasująca do samochodów klasy jaką jest C5, bo nie potrzeba tu nic więcej. Za to łączenie jej z silnikiem 3.0 Hdi  jest nieszczęśliwe bo skrzynia pracuje na limicie, a silnik musiał zostać zdławiony żeby jej nie zmielić. Patrząc na konkurencję z tych samych lat to owszem konstrukcję mamy nowsze ale problemy te same skutkujące jeszcze droższymi remontami.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 675
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2018, 17:45:30 »
Może określenie archaiczna jest faktycznie niefortunne,  ale faktem jest że nie powinna trafiać do 3.0 i 2.2. Zresztą już 2.0 163KM twierdzę (to moja opinia) chroni delikatną skrzynię, bo nie ma sprintu od razu przy kick down'ie, tak samo jak 2.2 i 3.0.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 698
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2018, 15:38:38 »
Ja mialem okazję sprawdzić w GCS ile Nm wytrzyma AM6 i przy 580Nm już nie chce wspólpracować :), ale do 560Nm daje rade. Odnośnie słabego sprintu w 3.0hdi to bym polemizował, kwestia ile przeguby wytrzymają :), bo chyba jeden przy skręcaniu zaczyna mi już lekko chrumkać...Oczywiście ten silnik przy innej skrzyni i napędzie na tył pokazałby na co go stać, ale jak na taki dupowóz jak C5 to jest całkiem nieźle i na pewno lepiej już nie będzie bo PSA raczej nie będzie już miała mocniejszego silnika, więc nie będzie też mocniejszej skrzyni:)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 675
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2018, 15:55:10 »
C5 na tę chwilę nie ma(no jest ten crossover ;) ) ale przy końcu produkcji był już tylko 2.0 180KM. Nic nie wskazuje żeby mocne silniki wróciły...
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Realne koszty eksploatacji 3.0 HDi
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2018, 16:13:50 »
U mnie przy 580Nm też pojawiały się błędy momentu obrotowego. Trochę zmniejszono (nie wiem do ilu) i już jest w pełni ok.

Co ciekawe już w serii miał ponad 500Nm :)

Wychodzi na to, że u mnie AM6 wytrzymała 175kkm przy 500Nm, a dalej 50kkm przy ~560Nm. Jeździ bez problemu dalej, oby jak najdłużej :)