Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 MK1 2.2HDi kombi przepala bezpiecznik F3 w komorze silnika - elek.zawieszenia  (Przeczytany 964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: wlkp
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2hdi
  • Miejscowość: wlkp
Witam wszystkich forumowiczów.


Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym irytującym problemem w mojej C5, a mianowicie przepala mi się bezpiecznik F3 10A w komorze silnika, który zasila elektronikę pompy zawieszenia oraz ESP. Na początku przepalał się bardzo rzadko, raz na kilka tygodni, a teraz praktycznie zaraz po odpaleniu samochodu z jednym ważnym "ale" - bezpiecznik przepala się tylko podczas kręcenia kierownicą - nawet na postoju?
Po przepaleniu się bezpiecznika nie działa oczywiście ESP, ABS i regulacja wysokości. Odciąłem przewód zasilający elektronikę zawieszenia i wtedy bezpiecznik się już nie przepala jednak nie można regulować wysokości, brakuje samopoziomowania i regulacji twardości podczas jazdy co skutkuję tym, że auto po przejechaniu kilku km po naszych dziurawych drogach ustawia się na różnych wysokościach i jazda staje się niebezpieczna.


W schematach jakie posiadam nie mam opisu czy z elektroniki pompy zawieszenia wychodzi zasilanie 12V na jakiś czujnik czy inny odbiornik? Wyeliminowałem przewód zasilający elektronikę biegnący od bezpiecznika F3 na pin A4 we wtyczce - odciąłem go i puściłem drugi zupełnie inną drogą, ale to nic nie zmieniło więc połączyłem oryginalnie.


Przeczytałem wiele wątków na temat problemów z zawieszeniem w C5 jednak nigdzie nie natknąłem się na taki jaki występuje u mnie. Po odcięciu zasilania nie pojawia się żaden błąd na wyświetlaczu. Lexia oczywiście nie widzi wtedy kalkulatora zawieszenia.


Co najlepsze jak zasilanie jest podłączone, a auto stoi lub jedzie na wprost mogę je podnosić i opuszczać do woli, aż do momentu gdy ruszę kierownicą.
Podłączyłem nawet żarówkę 21W w szereg z elektroniką pompy i jak jest zwarcie to żarówka świeci pełnym światłem.


Bardzo proszę o wszelkie informacje lub schematy z opisem wyprowadzeń.


Czy możliwe jest, że uszkodzona jest elektronika pompy zawieszenia? Tylko dlaczego zwiera podczas kręcenia kierownicą?
Czy z tej elektroniki wychodzi zasilanie do czujnika kąta skrętu lub jakiegoś innego?


Pozdrawiam
ŁN






Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: C5 MK1 2.2HDi kombi przepala bezpiecznik F3 w komorze silnika - elek.zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2018, 23:40:48 »
Witaj, schematem moge jutro poczestowac. Podaj vin lub info czy masz zmienna sile wspomagania ukl. Kierowniczego - moze tu jest problem.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 MK1 2.2HDi kombi przepala bezpiecznik F3 w komorze silnika - elek.zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2018, 00:47:47 »
Z tego bezpiecznika zasilana jest też elektronika pompy ABS, ją też wyeliminowałeś? Wyjmij bezpiecznik F3 i zasil pompę przez bezpiecznik ale np bezpośrednio z akumulatora, potem zrób tak samo dla ABS. Może winna jest wiązka (elektronika od ABS), koledze przecierała się właśnie wiązka od ABS za akumulatorem. Możesz też spróbować zmierzyć prąd jaki pobiera zawieszenie a jaki ABS.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Łukasz Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: wlkp
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2hdi
  • Miejscowość: wlkp
Odp: C5 MK1 2.2HDi kombi przepala bezpiecznik F3 w komorze silnika - elek.zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2018, 07:22:11 »
VIN podam trochę później, nie mam przy sobie dokumentów. A z ta zmienna siłą układu wspomagania to mnie zaskoczyłeś. Nawet nie wiedziałem, ze takie były i nie wiem czy taki mam, ale to chyba bym zauważył?

Co do bezpieczników to mam już pompę zasilona z osobnego miejsca przez dodatkowy bezpiecznik ponieważ jazda bez ABS, ESP, prędkości jazdy i świecąca jak choinka deską jest uciążliwa ;-) No i właśnie przepala mi sie tylko ten dolozony bezpiecznik zasilający tylko pompę zawieszenia, a jak on się przepali to ktoś kto nie ma doświadczenia jazdy C5 nawet tego nie zauważy.

Najistotniejsze jest dla mnie to czy z pompy wychodzi napięcie 12V które właśnie zwiera, czy może elektronika pompy siada? Tylko co do tego ma kręcenie kierownicą?
No i może jeszcze jedna kwestia. Na schemacie widziałem silniki do poziomowania reflektorów, ale to jak się domyślam do wersji z Xsenonami?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 MK1 2.2HDi kombi przepala bezpiecznik F3 w komorze silnika - elek.zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2018, 11:47:55 »
Trochę to wygląda na siadającą elektronikę pompy, przy uszkodzeniu zaworu od wspomagania powinien być błąd w lexi, ale warto to sprawdzić, stojąc przodem do samochodu po lewej stronie zaraz za chodnicą na górze biegnie przewód od wspomagania, na nim jest zawór, sprawdź działanie z odpiętą wtyczką.

Widziałem wątek że w zwykłych lampach potrafiły być silniczki, sam nie widziałem, sprawdź wolne kostki za lampami.

Możesz jeszcze odpiąć np dla testu kostkę przy ABS i sprawdzić czy nie ma związku z przepalaniem bezpiecznika pompy, może warto jeszcze przejrzeć masy na błotnikach i sprawdzić czy elektronika pompy ma masę.
Lexia, VCDS, MPPS