Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym  (Przeczytany 1436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Jak mu dam tak ze 4 razy trochę gazu tak do 2000 to się uspokaja.

Po przeczytaniu tak na szybko internetu wychodzi na to, że przyczyną telepania po rozruchu mogą być (od najdroższych i najbardziej prawdopodobnych):

1
szklanki - popychacze hydrauliczne - zaworów, które mają wąskie kanaliki i zimny olej nie przepływa.
Pytanie bardziej retoryczne.
Dlaczego przed zakupem nie trafiłem na tą informację, że jest to typowa usterka silników EW10A ?

2
wtryski gazowe zostawiają złą mapę wtrysków i po uruchomieniu musi się nowa mapa ustawić.

3
Czyszczenie przepustnicy i regulacja +  swiece, cewki, filtry i inne.


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2018, 08:07:33 »
Ad1 Szklanki to temat wersji wcześniejszej silnika , EW10J4...
Ad2 Możliwe, że gaz bruździ...ale korekcje benzyny nie tak szybko się zmienią...
Ad3 Niezaszkodzi, tylko portfel ucierpi. Należy zdiagnozować problem. Jak widzę, pomysły bez zaglądnięcia komputerem w "silnik".

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 101
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2018, 08:32:53 »
1. Zależy jaki olej i co ile wymieniany? Bo jeśli tu było słabo może tak się zdarzyć. Ale problem dotyczył głównie starszego silnika.
2. Bardzo możliwe, zalecam jeździć kilka dni na samej benzynie żeby być tego pewnym.
3. Świece i tak warto wymienić i filtry, cewki i przepustnicy w chwili obecnej bym nie ruszał.

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2018, 08:53:26 »
W moim przypadku czyszczenie i adaptacja przepustnicy nic nie dała. Przez pół roku posiadania C5 już 5 raz wymieniłem olej co 15 tys ( dużo jeżdżę) 5w40 total i nie ma to wpływu. Obserwuję, że duży wpływ na prace silnika ma stan filtra powietrza ( polecam purfluxa) oraz świece. Ja kupiłem org equem i przez pewien czas poranna czkawka się nie pojawiała. U mnie może jeszcze mieszać sonda ale o tym muszę jeszcze poczytać.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2018, 12:40:40 »
Powiedzcie proszę czy bardziej sprawa objawia się "drganiami" na postoju czy czkawka przy powolnej jeździe?

Online Lech Sulikowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 805
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: C5 2.0i x7 2008 Confort Tourer
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2018, 12:48:55 »
Nie bardzo rozumiem to czyszczenie przepustnicy w EW10. Zaglądałem do dolotu po przebiegu 100 tys. km i jest tam sterylnie czysto, jakby dopiero opuścił fabrykę, nie było jednego pyłku kurzu, drobiny sadzy i ani kropli oleju. Ten silnik w wersji montowanej w x7 nie ma egr, żadne spaliny tam nie brudzą.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2018, 12:52:51 »
Dokładnie. Wszędzie pisali o tej przepustnicy więc spróbowałem ale mój wniosek był dokładnie taki jak twoj. Tam się nic nie dzieje.
Nie bardzo rozumiem to czyszczenie przepustnicy w EW10. Zaglądałem do dolotu po przebiegu 100 tys. km i jest tam sterylnie czysto, jakby dopiero opuścił fabrykę, nie było jednego pyłku kurzu, drobiny sadzy i ani kropli oleju. Ten silnik w wersji montowanej w x7 nie ma egr, żadne spaliny tam nie brudzą.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2018, 12:54:35 »
Powiedzcie proszę czy bardziej sprawa objawia się "drganiami" na postoju czy czkawka przy powolnej jeździe?
Bywa róznie...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2018, 20:07:02 »
Powiedzcie proszę czy bardziej sprawa objawia się "drganiami" na postoju czy czkawka przy powolnej jeździe?
No sprawa prostą  jak nie jadę to na postoju jak jadę to w czasie jazdy.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2018, 20:12:43 »
Dzięki panowie za sugestie i wykluczenie szklanek, choc trochę się ucieszyłem ze jak wymienię to będzie z głowy.
Diagnostyka z lexia to tak ze nie  mam a jak pojadę do mechanika to będzie ciepły. Jak nie będzie wyjścia to ja zostawię.
Co do watku LPG to wczoraj wracałem z pracy na pb i dzisiaj z rana też szarpał.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Szlendak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Kolno
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 SportWagon C4 Grand Picasso
  • Miejscowość: Kolno
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2018, 20:14:55 »
Ja zauważyłem że u mnie im gorecej na dworzu  to problem się na sila. Teraz przy tych temperaturach zdarza się sporadycznie.

Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2018, 20:25:58 »
Trzeba zaglądnąć do systemu auta....nawet na ciepłym. Może coś się "zobaczy"....

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2018, 20:54:12 »
Ja resetowałem mapy wtrysku telekodójac sterownik potem jeździłem na pb i nic to nie dalo tzn. jeszcze tego samego dnia dostał czkawki.

Wiec, Andy potwierdzam twoje spostrzeżenia.

Na tą chwilę obstawiam pierwsza sondę.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 101
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2018, 21:25:06 »
A zajrzyjcie Panowie do odmy... Może coś miesza. Bo o ile wiem nowsze EW10A ma tam coś podłączone elektrycznego (grzałeczka?). U mnie jeszcze tego ustrojstwa nie ma. I kolejna sprawa, zaworek oparów paliwa ze zbiornika. Może być gdzieś nieszczelność jakaś. Przepustnice tak jak mówicie zwykle są czyste w tych silnikach.Ja osobiście olej zmieniam przed 10 tyś km. Zwykle w okolicach 7 tyś. Ale to ze względu na to że lubię używać wyższych zakresów obrotomierza często.  ;) Olej Total 5W40 jest tani nie będę mu żałował wymienić raz na dwa czy trzy miesiące. Zwłaszcza że problem ze szklankami może mieć w tym silniku miejsce nadal jeśli nazbiera się nagaru. To że nie występowały wadliwe szklanki nie znaczy że nagar nie może ich zapchać.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 21:42:02 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 329
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2018, 18:48:32 »
Dodam od siebie, że u mnie może nie ma drgań przy odpaleniu na jałowym, ale potrafi ze dwa razy delikatnie szarpnąć na odcinku powiedzmy 100m - 200m. Wczesniej nie zwracałem na to uwagi i dodam że nie ma znaczenia czy stoi po nocy czy wsiadam po pracy gdy na zewnątrz jest ponad 30stC. Olej wymieniany 9 tys km temu na 5W40, zmienione filtry na Purflux i świece na NGK, obroty stabilne. Jak już krótki odcinek przejedzie to jest ok. Nie są to mocne szarpnięcia, ale delikatnie czuc przy jednostajnym wcisnięciu gazu.

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 20, 2018, 22:02:02 »
Koledzy, żeby nie było, że porzucam wątek . Tak więc sprawdziłem odmę jak sugerował kolega, nie próbowałem tej opcji wczesniej więc pomyślałem "dlaczego nie" odma może mieć wpływ na prace silnika a nawet na lampkę chęci engine w moim przypadku niestety nie. Odma była czysta i drożna. Tak więc jak pisałem wcześniej, mam zamiar wymienic sondę przed katem.

Problemy z nierówna praca zaczęły się nasilać. Kichał rano na zimnym i przerywał po pierwszych 200m a nawet po trasie 500km. Kolejnego dnia podpiąłem DB włączyłem wykres napięcia sondy 1 i korekty i proszę, w momencie " czkawki" sonda daje pomiar prawie 2V a korekta wariuje do 25%.
Panowie, zakupiłem nowa sondę (przed katal.) Bosch dedykowaną za 220Pln wymiana trwała 10 min auto odpaliło i nastał spokój... Praca silnika cicha, równa bez bąków, czkawek itp. Trzeci dzień z rana "miodzio" w trasie żadnych przerw, chwilowych utrat mocy i co najważniejsze brak błędów w sterowniku P170 i P172
Myślę że wasze problemy wynikają z tego że sonda raz na jakiś czas robi błędy z przepracowania. Sondy wszystkich producentów mają "gwarancję" prawidłowego działania na przebieg 160000 km +-. Jeżeli wasze sięgają tych granic to dzieje się to co w temacie.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline andy krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Rzeszow
  • Posiadany samochód: citroen c5 X7 , Mercedes C126
  • Miejscowość: Rzeszow
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 20, 2018, 23:41:36 »
Super . Gratulacje dobrej diagnozy o o to dziś najtrudniej. Tak około topicowo. Czy żeby sprawdzić sondę napiecie trzeba lexie bd? Miałem w lagunie zwykły kabel obd i program DT2000 czy można to wyświetlić?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 21, 2018, 08:23:27 »
Super . Gratulacje dobrej diagnozy o o to dziś najtrudniej. Tak około topicowo. Czy żeby sprawdzić sondę napiecie trzeba lexie bd? Miałem w lagunie zwykły kabel obd i program DT2000 czy można to wyświetlić?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Raczej nic z tego nie będzie. Nawet jeśli dtt skomunikuje się ze sterownikiem to nie  zaryzykowałbym ewentualnych błędów w komunikacji/zapisie może to spowodować spore problemy. Kup sobie Diagboxa/lecie ja polecam takie z aliexpress za połowę ceny allegro. Działa super.
A propos samych odczytów sondy to jaz wcześniej sprawdzałem ją w taki sam sposób ale jeszcze nie wykazywała tak ewidentnych odstępstw od normy a błędy w sterowniku już się pojawiały. Wtedy sądziłem że sonda jest ok, co jak widać było błędem. Masz podobne problemy jak w temacie-wymien sondę

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 573
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 LPG
  • Miejscowość: Katowice
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 21, 2018, 09:42:58 »
wystarczy ELM327 i apka na Androida do podglądu pracy sondy i innych czujników.

Offline Łukasz Gadowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer III/X7 2009 2.0 140 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 24, 2018, 23:56:25 »
Witam kolegów.
Mój samochód C5 x7 2009r. silnik benzynowy 2.0 140 KM.
U mnie dziś również cytrynka zaczęła czkać, bardziej to wygląda jak kaszel.
Jakieś 5 tys. km temu pojawił się błąd P0420 zestarzenie katalizatora. Mechanik doradził mi założyć tulejkę na drugą sondę lambda. Problem znikł. Około 500 km temu samochód zaczął szarpać/kangurować zaraz po odpaleniu przez jakieś 100m. Potem już działał płynnie.
Dziś problem się nasilił i pojawiła się czkawka/kaszel na wolnych obrotach niezależnie czy samochód jest zimny czy ciepły.
Lexia wykazała takie błędy:
P0138 sygnał tylnej sondy lambda
P0170 wtrysk paliwa
P0172 regulacja wzbogacenia mieszanki
P0132 sygnał przedniej sondy lambda.
Macie pomysł, co się zepsuło?

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 25, 2018, 00:21:52 »
Błędy ze sterownika mówią wszystko

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Gadowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer III/X7 2009 2.0 140 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 25, 2018, 05:57:55 »
Błędy ze sterownika mówią wszystko

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Tzn? Do wymiany jest pierwsza sonda czy obie?

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:00:11 »
Błędy ze sterownika mówią wszystko

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Tzn? Do wymiany jest pierwsza sonda czy obie?
Emulatory, były dobre w starych oplach. Pojedź na analizę spalin żeby sprawdzić katalizator. Jak jest ok to wymiana sond. Chociaż myślę że wymiana pierwszej już przyniesie efekty.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Gadowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer III/X7 2009 2.0 140 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 25, 2018, 07:47:28 »
Gdy się pojawił błąd p0420, pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny i wyniki były poprawne. Emulator na drugiej sondzie dał mi spokój na 5 tys. km.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 062
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: EW10A przez około 10 sekund po zapaleniu gubi zapłon na zimnym
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 25, 2018, 13:06:28 »
Stosowanie emulatorów w nowszych silnikach mija się z celem, a nawet jest mocno niewskazane - jak pisał kolega wcześniej - można było się czymś takim posiłkować w starych samochodach - ale to taka sztuka dla sztuki. Być może przez emulator "rozjechały" Ci się mapy - komputer który dostawał cały czas parametry z "czapki" próbował dostosować skład mieszanki do aktualnych warunków i efektem tego jest teraz "czkawka" o której piszesz.
Szwagrowi tak gazownik/partacz załatwił samochód - nie potrafił ustawić poprawnej mieszanki LPG i zastosował emulator. Przez jakiś czas było OK, ale później samochód niepoprawnie pracował zarówno na gazie jak i benzynie. Dopiero jak trafił w dobre ręce - mechanik stwierdził że przez autoadaptację do parametrów które były nieprawdziwe, podawane przez emulator - rozjechały się mapy i trzeba było na nowo wgrywać i dostosowywać parametry.