Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238  (Przeczytany 248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« dnia: Wrzesień 14, 2018, 14:58:02 »
Ostatnio doskwiera w C3 pojawianie się dwóch błędów.
P0704 jak się nie myle dotyczy czujnika położenia pedału sprzęgła gdzie oznaczony w LExii jest jako usterka przemijająca.
Drugi błąd to P0238 jeśli dobrze się orientuje dotyczy on czujnika ciśnienia doładowania (gdzie on się znajduje?) i pojawia się jednocześnie razem z błędem P0704.


Czy czujnik położenia pedału sprzęgła może powodować pojawienia się błędu P0238?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6HDI 110KM bez FAP 2005r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2018, 15:19:16 »
Na C4owners masz rozpiskę błędów rozdzieloną na sterowniki...
P0704 Clutch switch signal : No signal or signal not coherent  - brak sygnału czujnika pedału sprzęgła lub sygnał niespójny (stycznik jest podwójny i jedna para styków może być sklejona/stale rozwarta).
Z P0238 już gorzej bo ma różne opisy w zależności od silnika, ale generalnie we wszystkich jest zwarcie z "+" albo sygnał zbyt wysoki.
Ja bym tych błędów nie łączył ze sobą ale możliwe, że są zasilane z tego samego źródła i to w zasilaniu jest gdzieś problem.
Jaki masz silnik w tym C3?
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2018, 16:13:27 »
W tym C3 jest 1.6 HDI 110KM (2006r. po liftingu).


Na pewno po błedzie P0238 załącza się tryb serwisowy bo auto traci moc (obstawiam odłączenie turbo) ale po zgaszeniu auto jedzie normalnie.


Zauważyłem że błąd ten pojawia się gdy mocniej wciśnie się gaz w aucie dla dynamicznej jazdy.

Offline Mikołaj Mrowiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 1.4 HDI 8v
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2018, 16:32:45 »
Moze byc albo walniety czujnik doladowania albo co jest bardziej mozliwe zafajdane turbo w czesci goracej Ona ma chyba zmienna geometrie i to ona nawala W ostatecznosci moze byc sterowanie turbiny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2018, 17:57:27 »
Zmienna geometria w niej jest na 100%
Teraz pytanie czy wyjęcie jej i czyszczenie czy jakieś są "półśrodki" w postaci preparatów do psikania?


Czujnik doładowania tzn który - mniej więcej gdzie on się znajduje? Masz na myśli elektrozawór turbo?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6HDI 110KM bez FAP 2005r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:03:14 »
Czujnik zaznaczony na zdjęciu
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Mikołaj Mrowiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 1.4 HDI 8v
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2018, 19:42:05 »
Czujnik doladowania jest za turbo wiec mozliwe ze to to. Co do turbiny i lopatek to sa srodki do czyszczenia czesci goracej. Te same co do czyszczenia egr Wystepuja w sprayu. Sprawdz jeszcze sterowanie turbina bo to ze przeladowuje to moze tez byc wina sterowania turbo Nie wiem czy jest na podcisnienie czy elektroniczne


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2018, 23:51:05 »
Jest sens bawić się tymi półśrodkami?
Czy od razu weryfikować problem w postaci np podmiany czujnika doładowania?
Zauważyłem że jak doda się gazu na postoju to słychać jakby coś zrzucało ciśnienie.
Ciekawy jestem czy np gruszka może powodować ten problem.

Dla przykładu ostatnio wziąłem to auto i kilka razy przejechałem się na 3 biegu pod koniec i na tą chwilę problem się nie pojawił.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 224
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6HDI 110KM bez FAP 2005r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 23, 2018, 09:51:42 »
Jak masz możliwość podmiany tego czujnika to można, jeśli chcesz kupić czujnik na podmianę to nie warto. Błąd "mówi", że wartość ciśnienia jest większa niż zakres pomiarowy czujnika (albo jest zwarcie w wyniku którego do ECU dochodzi napięcie wyższe niż maksymalna wartość pomiarowa). Sam czujnik jest tutaj w większości przypadków niewinny chociaż nie można wykluczyć, że zwarcie jest gdzieś wewnątrz tego czujnika. Jak dodajesz gazu na postoju to Ecu spodziewa się zwiększenia obciążenia - czyli również większego zapotrzebowania na powietrze, jednak wzrost ciśnienia jest większy niż wymagany na biegu jałowym co skutkuje zmianą geometrii turbiny w celu zmniejszenia ciśnienia. I tak gruszka może być w tym przypadku winna, może być to wina kierownic turbiny a nawet zaworu sterującego turbiną (podciśnienie).
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Emil Flasza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0HDI
Odp: Dwa błędy P0704 (czujnik sprzegła) i P0238
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2018, 22:38:47 »
Jeśli chodzi o zawór sterownia turbo to masz pewnie na myśli sławny zawór n75 w autach VAG.Tylko czy jakby był ten zawór to nie powinien być inny bład w lexi?
Jeśli chodzi o czujnik ten co był ukazywany kilka postów wcześniej to mam w swoim 207 silnik ten sam 1.6HDI tyle że 90KM tak że czujnik powinien być "identyczny".
Jak będę miał chwilę to postaram nagrać się ten dźwięk - zauważyłem że jak odłączyłem przewód ciśnienia od gruszki tego dźwięku nie ma.
Najpewniej mogą być "brudne" kierownice od turba ze względu że auto dłuższy czas stało a jak było jeżdżone to po mieście i na krótkich odcinkach.