Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia  (Przeczytany 1001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:27:36 »
Moja Cytryna jest bardzo humorzasta.
Od nie tak długiego czasu miałem komunikat Suspention faulty ale ogólnie wszystko działało, czyli poziomowała się przy otwieraniu centralnego zamka czy jak ktoś wsiadł. Oczywiście podnosiła się i opuszczała po naciskaniu przycisków zawieszenia.
Niestety od kilku dni już się nie poziomuje (choć przedwczoraj wieczorem zadziałało ale wczoraj i dzisiaj już nie) i przy naciskaniu przycisków zawieszenia mam na wyświetlaczu mam przekreślony samochód.
Mam podejrzenie problemów z elektryką jak to u mnie bywa. Dzisiaj chciałem sprawdzić czy nie zwiesiły się szczotki silnika pompy i postukałem w silnik. Skutek był zerowy. Wtyczka zasilania pompy nie chciała zejść ale i tak jej na siłę nie ściągałem bo nie wiem na który styku co powinno być.Te same kolory grubych kabli wychodzą z BSM. Jak zdjąłem wtyczkę to po uruchomieniu silnika na początku miałem komunikat o problemach z airbagiem ale tym się na razie za bardzo nie przejmowałem. Na jednym konektorze - jak siedziałem w kabinie to był to lewy jest plus który cały czas świecił.Czy ktoś wie który styk jaki powinien mieć biegun i jak ewentualnie sam mogę sprawdzić pompę? Mogę włożyć na chwilę konektory po podłączyć do aku ale nie wiem czy to dobra metoda. Zawsze jest szansa że gdzieś może być uszkodzona wiązka ale dodatkowo nie wiem jak ściągnąć tą wtyczkę od pompy. Wtedy mógłbym sprawdzić miernikiem czy zamyka się obwód.Może to być jeszcze jakiś czujnik ale nie wiem jaki ponieważ nie mam Lexii.
Niestety nie udało mi się znaleźć tego za pomocą opcji Szukaj.
Z góry dziękuję za pomoc.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:33:03 »
Jak masz możliwość, zajrzyj na jakimś kanale lub podnośniku czy cięgna na czujnikach wysokości siedzą. Pompy za specjalnie w tym momencie bym się nie czepiał. Skoro czasem chodzi, bezpieczników nie pali... To raczej problem ze sterowaniem by wskazywało. Ale tu bez Lexii się niczego raczej więcej nie dowiemy.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2018, 21:49:28 »
Kawałek kanału może by się znalazł ale to i tak za kilka dni. A jak takie cięgno spadnie to automatycznie pompę wyłączy a nie powinno próbować podnieść?
Dlatego jeszcze chciałem sprawdzić samą pompę podłączając na krótko.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2018, 06:56:24 »
Pompy na krótko raczej nie uruchomisz. A nawet jeśli, to zawory i tak zostają zamknięte i możesz zrobić jej więcej szkód.Z tymi cięgnami korektorów wysokości to różnie bywa, zwykle samochód opada na sam dół. Ale jeśli są przyblokowane korektory wysokości może po prostu przestać się poziomować. A czasami właśnie idzie na samą górę. Wszystko zależy w jakiej pozycji zostały regulatory.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2018, 07:16:20 »
U mnie jest w pozycji do jazdy,tylko nie podnosi się pod obciążeniem czyli tył jest troszkę opuszczony a jak ktoś siądzie z tyłu to opada jeszcze bardziej.To jak można sprawdzić bez Lexii czy to np nie padł silnik pompy?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2018, 02:28:29 »
Bez lexi chyba nie da się sprawdzić, odezwij się na priv to się podłączy Lexię.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2018, 22:25:12 »
Postała prawie 3 dni i dzisiaj wszystko działało bez problemu. Może to po wyciągnięciu wtyczki od sterownika pompy i wtyczki zasilania przy BSM.
To jest tylko moje gdybanie. Czas pokaże. Może jeszcze wpuszczę taki preparat w spreyu do styków elektrycznych.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2018, 22:05:17 »
Niestety ale czas pokazał , że dzisiaj znowu były problemy. Rano nie podniosła się, przejechałem trochę i po dojechaniu na miejsce okazało się, że już wszystko było ok. Radość trwała krótko ponieważ przy powrocie znowu się nie podniosła i wracałem z tyłem dobijającym.
Stukałem trochę w silnik od pompy żeby sprawdzić czy się nie zawieszają szczotki ale efektu brak.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak poziomowania i reakcji na przyciski podnoszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2018, 23:20:50 »
Cytrynka jest po serwisie. Na wstępie było podejrzenie uszkodzenia tylnego potencjometru. Podmiana nic nie dała. Końcowa diagnoza - uszkodzona elektronika pompy, nie reagował jak dobrze pamiętam zawór odpowiedzialny za tył.
Elektronika wymieniona, przy okazji płyn od zawieszenia, wymieniona dodatkowo obejma osłony przegubu. Jak na razie jest ok, żadnych komunikatów, opuszcza się i podnosi. Mam nadzieję, że diagnoza była prawidłowa i na jakiś czas mam spokój z zawieszeniem (o wymianie płynu hydraulicznego już wcześniej myślałem :) ).
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.