Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Półoś prawa mk1 - 3.0 V6  (Przeczytany 968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Półoś prawa mk1 - 3.0 V6
« dnia: Wrzesień 28, 2018, 08:26:25 »
Witam
W moim kolejnym 3.0 jest znowu to samo. na 1 i 2 biegu podczas przyspieszania rusza się drążek zmiany biegów przód tył (wibracje).
Domyślam się, że to efekt uszkodzonej długiej półosi. Czy to norma w 3.0 ? Czy przegub wewnętrzny ma trwałość 130 tyś km ?
A jeśli to wina półosi to regenerować czy wsadzić zamiennik ?

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Półoś prawa mk1 - 3.0 V6
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2018, 12:19:44 »
Tak jak piszesz, najprawdopodobniej połoś. Żeby mieć pewność to trzeba ją wyjąć i rozebrać. Jeśli w kielichu wewnętrznego przegubu są wgłębienia, to wiadomo, że to jest przyczyna wibracji. Ja u siebie regenerowalem, jest poprawa, ale nowe to już nie będzie. Jakieś minimalne wibracje potrafią wystąpić. Przy tej pracy warto też przyjrzeć się tulejom wahacza. Przeważnie wyglądają dobrze, a w rzeczywistości są zmęczone i się rozpadają. Tylne tuleje warto wymienić na pełne, bez pustych przestrzeni, np. z Peugeota 607. Wahacze mają duży wpływ na to jak auto przyspiesza. Potrafi mocno ściągać gdy tuleje są już zużyte.

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Półoś prawa mk1 - 3.0 V6
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2018, 16:31:00 »
Dzięki. Mam 2 półosie luzem, może na wieczór je rozbiorę i zobaczę co jest grane.