Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błędy P11AA P1671, utrata mocy  (Przeczytany 1656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Pajor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Audio, muzyka, motoryzacja, vintage audio
  • Miejscowość: Siemiechów
Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« dnia: Październik 30, 2022, 16:24:09 »
Witam.

Panowie mam taki problem ze swoim X7 2.0 RHF 140 koni. Po depnieciu gazu wyskakują te dwa błędy lub sam P11Aa. Zawór turbo wskazuje na wyłączonym silniku ok. 50 %. Podczas jazdy wartości się rozjeżdżają. Pytanie czy wymieniać zawór ,,n75" i jeśli tak to który. Może ktoś z was miał taki problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2022, 23:26:23 »
Elektrozawór turbo jest z lewej strony za silnikiem, ty zrobiłeś zdjęcie elektrozaworu od klapy gaszącej.
Najpierw trzeba sprawdzić podciśnienia, później dopiero ewentualnie wymienić zawór...

Offline Tomasz Pajor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Audio, muzyka, motoryzacja, vintage audio
  • Miejscowość: Siemiechów
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2022, 14:19:38 »
Rozmawiałem z kolegą który w swojej cytrynie miał dokładnie ten sam błąd i skazywało mu 26 % na zaworze, zmienił ten co pokazałem i przeszlo, ale też się zastanawiałem że ten zawór raczej nie od turbo. Chyba że ma jakiś pośredni wpływ.

Jak sprawdzić te podciśnienia, co masz na myśli ?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 059
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2022, 14:39:07 »
Pompką próżniową z manometrem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2022, 22:50:53 »
Tak jak kolega wyżej napisał...

Offline Tomasz Pajor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Audio, muzyka, motoryzacja, vintage audio
  • Miejscowość: Siemiechów
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2022, 07:56:28 »
Przy okazji tej usterki zauważyłem, żę fap ma 300 % zapełnienia i nie chce się wypalić.
Zalałem do pełna pojechałem na autostradę i deptałem cytrynę z 30 min.
Fap się wypalił, błędów od turbo brak. Czy to zbieg okoliczności i np rozruszała sie geometra czy zapchany fap może aż tak wpływać na pracę turbo?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2022, 09:52:46 »
Tak, opory w filtrze potrafią prowadzić do np. przeładowywania turbo itp.Znajomemu w toyocie pół silnika zmienili zanim ktoś wpadł, że trzeba by DPFa wypłukać.

Offline Bartosz Zieliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Błędy P11AA P1671, utrata mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2022, 21:12:35 »
Ja mam wersję 2.2 biturbo. Właśnie kilka tygodni temu po 2 latach od regeneracji padło (chyba).
Dzisiaj zimno, 2 stopnie i auto ożyło. Nagle poczułem 200 koni. WTF?
Później zrobiło się cieplej i znowu brak mocy.
Nie mam teraz czasu, ale zanim pojadę do mechanika zakupie jakąś lexie, błędy posprawdzac.
200k przebiegu to tam może być niezły syf w fapie... Może to jest przyczyna?