Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wtrysk przelewa  (Przeczytany 16708 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 24, 2018, 19:47:44 »
To nie są żadne zamienniki, tylko oryginalne wtryskiwacze. A że cena za nowy niższa niż za częściową regenerację starego? Kto bogatemu zabroni ...
Żeby nie było tak pięknie, nigdzie nie można kupić w tak dobrej cenie wtryskiwaczy do RHR, sa tylko do RHH, kolega miał farta, że akurat w tej wersji silnika miał awarię wtryskiwacza.
To cena korzystna.Ciekawe...Czyli mam rozumieć, że do wersji 163KM są dużo tańsze i bardziej dostępne...?Jestem coraz bardziej zainteresowany bo u mnie też wstępna diagnoza padła na wtryski...... :( :( :(
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2018, 20:33:55 wysłana przez Marcin Gałek »

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 26, 2018, 13:44:41 »
Jak to jest z tym testem przelewowym? Niedawno w ASO mi zrobili (dawki: I-20 ml, II-21 ml, III-21 ml, IV-20 ml) i padła diagnoza: II i IV wtryskiwacz poniżej norm- około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy) oraz falowanie ciśnienia paliwa po powrocie do wolnych obrotów- wadliwy regulator ciśnienia. Koszty w ASO...jak to w ASO. Okazało się, że mój samochód to dopiero 3 taki u nich przypadek, gdy przy braku ewidentnych przesłanek wskazujących na wtryskiwacze, to one są winowajcą (nie dymi, pracuje, odpala).....Do tego zalecają wymianę nie tylko dwóch, a ewentualną regenerację nie swoich tylko kupić inne...Tylko, że dzwoniłem do zakładu, który zajmuje się diagnostyką, regeneracją i usprawnianiem układów paliwowych i wtryskiwaczy Diesel (http://www.wtryskiwaczy.warszawa.pl/) i tam mi mówią, że ta metoda przelewowa nie do końca potwierdza wszystko. Ich zdaniem trzeba wymontować wtryskiwacze, pomierzyć dawki oraz czas i dopiero stawiać diagnozę bo może się okazać, że to nie tylko one odpowiadają za niewielki spadek mocy i twardą pracę silnika....Rozglądam się za wtryskiwaczami ale wolałbym mieć pewność, że to one i nic więcej lub też, że jeszcze coś więcej. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie??? Nie ukrywam, że coraz częściej spoglądam na tą aukcję z All.., gdzie ktoś kupił niby nowe i ory. wtryskiwacze. Zakładam, że nawet jak są regenerowane to cena i tak korzystna, a mają 2 lata gwarancji (i to sprzedającego, a nie producenta), podczas gdy zakłady na regenerowane udzielają tylko rok gwarancji.W service Box wypatrzyłem, że mam wtryskiwacze Delphi 1980 L3,  rozumiem, że to ten numer jest ważny?)
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2018, 09:32:27 wysłana przez Marcin Gałek »

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 27, 2018, 10:40:51 »
Błędów w kompie brak. EGR, przepływka podobno sprawdzone. Filtry wymieniam sam regularnie, 2 razy w roku. U mnie zdarza się, że szarpie samochodem w bardzo specyficznej sytuacji, przy jeździe ze stałą prędkością ok. 70-90km/h (z minimalnym gazem) i to jak jest zimno, najlepiej mróz....Więc chyba i tak muszę zrobić porządną diagnostykę i dopiero gdybać..Pewnie wybiorę się do innych speców od układów wtryskowych i zobaczymy....Psychicznie już się nastawiłem na większe koszty... :( . Przebieg 206000.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 27, 2018, 12:22:09 »
Czy ktoś może potwierdzić że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach stoi u niego jak wryte ? U mnie też są wahania, mniej więcej 5-6 barów góra dół, mimo wymiany regulatora na nowy, wyjątkiem są wahnięcia poniżej nastawy o 30 barów ale w moim przypadku stawiam na pompę, ale na razie się tym nie zajmuje. Co do tych twoich wtryskiwaczy to przecież wyszło równo więc czego się czepiają ?

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 27, 2018, 12:42:10 »
Czy ktoś może potwierdzić że ciśnienie paliwa na wolnych obrotach stoi u niego jak wryte ? U mnie też są wahania, mniej więcej 5-6 barów góra dół, mimo wymiany regulatora na nowy, wyjątkiem są wahnięcia poniżej nastawy o 30 barów ale w moim przypadku stawiam na pompę, ale na razie się tym nie zajmuje. Co do tych twoich wtryskiwaczy to przecież wyszło równo więc czego się czepiają ?
Pewnie tego opóźnienia dwóch z nich....

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 27, 2018, 17:02:30 »
około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy)
To korekty wtrysków. Świadczy to o poziomie zużycia. Jakie korekty były na dwóch pozostałych wtryskiwaczach?

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 27, 2018, 17:03:28 »
około 1,7 ms (cokolwiek to znaczy)
To korekty wtrysków. Świadczy to o poziomie zużycia. Jakie korekty były na dwóch pozostałych wtryskiwaczach?
Nie mam zielonego pojęcia...Podobno w normie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 27, 2018, 17:04:47 »
Zdrowe wtryski mają w okolicy 0. Jak wszystkie mają taką korektę to można jeździć, zalać oleju 2T do paliwa i może się polepszy.Co się dzieje z autem ?

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 27, 2018, 17:08:01 »
Zdrowe wtryski mają w okolicy 0. Jak wszystkie mają taką korektę to można jeździć, zalać oleju 2T do paliwa i może się polepszy.Co się dzieje z autem ?
Twarda praca silnika, szczególnie przy przyspieszaniu, pogorszenie osiągów no i...szarpanie między 70-90km/h (czasem, jak jest zimno....nieregularne). Chyba bez porządnej diagnostyki całego układu się nie obejdzie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 27, 2018, 17:13:44 »
EGR sprawny, wyczyszczony?

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 27, 2018, 17:20:29 »
W ASO nie stwierdzili problemów z EGRem...Sam nigdy go nie czyściłem. Mechanika nawet w podstawach to nie moja bajka...

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 27, 2018, 18:35:03 »
Z tego co się orientuję to korekcję wtrysków nie mówią tylko o stanie wtryskiwaczy, duże znaczenie ma np kompresja silnika, korekcję są po to żeby wyrównać pracę silnika, to komputer dobiera czasy korekcji więc temat raczej rozległy. W systemie Delphi korekcję dopiero powyżej 500ms uważane są przez komputer silnika za awarię. Ja mam korekcję na poziomie 40ms czasem i więcej. Mimo to silnik chodzi równo, wtryski regenerowane kompleksowo czyli czyszczenie wymiana zaworków i końcówki wtryskiwacza więc uważam że są jak nowe, mimo to nie mam zerowych korekcji. Tak faktycznie stan wtryskiwaczy można sprawdzić tylko na maszynie sprawdzającej jego parametry, mając wydruk w łapach widać dopiero czy jest sprawny czy nie, korekcję tego nie powiedzą. Ale jak tu kolega pisze, wydzieranie wtrysków to ostateczność, lepiej najpierw sprawdzic/wyczyścić czujniki, zawory itp.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 27, 2018, 18:44:25 »
Rozrząd był robiony w zeszłym roku...Ok., po niedzieli zacznę próbować coś rozkręcać..Też mi się nie uśmiecha od razu wymieniać wszystkiego ale ktoś musi mi zdiagnozować co i jak. Poszukam w necie może są przykładowe filmiki. Jak jakieś macie to dajcie namiary...Tego oleju mogę zalać, nie ma sprawy tylko wątpię aby pomógł na spadek mocy (co prawda nie drastyczny ale...).W zakładzie, do którego dzwoniłem też mi mówili, że wtryski sprawdzą po ich wyjęciu, potem kompresja i inne elementy.....koszt sumaryczny ok. 1000-1500zł no i reszta co wyjdzie to dopiero zabawa się zaczyna.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 27, 2018, 19:21:29 »
U mnie z tymi korekcjami też jest różnie, czasem mieszczą się w granicach 6-10 ms a czasem dochodzą nawet do 80ms, podejrzewam że nawet temperatura zasysanego powietrza ma na to wpływ jak i temperatura oleju, płynu chłodzącego, na stopniu zapchania filtra cząstek kończąc.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 27, 2018, 19:26:13 »
Po wymianie rozrządu było normalnie, dopiero jakiś czas później (dłuższy) coś się zaczęło...U mnie FAP zapchany w 91 % (tak w ASO stwierdzili)..Miałem go na względzie aby zrobić ale dopiero na wiosnę...Nie wszystko na raz. Czyli rozumiem, że ta różnica w milisekundach może kompletnie nic nie znaczyć??

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 27, 2018, 19:31:13 »
Według mnie nic na 100% nie powie, nigdy nie widziałem jak wyglądają korekcję w nowych autach, ale na korekcję ma wpływ tyle rzeczy że parametr ten uznał bym za niezbyt wiarygodny żeby stwierdzić konkretnie co jest zepsute, zwłaszcza wtryski. Jeżeli masz tak zapchany FAP to moim zdaniem także i on może mieć wpływ na nierówna pracę silnika przecież może go przyduszać, na moc też będzie miał wpływ, na nieszczęsne korekcje także.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 27, 2018, 19:57:03 »
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic. To różnica jednej tysięcznej sekundy. Podobnie zapchanie filtra w 91%. Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 27, 2018, 20:30:48 »
To ja zapytam, jakie ciśnienie różnicowe można uznać za prawidłowe, a jakie za nieprawidłowe, akurat taka informacja by mnie też interesowała bo jestem w trakcie dość drogiego eksperymentu  :P

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 28, 2018, 07:06:00 »
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic. To różnica jednej tysięcznej sekundy. Podobnie zapchanie filtra w 91%. Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.
Tadeusz dobrze mówi, zrób to co Ci gadam od początku,  dodatkowo jak masz problem z fap to załóż diodę, są takie za parę złotych i bez rozbierania tapicerki można to podłączyć w dwie minuty do ogrzewania tylnej szyby.
Jak to wszystko zrobisz i nic nie da to sprawdź ciśnienie sprężania. Zacznij od oleju 2 t bo to możesz zrobić nawet jutro,  wystarczy wlać 250 ml i dolać zbiornik do pelna
Musisz wszystko po kolei sukcesywnie wykluczyć, nie ma tego dużo,  i jest to bardzo proste,  a jak to poznasz to będziesz miał na przyszłość podstawy do diagnostyki każdego dizla, mechanik tego za ciebie nie zrobi,  na to nie licz bo na tym nie można zarobić tak jak na wymianie wtrysków, pompy itp. Na to przyjdzie czas jak będzie to faktycznie potrzebne,  a dodatkowo będziesz miał na tyle wiedzy że żaden mechanik cie nie będzie naciagał na koszty
Ciemność widzę...ciemność... >:( Czyli rozumiem, że, w kolejności: map sensor, EGR, pojeździć z podpiętym programem i sczytać wszystkie parametry...Najpierw muszę namierzyć wszystkie te elementy pod maską, a dopiero później zobaczymy co i jak. Niestety nie mam programu, do tej pory nie był mi zbytnio potrzebny. Pewnie większość elementów znajdę na Citroen Service... Zobaczymy..

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 28, 2018, 10:37:40 »
To ja zapytam, jakie ciśnienie różnicowe można uznać za prawidłowe, a jakie za nieprawidłowe, akurat taka informacja by mnie też interesowała bo jestem w trakcie dość drogiego eksperymentu  :P
Pochwal się co to za eksperyment  :)
Eksperyment nie eksperyment, miałem problem z czarnymi bąkami podczas gwałtownego przyspieszania, sprawdziłem w sumie wszystko, wymieniałem poszczególne elementy na nowe i nic. I coś mnie tknęło, nie ważne w jakim stanie zapełnienia był FAP zawsze ciśnienie różnicowe miałem na poziomie 6 mba na wolnych obrotach, a przecież w miarę zapychania powinno rosnąć. Dlatego też poświęciłem tysiaka i kupiłem nowy filtr. Po montażu z rury żadnego dymu, ciśnienie różnicowe powoli rośnie, zobaczę co ile będzie się wypalał, jeżeli normalnie to znaczy że stary był jakoś uszkodzony mechanicznie, jeżeli zbyt często to będę szukał dalej, a została już tylko turbina  :P

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 28, 2018, 12:03:42 »
Właśnie problem w tym że tamten ich nie wyłapywał, podczas normalnej jazdy nie dymi tylko przy bucie. Skoro przy tym nowym filtrze nie widać dymu to uznałem że tamten był nie sprawny, do tego cały czas takie samo ciśnienie różnicowe, na zdrowy rozum powinno rosnąć w miarę zapychania się filtra, po wypaleniu powinno spaść. Oleju nie ubywa, EGR nowy, przepływka nowa, czujniki w dolocie nowe, wtryski jak już wcześniej pisałem zregenerowane, dolot przy okazji wymiany łańcucha wymyty, kompresja ok chociaż niektórzy piszą że 25 bar to za mało, czy szczelny dolot nie sprawdzałem, ale skoro czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bardzo zbliżone do zadanego to chyba szczelny, ale sprawdzić można.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 09, 2018, 18:31:06 »
W nawiązaniu do moich poprzednich postów o problemach z mocą informuję co udało się mi (dzięki koledze "kdługołęcki", który jeździł ze mną z podpiętym DB) wyczytać:auto testowane było zarówno na postoju jak i na tasie (ponad 60km) na rożnych obrotach i prędkościach. Faktycznie jest ospałe. Z niskich obrotów w miarę sobie daje rade ale to nie ten "zryw" co kiedyś. Od prędkości 100-120 przyspiesza dużo wolniej mimo wciśniętego gazu do dechy...No i ten głośniejszy warkot (nie mogę tego przeżyć). Ale po kolei:-podczas ostrego startu spod świateł zamulił się totalnie (komunikat- Engine Faulty. Repair Needed )i zaświecił się check.
Po sprawdzeniu o co kaman- BŁĄD P0234- regulacja ciśnienia doładowania oraz P149C- turbo o zmiennej geometrii. To, jak wyczytałem, sugeruje problem albo ze sterowaniem turbiny albo układem podciśnienia albo z samą turbiną..WNIOSEK (moje przemyślenia raczej)- Cytryna sama sobie ograniczyła jakiś czas temu moc aby nie przechodzić w stan awaryjny przy ostrym butowaniu????- podczas ostrego wciskana gazu do dechy diagnoza FAP wchodzi na czerwone pole (podłączone dodatkowe urządzenie pod gniazda w podłokietniku i odczyt na telefonie (taka apka do odczytów parametrów FAP z Amazona),- podczas diagnozy samego EGR nie pokazał żadnych błędów ale cały czas z tego co pamiętał wskazywał pozycję 0 (na wykresie zero jego reakcjo);- porównywaliśmy czay wtrysków i dawek u mnie oraz kolegi w Cytrynie (2.0 140KM) i sa bardzo podobne. Żadnych błędów w systemie wtrysków....WNIOSEK- chyba diagnoza o dwóch wtryskach była błędna (bo nie wiedzieli co zrobić...??)Załączam kilka fotek z jazdy, jeżeli możecie to naprowadźcie mnie na coś.
Tak sobie pomyślałem, że FAP i tak muszę zregenerować, już się wstępnie umówiłem z zakładem (przed blokiem nic sam niestety nie zdziałam, a do piekarnika mi się nie zmieści aby go osuszyć ;) ). Po regeneracji ten element przynajmniej zostanie wykluczony. Zostanie, EGR, MapSensor i Turbo??
Pawle Hrupa- zalałem Mixola S, na razie nie odczuwam żadnej różnicy ale chyba będę go i tak stosował aby smarować wtryski..


dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2018, 18:36:00 »
Jeszcze kilka fotek (mam nadzieję, że moderator przymknie oko).

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 09, 2018, 19:07:57 »
Skoro mieliście program FAP Citroen/Peugot szkoda że nie włączyliście zapisywanie logów, wtedy masz wszystko w jednym miejscu tak jak na fotce poniżej:

Intryguje mnie maksymalna różnica ciśnień jaką miałeś podczas przyśpieszania a nigdzie z tych Twoich załączników znaleźć nie mogę - może go po prostu FAP przytyka

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 09, 2018, 19:27:37 »
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.