Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wtrysk przelewa  (Przeczytany 16627 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 09, 2018, 20:06:27 »
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 09, 2018, 20:22:06 »
Skoro mieliście program FAP Citroen/Peugot szkoda że nie włączyliście zapisywanie logów, wtedy masz wszystko w jednym miejscu tak jak na fotce poniżej:

W diagboxie też można zapisywać logi?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 09, 2018, 20:37:29 »
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.
Paaanie, ale Tobie "turbo stoi" - przynajmniej tak wygląda z logów. Wartość odczytana ciśnienia doładowania stoi w miejscu na poziomie 1012 - czyli ciśnienia atmosferycznego. Ewentualnie czujnik


Wkleiłem Ci wycinek Twoich logów - TurboInstr to ciśnienie odczytane, Turbopress - to ciśnienie oczekiwane

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 09, 2018, 20:44:57 »
Trzeba by zobaczyć czy podczas gazowania ramię gruszki na turbinie się wogóle porusza
Geometria zmienia się poprawnie - tak wynika z logów. Tak jakby turbina po prostu "stała".
Marcin, powiedz czy ją w ogóle słyszysz podczas przyśpieszania - akurat nasze turbo dość mocno słychać podczas jazdy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2018, 21:08:14 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 09, 2018, 21:13:34 »
Chyba te logi w mam, tylko są w formacie csv. Załączę je ale nie wiem czy da radę odtworzyć, a siedzę w pracy z mocno okrojonym programowo komputerem...Mam tych skanów trochę i dopiero je tak na prawdę przeglądam...Chyba, że mi kolega nie podesłał wszystkiego..No ale jest jeszcze kwestia zadanego, a otrzymanego powietrza z turbo. Kolega nawet później specjalnie porównał swoje. U niego była kosmetyczna różnica. Tak czy inaczej FAP będzie zregenerowany aby go wykluczyć jako ewentualnego współwinowajcę.
Paaanie, ale Tobie "turbo stoi" - przynajmniej tak wygląda z logów. Wartość odczytana ciśnienia doładowania stoi w miejscu na poziomie 1012 - czyli ciśnienia atmosferycznego. Ewentualnie czujnik


Wkleiłem Ci wycinek Twoich logów - TurboInstr to ciśnienie odczytane, Turbopress - to ciśnienie oczekiwane
Eeeee

Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 09, 2018, 21:19:36 »
Po rurze od dolotu też powinno się dać poznać jak wcale nie dmucha Co do sterowania geometrią to może ten wykres pokazuje pracę zaworu overbost,  a nie gruszki, ona sama też może się wychylać a będzie uszkodzona w środku
Raczej chodzi o zmienną geometrię, tak czy inaczej, coś jest z turbiną nie tak



Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.
Paweł a jesteś pewien że nie odwrotnie ?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 09, 2018, 21:28:04 »
Idę do moich logów rzucić okiem - bo już zgłupiałem

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 09, 2018, 21:32:16 »
Dzięki za zainteresowanie...Wiem, że wszystko po kolei..Moim zdaniem turbinę słychać, faktycznie jest charakterystyczna. Na wolnych obrotach reaguje, gorzej jest na górnych...Bardzo powoli. W najbliższym czasie postaram się to sprawdzić.
Do posprawdzana wszystkiego wg. Waszych rad i tak będę potrzebował pomocy kogoś. Nie sztuka wymontować EGR (w końcu jakoś się da...) tylko go później zamontować tak aby części nie zostały :) . Ale, jak to zwykle bywa, czasu mało bo praca przeszkadza ale jakoś się za to zabiorę. Jak ktoś ma jakieś zdjęcia, które mi się przydadzą to poproszę. Paweł Hrupa- z tych linków, które podałeś wyciągnę sobie informacje...

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 09, 2018, 21:33:44 »
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?
Zapełnienie FAP-a 91%. O jaki dodatek nagromadzony chodzi? Nie bardzo kojarzę.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 09, 2018, 21:38:33 »
Eeeee

Turbo dmucha. Turbopress uwidacznia,  że daje, dziwne że po stronie zadanego ciśnienia jest zastój.
Faktycznie, po przeglądnięciu moich logów jest tak jak piszesz Turbopress to ciśnienie doładowania odczytane a TurboInstr to ciśnienie zadane - przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Też mam sterownik DCM35v2 jak Marcin i prócz ciśnienia zadanego które u niego stoi, pozycja dozownika i zaworu EGR też bez zmian. U mnie EGR cały czas pracuje a i dozownik również.

Offline Paweł Glibowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2009 R 2.0 HDI 163KM KOMBI
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 09, 2018, 22:27:32 »
U mnie egr, turbo itd, zmienia się książkowo, ale dozownik jest w większości 0 po stronie zadanej i wykonywanej. Czy tak ma być, nie wiem.

U kolegi dziwne, że po stronie zadanego ciśnienia turbo jest stała wartość.  Nie wiem o co biega ?

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 10, 2018, 14:31:30 »
A ile pokazuje dodatku nagromadzonego w FAP-ie? Masz ponad 300 mbar wiec jeszcze nie ma tragedii.Jaki pokazuje % zapełnienia?
Zapełnienie FAP-a 91%. O jaki dodatek nagromadzony chodzi? Nie bardzo kojarzę.
bedzie podany w mg. Jeżeli jest w okolicy 1200 FAP do płukania

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 11, 2018, 12:48:27 »
Twarda praca silnika, szczególnie przy przyspieszaniu, pogorszenie osiągów no i...szarpanie między 70-90km/h (czasem, jak jest zimno....nieregularne). Chyba bez porządnej diagnostyki całego układu się nie obejdzie.
A jak wygląda dolot i ewentualne jego zanieczyszczenie bo to ma bardzo duży wpływ na pracę silnika. U mnie po wyczyszczeniu dolotu silnik znacznie równiej pracuje i równomierniej przyspiesza
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 13, 2018, 06:45:21 »
O ilości nagromadzonego dodatku w FAP nie wiem. Może u kolegi w programie jeszcze został ślad...Andrzeju nie wiem jak wygląda dolot bo nie grzebałem jeszcze nic....Na razie brak czasu, może jutro coś się uda...Ale jak już mówiłem, niestety z mechaniki lipa.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 13, 2018, 18:00:33 »
Takie czasy korekt na wtryskach to jest nic.  Musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie różnicowe na FAP-e to będzie wiadomo czy jest zapchany.
Opis który podałeś to wg mnie raczej niedomykanie się EGRa lub coś z ciśnieniem na turbo. Czasem może być błahostka typu nieszczelny przewód za turbo, inter coolerem itp. EGR też może być w Lexii bez błędów a fizycznie może być zacięty.
Z tego co widzę kolega nie ma Lexii więc ciężko będzie coś zdiagnozować na odległość.
Ciśnienie różnicowe w FAP pokazało 321 mb. Czy to dużo czy mało waszym zdaniem. Wstępnie i tak umówiłem się w przyszłym tygodniu na regeneracje FAP..Paweł Hrupa- poczytałem trochę z tych podanych linków. Postaram się coś porzeźbić....
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2018, 18:18:38 wysłana przez Marcin Gałek »

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 13, 2018, 18:55:12 »
Brak różnicy w pracy po zalaniu Mixolu....Diodę założę..

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 13, 2018, 19:41:26 »
przy 500 mbar wywala błąd. Także dobry moment na regenerację. Jeszcze ilość zgromadzonego dodatku dużo mówi ale jak na razie tego nie znalazłeś.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 13, 2018, 19:44:47 »
przy 500 mbar wywala błąd. Także dobry moment na regenerację. Jeszcze ilość zgromadzonego dodatku dużo mówi ale jak na razie tego nie znalazłeś.
Jutro znów jadę do kolegi forumowicza (kdlugolecki, dzięki za uprzejmość) znów na podpięcie Lexii. Napiszcie mi co jeszcze mam wtedy wyłapać. Będzie mi łatwiej szukać.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 13, 2018, 20:02:48 »
No mnie cały czas intryguje to oczekiwane/zadane ciśnienie doładowania  ???

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 14, 2018, 19:48:46 »
No mnie cały czas intryguje to oczekiwane/zadane ciśnienie doładowania  ???
Po dzisiejszym badaniu Lexią wyszło ilość nagromadzone dodatku w FAP 66g. Wartość oczekiwana i zadana turbo na postoju bardzo podobna, na wolnych. Jak daję gaz do cechy różnica robi się około nawet 1000 momentami. Na wolnych obrotach obserwowaliśmy pracę EGR-zmienia się dość sporo...Nie jest tak, że EGR stoi w miejscu...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 14, 2018, 20:11:51 »
To fizycznie masz około 50% dodatku w filtrze. Przy 1200 mg pokaże filtr do wymiany.Oczywiście jest możliwość, że ktoś grzebał lexią ale jak masz ciśnienie różnicowe na tym poziomie co podałeś to nie jest źle

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 14, 2018, 20:36:45 »
Klamka z regeneracją FAP i tak już zapadła...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 14, 2018, 21:34:07 »
W sumie regeneracja to banał. Ale wiem że Ty zrobisz to w jakimś zakładzie

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 14, 2018, 21:36:46 »
W sumie regeneracja to banał. Ale wiem że Ty zrobisz to w jakimś zakładzie
No...przed blokiem pod oknami sąsiadów trochę głupio ;)

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 14, 2018, 22:26:12 »
bo to trzeba w niehandlową niedzielę pod najbliższą biedrą  :D
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?